Het gaat je goed jongen

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:09

Hallo allmaal

4 aar geleden heb ik mijn eerste paard fedor gekocht een prachtige toen 6 jarige sping ruin. Na 4 maanden kreeg die een peesblesure. Later kwamen we erachter dat dit paard it ooit al gehad had. Ik heb hem toen voor 4 maanden op de wei gezet in Zwolle zodat die in alle rust z’n peesblesure kon genezen naar 4 maanden weer een scan gemaakt en groen ligt gekregen. We zijn weer rustig gaan opbouwen ook mocht je weer de paddock in. In de paddock is die zo uit z’n plaat gegaan dat z’n pees Bijna afgescheurd was. Prognose was hij moet minimaal 3 jaar herstellen. En dan is t nog maar de vraag of je er ooit nog mee kan doen. Ik heb toen de beslissing gemaakt om hem aan iemand te geven onder contract die me beloofde dat die daar voor altijd mogt blijven en het een gouden huisje zou zijn.

Ik heb fedor daar heen gebracht Hellmaal in Zeeland 2u rijden van de plek waar ik toen woonde en ik in de eerste twee jaar op bezoek geweesd maar omdat t zo ver was had ik vooral app contact met de Nieuwe eigenaar.

Na twee jaar ging de nieuwe eigenaar heel raar doen hij wilde geen foto’s meer sturen en vertelde rare dingen.
Ik heb bijna 6 maanden op foto’s gewacht en toen ik ze kreeg was ik in schock. verwaarloosd en veelste dun.

Nu komt waarschijnlijk de vraag in je op waarom heb je m in de tussentijd niet vaker bezocht nou ik wist op gegeven moment niet meer waar hij stond .

Na dat ik vorige week de foto had ontvangen van hoe die er bij liep heb ik met me vriendinnen hem opgespoord en gevonden.

Ik heb fedor nu 3 dagen terug. We zijn al langs de kliniek gegaan en er achter gekomen dat die in 4 hoeven straal kanker heeft.

Ik ga m laten helpen het word een duur en lang proces maar fedor wil ik nooit meer kwijt.

Nu komen er wat foto’s

Wil je zien hoe die op knapt op mijn insta equidutch_ zal ik regelmatig wat update opzetten







Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zo was die bij mij :


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Hij is bijna 10 en daar komen nog vele jaren bij als het aan mij licht

Gr

MyChoice

Berichten: 2192
Geregistreerd: 08-11-17

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:14

Wat heftig dat je je paard zo terug vindt! Wat fijn dat je hem teruggevonden hebt en hem een kans geeft.

Dit zet mij aan het nadenken. Ik heb een paard dat op de kliniek staat met overhoef. Zit er al jaren schijnbaar, maar is kort geleden tot uiting gekomen. Ik wilde als hij rustig gereden kan worden zoeken naar een nieuwe eigenaar. maar als ik dit dan zie dan heb ik toch liever zelf de controle.

Rodevlinder

Berichten: 2264
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Jeetje wat heftig zeg, arm dier.
Ik kan me er echt niets bij voorstellen dat mensen hun paard zo erg verwaarlozen.
Gelukkig is hij nu terug bij jou!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:15

Jeetje wat ziet die er uit! Kan je wat meer vertellen over de behandeling, duur herstel, prognose? Ik ga je iig volgens via insta want ik ben echt benieuwd hoe het hem vergaat! Sterkte!

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:17

Mk1978 schreef:
Jeetje wat ziet die er uit! Kan je wat meer vertellen over de behandeling, duur herstel, prognose? Ik ga je iig volgens via insta want ik ben echt benieuwd hoe het hem vergaat! Sterkte!


Het gaaf rond de 2000,- 2500,- kosten. 4 weken minimaal op de kliniek om de twee dagen de kanker eruit snijden en behandelen met zalven en antibiotica

We weten niet of het gaat aanslaan en als het aanslaat voor hoelang.

Maar wil t proberen het is me alle eerste paard geweesd dus we gaan samen de strijd aan

Riviera87
Berichten: 415
Geregistreerd: 05-05-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:19

Wat heftig! Ga je hier ook nog updates posten?

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:20

Riviera87 schreef:
Wat heftig! Ga je hier ook nog updates posten?


Jaa, ben niet heel bekend met bokt maar zal zeker wat updates posten

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:24

Jemig.. Jij moet je wezenloos geschrokken zijn. Bij wat voor persoon heb je hem destijds ondergebracht?

