Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 21:59

Lieve Djemo, oh lieve lieve Djemo wat mis ik jou.
Het is zo abrupt en onverwachts gegaan en oh wat had ik er een moeite mee.
Je werd zo voor me neus weggetrokken ondanks alles wat ik voor je over had en alles wat ik voor je deed.
Oh ik mis je zo... Kon ik je nog maar een keer overladen met kusjes en knuffeltjes.
We gingen en moesten nog zo veel doen. Naar het strand, naar een hoger niveau komen, veel trucjes nog aan leren, naar vele (onderlinge)wedstrijdjes en daar laten zien wat voor brave hengst je wel niet was van 4 jaar oud. Maar vooral nog erg veel plezier met elkaar hebben...

(Djemo was mijn verzorgpony voor bijna drie en een half jaar en is in één keer bij mij vandaan getrokken op een manier die ik persoonlijk niet menselijk vond, maar verder ga ik hier niet op in ivm dat ik nog enigszins respect heb voor de eigenaar. Ik heb in de afgelopen drie en een half jaar een ontzettend grote band opgebouwd met hem, waardoor ik nu, na een aantal maanden, het nog steeds maar niet los kan laten en nog ontzettend veel moeite mee heb.)


1.Onze allereerste foto en vanaf dat moment was je ook 'officieel' mijn verzorgpony.
Afbeelding


2.De eerste keer strand voor onze beide.
Afbeelding


3.
Afbeelding

4.Je werd steeds mooier en mooier.
Afbeelding


5.Kusje hier, kusje daar.
Afbeelding

6.We gingen nog een keer naar het strand, ons favoriete plekje.
Afbeelding


7.
Afbeelding

8.En toen was je opeens echt hengst. Maar nog wel de allerliefste.
Afbeelding


9.
Afbeelding

10.Langzaamaan reden we je in, wat verbazingwekkend goed ging.
Afbeelding


11. We gingen op de foto bij de bloesem, niet wetende dat dit een van de laatste foto's samen zouden zijn.
Afbeelding


12.Het laatste wat we samen hebben gedaan was ons tweede wedstrijdje waar we tweede werden. Wat was ik trots op jou, zo braaf, zo lief. Oke wel een keer bijna de baan uitgelopen, maar dat houden we voor lief hahah. Kleine inrijbak maar niks geen hengstengedrag. Je was perfect.
Afbeelding


Dat was het dan, na die wedstrijd had je twee weken vakantie op een aparte weitje, maar ondanks dat kon je me elke dag daar in het gras vinden, te genieten van jou. Bedankt Djemo. Bedankt voor al het vertrouwen en alle lessen die je me hebt gegeven.

Afbeelding

Ik mis je. Dag lieve stippelkont.


(Sorry als het verkeerd staat)


suffie
Berichten: 5711
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:26

Wat een knapperd is Djemo <3 Hij is toch van Lailapri? Heeft ze hem verkocht of is hij overleden?
Voor jou heel veel sterkte met het onverwachte afscheid :(:)

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 22:32

suffie schreef:
Wat een knapperd is Djemo <3 Hij is toch van Lailapri? Heeft ze hem verkocht of is hij overleden?
Voor jou heel veel sterkte met het onverwachte afscheid :(:)


Hij is idd van lailapri, hij is niet verkocht of overleden, maar mocht hem op de een op andere dag niet meer verzorgen helaas

kally
Berichten: 5244
Geregistreerd: 17-07-04
Woonplaats: Rotterdam

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:36

Ach wat vervelend dat je zo ineens je lieveling niet meer mocht verzorgen...
Mooie foto’s van jou en Djermo....

Een dag niet gelachen, een dag niet geleefd......

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:40

De bloesemfoto is heel erg mooi.

Wat jammer dat je hem niet meer mag verzorgen, sterkte daarmee

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

Speirs

Berichten: 1682
Geregistreerd: 20-07-14

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:44

Wat naar, het verdriet zit erg diep zo te lezen.
:(:)

Lieszje
Berichten: 7179
Geregistreerd: 13-10-08

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 22:53

Wat een knap dier en mooie foto's van jullie samen :)
Heel jammer dat je hem nu niet meer verzorgd :(

Farandulera

Berichten: 31
Geregistreerd: 04-12-18
Woonplaats: Nijmegen

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:06

Wat een mooie pony, je ziet hem bij elke foto knapper worden. Daar mag je heel trots op zijn! Heel veel sterkte!

