Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 00:02

Op 3 juni 2015 werd ik "oma" van een prachtig hengstveulen. Zoon van mijn alles waarmakende merrie Caily en de welbekende hengst Janesho Snorremans van Germania a.k.a. "Jack". Och, wat was hij cute, wat was hij leuk, mijn vrolijke vriendje maakte mij altijd blij. Maar helaas, de afspraak was dat een hengstveulen verkocht zou worden, dus al snel stond er een advertentie online, waarna zich er een koper aandiende.

Toen Kyano oud genoeg was om zijn familie te verlaten, brachten we hem naar zijn nieuwe thuis in België. Een grote gok, want hij was vanaf foto verkocht. Maar bij aankomst voelde het goed en heb ik hem met een gerust hart achter kunnen laten. Toen ik een half jaar later bij hem op visite ging was dat gevoel er gelukkig nog steeds.

Jaren gingen voorbij, zo nu en dan was er contact, altijd leuke updates!

Afgelopen voorjaar kreeg ik een berichtje. Kyano zou dit jaar 3 worden, of ik hem wel wilde beleren. Ja, natuurlijk wilde ik dat! En zodoende ontstond het plan dat hij vanaf de start van het weideseizoen bij mij zou komen logeren, dan kon ik eerst vanaf de grond bezig en in de loop van de zomer erop. Haast was niet geboden, hij mocht gerust voor lange tijd blijven.

Nu maak ik geregeld Tinkers zadelmak, maar dit was toch wel erg speciaal! Om je eigen fokje weer terug te krijgen, en daarbij het vertrouwen om hem hier te brengen, bijna 300 kilometer van zijn thuis. Dan rij je onderweg toch heel wat trainingsstallen voorbij. Zijn zus Lola uit 2014, welke ik aan had gehouden, overleed in 2017, een paar maanden voordat ze 3 werd. Een half jaar daarna verkocht ik hun moeder. Om dit jaar toch nog een stukje van die 2 merries bij me te kunnen hebben geeft het een stukje extra emotie.

Inmiddels loopt het seizoen ten einde, en heeft Kyano een fijne basis onder het zadel. Van onzekere en argwanende gup is hij gegroeid naar een zelfverzekerd en werkwillig paard. Opnieuw is hij mijn vrolijke vriendje. Dagelijks een hinnik als hij mij in het oog krijgt, dan smelt toch je hart <3

Afgelopen week heeft Pernille (PeerAppel @bokt) ons prachtig vast weten te leggen. Het zien van de foto's is echt hilarisch, Kyano is een beetje gegroeid, maar de poses die hij als veulen had, zijn er nog steeds!

001. Dit waren wij toen
Afbeelding

002. En dit zijn wij nu
Afbeelding

003. Toen
Afbeelding

004. En nu
Afbeelding

005. Kusje geven kon hij als veulen al!
Afbeelding

006. En het knopje was een beetje roestig, maar hij kon het nog steeds!
Afbeelding

007. Van harige baby
Afbeelding

008. Naar echte hartendief
Afbeelding

009.
Afbeelding

010.
Afbeelding

011.
Afbeelding

012. En natuurlijk moesten we ook even laten zien dat we ook wat bereikt hebben
Afbeelding

013.
Afbeelding

014.
Afbeelding

015. Laten jullie een berichtje voor ons achter? O:) :evaw:
Afbeelding

Killed

Berichten: 1576
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 01:09

Lang geleden Lotte! Leuk dat hij op deze manier weer even terug bij jou is :)

Ook leuk dat de papa ook janesho is :D

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 03:19

Wat leuk dat het cirkeltje weer rond is! En wat is hij mooi! <3
Ik vind hem nog wel erg puppy ogen trouwens.

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 07:34

@killed, ja leuk he? Hij is van een van de eerste jaren dat Janesho dekte. Ben benieuwd hoeveel jouw baby erop gaat lijken. Kyano heeft ook wel veel van zn moeder, maar dat was best een diva, dus het karakter is veel van paps!

@Cayenne. Iets? := Hij heeft qua ontwikkeling van zn lijf nog een behoorlijke weg te gaan. En de babyvetjes moeten er ook nog af. Maar door de tijd te nemen en een goede band te creeeren hebben we qua rijden een mooie basis gelegd zonder veel kilometers te hoeven maken. Hij heeft nu de taak om mijn jonge hengst op te voeden, want Kyano is ook een enorm fijn paard in de kudde (hele seizoen aan de leiding gestaan door enkel zn uitstraling naar soortgenoten), heeft hij van z’n moeder mee gekregen. En we maken wat korte ritjes om te onderhouden wat hij heeft geleerd.

SIEMxFUNNY

Berichten: 5666
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:10

Wat gaaf om het “loterij” veulentje nu volwassen te zien! Ben benieuwd hoe hij is als hij helemaal ontwikkeld is :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:15

Mooi paardje! Alleen wel echt veel te dik, daar zou ik echt wel wat aan doen als ik jou was.

Dropneus95

Berichten: 785
Geregistreerd: 17-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 10:39

Oef wat een plaatje! Wat een super lieve uitstraling <3
Kan je die straks wel weer inleveren? -O-

Caily

Berichten: 12518
Geregistreerd: 02-09-07
Woonplaats: Noord Nederland

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-10-18 14:14

@simone, ik ben zelf ook heel benieuwd! Denk dat hij nog behoorlijk gaat veranderen. En nog een cm of 5-10 erbij?

@maanlicht, gelijk heb je hoor. Hij loopt 24/7 in de wei en ik moet het voor alle Tinkers goed doen. Er lopen er ook 2 bij die nu precies goed zijn, ene staat best stevig in training en de ander is drachtig, dus wil ze niet te schraal hebben. Zou Kyano meer aan het werk kunnen zetten, maar gezien zn leeftijd doe ik dat weer liever niet. En hij heeft best heftige groeispurten gehad nog, ook momenten dat ik dacht “nu moet er niks meer af”... Ik heb hem nu bij mn jonge hengst en Haflinger in gezet, die spelen meer, dus hopelijk gaat hij lekker meedoen.

@dropneus95, dankjewel! Hij is ook echt zo lief als hij lijkt. Inleveren gaat lastig zijn, maar je kan niet alles houden. En het betekent natuurlijk niet dat ik hem nooit meer zie of mag rijden :)

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:19

Misschien wat longeerwerk?

Ik kan me voorstellen dat het lastig is met zoveel paarden.

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 16:45

Wat een leukerd zeg! En wat ben jij onwijs met m meegegroeid op een of andere manier, vind jullie heel veel meer combi uitstralen als de ukkie-foto's :D

PeerAppel

Berichten: 3942
Geregistreerd: 06-09-11

Re: Als kleine vriendjes grote vriendjes worden...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 11:05

Knappe Kyano! <3 Echt super leuk om het verschil te zien tussen de jaren. Vond het leuk om jullie op de foto te zetten!