Mijn oude opa in het zonnetje!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 14:30

aangezien ik denk ik nog nooit echt een leuk forum heb gemaakt over mijn lieve oude opaatje (zoals wij hem altijd noemen) leek het me leuk om eens wat over hem te schrijven!

Dit is Happy, mijn bijna 33 jarige schimmeltje <3

als klein meisje heb ik hem gekregen van mijn opa en oma, bij verjaardagen, sinterklaas, kerst, het maakt niet uit, als er aan me gevraagd werd: Ramona wat wil je hebben? was het antwoord altijd: Een eigen pony! tot de dag kwam dat het dan eindelijk zo ver was! wat had ik daar lang van gedroomd!

ik was denk ik een jaar of 10/11 toen we in de auto stapte naar manege de Roosberg in Bavel! meteen in de eerste stal op de hoek stond happy (toen een jaar of 16?), ik kan het me herinneren als de dag van gisteren. Wil je even een proef ritje maken? ja natuurlijk!

Nou ik heb het geweten hoor, wat was hij sterk en ik kon hem voor geen meter aan! hij ging alle kanten met me op en ging zo hard tegen mijn been in dan ik totaal geen controle had! en toch ging hij mee :j
Op dat moment was dat misschien helemaal geen goede beslissing, zo'n jong meisje met zo'n ontzettend sterke pony met een enorm ego en een vreselijke eigen wil om de baas te zijn haha!

Elke dag uit school ging ik naar de manege om te rijden en 1 keer in de week had ik les, en oh wat ben ik vaak huilend van hem afgekomen omdat het maar niet wilde lukken! Maar ik kan wel zeggen, wat ben ik blij dat we door hebben gezet. En ondanks zijn hij nog altijd zijn eigen wil had, hij er nog steeds een handje van had om mij totaal te negeren en te doen alsof er niemand op zijn rug zat :P en nog steeds af en toe keihard door de bak ging, konden we op een gegeven moment samen lezen en schrijven! en nu zou ik niet anders meer willen, want ik heb zo veel van hem geleerd, en ik zal niet snel nee zeggen tegen moeilijke paarden en pony's omdat ik in het in mijn jonge jaren al zo moeilijk heb gehad met happy!

Naarmate dat ik sterker en ouder werd, en happy iets ''rustiger'' werd, konden we echt gaan genieten, we waren inmiddels verhuisd van de manege naar een pensionstal, daar hebben we met oudere stalgenoten onze eerste buitenritten gemaakt, daar konden we daarna geen genoeg meer van krijgen!

af en toe deden we nog wel eens mee aan een wedstrijdje voor de lol, maar verder reden we bijna altijd buiten en maakte we af en toe nog eens een sprongetje, we hebben zelfs nog eens meegedaan aan de springles op stal! ook heel leuk maar door zijn leeftijd hebben we dat maar niet te vaak gedaan! later kreeg happy ook artrose in zijn voorste knieën en moesten we het iets rustiger aan gaan doen!

Na een tijdje zijn we naar Dordrecht verhuisd, en natuurlijk ging happy mee! maar om hem nou weer op een dure pensionstal te zetten waar hij het meeste van zijn tijd in een stal zou staan vond ik ook maar niks, we vonden een weiland vlakbij de Elzen met een schuiltent waar hij 24/7 buiten kan staan, op dat moment heb ik ook de knoop doorgehakt, hij was al aardig op leeftijd, heeft artrose, begint echt ouder te worden, we stoppen met rijden en mag lekker van zijn pensioen genieten op het land! nu staat hij daar nog steeds! 1 a 2 x keer in de week ga ik even bij hem kijken, hem knuffelen en wat lekkers brengen, en hij heeft ook nog een verzorgster die bijna elke week wel 1 of 2 keer bij hem komt om hem te poetsen en lekker met hem te wandelen!

Hij heeft het na zijn drukke leven verdient om nu te genieten van zijn welverdiende pensioen! samen met zijn tinker vriendin Tess heeft hij het ontzettend naar zijn zin! we hopen dat hij nog wat jaartjes bij ons mag zijn! we gaan het zien, die lieve oude happy <3

Hier komen nog wat foto's:

1 van de eerste proefjes!
Afbeelding

Dit was al op de pensionstal!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En dit is Happy nu, op het weiland!
Afbeelding

Afbeelding

En met zijn lieve verzorgster!

Afbeelding


Deze maand gaan we ook nog een leuke fotoshoot met hem doen! we hopen nog lekker van hem te kunnen genieten <3

Sclimpre
Berichten: 4101
Geregistreerd: 01-06-15

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 15:02

Dit is echt een topic om blij van te worden!
Hopelijk nog vele mooie jaren voor opaatje!

