Voor het eerst

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 21:55

Goed bezig meid!
Snap je heel goed, ben zelf ook bang ik heb een angststoornis die zich ook uit met rijden en die veroorzaakt is door pesten, ook op de manege.
Heb daardoor ook nooit zin in commentaar van ongenuanceerde bokkers, dat triggert m’n verleden.
M’n instructeur mag me les geven maar penny dames niet.
Mu zelf natural horsemanship lessen met m’n paard.
Doordat ik het paard beter begrijp wordt m’n rijangst minder en door op deze manier met m’n paard samen te werken voel ik me in het dagelijks leven zelfverzekerder


Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 21:56

Avalanche81 schreef:
ElviraKelan schreef:
En Purny en Avalanche81 was zeker erg lastig om te lezen???

Wauw, wat is je doel eigenlijk met dit topic? Foto's dumpen kan ook op Instagram. Bokt is een forum, dat betekent dus dat mensen op je reageren. Als je daar moeite mee hebt, misschien gewoon niet posten dan.

Verder stelde ik gewoon een vraag. Dus vriendelijker mag ook wel, vind je niet?

Nou ja zeg
Op een forum mag ten eerste ook gewoon foto’s gepost worden
Daarnaast heb ik er duidelijk bij gezet geen tips te willen met de reden erbij, dat andere leden zich daar niet aan WILLEN houden is aan hun waar ik dan kritiek op mag geven
Dat dit volgens jou alleen op instagram geplaatst mag worden zegt wat over jou
Dat je de spanning van mij op de foto’s kunt aflezen is onmogelijk
Dat jij iets zegt over de spanning zegt idd iets over jou lezen hoe ik het wend of keer
Dat jij dan ook niet tegen mijn kritiek kan zegt wat over jou

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:08

Dat is niet hoe het werkt. Er zijn gewoon bepaalde regels op Bokt, hoe dingen werken, dat is niet iets wat jij opeens bepaalt, of verandert. Het is niet zo dat mensen alleen mogen posten wat jij voorschrijft. Als je dat wel wil, stel ik voor dat je het beheer PB doet, dat je daarbij wilt, dan mag je de regels bepalen. Voor die tijd schrijf ik wat ik wil, en zolang dat binnen de regels is, heb ik daar alle recht op. Dus daar kun je dan wel kritiek op geven, alleen die slaat dan nergens op.

Verder zeg ik niet dat het daar alleen mag, alleen als je alleen foto's wilt dumpen is Instagram een betere plek. Photobucket is er ook zo een, google foto's werkt ook uitstekend. Je krijgt daar geen tips, weet ik zeker. Maar ik heb helemaal niet gezegd dat dat alleen op Instagram mag. Als je reageert op wat ik schrijf, ipv wat je denkt te lezen, werkt de communicatie iets beter.

Verder weet jij niet wat ik wel en niet aan foto's kan aflezen, en dat is ook niet iets wat jij bepaalt.
Laatst bijgewerkt door Avalanche op 29-09-18 22:08, in het totaal 1 keer bewerkt

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 22:08

Elvirawortel schreef:
Goed bezig meid!
Snap je heel goed, ben zelf ook bang ik heb een angststoornis die zich ook uit met rijden en die veroorzaakt is door pesten, ook op de manege.
Heb daardoor ook nooit zin in commentaar van ongenuanceerde bokkers, dat triggert m’n verleden.
M’n instructeur mag me les geven maar penny dames niet.
Mu zelf natural horsemanship lessen met m’n paard.
Doordat ik het paard beter begrijp wordt m’n rijangst minder en door op deze manier met m’n paard samen te werken voel ik me in het dagelijks leven zelfverzekerder

Ik heb oa een paniekstoornis dus ik herken het wel
Het triggert bij mij ook
Zowel tijdens het lezen (ik had net al hartkloppingen) als zeker ook de eerst volgende keer als ik op Kelan stap en daarom heb ik ongenuanceerde tips liever niet en ben ik bewust nu nog eerst bezig met begeleidende stagiaires die ook zelf ervaring met paarden hebben en daarnaast mij goed kunnen begeleiden.
Bij Kelan uit het kritiek uiten zich dan door heel erg mijn best te gaan doen waardoor ik juist gespannen wordt iets waardoor mijn doel ook wordt ondermijnd:met ontspanning rijden

