Shiny wortel-Boelie

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Shiny wortel-Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-10-18 11:37

8 maandjes geleden had ik nog eens een topic van Boelie geopend. Samen met een van zijn toenmalige paardenmaatjes op de vorige stal. We zijn namelijk naar een rustigere, afgelegen stal verhuisd, waarbij ik zelf meer op stal moet doen voor mijn eigen paardje. En ik vind het heerlijk om meer te 'moeten' doen dan enkel poetsen en trainen.
Boelie heeft een tijdje samen gestaan met een ander paard, totdat de eigenaar van dit paard een 2e paard kocht en de weilanden eigenlijk maar bedoeld zijn voor max. 2 paarden (en met 3 heb je vaak 1 pispaaltje is mijn eigen ervaring) Dus Boelie staat sinds kort alleen, maar naast zeer gezellige buurpaarden. En het is zo open dat hij altijd wel een maatje ziet (2 van zijn directe buren en een overbuurpaard staan 24/7 buiten, dus hij is nooit alleen op de wei)
Ik bepaal nu volledig zelf Boelie's voeding, hoeveelheid hooi, muesli en wat voor soort. Hoe zijn stal gedaan wordt, etc. Plus de rust die we op stal hebben en hoe iedereen geaccepteerd wordt in zijn doen en laten. Ik merk ook aan Boelie dat hij dit wel echt heel fijn vindt. Hij glimt je tegemoet! Zelfs in zijn teddyvachtje! Hij is ook lekker vrolijk oranje gekleurd deze winter-editie :+

Gisterochtend ben ik wat eerder op stal gekomen dan normaal en heb ik Boelie in het ochtendzonnetje vastgelegd. Meer met het idee dat ik een leuke recente portretfoto heb voor op zijn toekomstige naambordje. Echter heeft meneer last van een permanente babyface vrees ik, want een vriendin die de foto's zag vroeg zich al af waarom hij dan 2 jaar oud leek ipv de 6 jaar dat hij werkelijk is, wat is er zo recent aan? :Y)
Toch zijn de foto's echt van gisterochtend en is meneer echt 6 jaar oud _O-

Ik zal mijn mond verder houden en geniet mee met deze portretreeks van mijn oranje, shiny babyface-clown :))

1.
Afbeelding

2. Zijn zwoele blik moet ook zeker nog geoefend worden
Afbeelding

3.
Afbeelding

4. Blij eitje :))
Afbeelding

5. Samen met 1 van zijn buurmannen naar de volgende 2 paarden kijken die naar de wei gebracht werden
https://boktimg.nl/img/m/eZFYwT.png

6. Clowntje :+
Afbeelding

7. Zag ik een wortel?!
Afbeelding

8. Lachen voor de camera, Boelie :D
Afbeelding

9. En weer even 'normaal' poseren ;)
Afbeelding

10. Lief koppie
Afbeelding

11. Onze schaduwen
https://boktimg.nl/img/m/6zSyyX.png

12.
Afbeelding

13. Ik denk dat dit de foto wordt voor op het naambordje <3
Afbeelding

14.
Afbeelding

15. En toen wou hij liever kusjes komen geven in ruil voor worteltjes :P
Afbeelding

16. Smile! *D
Afbeelding

17. En tot slot :')
Afbeelding


Saul

Berichten: 9616
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Shiny wortel-Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:00

Haha wat een scheetje

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-18 15:15

Ik zou gewoon die laatste foto doen voor zijn naambordje :').

Hahaha , gekheid. Wat een leukerd :D

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 09:29

Coconut schreef:
Ik zou gewoon die laatste foto doen voor zijn naambordje :').

Hahaha , gekheid. Wat een leukerd :D


Als ik dat zou doen, moet ik hopen dat ze nog met lege zakken de stal of wei in durven :)) al zou dan ook wel met zijn giraffenvliegendeken matchen in de lente/zomer :Y)

Dankjewel beiden voor de leuke reacties :D

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:08

Haha, wat een leukerd. Het ziet er uit alsof hij het geweldig vindt om op de foto te gaan. <3

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-10-18 12:30

Kencamo schreef:
Haha, wat een leukerd. Het ziet er uit alsof hij het geweldig vindt om op de foto te gaan. <3


Dankje!
Hij is altijd blij en vindt elke vorm van aandacht geweldig, wat hem normaal tot ideaal model zou maken. Stilstaan en afstand houden zijn niet zijn grootste hobby's, daar moet toch echt wel wat voor tegenover staan (snoepjes, worteltjes, etc.) :))

