Herfstige Hengsten

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
prugelpiet

Berichten: 12554
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 00:10

Oh ik ben echt gék op Mo :D <3
Wat een prachtig dier blijft het.

Arany blijft indrukwekkend, met zijn krachtige uiterlijk en zijn kleine oortjes :D

I am because you were


Tinniie

Berichten: 4683
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-18 15:19

:o

Ja we zijn ook super blij met onze 2 kanjers.
Ze zijn heel knap, maar hebben vooral beide zo’n fijn karakter. Na Arany hadden we niet gedacht een 2e keer zoveel geluk te hebben met een hengst, maar Mo is ook zo braaf en rustig en lief.

Ik kan niet wachten tot de eerste veulens geboren worden en Arany-dochters, zoals Lilly van Fotsy, die een Mo baby krijgen dat is al helemaal geweldig <3

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Danuah

Berichten: 452
Geregistreerd: 16-06-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 03:13

Mo is <3 !!

MuSLi

Berichten: 5230
Geregistreerd: 22-10-03
Woonplaats: Heemskerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:20

Wat een fantastisch bekkie heeft Mo! <3

Hun verwachting is niet jouw verplichting..

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 08:25

Wat een aparte. Heb niks met bont maar dit vind ik wel een hele leuke.

Prachtige foto’s overigens en die valk is ook echt prachtig.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

Coentjuh

Berichten: 9842
Geregistreerd: 07-03-04
Woonplaats: Ardennen + Werkendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 09:52

Wat is Mo bijzonder zeg! Prachtig! Die andere mag er ook zeker wezen hoor..

Daar ga je dan lieve gekke Thorin.. Y;( Veel te vroeg.. Veel te weinig kans.. Rust zacht 16 oktober 2019
TE KOOP: NIEUWE Beenbescherming bling bling, Western zadel pad stijgbeugels, Outdoorlaarzen, Graasmasker, Longeerhulp

hoikimmmy

Berichten: 932
Geregistreerd: 04-05-15

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:39

Wauw wat zijn ze mooi! <3

lideli

Berichten: 2439
Geregistreerd: 21-03-10

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:54

Arany is prachtig maar Mo :~ <3

Albaton

Berichten: 117
Geregistreerd: 14-02-10
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:08

Wat een mooie plaatjes! Prachtig <3

MonkeyMiep

Berichten: 17
Geregistreerd: 26-08-18

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:27

Indrukwekkende paarden heb je. Dat bontpatroon vind ik erg interessant. Ben benieuwd of je er ooit achter gaat komen waar dat precies vandaan komt. En uiteraard ben ik ook razend benieuwd naar zijn eerste nakomelingen! Wat voor 'n merries zijn er drachtig van hem?

In eerste instantie las ik trouwens "Heftige hengsten" en dacht even: "Wéér iemand die ondoordacht hengsten heeft aangeschaft..."

wortelvan12
Berichten: 14
Geregistreerd: 03-09-18

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:32

Mo!! Geweldige aftekeningen!!

Tinniie

Berichten: 4683
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 16:05

MonkeyMiep schreef:
Indrukwekkende paarden heb je. Dat bontpatroon vind ik erg interessant. Ben benieuwd of je er ooit achter gaat komen waar dat precies vandaan komt. En uiteraard ben ik ook razend benieuwd naar zijn eerste nakomelingen! Wat voor 'n merries zijn er drachtig van hem?

In eerste instantie las ik trouwens "Heftige hengsten" en dacht even: "Wéér iemand die ondoordacht hengsten heeft aangeschaft..."


Ja hij is inmiddels door 2 bureaus getest en het ene wilde gaan researchen, maar daar heb ik nog geen nieuws van. Er zijn nog een heel aantal genen die men nog niet kan testen (denk maar aan sooty bv) dus het is helemaal niet zeker of ze iets gaan vinden. Genetische bureaus en kleurkenners zijn het er wel allemaal over eens dat de lijn ‘iets’ extra draagt.

Er is een Amerikaanse auteur van kleurgenetica boeken die het al in haar boeken heeft vermeld en ‘belton pattern’ noemt, zij heeft me ook gevraagd of ze foto’s van hem mocht gebruiken voor haar volgende boek.



Haha ja heftige hengsten zijn het niet echt :P en ik denk dat we na 9 jaar succesvol fokken/showen/managen wel met een hengst overweg kunnen :P maar idd, het wordt heeeel veel ondoordacht gedaan, en die nemen ook dikwijls een voorbeeld aan ons. ‘Zal allemaal wel makkelijk gaan, ik ga ook een dekhengst houden’ :P maar 9/10 is die een jaar later geruind ;)

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:06

Ontzettend mooi zeg! Prachtige foto's maak je ook, maar dat kan ook niet anders met zo'n knap paard natuurlijk :o

Citaat:
Er is een Amerikaanse auteur van kleurgenetica boeken die het al in haar boeken heeft vermeld en ‘belton pattern’ noemt, zij heeft me ook gevraagd of ze foto’s van hem mocht gebruiken voor haar volgende boek.


