Trots op Shan en blij met Ivy!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 10:09

Met Shan gaat het de laatste tijd een stuk beter. In het begin was hij bij mij doodsbang voor het krukje. Dit ging van kwaad tot erger, totdat we besloten dat het beter was als Shan met heel vervroegd pensioen zou gaan. (Natuurlijk niet alleen om het krukje) Maar eigenlijk gaat het de laatste tijd echt supergoed! Hij is heel relaxt en geeft duidelijk aan dat hij graag weer iets wil gaan doen. Daarom hebben we besloten hem te proberen weer langzaam op te pakken. Met als stap 1 de angst voor het krukje weg te trainen. En ik moet zeggen dat dit heel goed gaat! Hoewel ik dit eigenlijk niet van plan was, ben ik de eerste keer al op het krukje gaan staan, en hij bleef zo rustig.

Afbeelding

Daarna natuurlijk goed beloond.

Afbeelding

De handtarget. Dit heb ik daarna uitgebreid naar het krukje aanraken op commando. Nu vind hij het krukje namelijk leuk, in plaats van eng.

Afbeelding

Daarna nog een keer op het krukje gaan staan. (Ja Shan is groot en nee, ik ben niet klein :') )

Afbeelding

Om de spanning (die er niet echt was) daarna af te laten vloeien nog even losgelaten in de bak.

Afbeelding

Dan verder met Ivy. Met haar ben ik ook helemaal blij! We hadden een tijdje met rijden een dip, maar nu gaat het weer heel goed.

Afbeelding

Ze moet nog wel wat werken aan haar fotogeniekheid. Alles was mooi, een paard, mooi licht, maar helaas... :+

Afbeelding

Een vriendin van mij verzorgt haar nu soms en werkt ook veel met haar. Daarna mag ze altijd even lekker relaxen.

Afbeelding

Op dierendag had ik haar gelongeerd en bedacht ik me daarna pas dat het dierendag was en dat ik eigenlijk wel een mooie foto nodig had. Gelukkig was ze die dag wel fotogeniek, een paar rare golfers doen wonderen :')

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En als laatste kwam ik deze foto tegen toen ik foto's uit ging spitten.

Afbeelding

Wat voelt het raar dat het alweer 2 jaar geleden is dat ik Oreo liet inslapen. Ik had toen nooit kunnen denken dat ik nu op dit punt zou staan met de paarden. Maar ondanks alles ben ik blij dat het zo gelopen is en dat ik nu kan genieten van twee zulke leuke paarden!

Bedankt voor het kijken en een reactie of tips zijn altijd welkom!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Jolynne

Berichten: 2297
Geregistreerd: 30-11-16

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 17:46

Wat fijn dat het eindelijk echt de goede kant op lijkt te gaan met Shan!

Wel vind ik Ivy enorm schraal qua gewicht en bespiering. :)

Paardenfann4
Berichten: 1333
Geregistreerd: 15-08-17
Woonplaats: Overijssel

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 18:01

Leuke foto's. Shan ziet er goed uit, fijn dat je hem weer op gaat pakken. Je wilt er ook weer op gaan rijden? Maar de merrie is te schraal zeker in de bovenlijn. Ik denk dat er op die stalling nog wel wat winst te behalen valt in het voerbeleid. Een beetje meer ruwvoer zou geen overbodige luxe zijn. Valt het jou zelf niet op dat de merrie zo schraal is en dat je andere paard er nu stukken beter uit ziet? Misschien moet eens een babbeltje maken met de stalhouder dat je paard wat meer ruwvoer kan krijgen?

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 18:21

Dankjewel!
Ivy is idd echt nog niet wat het moet zijn, ze is al wel echt veel dikker dan in het begin.
We zitten er wel over te denken om weer op Shan te stappen. Maar niks te gehaast doen, stapje voor stapje.
Ja klopt, ze moet echt nog dikker worden. Ik ga zeker even overleggen. Helaas heeft ze toen ik haar net had twee keer kort achter elkaar op de prednison moeten staan en dat heeft natuurlijk ook een flinke klap gegeven. Ik ben het er zeker ook mee eens dat Shan er nu veel beter uitziet. Als die plek dichterbij was en er betere voorzieningen waren geweest, was ik er zeker met Ivy ook heengegaan. Maar aangezien ik nu afhankelijk ben van mijn fiets, moet ik een stal dicht in de buurt hebben. Anders was het perfect geweest!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

zorro

Berichten: 8760
Geregistreerd: 19-02-05

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 19:59

Wat fijn voor je! Zo zie je maar, hoe ellendig het soms gaat, 2 jaar later kan het leven er totaal anders uitzien!

Zus

Berichten: 600
Geregistreerd: 31-08-14
Woonplaats: Noord Drenthe

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 21:51

Leuke foto’s van je twee knappe paarden en veel plezier met je beide knapperds.
Wat gaat de tijd toch snel, dat het alweer 2 jaar geleden is dat Oreo is overleden .

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-10-18 22:18

Dankjewel! Ja zeker, soms voelt het als gisteren, soms als tien jaar geleden!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-18 22:38

Die laatste foto is prachtig. <3
Fijn dat het met Shan ook beter gaat!

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Trots op Shan en blij met Ivy!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-10-18 08:01

Dank je! Die is nog van een fotoshoot twee jaar terug.
Ja ben ik zeker ook heel blij mee!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 62 bezoekers