"Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

"Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:33

Dat roep ik al jaren tegen mijn partner: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken, daar is hij veel te duur voor !" :+
Maar helaas, inmiddels heb ik 2 paarden alleen om maar naar te kijken.
Jim is geblesseerd geraakt, Noura had ik al voor 'het oordeel' gekocht als opvolger voor over een paar jaar.
Ik had het helemaal uitgestippeld. Zij mocht lekker groeien, mee als handpaard de wijde wereld in en zodat ze na een paar jaar langzaam het stokje kon overnemen. Maar helaas...
Ik duim nog steeds dat we in september goed nieuws krijgen en we nog wat seniorenritjes kunnen maken met Noura aan de hand mee.
Maar voor nu heb ik dus 2 hele dure lieve grasmaaiers :+ :Y)
Afbeelding

Ze is heerlijk ongelijkmatig aan het verharen. Maar er komt wel weer mooi zwart onder het bruine pluis vandaan :+:
Afbeelding

Omdat Jim nogal de neiging heeft om een stoelenvoerbakdans te doen, heeft hij nu zijn eigen emmer. Hij vindt er het zijne van :=
Afbeelding

Noura krijgt haar voer in een emmer in de hooibak, omdat ze hem graag om gooit. Dat is op de stenen niet zo erg, maar op zand niet zo'n goed idee :+
Afbeelding

Jims dambord krijgt steeds meer haar en zit al in de zomervacht.
Nog even en er is niks meer van te zien.
Afbeelding

De snackweitjes waren helaas te nat, dus tijdens het uitmesten heb ik ze even lekker een uurtje op de speelweide gezet. Er staat niet heel veel gras, maar het was toch even lekker :j
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deze doet wel een beetje pijn :o
Van sportpony met een strak lijntje, naar een uitgezakte haflinger, zonder enige buik-, rug en bilspieren en vetjes die weer tevoorschijn komen. Uiteraard letten we op voer, maar zonder enige vorm van beweging is het onwijs moeilijk. Ik merk wel dat de glucobalance wat doet en ik hoop dat we door strookbegrazing kunnen voorkomen dat hij een graasmasker op moet.
Afbeelding

Noura doet het ook goed. Ze groeit, groeit en groeit :D
Nog even en ze is hem voorbij :=
Afbeelding

<3
Afbeelding

Suzanne F.

Berichten: 49206
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:39

Leuk hè paarden? :+
Hier ook jaren grasmaaiers gehad totdat ik meer werk had aan de grasmaaiers verzorgen dan dat ik plezier had aan paardrijden. De eerste grasmaaier heeft 10 jaar mogen maaien, toen heb ik hem laten gaan. Ik moet bekennen dat de overige grasmaaiers wat sneller moest stoppen met hun werk. Het was gewoon geen doen meer, tenzij je een filantropische instelling bent voor de opvang van zielige paarden.
Zolang het financieel te doen is, prima. Maar zodra het meer werk oplevert dan je er plezier aan hebt dan moet je wel nadenken wat je wilt.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 13:42

Hij mag wel blijven hoor :D
Maar het is wel zuur. Na 12 jaar eigenlijk weinig problemen, in 1x klap (letterlijk, van een ander paard) naar goed mis. En zeker op zo'n dag als vandaag, met lekker weer, is het wel zuur dat ik niet een zadel op kan gooien en een paar uur over de heide kan rijden.
We duimen maar dat we positief nieuws krijgen in september en hij nog even mag wachten op zijn echte pensioen.

