Banjer heeft in Wolvega gestaan...

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Banjer
Lid Nieuwsredactie

Berichten: 48122
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Daar waar het land eindigt en het water begint

Banjer heeft in Wolvega gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-05-19 21:03

Afgelopen weekend had ik liever willen overslaan... Banjer had zaterdag waterdunne diarree, onregelmatige hartslag (120, 60, weer terug naar 120... dubbele slagen, slagen overslaan, etc), ondertemperatuur, darmgeluiden niet goed aan de rechterkant.... onze eigen VA kon de symptomen niet met een duidelijke diagnose rijmen, dus we moesten naar de kliniek... in Wolvega bleek ze wormen te hebben, ondanks het regelmatige ontwormen... de vraag (van mij, onze eigen VA en de staleigenaar) is nu of de symptomen door de wormen kwamen, of door het duizendblad, wat ik haar net een paar dagen tegen de pollen gaf (op advies van stalgenootje, die het haar paard ook geeft) en dat de wormen door de diarree zijn “vrijgekomen”...
Afbeelding

Lekker even grazen in het grasland achter de nieuw te bouwen loods:

Afbeelding

Afbeelding

Mijn liefje en ik
Afbeelding

En de volgende dag weer lekker grazen:
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Feit is dat ze gister (maandag) weer thuis is gekomen... ze heeft het weekend op de kliniek gestaan... vocht via de sonde gekregen, prednison en wormenkuur... gister kreeg ik het verlossende telefoontje van Wolvega: “Banjer knapt erg mooi op, wat mij betreft mag ze naar huis!”

Nooit geweten dat ik zoveel tranen had... en dat ik op mijn leeftijd nog een weekend vrijwel zonder slaap kon doorhalen :P

Note: we probeerden net een week mest te vangen voor een mestonderzoek...

Weer thuis *\o/*


En weer terug het land op :D (de paarden zijn meteen op een schoon stuk land gezet)




Anoniem

Re: Banjer heeft in Wolvega gestaan...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-19 21:12

Wat een rollercoaster! :x :(:)
Hier op stal zijn de paarden trouwens ook allemaal wat van slag qua buik. Een koliek, een met een microkoliekje, de anderen erg gassig, winderig en dikke buiken. Ze staan hier het hele jaar door op de wei dus het ligt niet aan voerveranderingen, het lijkt bijna alsof het gras zelf wat rare dingen doet met dit weer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: PetalBot en 12 bezoekers