Hebben jullie dat ook...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
DJZ

Berichten: 3071
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Hebben jullie dat ook...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 11:33

.... dat je na jaren nog steeds helemaal verliefd bent op je paard??
Gewoon om hoe hij/zij is, hoe hij/zij altijd zo zijn best doet, al snapt hij/zij niet altijd gelijk wat je bedoelt?


Afbeelding

Afbeelding


Zo ben ik na 4,5 jaar ook nog steeds helemaal verliefd op Diablo, mijn grote zwarte vriendje <3
Iedere keer is het weer een feest als ik bij hem ben. Altijd heeft hij zin, altijd denkt hij mee en soms, soms lijkt het wel of hij mijn gedachten kan lezen, wat betreft nieuwe dingen aanleren.

Afbeelding

Enkele jaren geleden wilde ik hem voetjes leren geven (Jambette). Ik was al wel met hem bezig om met een stokkie in zijn sokken te gaan kriebelen en iedere beweging die hij daarop gaf, deed ik belonen, maar meer dan een voetje iets verplaatsen, deed hij niet. Tot wij een keer noodgedwongen buiten in de kou moesten wandelen, hij best wel fris was en ik besloot om een klein stokkie erbij te houden, voor het geval dat.. Hij wilde mij inderdaad voorbij lopen en reageerde even niet meer op mijn kleine aanwijzingen, dat ik het stokkie even voor zijn borst hield en hij uit reactie naar het stokkie "sloeg" met zijn been.. Dat heb ik toen uitbundig beloond en toen ik het later nog eens vroeg, deed hij het nog eens, dus hup, weer een beloning erin en zo was het knopje voetje uitgevonden. (Later naar Links en Rechts omgezet, afhankelijk welke voet ik vraag). En sinds kort vraag ik het ook onder het zadel en dat doet hij probleemloos <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Nu was ik al een hele poos aan het bedenken hoe ik het knopje steigeren erop zou kunnen gaan krijgen, want ja, het is toch gewoon gaaf als je paard dat kan?? :))
Dus met een workshop vrijheidsdressuur meegedaan en gevraagd HOE te beginnen. Er zijn verschillende mogelijkheden om het aan te leren en ik had al wel een idee welke bij ons het beste zou gaan werken. Maar het begin, de basis, wilde ik heel graag met een ervaren persoon erbij doen, want als het mis gaat in de basis, heb je wel een probleem :=
Dus ik was 2 weken geleden met een vrijheidsdressuurkundige in gesprek en hadden afgesproken voor een lesje, na het corona gedoe.
De volgende dag had ik een foto/cosplay shoot met paardlief in het bos. Hij vroeg of mijn paard kon steigeren. Ik antwoordde dat hij dat nog niet kan, maar binnenkort er wel een begin mee ga maken... Volgens mij heeft Diablo ontzettend goede oren, of hij leest mijn gedachten := Zie hier het resultaat <3 Zoooo trots op hem <3 <3 <3

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Tot de volgende keer :D

Afbeelding


(Ja, ik doe inderdaad nog shoots, omdat ik geen contact heb met de fotograaf op korte afstand, ik mijn paard daarbij niet onnodig hoef te verplaatsen (bos ligt aan de overkant en ik ben daar zonder shoot ook veel te vinden) en de fotograaf niet op stal hoeft te komen :) ).


Nessie

Berichten: 8562
Geregistreerd: 29-03-05

Re: Hebben jullie dat ook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:34

Mooi paard!

Eston M. - Carrera - Goldy - Izzy Grey

Rodevlinder

Berichten: 2262
Geregistreerd: 16-02-16

Re: Hebben jullie dat ook...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:35

Ik snap dat je verliefd bent, het is ook een prachtpaard.

Lys_PPA

Berichten: 1304
Geregistreerd: 30-09-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-20 11:45

Herkenbaar, elke keer dat ik op stal wegrij ben ik weer n beetje meer verliefd. Mijn paard heeft ook zo'n goed karakter en onze band wordt met de week sterker, heerlijk zo'n beestjes!

