Ik zag een filmpje...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 10:09

...van een bok in slowmotion. En ik was verliefd.

Ik ben doorgaans alleen nog stille meelezer hier, maar kan het niet laten om mijn smurf aan jullie voor te stellen <3
Afbeelding

Afgelopen najaar kwam het besef dat mijn witte prinses en ik misschien niet zo goed bij elkaar pasten. We hadden een hoop meegemaakt samen, maar onze ambities matchten gewoon niet. Na veel tranen en buikpijn de ongelooflijk moeilijke beslissing genomen een ander baasje voor haar te zoeken. Hierbij veel gehad aan de verhalen van anderen die zo'n knoop doorhakten, dus ik hoop met mijn verhaal ook weer iemand te kunnen helpen die twijfelt.
Eind november vertrok de prinses naar haar match made in heaven, en ik heb geen seconde spijt gehad.

In de week daar voor zat ik (natuurlijk) het internet af te struinen, op zoek naar een nieuw paard. Per toeval vond ik een filmpje. Van een bok in slowmotion :+ . Het was love at first sight... Ik contacteerde de fokker en zette tegelijkertijd wat hulplijnen in om meer te weten te komen over haar familie, die zéér succesvol is in de fokkerij. Een paar filmpjes en een telefoontje later was de koop beklonken *\o/*

Op 16 december arriveerde Divaali (afgekort naar Diva :D ) uit Engeland na een reis van 2 dagen. Best spannend toen de vrachtwagen open ging, want ik had haar dus nog helemaal niet in het echt gezien.

(Voor de geïnteresseerden: ze is zuiver Egyptisch gefokt, Mahaala uit Biba v. Thee Outlaw, pure in strain Saqlawi Jidran ibn Sudan, Zamzam family)
Afbeelding

Diva, voor het allereerst in haar 2,5 jaar van het erf af, had een heel avontuur achter de rug; toen de fokker haar naar Dover bracht kregen ze autopech en moest Diva langs de snelweg worden overgeladen. De volgende dag als allerlaatste van de dag afgeleverd en tussendoor moest alles worden omgeladen. En toch stapte ze kurkdroog en heel relaxed van de wagen af :wow:
(Overigens; zéér tevreden over John Parker als transporteur, mocht iemand nog eens iets zoeken).

Ik heb de eerste weken alleen maar in de paddock gezeten met snoepjes. In december. In de polder :brr: :') Al snel hinnikte ze als ik aan kwam, en dat doet ze nog steeds <3

We hebben wat geworsteld met 'wat is eetbaar en wat niet' :')
Afbeelding

En al snel was ze zó relaxed dat ik het erf af durfde met haar
Afbeelding
Binnen no time wandelden we hele stukken door het verkeer. Alleen. Heel normaal wat Diva betreft :D

We speelden wat af (ongepland moment overigens :+ )
Afbeelding

Leerden vrijspringen (na enige aarzeling bleek ze heel getalenteerd!)
Afbeelding

En werkten spelenderwijs naar het idee 'rijpaard' toe (volgend jaar is mij vroeg genoeg, maar goede voorbereiding is het halve werk)
Afbeelding

We hadden onze eerste fotoshoot toen Reindert Jansen er even was om wat veulens op de foto te zetten <3
Afbeelding
Afbeelding

En we startten onze eerste online wedstrijden *\o/* Diva blijkt ongelooflijk getalenteerd (en gevaarlijk intelligent, maar dat wisten we intussen al :D ) en we hebben al heel wat mooie plaatsingen gescoord :D We gingen ook voor het eerst op pad met de trailer voor de online In Hand Trail (ik had niet genoeg balken op stal). Harde wind, koeien, een compleet parcours, op vreemd terrein... Het maakte haar bar weinig uit, we werden 5e van de 21 *\o/*
Afbeelding

Vorig weekend gingen we voor het eerst een weekend weg, naar een échte wedstrijd. Had mn auto voor de zekerheid nog even laten checken ivm een vreemde storing, maar we konden veilig op pad. Alleen. Niet bokt-proof, in je eentje 3 uur rijden met je onervaren 3-jarige, ik weet het. Maar Diva is niet zomaar een 3-jarige, dus dat kon wel.
Half uur te gaan....moet ik m stil zetten met naar bleek een kapotte multiriem -O- Wat een nachtmerrie!!
Afbeelding
Maar Diva bleek (wederom) haar gewicht in goud waard. Mn wiel moest er af, er reden constant vrachtwagens vlak langs, heb bijna 3 uur gestaan....de ANWB man vroeg uiteindelijk of ik haar 'iets gegeven' had :')

Na 6 uur arriveerden we in IJzerlo, en ze stapte heel relaxed van de trailer af.
Een paar uur later schitterde ze in de Liberty, de volgende dag deden we een In Hand Trail clinic (ze had nog nooit een binnenbak of zo veel drukte gezien!) en op zondag.... onze eerste échte wedstrijden.
Ik was bloednerveus. En dat merkte ze, uiteraard. En wat deed mijn onervaren 3-jarige smurf? Ze troostte me. Ze blééf maar tegen me murmelen en hinniken, kriebelde me overal... oh, mijn pennyhart <3

De eerste wedstrijd verklooide ik zelf van de zenuwen, bij het tweede onderdeel werden we 2e....en bij het derde en laatste onderdeel wonnen we!!
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ik ben zó ongelooflijk trots op mijn smurf. Elke dag is een feestje met haar en ze is altijd even lief, vrolijk en gezellig. Wat ben ik blij dat ik destijds die knopen door heb gehakt!