Dat boek heb ik gelezen! Erg interessant vond ik het, een aanrader!

matespony

Berichten: 749
Geregistreerd: 01-08-18

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 16:19

Supermooie foto's en wat een knappe paarden heb je zeg <3

Keep calm and love horses!

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:22

Tinniie schreef:
MonkeyMiep schreef:
Indrukwekkende paarden heb je. Dat bontpatroon vind ik erg interessant. Ben benieuwd of je er ooit achter gaat komen waar dat precies vandaan komt. En uiteraard ben ik ook razend benieuwd naar zijn eerste nakomelingen! Wat voor 'n merries zijn er drachtig van hem?

In eerste instantie las ik trouwens "Heftige hengsten" en dacht even: "Wéér iemand die ondoordacht hengsten heeft aangeschaft..."


Ja hij is inmiddels door 2 bureaus getest en het ene wilde gaan researchen, maar daar heb ik nog geen nieuws van. Er zijn nog een heel aantal genen die men nog niet kan testen (denk maar aan sooty bv) dus het is helemaal niet zeker of ze iets gaan vinden. Genetische bureaus en kleurkenners zijn het er wel allemaal over eens dat de lijn ‘iets’ extra draagt.

Er is een Amerikaanse auteur van kleurgenetica boeken die het al in haar boeken heeft vermeld en ‘belton pattern’ noemt, zij heeft me ook gevraagd of ze foto’s van hem mocht gebruiken voor haar volgende boek.



Haha ja heftige hengsten zijn het niet echt :P en ik denk dat we na 9 jaar succesvol fokken/showen/managen wel met een hengst overweg kunnen :P maar idd, het wordt heeeel veel ondoordacht gedaan, en die nemen ook dikwijls een voorbeeld aan ons. ‘Zal allemaal wel makkelijk gaan, ik ga ook een dekhengst houden’ :P maar 9/10 is die een jaar later geruind ;)


Welk boek is het? Equine color genetics? <3 <3

Tinniie

Berichten: 4683
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 19:26

Nee , The Equine Tapestry van Lesli Kathman.
:)

http://equinetapestry.com/category/belton-patterning/

Dit stuk gaat er over, is al wel van 2012. Ze zei me zelf dat ze de lijn van Mo al even in het oog houd omdat deze zo opvallend is en het haar echt een nieuw gen/booster/mutatie... lijkt.

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Retjethorse

Berichten: 2497
Geregistreerd: 18-11-13
Woonplaats: België

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:31

Jullie hebben echt zo'n gave kudde paarden! Zowel de merries als de hengsten. :D Hele leuke foto's weer, Mo is toch echt wel mijn favoriet met zijn leuke stipjes op zijn hoofd. <3 Echt heel bijzonder! Het is dat ik geen Quarter/Paint merrie heb, anders wist ik het wel... O:)

2a54z6e45r6r

Berichten: 3850
Geregistreerd: 25-01-12

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:38

Zou dat hetzelfde zijn als de zwarte spots van TOTO's rond de kroonrand en tussen de grotere vlekken? Maar dan inderdaad wel extra bijzonder dat het in het gezicht is!!

Cinnepin

Berichten: 8920
Geregistreerd: 26-02-15
Woonplaats: Vdaal

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 19:40

WAUW Mo, wat is die knap!!!!!

welmoed__

Berichten: 6547
Geregistreerd: 18-02-07
Woonplaats: North of Drenth

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 20:00

Wauw, die Mo! Prachtig hoofd heeft hij zeg! <3

Tinniie

Berichten: 4683
Geregistreerd: 02-12-10
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-18 20:17

Ik kwam net dit tegen op Facebook:
Afbeelding
Afbeelding

Zalig he :P

Volg onze knappe hengsten op Facebook en Instagram! GP Mister Dual Jac - EMH Top Dun Chex - Double Dun Gallo Gun
[KS-MK] 2 Paint veulentjes verwacht in 2024

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:37

Wauw wat een prachtige aftekeningen heeft Mo!

Indi_Vito

Berichten: 2742
Geregistreerd: 06-10-09

Re: Herfstige Hengsten

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 22:59

Wauw mo is echt <3 hij doet me denken aan een oreo koekje _O-

Mooie hengsten <3

Pino96

Berichten: 562
Geregistreerd: 11-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:28

<3 <3 <3
Allemaal stuk voor stuk prachtig, maar die MO!
Ik zou er bijna een merrie voor kopen

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78496
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 23:52

2a54z6e45r6r schreef:
Zou dat hetzelfde zijn als de zwarte spots van TOTO's rond de kroonrand en tussen de grotere vlekken? Maar dan inderdaad wel extra bijzonder dat het in het gezicht is!!


Dat zijn hermelijnvlekken, zie ook https://www.bokt.nl/wiki/Aftekening#Benen. Komen bij veel paarden voor, wij hebben meerdere hackney's staan met hermelijnvlekken.

Leuk die gepersonaliseerde Schleich (?) paarden!

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Jennifer_S en 53 bezoekers