Ineke2

Berichten: 33110
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:44

Ik duim met jullie mee. Het is sneu hoe deze blessure is ontstaan. Straks weer genieten van de mooie oortjes foto’s dat gun ik jullie echt.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 13:58

Ik mis vast een stuk, maar snap er niet veel van. Wat is er met de jonge pony aan de hand? Is die nu al afgekeurd? :)

EmptyWords

Berichten: 10576
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:06

Sunnda schreef:
Ik mis vast een stuk, maar snap er niet veel van. Wat is er met de jonge pony aan de hand? Is die nu al afgekeurd? :)

Die is 1.5-2? Nu... dus gewoon nog te jong

Wijsje
Berichten: 464
Geregistreerd: 06-06-16

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:10

Met het jongste paard kun je toch al lekker veel doen? Zo'n beetje alles behalve erop lijkt mij.
Dus lekker wandelen, door het water, mee in de trailer, naar het bos, verkeersmak maken, naast de fiets. Truukjes leren, grondwerk.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:18

Hier ook een grasmaaier, van 9 nog maar, het blijft zuur... Maar mijn 'grasmaaier' is inmiddels net een soort grote hond, we gaan samen aan de hand op wandel (en dan leggen we ook weleens 10 km af) en ik doe er wat grondwerk mee. Hopelijk kan je op z'n minst dat binnenkort weer met je Jim gaan doen, het is niet spectaculair veel, maar het is iets.

Ze zien er goed uit, allebei, ook al heeft je mooie Jim geen spiertjes meer. Stel dat hij weer goed genoeg wordt om wat te gaan doen, komen die spieren er wel weer op hoor. Misschien minder dan vroeger, maar daar worden ze niet ziek of ongelukkig van... Hij ziet er niet uit alsof hij pijn heeft op e foto's, hij straal je tegemoet!

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:18

Daihyo schreef:
Hij mag wel blijven hoor :D
Maar het is wel zuur. Na 12 jaar eigenlijk weinig problemen, in 1x klap (letterlijk, van een ander paard) naar goed mis. En zeker op zo'n dag als vandaag, met lekker weer, is het wel zuur dat ik niet een zadel op kan gooien en een paar uur over de heide kan rijden.
We duimen maar dat we positief nieuws krijgen in september en hij nog even mag wachten op zijn echte pensioen.


Tja die grap had ik ook, alleen was die van mij maar 9 toen dat gebeurde. Omdat bij haar de klap op de sprong was is die echt niet meer goed gekomen. Wezen ook de foto's uit. Zij staat nu ook alweer bijna 5 jaar grasmaaier te wezen. En diegene waar ze die klap van kreeg was al een paar jaar kapot, dus toen had ik ook 2 grasmaaiers om naar te kijken.
Het kan gewoon gebeuren, daar kan je niks aan doen. Ik heb 4 jaar met mijn voetjes op de grond gestaan, en toen maar een 3e erbij gekocht om te rijden. Paarden en ongelukken zit in een heel klein hoekje, jammer genoeg. Maar ik hoop voor je dat je in september positief nieuws krijgt.

marleen_usar

Berichten: 24653
Geregistreerd: 04-04-05
Woonplaats: Pernis

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:29

Niet leuk ik snap je helemaal, hier is het omgekeerd ik kan zelf niet rijden.Mijn dochter rijd soms en dan baal ik echt. Hopen dat je in september weer kan rijden.

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-21 14:36

Oh werk op de grond en wandelen doen we wel hoor. Maar met mate. Jim omdat rust rust is. Enige dat mag is wandelen. En Noura omdat ze jong is en paard mag zijn. 2x in de week wat doen is genoeg, ze is net 1. Ze is reteslim, maar heeft een spanningsboog van een garnaal, dus dat doen we met mate.

Ik mis mijn ritjes. En Jim mist ze ook. Gaat nu wel beter. Maar zeker in het begin was hij zo enorm sip.

Rina: hier was het ook een trap op het spronggewricht inderdaad. Kleine kans op herstel. Maar die strohalm houd ik me maar aan vast.

goldyc

Berichten: 751
Geregistreerd: 31-10-20

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:38

Het is logisch dat jullie het missen :(:). Hopelijk betert het nog, de tijd zal het leren, maar ik duim alvast!