Mooi paard heb je! Die vijfde foto is echt <3

DJZ

Berichten: 3071
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Re: Hebben jullie dat ook...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-04-20 12:26

Hij is van buiten inderdaad ook erg mooi (als ik dat over mijn eigen paard mag zeggen O:) ) maar van binnen misschien nog wel mooier :P :D
Ik moet wel zeggen dat het toch wel een hele poos heeft geduurd voordat ik van mijn roze wolk kwam en ik zelfs in het begin wat onzeker bij hem was. Ik had dit nog nooit gehad bij paarden en er was ook geen reden naar hem toe, om dat te zijn. Ik had al jaren ervaring met jonge onbeleerde paarden, met hengsten of moeilijke paarden, maar daarbij had ik mij nooit onzeker gevoeld. Later werd ik mij daar ook pas bewust van, toen dingen niet helemaal gingen zoals ik dat graag zou zien en toen ben ik er met een andere energie en gedachten mee aan de slag gegaan. Dat heeft onze band zo enorm doen groeien en sindsdien hebben wij ook met rijden zo'n sprong vooruit gemaakt <3 Heerlijk die dieren die jou zo lekker kunnen spiegelen :D


Kristy1998x

Berichten: 980
Geregistreerd: 28-04-19
Woonplaats: Nijverdal

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 09:22

Wat heb je een super stoer paard zeg!
Mocht je geïnteresseerd zijn in een gratis portfolioshoot, let me know ;).

If you want the rainbow, you gotta put up with the rain

16-04-2021 Diëgo v. Engelen

nikysa90

Berichten: 777
Geregistreerd: 08-09-13

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 12:07

Wauw, hij is wel supergaaf!!

Booklover01
Berichten: 206
Geregistreerd: 06-04-20

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 13:03

Wat een prachtig paard! En die Zorro foto's zijn ook erg leuk!

Voor de leukste paardenboeken en cadeau's, bezoek http://www.paardenboekhandel.nl!

Dustinlover

Berichten: 8741
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 13:33

Wat super gaaf!! Vooral die foto alleen van hem vind ik prachtig!

anniekow

Berichten: 644
Geregistreerd: 21-10-12

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 15:39

Vooral foto 5 is zó mooi. Fijn hè, om zo te kunnen genieten van je paard.

thirteenn

Berichten: 2078
Geregistreerd: 14-06-12
Woonplaats: Eindhoven

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 20:16

Wat een droompaard <3

All magic comes with a price, dearie

DJZ

Berichten: 3071
Geregistreerd: 30-12-08
Woonplaats: Zevenaar

Nieuw bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-04-20 20:41

Kristy1998x schreef:
Wat heb je een super stoer paard zeg!
Mocht je geïnteresseerd zijn in een gratis portfolioshoot, let me know ;).


Dank je wel. Je kunt nooit genoeg foto's hebben van je lieveling :P Ik stuur je even een pbtje ;)


nikysa90 schreef:
Wauw, hij is wel supergaaf!!


Hij is inderdaad goed in elkaar gezet :P Maar zijn karakter is ook echt om te smullen <3

Booklover01 schreef:
Wat een prachtig paard! En die Zorro foto's zijn ook erg leuk!


Dank je wel :D

Dustinlover schreef:
Wat super gaaf!! Vooral die foto alleen van hem vind ik prachtig!


Die foto is ook zo mooi genomen door NoviView :)

anniekow schreef:
Vooral foto 5 is zó mooi. Fijn hè, om zo te kunnen genieten van je paard.


Het is echt iedere keer weer een feestje om bij hem te zijn. Het maakt niet uit wat ik met hem doe, hij vindt het allemaal leuk :)

thirteenn schreef:
Wat een droompaard <3


Nooit geweten dat mijn droompaard een Fries zou worden :P

freedomshet

Berichten: 484
Geregistreerd: 12-06-18
Woonplaats: Elst

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 20-04-20 21:51

wauw wat is hij mooi <3
Ik herken je gevoel zeker.

https://milavpphotography.mypixieset.com/
Instagram @hannover.biko of @milavp.photographynew :)

EvaArt
Berichten: 161
Geregistreerd: 16-10-19
Woonplaats: Wiekevorst Belgie

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 22-04-20 09:50

Die bos manen

DreamGuide

Berichten: 2010
Geregistreerd: 10-08-14

Re: Hebben jullie dat ook...

Nieuw bericht Geplaatst: 22-04-20 09:55

Ja dat snap ik wel, je paard is beeldschoon. <3 Alsof hij zo van een kalender af komt gelopen.

En dat gevoel? Ja dat heb ik ook, ik vind mijn eigen meisje ook zo enorm bijzonder. Misschien is dat dat 'once in a lifetime' waar mensen het over hebben.

Horonae• ZZ-licht + 10
Volg Horonae op instagram, klik hier!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot en 17 bezoekers