Reggledoos
Berichten: 217
Geregistreerd: 19-05-07

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:40

Super!

Ami
Berichten: 855
Geregistreerd: 08-12-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:42

Wat een leuk (en knap!) paard <3





SassyMoon
Berichten: 287
Geregistreerd: 31-12-10
Woonplaats: Lelystad

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:43

Oooh, nu wil ik ook zo'n paard. Helemaal verliefd op Diva. Wat een mooi en lief verhaal. Ik mis alleen het filmpje waar het allemaal mee begon?

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 10:53

Kan je er geen volgtopic van maken, wat een heerlijk verhaal <3 wat fijn dat je je maatje gevonden hebt en wat een goede keuze om je andere paard te verkopen! Heel veel geluk samen!

The_Cat

Berichten: 7285
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:01

Wat een mooi verhaal ! Nu ben ik ook wel benieuwd of je het eerste filmpje nog heb!


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

Mi_Amore

Berichten: 14838
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 11:34

Nou hier word je toch spontaan vrolijk van :D Wat een liefde!!

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 13:51

Dank jullie wel voor de leuke reacties <3

Ze is gewoon echt zoooo leuk! Ook altijd even bij me 'checken' als ze onzeker is... ''mam, vinden we dit eng?''. Echt, mijn penny-paard <3 :D

Van de week de 4e keer aan de longe... schudt ze zo haar kaptoom af :') En wat doet die smurf... Ze blijft meteen staan, staat vol verbazing naar het kaptoom op de grond te kijken, kijkt naar mij, kijkt nog maar eens naar het kaptoom...en komt recht op me af lopen met zo'n hoofd van 'ehhh, hier is denk ik iets mis gegaan, kunnen we het oplossen?' :+ En dat voor een 3-jarige die halster- en knuffelmak hier kwam!

Ik heb HET filmpje even gedownload en weer geupload :D


We gaan wel volgend weekend weer op wedstrijd (met andere auto :') ) <<) Ik hoop dat het dan een minder groot avontuur wordt, én update-waardig is 8-)

Azmay

Berichten: 17990
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 14:27

Wat enorm geweldig dat ze je steunt op wedstrijd <3
Ben zowaar jaloers, weet vrij zeker dat mijn Diva me niet meer zou zien staan :')

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 16:26

Azmay schreef:
Wat enorm geweldig dat ze je steunt op wedstrijd <3
Ben zowaar jaloers, weet vrij zeker dat mijn Diva me niet meer zou zien staan :')


Ik ben ook meer gewend aan 'heb jij stress? Dan ik ook' hoor :') Hoewel de prinses zich meestal gewoon afzijdig hield, dat was eigenlijk nog veel erger, pure desinteresse :+

Dit was echt waanzinnig, was ook best benieuwd hoe ze zou reageren op me. Ik dacht eerst dat ze koekjes zocht, maar ze bleef ook maar tegen me kletsen en aan me frutten. En daarna zoooo haar best gedaan, ondanks mijn zenuwen!

Juut

Berichten: 6899
Geregistreerd: 10-01-04
Woonplaats: Vlakbij het vagevuur

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:10

Wauw, bijzonder knap, zo'n jonkie dat cool is geboren... Leuk dier!

Handig he...brandgel
Epona paardenmassage
Leef vandaag, niemand heeft je morgen beloofd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:31

Wat gaaf!
En hoe voelt dit? Qua match, in vergelijking? Hoe anders is het gevoel?
Het klinkt als een perfecte match.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 17:40

Prachtig en dat bevestigd weer wat een oude buurman en paardenrot ooit tegen mij zei, Arabieren kiezen hun mens en hebben ze dat één keer gedaan is het goed. Hij had er zelf ook twee en eentje heeft hij toen verkocht aan een gehandicapt persoon, binnen een week wist dat paard dat hij moest knielen om de ruiter op te laten stappen. Ze zijn en blijven apart maar kun je met ze heb je een wereldpaard !! Zoals blijkt!

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-09-20 20:53

Juut; ik moet zeggen dat de meeste Arabieren die ik ken (en dat zijn er best veel :D ) wel chill zijn (sommige lijnen uitgezonderd en uiteraard blijft het per paard verschillend). Maar Diva is een soort overtreffende trap, ze pakt alles zó makkelijk en nuchter op!

Tica; er gaat een wereld voor me open! Ik had met de prinses altijd het gevoel dat er een bepaalde afstand was. Haar nieuwe baas zegt het ook hoor; ze heeft personeel :') ik had altijd wel het idee dat ze mij leuker vond dan andere mensen, maar er miste iets op de een of andere manier. En met Diva is dat zoooo anders! Heel ander karakter ook natuurlijk, maar net haar is er echt dat contact!