Wb de Natural horsemanship goed bezig
Ik heb de afgelopen paar maanden heel veel aan Elvira gehad. Ze was en is echt mijn spiegel maar ook eentje waarbij ik consequent moet zijn. Van de week bv probeerde zij mij te bijten. Ze dacht dat ze weer verweid moest worden (‘s avonds stond ze met Blazy op korter gras) en had daar duidelijk geen zin meer in. Voor twee jaar terug had ik dat dood eng gevonden. Ik voelde dan haar spanning aan, mijn eigen spanning waardoor er paniek ontstond en we in een vicieuze cirkel waren beland. Nu krijgt ze een tik, wordt ze vermanend toegesproken door mij en bewaar ik mijn geduld waardoor we er op mijn manier komen. Het lijkt zo simpel maar voor mij kilometers hoge mijlpalen want bij een kleine pony durfde ik dit al niet laat staan bij een paard

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 22:09

Avalanche81 schreef:
Dat is niet hoe het werkt. Er zijn gewoon bepaalde regels op Bokt, hoe dingen werken, dat is niet iets wat jij opeens bepaalt, of verandert. Het is niet zo dat mensen alleen mogen posten wat jij voorschrijft. Als je dat wel wil, stel ik voor dat je het beheer PB doet, dat je daarbij wilt, dan mag je de regels bepalen. Voor die tijd schrijf ik wat ik wil, en zolang dat binnen de regels is, heb ik daar alle recht op. Dus daar kun je dan wel kritiek op geven, alleen die slaat dan nergens op.

Verder zeg ik niet dat het daar alleen mag, alleen als je alleen foto's wilt dumpen is Instagram een betere plek. Photobucket is er ook zo een, google foto's werkt ook uitstekend. Je krijgt daar geen tips, weet ik zeker. Maar ik heb helemaal niet gezegd dat dat alleen op Instagram mag. Als je reageert op wat ik schrijf, ipv wat je denkt te lezen, werkt de communicatie iets beter.

Verder weet jij niet wat ik wel en niet aan foto's kan aflezen, en dat is ook niet iets wat jij bepaalt.


Ik ga al helemaal niet meer op jou in
Gezien ik niet mag bepalen hoe jij schrijft
Maar jij wel mag bepalen hoe ik reageer

angrywolf

Berichten: 1227
Geregistreerd: 25-04-09
Woonplaats: Alkmaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:16

Sorry hoor maar ik vind je echt niet netjes, Prima dat je een handicap heb {dat heb ik zelf ook} Maar dat geeft je geen vrijbrief om op deze manier op mensen te reageren die je alleen maar proberen te helpen.

Soms is 't beater iest moeis te verleeze Beater verleeze dan dat ge 't noeit het gehad {heilige anthonius rowwen heze}

GC naam Angrywolf 8

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 22:26

angrywolf schreef:
Sorry hoor maar ik vind je echt niet netjes, Prima dat je een handicap heb {dat heb ik zelf ook} Maar dat geeft je geen vrijbrief om op deze manier op mensen te reageren die je alleen maar proberen te helpen.

Het is ook niet echt netjes als je aangeeft waar je aan werkt met hulp, dat je daar moeite mee hebt vanwege beperkingen en dan toch daar op wordt gewezen.
Terwijl je uitleg geeft geen tips ie willen.
Dat heeft iets met respect te maken. Niets met willen helpen maar het beter willen weten
Daarnaast is mijn mening dat “sowieso” eerst goed schoeisel aanschaffen nu ook niet bepaald aardig overkomt

Maar reactie op reactie mag tegenwoordig niet meer...
Je moet immers maar accepteren hoe mensen op jou reageren want je moet er altijd van uit gaan dat goed is bedoelt... je kan immers door geschreven woorden heen kijken
Ik denk dat dit maar voor 50% is weggelegd

purny

Berichten: 27462
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:30

ElviraKelan schreef:
Pardon? Ik kan nergens goed teruglezen waarom je geen goed schoeisel hebt? Iets vriendelijker mag ook wel hoor.
Ik zei het alleen maar voor je eigen veiligheid. Maar goed...