Samy

Berichten: 11076
Geregistreerd: 16-07-02

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 14:43

Herkenbaar! Al sta ik er sinds vandaag meer een jaar naast dan erop door white line disease. Hier nu met pre pensioen en het echte rijden mis ik niet meer. We gaan duimen dat de white line dit jaar echt klaar is!

Sterkte ermee

BriPi
Berichten: 459
Geregistreerd: 05-12-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:02

Ik heb mijn shetten Pipi en Bram ook alweer 7, bijna 8 jaar, en sinds kort een paard van (naar zeggen) 11 met een onbekend rugzakje, dus Goldy Hawn is ook een beleer- en vertrouwensprojectje. Dus ik ken dat 'dure' grasmaaier gevoel wel haha.
Maar ik ben wel groot fan van je paardjes en hoop dat je snel goed nieuws krijgt! (En nu ben ik stiekem wel benieuwd naar een oude sportpony foto ter vergelijking)

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:10

Ik herken het, al is in mijn geval mijn paard gezond alleen ik kan niet meer goed rijden door slijtage in mijn heupen.. Mijn paard is 1,84 en best breed en op zijn tijd een rilkikker, ik kan zijn schrikmomentjes en grote bewegingen niet meer uitzitten want dat doet echt teveel pijn en nadat ik aantal weken geleden tijden een buitenrit eraf ben gevallen heb ik besloten dat het voorlopig ook even de laatste keer is dat we gaan rijden. Dus die staat lekker in de wei en ook hij had ooit een heel mooi strak lijntje en nu is hij veranderd in een Hollands Slagschip :+ met grasbuik

Maar we hebben de ruimte dus hij staat niet in de weg, en ga ik vaak met de shetlander mennen, maar het kriebelt nog steeds.

Afbeelding

moyra

Berichten: 9658
Geregistreerd: 19-02-04

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-21 15:19

De strijd met het gewicht blijf je houden.
Mijn haflinger (23j) is nu bijna 9 jaar met pensioen en zelfs nu is het nog vechten tegen de kilo's. Ik probeer het niet uit de kluiten te laten lopen maar gezond gewicht zal ze nooit meer hebben :n

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 09:11

Dat is ook wel heftig mvermeulen. En je slagschip voor de kar is geen optie?

Samy: ik duim mee voor jullie! Het missen zal ook wel slijten. En is nu even extra aanwezig door het mooie weer denk ik.

Bedankt voor alle lieve reacties.

Dit was Jim in goede conditie. We reden 2x per week een bosrit van meer dan 3 uur op heuvelachtig terrein, nog 2 dagen in de bak of een wat kort ritje in de heuvels, maar wel intensief. En mijn bijrijdster reed nog 1 dag in de week. Hij had dan 2 dagen vrij. En dat was dan wel een wandelingetje of een beetje spelen in de bak of echt vrij vrij.
Hij zag vorig jaar zo uit. Niet zo'n verzonken rug, want mooi rugspieren opgebouwd, bilspieren door de heuvels en zelfs zijn lovehandles op de schouder waren minimaal.
Afbeelding

Botervlootje

Berichten: 211
Geregistreerd: 11-09-13

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 14:09

Ze zien er wel happy uit en het zijn twee hele knappe grasmaaiers. :D
(En ben ik de enige die een bokkende pony in Noura haar vacht ziet aan de linkerkant?, Zo leuk:) :P

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-05-21 14:14

Hahaha, de west highland white terriër is het meest favoriet tot nu toe :D
Maar bokkend paard heb ik inderdaad ook al gehoord :j

Lunameyza

Berichten: 546
Geregistreerd: 14-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 15:49

Botervlootje schreef:
(En ben ik de enige die een bokkende pony in Noura haar vacht ziet aan de linkerkant?, Zo leuk:) :P


Ik wou het net zeggen, ook echt zo'n plukje manen als staart :D

Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-21 22:11

Wat een prachtige dieren zijn het toch! Daar raak je toch niet naar uitgekeken <3

En Noura word snel groot! :oo :wow: koester deze momentjes nog maar. Ze zijn namelijk maar heel kort puppy :+

Heerlijke foto's! _/-\o_

mvermeulen1

Berichten: 704
Geregistreerd: 25-09-09
Woonplaats: Rhauderfehn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:46

Daihyo schreef:
Dat is ook wel heftig mvermeulen. En je slagschip voor de kar is geen optie?