Kencamo

Berichten: 99
Geregistreerd: 29-10-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 12:48

loveskiara schreef:
Kencamo schreef:
Haha, wat een leukerd. Het ziet er uit alsof hij het geweldig vindt om op de foto te gaan. <3


Dankje!
Hij is altijd blij en vindt elke vorm van aandacht geweldig, wat hem normaal tot ideaal model zou maken. Stilstaan en afstand houden zijn niet zijn grootste hobby's, daar moet toch echt wel wat voor tegenover staan (snoepjes, worteltjes, etc.) :))


Haha, dat herken ik. Wel fijn dat je hem kan 'omkopen' met eten. :-)

prugelpiet

Berichten: 12515
Geregistreerd: 20-01-12

Re: Shiny wortel-Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 13:17

100% zeker die laatste foto op zijn naambordje zetten :D
Wat een leuke grapjas.

I am because you were

Orsje

Berichten: 876
Geregistreerd: 10-01-06
Woonplaats: Landgraaf

Re: Shiny wortel-Boelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-18 14:43

Boelie!! Wat leuk hem weer te zien!
En dat stukje rust van op een zelfzorg stal staan herken ik.
Het is wat meer werk, maar je verzorgt je paard volledig zelf alsof je hem thuis hebt.
Sinds 5 maanden sta ik met History ook op zo een stalling. Bepaal echt alles zelf, eigen weide.
Heerlijk is het.

Orsje, uit het zicht, maar niet uit mijn hart..
History (Fjord X Pinto) in bezit sinds 11-10-2013
Claire (Shet) in bezit sinds 24-01-2019
Fiona (Appaloosa Shet) in bezit sinds 16-05-2020

CaVaLaPhoto

Berichten: 1618
Geregistreerd: 13-03-05
Woonplaats: Heythuysen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-10-18 12:18

Kencamo schreef:
Haha, dat herken ik. Wel fijn dat je hem kan 'omkopen' met eten. :-)


Boelie moet echt 'werken' voor zijn snoepjes/gezonde snacks. Stilstaan, en dan krijgt ie een snoepje als ik zeg dat hij weer mag bewegen. Of een andere vrijheidsdressuuroefening. Is hij het nog steeds niet helemaal 100% mee eens altijd, maar gaat steeds beter :)) Ooit kan ik met trots zeggen dat hij echt een paard van een fotograaf is _O-
Voor nu ben ik alleen al blij mij zijn eigenaar te noemen uiteraard. Het is en blijft een schatje <3

prugelpiet schreef:
100% zeker die laatste foto op zijn naambordje zetten :D
Wat een leuke grapjas.


Laatste foto valt meer in de smaak dus :Y) Zal het wijzigen in de bestelling _O-

Orsje schreef:
Boelie!! Wat leuk hem weer te zien!
En dat stukje rust van op een zelfzorg stal staan herken ik.
Het is wat meer werk, maar je verzorgt je paard volledig zelf alsof je hem thuis hebt.
Sinds 5 maanden sta ik met History ook op zo een stalling. Bepaal echt alles zelf, eigen weide.
Heerlijk is het.


Oh echt heerlijk is het! Ben echt een controlfreak en nou bepaal ik zelf hoe de stal er bij ligt, hoeveel hooi hij krijgt, hoeveel brok/muesli en wat voor soort. Zelf bepalen tot hoe laat hij buiten staat. Enkel buitenzetten en 's ochtends voeren hoef ik niet zelf te doen (op de zaterdag na, vrije ochtend voor de staleigenaresse moet kunnen). En toch de gezelligheid van stalgenootjes, advies kunnen vragen aan mensen als het nodig is en in geval van nood (er moet al heel wat mis zijn, of bij verwonende familie op bezoek, als ik zelf niet kan komen) kan ik er toch op vertrouwen dat Boelie in goede handen is.
En belangrijkste vind ik nog wel, ik voel mij nuttig als ik op stal kom. Ik kom niet alleen maar meer om Boelie te vervelen/alleen maar met hem bezig te zijn. Ik kan ook wat doen om het Boelie aangenaam te maken op stal en in de wei! Als ik deze stal toch eerder ontdekt had, dan was ik al eerder hier naartoe verhuisd :P


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, Facebook en 12 bezoekers