Mistige herfstdag en een zwarte parel

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 00:20

Hallo allen,

Lang heb ik getwijfeld of ik een topic zou openen met deze foto's. De foto's zijn zo persoonlijk en intiem (voor mij) dat ik niet wist of ik ze wilde delen. Nu een 2 maandjes later toch besloten om ze alsnog te delen. De foto's zijn prachtig en daarbij ook alle lof aan de fotografe Chantal Potjes (xchantal94). Naast fantastische fotografe is zij ook een enorm goede vriendin van mij. Dit maakte de dag zelf heel comfortabel en voelde ik mijzelf ook erg ontspannen. Ondanks dat er geen watermerk op zit rust er uiteraard copyright op de foto’s

Duke is een fries x haflinger van 8 jaar oud. Wellicht bekend van dit topic: Zwarte parel tussen de buien door

Tijdens dit topic was Duke nog steeds een, minstens, 150 kilo te zwaar wegende buffel (vandaar mijn boktnaam). Inmiddels is hij al zo'n 80 kilo afgevallen, and still going strong!

Duke is een paard dat niet graag knuffelt, en alles eng vindt, spannend vindt. Maar die dag niet. Met een halstertje om, en zelfs zonder halster om, stonden we op het midden van de landweg met mist achter ons. Ik in mijn jurkje met een paard dat ieder moment kon wegrennen als hij wilde. Maar wat was hij rustig en wat werkte hij goed mee.

Nu eindelijk de foto's. De foto's zullen wellicht niet naar ieders smaak zijn (wellicht teveel bewerkt qua achtergrond) maar voor mij zijn ze perfect. Ik heb een selectie gemaakt van de foto's die ik het mooiste vond.

1. stiekem fluisteren wij geheimpjes tegen elkaar

Afbeelding

2. lichte zweetvlekjes zichtbaar, voor mij niet storend
Afbeelding

3. Mijn favoriet
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7. last but not least, zijn pretletter hoofd,
het buikje begint inmiddels minder te worden.
Afbeelding



We zijn van stal verwisseld en hij staat nu op rantsoen. We zijn begonnen met rijden vanaf de basis want hij kent niks. Ondanks dat hij vriendelijk kijkt en er geen kwaad in zit heb ik er toch afgelopen dinsdag naast gelegen. Nu hij is afgevallen heeft hij geleerd dat hij ook flexibeler is dan wat hij was. Ik heb nagedacht over een volgtopic, mochten mensen dit leuk vinden hoor ik het graag!

Een reactie vinden we leuk!
Laatst bijgewerkt door Buffelduke op 09-12-18 00:30, in het totaal 1 keer bewerkt

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:27

Mooie foto's! Leuk paard heb je. :)

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:31

Wat een prachtige foto's! Gaaf paard hoor. Ik ben wel benieuwd hoe hij er nu uit ziet -80 kg. Erg knap dat je hem al zoveel hebt laten afvallen. Jullie zijn een mooie combi samen!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 00:37

Dank jullie! Lieve reacties.

Hij ziet er nu zo uit, niet zo’n goede foto. Zal binnenkort bij daglicht een foto maken. Dan is het beter te zien:


Afbeelding

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 00:38

Zo wat een verschil zeg! Goed bezig. Het is een heel ander paard zo.

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-18 13:08

Dat klopt! Hij krijgt ineens heel andere vormen zo. Blijft wel dat hij altijd iets overbouwd zal zijn.

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-12-18 13:13

Wat een knapperd! En ook mooie foto's met een fijn sfeertje. Goed dat het je lukt om het al zoveel af te laten vallen, ga zo door :D

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 08:39

Dankjewel!!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-12-18 11:53

leuk idee om een volg topic te starten over je paardje en zijn dieet. Als je dan het verschil terug ziet na 1 jaar O:) :~

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-12-18 12:57

Ja dat dacht ik ook! Als ik nu foto’s zie dan zie ik wel verschil maar is ook al ‘gewoon’ voor mij. Als ik dan over lange tijd ga vergelijken dan zie ik dat wel denk ik!

maras

Berichten: 2340
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:33

Wat een mooie kruising, hoe groot is hij? Als hij straks goed op gewicht is dan is hij echt prachtig!!

