Ivy aan het genieten van haar vrije dag

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Ivy aan het genieten van haar vrije dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-19 11:30

Op dit moment mag ik helaas niet rijden op Ivy, omdat we aan het revalideren zijn na een behandeling aan haar rug. Daarom heeft ze nu heel veel dagen vrij, daar geniet ze erg van!
Maar ze moet natuurlijk ook aan de slag en daarom longeren we nu veel met touwtjes. De eerste keer was ze erg gelukkig dat ze weer lekker mocht bewegen :')


Een andere dag was ze lekker vrij en had ze wat tijd voor haarzelf in de losgooibak.
Eerst even rollen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Daarna de omgeving bekijken.

Afbeelding

En even naar de andere kant lopen.

Afbeelding

Afbeelding

De andere kant bekijken.

Afbeelding

Afbeelding

Even snuffelen.

Afbeelding

En daarna gezellig naar mij toe komen om te knuffelen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Hopelijk mogen we snel weer rijden, maar aan de andere kant is het ergens ook niet heel erg om even back to basic te gaan.
Bedankt voor het kijken en een reactie of tips zijn altijd welkom!

Anoniem

Re: Ivy aan het genieten van haar vrije dag

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-19 23:20

Knappe pony. <3

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ivy aan het genieten van haar vrije dag

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-19 10:32

Dank je! Eindelijk iemand gevonden die het niet raar vind dat ik al mijn paarden pony noem :=

Linde99
Berichten: 859
Geregistreerd: 19-06-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 10:57

Kimmie25501 schreef:
Dank je! Eindelijk iemand gevonden die het niet raar vind dat ik al mijn paarden pony noem :=


Ik noem mijn paard ook altijd pony of puppy (paard is 1,70 en 9 jaar :') )

Ze loopt lekker op het filmpje :D

Reusje_xx

Berichten: 930
Geregistreerd: 07-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-19 11:04

Knappe Ivy!

Ik noem de meeste pony’s vaak ‘paard’ en tegen paarden zeg ik vaak ‘pony’ :')

oji

Berichten: 4242
Geregistreerd: 29-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 10:05

Wat jammer dat Ivy er even uitligt. Ik snap dat het erg moeilijk is met de frissigheid om haar fijn over de rug te laten lopen met longeren, maar probeer haar anders eerst even de frissigheid eruit te laten galopperen (mag ze galopperen?) evt zonder touwtjes. Daarna de touwtjes eraan zodat ze weet dat speeltijd over is en dat er gewerkt moet worden en daarin zorgen dat je haar fijn in ontspanning kan laten zakken. Nu zie je nog teveel dat ze, ook door de opwinding, haar hoofd hoog brengt en de touwtjes juist gebruikt om haar rug daar lekker in vast te zetten.

Het is heel belangrijk dat ze over die rug gaat lopen, zeker als ze al rugproblemen heeft. Maar ook als ze dat aan de longe goed leert, heb jij daar straks met rijden ook profijt van. Op zich zijn touwtjes een hele fijne manier om je paard bij te zetten maar in deze fase zou je eventueel ook kunnen proberen met een chambon te longeren, waarmee ze wel naar beneden wordt uitgenodigd maar zich niet zo in het hoge vast kan zetten zoals ze nu doet (Met een chambon kun je ook rijden, dus dat zou je ook kunnen helpen als je weer mag rijden om haar meer over de rug te laten lopen). Ik zou in het longeren ook wat lesjes nemen hoe je haar optimaal kunt longeren en beter over de rug kan laten lopen. Heb je straks alleen maar plezier van en dan kun je het longeren ook gebruiken om alles los te houden als je weer gaat rijden.

Succes en duimen voor een snel herstel!