Hevonen

Berichten: 5615
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:25

Jeetje. Fijn dat je hem terug hebt, maar vreselijk dat je hem zo aantrof. Wij hebben onze pony (na bruikleen) ook zo aan getroffen. Ze was zwaar hoefbevangen en erg mager en verwaarloosd. Na een jaar was ze ongeveer de oude, maar ze heeft nog maar een paar jaar geleefd. te veel schade.

Zo kwam ze terug (ze had hier een dikke wintervacht, maar was eigenlijk heel erg mager)
Afbeelding

En zo werd ze weer
Afbeelding

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:26

Willeke_ schreef:
Jemig.. Jij moet je wezenloos geschrokken zijn. Bij wat voor persoon heb je hem destijds ondergebracht?


Wil er niet te veel over kwijt maar een oudere man. Het ging in t begin ook echt goed.....

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:27

Jeetje wat schrikken om je paard zo terug te vinden.
Maar wat mooi dat je hem terug hebt gevonden en terug hebt kunnen kopen.

Ik wens jullie geel veel succes met het herstel, en hopelijk ziet hij er straks weer net zo goed en fit uit als eerst!

senna21

Berichten: 11850
Geregistreerd: 17-03-09

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:32

Wat fijn dat je hem hebt teruggevonden en wilt opknappen.
Hopelijk komt hij snel weer in zijn oude conditie.

Cinnepin

Berichten: 8928
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:36

wow, wat zag hij eruit. Fijn dat ie terug bij jou is

Amber_anne

Berichten: 6915
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:39

Wauw wat een nachtmerrie is dit! Ik hoop dat die er goed doorheen komt, hij zal vast blij zijn om je weer te zien

Is het terugkopen zonder problemen gegaan?

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:41

Jeetje, die heeft wel een aantal jassen uitgetrokken zeg.. wat heftig om je paard zo terug te vinden. Hopelijk knapt ie snel op!

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 21:48

Amber_anne schreef:
Wauw wat een nachtmerrie is dit! Ik hoop dat die er goed doorheen komt, hij zal vast blij zijn om je weer te zien

Is het terugkopen zonder problemen gegaan?



Nee niet echt lang proces geweesd opzich

Willeke_

Berichten: 3000
Geregistreerd: 19-09-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 21:59

bonnie128 schreef:
Willeke_ schreef:
Jemig.. Jij moet je wezenloos geschrokken zijn. Bij wat voor persoon heb je hem destijds ondergebracht?


Wil er niet te veel over kwijt maar een oudere man. Het ging in t begin ook echt goed.....


Snap ik hoor
Veel succes!

Devic
Berichten: 1038
Geregistreerd: 04-04-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:15

Goh dat wordt een heel traject. Ik ga heel hard voor jullie duimen! Heb je inmiddels gevonden op insta

Maris__

Berichten: 1226
Geregistreerd: 24-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:29

Jeetje die ziet er niet best meer uit! Hopelijk krijg je hem er weer helemaal bovenop :j

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:43

:( Wat ziet hij er slecht uit. Dit is sowieso verwaarlozing, maar wil hij door pijn oid niet meer eten, of heeft hij het niet gekregen?? Dit zal een lang traject worden, maar wat zal hij gelukkig zijn dat er weer voor hem wordt gezorgd. Veel succes!!

bonnie128
Berichten: 98
Geregistreerd: 21-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-05-20 22:51

LadyUrsy schreef:
:( Wat ziet hij er slecht uit. Dit is sowieso verwaarlozing, maar wil hij door pijn oid niet meer eten, of heeft hij het niet gekregen?? Dit zal een lang traject worden, maar wat zal hij gelukkig zijn dat er weer voor hem wordt gezorgd. Veel succes!!


Verwaarlozing, hij houd van eten

LadyUrsy

Berichten: 679
Geregistreerd: 20-10-13

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:56

Dat maakt het nog erger :( . Verwen hem maar lekker <3

Blackberry28

Berichten: 2969
Geregistreerd: 22-07-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 22:56

Jeetje,daar is niet veel meer van over. Fijn dat je hem nog een kans wilt geven en hopelijk krijgen jullie hem er weer boven op! Succes met alles!

kimmie1

Berichten: 2342
Geregistreerd: 24-02-04

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-20 23:33

Wow wat erg om je paard zo weer terug te vinden. Ik zie op welke kliniek je bent geweest en bij die hoefsmid en dierenartsen is hij in mijn ogen in heel goede handen. Heel veel sterkte, ik duim dat je paard er weer bovenop komt.

_Mir
Berichten: 1358
Geregistreerd: 01-01-20

Re: Het gaat je goed jongen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-20 08:04

Wat een wereld van verschil de foto's.
Gelukkig krijgt hij nu de juiste zorg