'If you don't have any shadow, you're not standing in the light.' - Lady Gaga

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:13

Rot voor je dat je hem niet meer mocht verzorgen, maar ik vind dit topic niet helemaal netjes naar de eigenaar toe. Je zegt dat je niet op de reden in gaat, maar vermeld wel even fijntjes dat je het niet menselijk vindt hoe het gegaan is wat toch mensen te denken geeft dat de eigenaar onaardig is geweest. Snap dat het niet leuk is om een verzorgpony te verliezen, maar dat risico is er nu eenmaal met verzorgpony’s. Had gewoon helemaal niks erbij gezegd, behalve dat je hem niet meer verzorgt. Was een stuk netter geweest.

Paris_
Berichten: 2122
Geregistreerd: 12-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:15

Ach wat een verdrietig topic zeg! Echt een prachtige pony, en jullie zagen eruit als een happy combinatie. :)

Ceffyl, ze meldt toch niet de exacte reden? Als het op een normale manier was gegaan, dan had ze er vast geen woord aan vuil gemaakt.. niet alles hoeft altijd mooier gemaakt te worden dan het is.

Ceffyl

Berichten: 1194
Geregistreerd: 17-08-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:19

Paris_ schreef:
Ceffyl, ze meldt toch niet de exacte reden? Als het op een normale manier was gegaan, dan had ze er vast geen woord aan vuil gemaakt.. niet alles hoeft altijd mooier gemaakt te worden dan het is.

Nee ze geeft geen reden, maar insinueert wel dat de eigenaar in dit verhaal de kwaaie is. Ik vind dat gewoon niet netjes en onnodig.

karin1994
Berichten: 620
Geregistreerd: 10-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:23

Ceffyl schreef:
Paris_ schreef:
Ceffyl, ze meldt toch niet de exacte reden? Als het op een normale manier was gegaan, dan had ze er vast geen woord aan vuil gemaakt.. niet alles hoeft altijd mooier gemaakt te worden dan het is.

Nee ze geeft geen reden, maar insinueert wel dat de eigenaar in dit verhaal de kwaaie is. Ik vind dat gewoon niet netjes en onnodig.


Ben het wel met ceffyl eens, ik zou de eer lekker aan je zelf laten, ook al is het op een minder leuke manier gegaan

[url]<a rel="nofollow" href="https://www.euroclix.nl/index?SRef=MBWjSfKpcEZfTaVf">EuroClix, het online spaarprogramma </a>[/url]

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 23:29

Ceffyl schreef:
Rot voor je dat je hem niet meer mocht verzorgen, maar ik vind dit topic niet helemaal netjes naar de eigenaar toe. Je zegt dat je niet op de reden in gaat, maar vermeld wel even fijntjes dat je het niet menselijk vindt hoe het gegaan is wat toch mensen te denken geeft dat de eigenaar onaardig is geweest. Snap dat het niet leuk is om een verzorgpony te verliezen, maar dat risico is er nu eenmaal met verzorgpony’s. Had gewoon helemaal niks erbij gezegd, behalve dat je hem niet meer verzorgt. Was een stuk netter geweest.


Ik had het idd miss niet kunnen zeggen, maar heb het wel gedaan. Zoals je kan lezen heb ik ook nog respect voor der, maar denk dat meerdere mensen dat niet zullen hebben als ze zouden horen wat zij allemaal flikt bij meisjes van een jaar van 11/12/13, dan ben ik nu 17 en een stuk volwassener voor mijn leeftijd dan andere dus kan dat wel aan, maar veel dingen kunnen echt niet en vandaar dat ik gezegt heb dat ik het onmenselijk vond en ik blijf hier achter staan. Sorry als je het hier niet mee eens bent en je vind dat ik het er niet bij had moeten zeggen.

Voor de rest ga ik niet in op dit soort opmerkingen in dit topic en hoop ik dat de rest dit ook niet doet, aangezien het hier niet om draait.

leestmee

Berichten: 2048
Geregistreerd: 20-01-11
Woonplaats: daar waar mijn bed slaapt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:30

Isabeaumin01 schreef:
Ceffyl schreef:
Rot voor je dat je hem niet meer mocht verzorgen, maar ik vind dit topic niet helemaal netjes naar de eigenaar toe. Je zegt dat je niet op de reden in gaat, maar vermeld wel even fijntjes dat je het niet menselijk vindt hoe het gegaan is wat toch mensen te denken geeft dat de eigenaar onaardig is geweest. Snap dat het niet leuk is om een verzorgpony te verliezen, maar dat risico is er nu eenmaal met verzorgpony’s. Had gewoon helemaal niks erbij gezegd, behalve dat je hem niet meer verzorgt. Was een stuk netter geweest.