Dat pardon effect had ik dus ook evenals dat jij iets vriendelijker mocht zijn
Misschien had je het ook als vraag kunnen stellen bijvoorbeeld? Hint
Reactie geeft reactie
Mogelijk wilde ik eerst een keer proberen voordat ik direct nieuwe jordpursh aanschaf?[/quote]

Als je nou in je openingspost had geschreven dat je jophurs had gehaald en eerst wilde proberen had je dit niet gehad dat je je voelde aangevallen.
En als je je door mijn zin al aangevallen voelt moet je je achter je oren gaan krabben of je wel foto’s wil plaatsen hier. Mijn reactie was zo hard nog niet

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 22:31

Ik ben het eigenlijk compleet met Avalanche81 & angrywolf eens.
Ik vind je vooral erg bot reageren.
Je doel van dit topic is ook niet duidelijk.
Verder, wat Avalanche81 schrijft klopt ook volledig, zolang jij niet in het beheer van bokt zit, ben jij niet degene die bepaald wat wel en niet gezegt kan worden door anderen. daarbij is het niet zo dat we alleen maar reageren omdat we het beter willen weten, we proberen je tips en tricks te geven om je te helpen, dat heeft niks te maken met beter willen weten...wij hoeven ons niet tegenover jou te bewijzen dat we het beter weten namelijk, dus waarom zouden we dat doen?
Als je geen commentaar of reacties wilt oid dan is zo'n topic op een paardenforum openen het minst handige om te doen, dat kan je dan inderdaad beter op iets anders doen als bijv instagram oid...
Een beetje vriendelijker reageren zou wel gepast zijn.

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 22:38

Gezien ik degene ben die bot reageer maar mensen mij ondanks dat ik er bij zet geen tips te willen toch moeten en zullen geven
Iets wat wel vaker gebeurd maar schijnbaar in mijn topic niet kan want tips moeten gegeven kunnen worden...
Ga ik nergens meer op in
Ik heb er echt schoon genoeg van dat mijn teksten onderuit gehaald mogen worden maar reactie op reactie niet mag

Erg jammer dat je niets mag plaatsen zonder dat er vooral tips gegeven moet worden
Daar is volgens mij HAW voor
Ik laat het hierbij

Avalanche

Berichten: 15921
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:14

Tja, dat heb je op een paardenforum. Dan krijg je dat, dat er tips gegeven worden. Het verschil dat het op HAW moet, en hier mag. Dat lijkt me geen raketwetenschap, en is ook niet voor andere uitleg vatbaar. Dus kan jij wel roepen dat het niet mag, volgens de regels mag het dus gewoon wel. Even een correctie.

Verder worden jouw teksten niet onderuit gehaald. Dus als je daar genoeg van hebt, is je probleem bij deze opgelost, lijkt me. En er zijn idd vaker mensen die aangeven geen tips te willen. Maar dat betekent dan niet dat ze het anderen verbieden, wat jij wel doet. En dat is het probleem hier.

Jij probeert voor ons te bepalen wat we wel en niet mogen schrijven, en dat is niet hoe het werkt. Je kunt je eigen gedrag controleren, niet dat van anderen. Dat je dat wel wilt, is niet mijn probleem, en ook niet dat van andere posters. Volgens de regels mogen wij hier tips geven, en dus doen mensen dat. Dan kun je op je kop gaan staan (ik zou zeggen, post daar ook een foto van, die wil ik best zien, lijkt me leuk), maar daar verandert niets van.

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

Anoniem

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 23:45

Alsjeblieft jongens, ze zegt toch dat ze niet zit te wachten op rijtechnische tips? Als je super onzeker bent heb je nou eenmaal niet zoveel behoefte aan: hakken laag schouders naar achteren. Dan kun je haar toch alsnog wel tips geven over hoe met haar angst om te gaan, en je kunt complimentjes geven, en je kunt haar volgen.
Jullie flippen omdat je geen commentaar op haar rijden mag geven maar er zijn toch genoeg andere dingen om op te reageren?
Als je alleen maar op bokt komt om aan mensen te vertellen dat ze hun hakken omlaag moeten doen en hun schouders naar achteren, is dat volgens mij alleen maar een manier om jezelf beter te voelen. Het komt er zeg maar op neer dat je alles mag zeggen wat je wilt, alleen even niks over het rijden omdat ze daar zelf al hard mee bezig is.

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 02:53

Pfoe wat een discussie. TS uit zich misschien wat onhandig en geeft in een eerdere post aan zich deze negatieve commentaren hard aan te trekken. Mogen wij het 'niet hard' vinden,voor TS is het wel pittig. Kan toch?

Goed dat je aan je angst probeert te werken TS! Hopelijk vindt je je zelfvertrouwen stukje bij beetje terug :-)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 07:26

Dank freetorun enelvirawortel

appiesjappie
Berichten: 5653
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:04

Jeetje jongens wat een reacties!!! Wees blij voor haar dat ze weer durft te rijden. Jultieme weten niet eens wat ze allemaal heeft mee gemaakt of wat voor handicap ze heeft waardoor ze zo reageert. Bevalt het je niet reageer dan gewoon niet meer. Je hoeft niet overal op te reageren op bokt toch? Ik vind het super dat je er weer op durft. Hopelijk krijg je het plezier weer gauw terug

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 08:32

Misschien is het iets te vroeg voor je om een itp topic te openen op bokt, als je zo gevoelig bent voor de reacties van anderen.
Dat bedoel ik niet vervelend, maar je kunt je zelf dan denk ik beter beschermen en niet op een openbaar forum plaatsen waar je nou eenmaal reacties krijgt.