Samy: ik duim mee voor jullie! Het missen zal ook wel slijten. En is nu even extra aanwezig door het mooie weer denk ik.

Bedankt voor alle lieve reacties.

Dit was Jim in goede conditie. We reden 2x per week een bosrit van meer dan 3 uur op heuvelachtig terrein, nog 2 dagen in de bak of een wat kort ritje in de heuvels, maar wel intensief. En mijn bijrijdster reed nog 1 dag in de week. Hij had dan 2 dagen vrij. En dat was dan wel een wandelingetje of een beetje spelen in de bak of echt vrij vrij.
Hij zag vorig jaar zo uit. Niet zo'n verzonken rug, want mooi rugspieren opgebouwd, bilspieren door de heuvels en zelfs zijn lovehandles op de schouder waren minimaal.
[ [url=m/NFE61a.jpg]Afbeelding[/url] ]



Ik overweeg hem inderdaad te laten beleren maar ik weet ik niet of hij daar wel geschikt voor is en vooral of ikzelf dan wel durf met hem op pad te gaan. Het is niet hetzelfde als met de koele shet :D

We wonen best in een rustige omgeving met mooie platteland, Bos hebben we hier niet in de directe omgeving.

Duhelo

Berichten: 28538
Geregistreerd: 29-05-03

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-21 08:56

Wat is dit herkenbaar. Mijn oude merrie is al een 5 tal jaar in pensioen, enkel nog stapritjes en zelfs dat staat nu op een laag pitje (mank door artrose achteraan, 25 voor een trekpaard is wel pittig.)
Haar dochter wordt er 13 dit jaar, en staat al 2 jaar stil (hoefzweer die geëvolueerd is naar een sincker), die ben ik nu weer met stapritjes aan het oppakken, maar de toekomst is onzeker.
Beide doen het prima in de weide. Gelukkig heb ik nog een 6 jarige PRE staan die ik nu doorrijd, maar met al het werk in het algemeen ben ik blij als ik 1-2 keer per week er op raak ...

Ahja, zolang ze mooi zijn om naar te kijken zeker ? :+

Daihyo

Berichten: 88043
Geregistreerd: 01-06-01

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-21 09:44

Ze zijn zeker mooi om naar te kijken. Doe ik ook graag <3
Afbeelding

Afbeelding

Noura mag af en toe de parkeerplaats snoeien. Tot irritatie van Jim. Die wil ook wel snoeien. Maar dat past niet in het dieet :+
Afbeelding

Onder toeziend oog van mij en kip de plek van de trailer snoeien.
Afbeelding

Oh en voor de mensen die denken dat we helemaal niks doen, dat doen we zeker wel!
We wandelen, alleen of samen.
Afbeelding

Noura krijgt trailertraining
Afbeelding

We doen hersenwerk om nieuwe dingen te ontdekken en angsten (in dit geval voor plastic) te overwinnen.
Afbeelding

Afbeelding

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: "Ik heb geen paard gekocht om naar te kijken..."

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-21 13:35

aaww sneu voor jullie :( Maar wat fijn dat jullie wel nog elkaar hebben! Even rustig aan en dan straks weer ritjes, of met de knappe Noura of misschien alsnog met Jim!

En toch is zo naar ze kijken ook heen mooi hoor :D dat is in mijn geval 95% van mijn paarden hobby, haha.