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 16:18

Sclimpre schreef:
Dit is echt een topic om blij van te worden!
Hopelijk nog vele mooie jaren voor opaatje!


Aah dankjewel :D

Merel_Brit

Berichten: 630
Geregistreerd: 13-05-08
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:27

Hé wat leuk om te zien!
Ik rij elke dag langs Happy, leuk om te weten hoe hij heet. Nooit geweten dat hij al zo oud was. Hij staat er super bij, ze liggen regelmatig samen languit te pitten.

xJennifx

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-12-10
Woonplaats: Noord hollan

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:30

Wat een herkenbaar verhaal! :+
Fijn dat hij lekker van zijn verdiende oude dag mag genieten hoor.

Spotje2
Berichten: 81
Geregistreerd: 22-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:30

33, Wat een mooie leeftijd al. Hopelijk kan hij nog lang van zijn pensioen genieten.

marsyl

Berichten: 1641
Geregistreerd: 02-05-09
Woonplaats: Limburg

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:46

Wat een leuk topic, er zouden er meer mogen komen van opatjes en omatjes :D wat ziet Happy er goed uit! Zou hem echt geen 33 geven hoor...!

herous

Berichten: 392
Geregistreerd: 18-08-15

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 16:51

Zo fijn om te lezen. Ik hoop dat je nog vele jaartjes van hem mag genieten. En wat heeft hij geluk gehad toen die dag...

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 17:07

Merel_Brit schreef:
Hé wat leuk om te zien!
Ik rij elke dag langs Happy, leuk om te weten hoe hij heet. Nooit geweten dat hij al zo oud was. Hij staat er super bij, ze liggen regelmatig samen languit te pitten.


Ha wat leuk om te weten haha!

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 21:32

wat een leuke reacties allemaal! :)

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:08

Super dat je hem lekker van zijn oude dag laat genieten. Dat kunnen er niet veel zeggen, top :D

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:14

Mirthe94 schreef:
Super dat je hem lekker van zijn oude dag laat genieten. Dat kunnen er niet veel zeggen, top :D


Hij verdient het :D <3

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:14

Wat ben jij een super baasje voor Happy! <3
Heel eerlijk en trouw van je dat je hem nu ook lekker laat genieten van een welverdiend pensioen met de nodige aandacht! Hij ziet er ook echt nog super uit! :j

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:17

Merel_Brit schreef:
Hé wat leuk om te zien!
Ik rij elke dag langs Happy, leuk om te weten hoe hij heet. Nooit geweten dat hij al zo oud was. Hij staat er super bij, ze liggen regelmatig samen languit te pitten.



Ik moet zeggen dat hij er ook wel jonger uit ziet ja haha, vooral nu staan ze heerlijk, er stond eerst nog een pony bij, echt het baasje van het land waardoor er veel onrust waardoor happy ook niks meer wilde, als ik met iets te eten kwam of ik kwam hem even vertroetelen kreeg ik hem met geen mogelijkheid te pakken!

maar nu hij en de tinker (tess) samen staan is er zo'n rust! :D

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-18 22:20

s_v schreef:
Wat ben jij een super baasje voor Happy! <3
Heel eerlijk en trouw van je dat je hem nu ook lekker laat genieten van een welverdiend pensioen met de nodige aandacht! Hij ziet er ook echt nog super uit! :j


Wat een lief berichtje <3

ja toch hij heeft altijd hard voor mij gewerkt dus nu mag hij gewoon lekker genieten! oke hij begint wat in te vallen maar met bijna 33 is dat niet gek, vanaf december krijgen ze ook weer lekker ruwvoer en brok bijgevoerd! :)

Rubs

Berichten: 510
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-18 22:23

Mooi, die lieve snoet!

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 18:52

Ah super leuk zeg!

Die foto van jou als kind

En dan nu zoveel jaren later nog samen <3

Ramona1993

Berichten: 446
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: Dordrecht

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-11-18 14:00

Dit is ook nog wel een leuke! Toen stonden we een al een paar jaar op de pensionstal!
Als ik er zo naar kijk denk ik jeetje wat is dat alweer een tijd geleden haha!

Afbeelding

anne_1999

Berichten: 54
Geregistreerd: 20-11-18

Re: Mijn oude opa in het zonnetje!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 17:25

Wat leuk om te lezen over jullie band!!! Hij ziet er nog mooi en fit uit zeg! Mag je zeker trots op zijn!