Ik had het idd miss niet kunnen zeggen, maar heb het wel gedaan. Zoals je kan lezen heb ik ook nog respect voor der, maar denk dat meerdere mensen dat niet zullen hebben als ze zouden horen wat zij allemaal flikt bij meisjes van een jaar van 11/12/13, dan ben ik nu 17 en een stuk volwassener voor mijn leeftijd dan andere dus kan dat wel aan, maar veel dingen kunnen echt niet en vandaar dat ik gezegt heb dat ik het onmenselijk vond en ik blijf hier achter staan. Sorry als je het hier niet mee eens bent en je vind dat ik het er niet bij had moeten zeggen.

Voor de rest ga ik niet in op dit soort opmerkingen in dit topic en hoop ik dat de rest dit ook niet doet, aangezien het hier niet om draait.



Sorry maar nu breek ik ff in. Ik vind dat je met deze opmerkingen veel te ver gaat.
Je trapt haar nu terdege wel de grond in.
Tevens horen we in dit topic jouw kant van het verhaal welk ongetwijfeld onvolledig is.
Laatst bijgewerkt door leestmee op 16-12-18 23:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Winterbuitenrit in de sneeuw. Daarna warme chocolademelk met slagroom.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:32

Paris_ schreef:
Ceffyl, ze meldt toch niet de exacte reden? Als het op een normale manier was gegaan, dan had ze er vast geen woord aan vuil gemaakt.. niet alles hoeft altijd mooier gemaakt te worden dan het is.

Maar de eigenaar wordt hier wel bij naam genoemd, dat vind ik ook niet zo netjes.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-12-18 23:33

Renske_W schreef:
Paris_ schreef:
Ceffyl, ze meldt toch niet de exacte reden? Als het op een normale manier was gegaan, dan had ze er vast geen woord aan vuil gemaakt.. niet alles hoeft altijd mooier gemaakt te worden dan het is.

Maar de eigenaar wordt hier wel bij naam genoemd, dat vind ik ook niet zo netjes.


Ik zelf heb de naam niet genoemd?

amber15
Berichten: 3549
Geregistreerd: 15-10-09
Woonplaats: Lunteren

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:45

Jammer dat het topic meteen zo'n negatieve draai lijkt te krijgen..

Ts, ik snap dat zoiets na drie en half jaar rauw op je dak komt vallen, zeg.
Het is een prachtige pony. Sterkte!

prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:51

Isabeaumin01 schreef:
Renske_W schreef:

Maar de eigenaar wordt hier wel bij naam genoemd, dat vind ik ook niet zo netjes.


Ik zelf heb de naam niet genoemd?


Maar je geeft wel aan dat het haar is. Dat had je niet moeten doen. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en we horen alleen de jouwe. Nu loop jij met modder te gooien terwijl de eigenaar van de pony van niks weet dat je dit zo op bokt hebt gekwakt.

Jammer dat je de pony niet meer mag verzorgen, maar dat heeft vast een reden gehad. Dan moet je niet zo'n trap na geven maar dankbaar zijn voor de tijd die je hebt gehad met de pony.

I am because you were

n_love_qwert

Berichten: 529
Geregistreerd: 05-03-18
Woonplaats: S & G

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-18 23:58

Prachtige pony, en ik snap dat dat rot is na 3,5 jaar! :(

R.I.P. Nancy |(
U r amazing sweatie :(

Keell94

Berichten: 4047
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:05

Ah knappe Djemo. Fijn dat ik die foto's bij de Bloesem nog kon maken voor jullie als mooi herinnering.

PW Photographs
Voor meer informatie, zie mijn website - http://www.pwphotographs.nl

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:09

TS, je bent 17 en ik snap dat het plotselinge ‘niet meer mogen verzorgen’ van je pony een klap voor je is, vooral na 3,5 jaar. Ik snap dat het nu niet te relativeren is en dat je het er heel moeilijk mee hebt.