Bigone; en zo is het ook echt ja! Ik heb het met arabieren ook nog niet anders meegemaakt. Dit was natuurlijk wel een gok xo op afstand, maar het had echt niet beter uit kunnen pakken <3 Mooi is dat inderdaad he, zo snel als ze zich aan kunnen passen bij de juiste match! Ze zijn zo verrekte slim... Maar ze hebben ook echt 'hun mens' nodig is mijn ervaring. Zijn zo gefokt om loyaal te zijn aan hun baas, als ze die niet echt hebben lijkt het wel alsof ze in de war raken.

BigOne
Berichten: 38191
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:29

Klopt. Voordeel van hun karakter en instelling is ook meteen hun nadeel in sommige landen. Ze lopen zich letterlijk dood voor hun baas en daar word in sommige situaties grof misbruik van gemaakt .

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

fjordjes

Berichten: 12019
Geregistreerd: 03-07-05

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 21:49

Wat een gouden paard zeg! Ontzettend gaaf dat ze al zoveel vertrouwen heeft.

When you're close to tears remember someday it'll all be over
[BB-ITP] Mijn shrimpies (garnalen)

Anoniem

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-20 22:36

Wat fijn dat dit allemaal zo goed heeft uitgepakt! Zo te lezen is je prinses op een fijne plek terechtgekomen en heb jij nu een onwijs bijzonder paard. Je schrijft leuk en ik moest even hardop lachen om haar blik op de vrijspringenfoto, haha :') Ik wens jullie alle plezier en geluk samen!

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 09:57

Ik zag jullie in Ijzerlo, ze is prachtig en jullie deden het zo goed! En jouw showblouse... <3 We zullen elkaar bij de WRAN wedstrijden tegenkomen, ik ben net een lid geworden na wat aanmoediging van Michelle :D

amyz

Berichten: 6910
Geregistreerd: 26-10-09
Woonplaats: Heemskerk

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-20 11:11

Bigone; het is eigenlijk altijd wel een nadeel, heel veel laten ook niks merken als ze ergens last van hebben -O- Ook onder de beste omstandigheden lopen ze zich nog door voor je. Hoewel de prinses daar geen last van had hoor, wee je gebeente als de singel niet van het zachtste mohair wol is _O- Ging ze heel boos van kijken en soms zélfs een hupsje van geven :') Met Diva ben ik er nog niet helemaal achter, hoewel ze tot op heden heel communicatief geweest is.

Fjordjes; het is echt zo gaaf om dat te merken, want dat is ook echt wat het is: vertrouwen! Heb ik er ook wel hard aan gewerkt om dat te verdienen, maar vind het zo mooi om te merken hoe ze echt op me bouwt als ze het zelf even niet zeker weet <3

culaccino; ik heb ook nog zo'n foto van de eerste keer beenbeschermers om _O- Prinses had het echt niet beter kunnen treffen, zo fantastisch! Die twee zijn echt meant to be samen en ze is intens gelukkig boscrosspaard op de Veluwe nu. Dát is wat ze het liefste wilde, niks meer en niks minder. Wat een geluk dat ik dat voor haar heb kunnen vinden...

tuija_r; wat leuk, dank! Jaaa die is tof he :D Gelukje dat ik daar tegenaan liep, kleurt ook zo mooi bij Diva! Hoewel ik vooral veel roze heb liggen hoor :D :# Wat leuk! Ga je de 27e ook? *D

nobillity

Berichten: 3827
Geregistreerd: 15-06-05
Woonplaats: Etten-Leur

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:15

Wat een knapperd heb je zeg !!
Dat je nog heel lang kan genieten samen

tuija_r
Berichten: 66
Geregistreerd: 20-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 11:36

amyz schreef:
tuija_r; wat leuk, dank! Jaaa die is tof he :D Gelukje dat ik daar tegenaan liep, kleurt ook zo mooi bij Diva! Hoewel ik vooral veel roze heb liggen hoor :D :# Wat leuk! Ga je de 27e ook? *D

Ik hou van paars <3 Ja we komen de 27e, onze eerste officiële wedstrijd en in het algemeen onze derde wedstrijd. Zin in! :j

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 12:16

Wat is ze mooi <3 Heel veel geluk samen maar dat gaat vast goed komen zo te zien!

bobo2000

Berichten: 361
Geregistreerd: 03-11-13
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 13:07

Knap stel! <3

Rubs

Berichten: 506
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Re: Ik zag een filmpje...

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 15:58

Wat een prachtig hoofd, haar karakter spat ervan af. Veel geluk!

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-20 16:12

Wat een leuke merrie en wat fijn dat je nu al zoveel met haar doet en haar meeneemt naar wedstrijden. Dat maakt het alleen maar gemakkelijker als je op gegeven moment wilt gaan rijden :-)

John Parker ken ik als transporteur, 10 jaar geleden gebruik van gemaakt en helemaal prima :-)

Wel dapper trouwens, van een Princess naar een Diva :))


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Fleuribelle, Gambler21, love_juliet en 61 bezoekers