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 09:37

Heb je ook al een plan van aanpak en je eventuele richtlijnen wanneer je resultaat wilt zien op foto's ?
En ik ben stiekem ook wel benieuwd hoe zijn dieet/training eruit gaat zien :o

Lynnieej
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-04-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:08

Prachtige foto's met een bijzondere sfeer <3

Hij ziet er al goed uit, ik ben ook heel benieuwd hoe je het aangepakt hebt! :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:18

Wat een knap paard heb je. :D Hele leuke foto's!
Heel veel succes samen! +:)+

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 10:45

Leuke foto's! En een mooi paard!

Femkers

Berichten: 57
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Haarlem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:20

Wat een leuke kruising! Ben benieuwd hoe hij er in de toekomst uit gaat zien. Hoe hoog is hij?

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 12:41

Dankjullie allemaal!!
Hij zal nu zo’n 1,54 ongeveer zijn maar door zijn bouw (en mijn lengte) ziet hij er veel groter uit dan dat hij daadwerkelijk is.

Een plan van aanpak heb ik nog niet echt. Waar ik vooral op focus is uitzoeken waar zijn explosief, angstige gedrag vandaan komt. Hij is enorm gevoelig maar ook heel angstig voor dingen, ook dingen die hij al zijn hele leven ziet kunnen soms ineens eng zijn. En ik weet dat elk paard dit kan hebben maar hij is vrij extreem, dit gaat tot rodeo avonden aan toe die ik er gratis bij krijg. Graag zou ik eerst uitzoeken wat de grond van deze angst is zodat ik het probleem kan aanpakken.
Hij zal nog zo’n 50 kilo kwijt moeten om op een redelijk gezond gewicht uit te moeten komen.
Tips zijn welkom uiteraard!

XFILE

Berichten: 86
Geregistreerd: 18-11-18

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 17:40

Gaaf dier. Ik hou er wel van. Stevig en robuust.

Hevonen

Berichten: 5609
Geregistreerd: 21-01-04
Woonplaats: up north

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 18:30

Wat een machtig paard! Lijkt wel zo'n ouderwets ridderros uit een sprookje!

Mooi hoor!

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-18 23:03

Zulke lieve reacties, krijg een lach op mijn gezicht! Hij is ook zeker stoer om te zien

PinkPrincess

Berichten: 1668
Geregistreerd: 31-05-09
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-18 10:17

Buffelduke schreef:
Dankjullie allemaal!!
Hij zal nu zo’n 1,54 ongeveer zijn maar door zijn bouw (en mijn lengte) ziet hij er veel groter uit dan dat hij daadwerkelijk is.

Een plan van aanpak heb ik nog niet echt. Waar ik vooral op focus is uitzoeken waar zijn explosief, angstige gedrag vandaan komt. Hij is enorm gevoelig maar ook heel angstig voor dingen, ook dingen die hij al zijn hele leven ziet kunnen soms ineens eng zijn. En ik weet dat elk paard dit kan hebben maar hij is vrij extreem, dit gaat tot rodeo avonden aan toe die ik er gratis bij krijg. Graag zou ik eerst uitzoeken wat de grond van deze angst is zodat ik het probleem kan aanpakken.
Hij zal nog zo’n 50 kilo kwijt moeten om op een redelijk gezond gewicht uit te moeten komen.
Tips zijn welkom uiteraard!



Ben jij misschien wat onzeker? Hoe oud is hij nu? (wellicht een vorm van pubertijd)

Buffelduke
Berichten: 1192
Geregistreerd: 26-09-10

Re: Mistige herfstdag en een zwarte parel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-18 10:32

Onzekerheid zou zeker kunnen. Misschien dat ik ook de aanleiding ben waardoor hij zo angstig is. Wel weet ik dat in zijn verleden, toen hij ingereden is, altijd gestopt is met rijden als hij angstig werd, ging bevriezen etc. Dus het gedrag is tot op zekere hoogte altijd goedgekeurd en bevestigd. Neemt niet weg dat ik nog altijd extra spanning kan geven natuurlijk.

Hij is nu 8 en er is verder vrij weinig mee gedaan (galop hulp bijvoorbeeld kent hij niet)