Je kunt ook niet verwachten dat een ander precies weet wat jij wel of niet wenst te horen en zich daar aan aanpast. Als je dan zo boos reageert voelen mensen zich niet eerlijk behandeld. Dat is vast ook niet je bedoeling.

Mijn eerste reactie op jouw foto's was ook: beter schoeisel kan bijdragen aan je zelfvertrouwen. (Zo werkt het bij mij tenminste)
Verder vind ik het dapper van je dat je aan je angst/problemen werkt, dat is niet makkelijk.
En leren omgaan met de reacties van anderen is ook een heel nuttig leerproces. Laat je door reacties die je wat minder leuk vindt niet van de wijs brengen. Ze zijn vaak niet slecht bedoeld, en daarnaast staat het je vrij om ze naast je neer te leggen.
Ik wens je veel succes!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 10:13

Nikkas, ik ga verder niet in op wat ik zal moeten leren etc
Dit omdat ik voor mijzelf niet de behoefte voel om mijn beperkingen uit te gaan leggen en wat daaronder valt allemaal
Want ik ervaar het nu zo dat je op deze wijze toch jullie gelijk proberen te halen.

Dank voor je positieve aanmoediging wb paardrijden

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 10:13

appiesjappie schreef:
Jeetje jongens wat een reacties!!! Wees blij voor haar dat ze weer durft te rijden. Jultieme weten niet eens wat ze allemaal heeft mee gemaakt of wat voor handicap ze heeft waardoor ze zo reageert. Bevalt het je niet reageer dan gewoon niet meer. Je hoeft niet overal op te reageren op bokt toch? Ik vind het super dat je er weer op durft. Hopelijk krijg je het plezier weer gauw terug

Dank je wel

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 10:27

ElviraKelan schreef:
Nikkas, ik ga verder niet in op wat ik zal moeten leren etc
Dit omdat ik voor mijzelf niet de behoefte voel om mijn beperkingen uit te gaan leggen en wat daaronder valt allemaal
Want ik ervaar het nu zo dat je op deze wijze toch jullie gelijk proberen te halen.

Dank voor je positieve aanmoediging wb paardrijden


Ik ben bang dat de essentie van wat ik schrijf je een beetje ontgaat.
Er is een verschil tussen zeggen dat je iets moet, en je een tip geven, goedbedoeld.
En het gaat al helemaal niet om een competitie.

Maar geeft niet, belangrijk is om vooral veel plezier te hebben van het omgaan met de paarden, en je mag trots zijn op de vorderingen die je maakt. :j

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 10:31

Nikkas misschien is het dan handig om er over op te houden?
Volgens mij niet alleen door mij gezegd?

Ik begrijp je intentie heel goed hoor maar niet alles is te verhelpen

Nogmaals dank voor je positieve feedback

Nikass

Berichten: 16676
Geregistreerd: 27-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-18 11:28

Is goed Elvira, ik zal me uit je topic terugtrekken. Wel jammer, want ik denk dat je topic op deze manier geen lang leven beschoren is :(:)

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-09-18 19:29

Nikass schreef:
Is goed Elvira, ik zal me uit je topic terugtrekken. Wel jammer, want ik denk dat je topic op deze manier geen lang leven beschoren is :(:)

Wie zegt allereerst dat het een volg topic gaat worden en dat mensen geen respect kunnen tonen oor het woordje “geen tips” zegt meer over hun dan over mij

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78498
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 19:55

Zoals in de [RIJ-ITP] Regels en Richtlijnen [RIJ-ITP] Rijden in the picture te lezen is is het wel toegestaan om rijtechnisch commentaar te geven.
In dit topic staan echter nauwelijks rijfoto's en meer gewone foto's, daarom verplaats ik het topic naar ITP.

Moderatoropmerking:
Wel het verzoek om wat netter naar elkaar te reageren, ook al wordt er niet om rijtechnisch commentaar gevraagd is het niet verboden om dit te geven, aan de andere kant, het hoeft ook niet perse gegeven te worden. Wat meer respect voor elkaar zou het topic een stuk gezelliger maken.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: LesleyAnne, Lukasje en 94 bezoekers