De liefde voor de pony spat van de foto’s af!

Leer er wat van, als je ooit zelf een paard heb en verzorgers, dan weet je hoe het voelt als verzorger. En wees verstandig, zeg er hier openbaar niets meer over, dat werkt alleen in je nadeel. Mocht je straks weer op zoek gaan naar een andere verzorgpony, dan kan een negatieve reactie (over de eigenaar van bovenstaande pony) hier ervoor zorgen dat het de eigenaren van potentiële nieuwe verzorgpaardjes afschrikt. Dus hou de eer aan jezelf, ga op je handen zitten als je de neiging hebt negatief te zijn, je mag het voelen, je mag het zeggen, maar wees verstandig en ga het niet hier typen. Die berichten op internet blijven altijd bestaan!

Edit: typo
Laatst bijgewerkt door Daphara op 17-12-18 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 00:11

Keell94 schreef:
Ah knappe Djemo. Fijn dat ik die foto's bij de Bloesem nog kon maken voor jullie als mooi herinnering.


Ben er ook nog altijd zo ontzettend blij mee! Betekenen nu dubbel zo veel voor me en dat zullen ze altijd blijven doen, nog zo erg bedankt !

Isabeaumin01

Berichten: 36
Geregistreerd: 28-07-16

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-12-18 00:16

Daphara schreef:
TS, je bent 17 en ik snap dat het plotselinge ‘niet meer mogen verzorgen’ van je pony een klap voor je is, vooral na 3,5 jaar. Ik snap dat het nu niet te relativeren is en dat je het er heel moeilijk mee hebt.

De liefde voor de pony spat van de foto’s af!

Leer er wat van, als je ooit zelf een paard heb en verzorgers, dan weet je hoe het voelt als verzorger. En wees verstandig, zeg er hier openbaar niets meer over, dat werkt alleen in je nadeel. Mocht je straks weer op zoek gaan naar een andere verzorgpony, dan kan een negatieve reactie (over de eigenaar van bovenstaande pony) hier ervoor zorgen dat het de eigenaren van potentiële nieuwe verzorgpaardjes afschrikt. Dus hou de eer aan jezelf, ga op je handen zitten als je de neiging hebt negatief te zijn, je mag het voelen, je mag het zeggen, maar wees verstandig en ga het niet hier typen. Die berichten op internet blijven altijd bestaan!

Edit: typo


Zoals ik hierboven ook gemeld heb, ga ik niet meer reageren op zulke reacties onder dit topic. Het is mijn intensie niet om iemand hier zwart te maken dus ga er ook niet verder op in. En voor als mensen denken nou wat een ondankbaar kreng, dat ben ik niet, ik ben ontzettend dankbaar voor wat ik heb mogen doen met hem en geleerd heb in die tijd, alleen is het zo ontzettend jammer hoe het geëindigd is, vooral omdat het ook anders had gekunt.

Renske_W

Berichten: 13842
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:21

prugelpiet schreef:
Isabeaumin01 schreef:

Ik zelf heb de naam niet genoemd?


Maar je geeft wel aan dat het haar is. Dat had je niet moeten doen. Een verhaal heeft altijd 2 kanten en we horen alleen de jouwe. Nu loop jij met modder te gooien terwijl de eigenaar van de pony van niks weet dat je dit zo op bokt hebt gekwakt.

Jammer dat je de pony niet meer mag verzorgen, maar dat heeft vast een reden gehad. Dan moet je niet zo'n trap na geven maar dankbaar zijn voor de tijd die je hebt gehad met de pony.


Precies wat ik bedoelde idd.

Je had toch ook de kans gehad om Djemo te kopen? Kan mij dan eigenlijk niet voorstellen dat je daarna "onmenselijk" bent behandeld.
Ik weet niet hoeveel tijd er tussen zit met de kans tot kopen en het stoppen met verzorgen.
Maar ik denk dat dit verhaal ook een hele andere, andere kant heeft.

Olivia van 't Vöske, Matcho van de bosrand × Windspiel
On top fan it Resihof, Amazing star van Beauvoorde × Matcho van de Bosrand

Amber_anne

Berichten: 6903
Geregistreerd: 09-04-18

Re: Voor de laatste keer... Om het af te sluiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 00:27

Hele mooie foto's ts


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: ElCid, Lente, MariskadeJ, Regenpier, Reyndir en 64 bezoekers