Voor het eerst

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:28

Allereerst rijtechnisch zijn er best wat verbeterpunten. Ik weet ze allemaal.
Ik hoef dan ook geen tips omdat ik zelf dan mijn doel voorbij ga.

Mijn doel is ontspannen zonder angst vanaf de grond werken en rijden met paarden en zelfstandig buiten rijden met kelan

Op een manege rijden was de laatste jaren drama geworden. Paarden buiten zetten deed ik met trillende knietjes. Ook paard rijden zelf was spanning, angst en zeker als ik geen vast paard had. Op grotere paarden rijden was er al helemaal niet bij

Tot er bij mij enkele diagnoses werden gesteld waarbij ook puzzelstukjes op zijn plek vielen

Helaas ben ik in de tussentijd toch nog met een conflict bij een manege vertrokken

Begin juni ging ik dagbesteding volgen op een zorgboerderij waar alleen een “collega” en stagiaire actief met de paarden bezig waren.
Door de stagiaire ben ik tot op heden echt gegroeid Helaas heeft zij gisteren haar stage afgerond maar haar collega-stagiaire gaat haar stokje overnemen.

De paarden:
Blazy, 26 jaar en is IJslander. Actief met pensioen, kan niet meer bereden worden. Maar tutten en wandelen doen we erg graag.
Elvira, 6 jaar oud, kruising tussen een Fries en draver. Door haar durf ik ontspannen en met plezier te longeren. Mijn “collega” rijd op haar. Doordat ik alles goed wil doen laat ik haar ook vanaf nu aan hem over.
Kelan is een KWPN, hij heeft hoog in het springen gelopen. Is met zijn 26 jaar met pensioen. Wandelen doen we graag en vanaf gisteren heb ik met hem het rijden op gepakt.
We werken nog heel veel aan mijn eigen ontspanning. Dat is al moeilijk en uitdaging genoeg en om die reden rijd ik alleen nog waar de stagiaire bij is. Ook zal ik de komende weken nog niet actief heel veel lichamelijk mogen inspannen omdat ik herstellende ben van een fikse longontsteking

Hij tilt idd hoog zijn benen op. Hij weet van zichzelf dat hij snel struikelt en dat dat niet handig is met een ruiter op zijn rug. De bak was gisteren bezet dus in het weiland even de eerste passen gezet. In principe wordt het einddoel toch buitenritten samen maken maar dat ligt nog een eind voor ons wb doel

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wel foto’s van van de zomer van Blazy en Elvira

Blazy

Afbeelding

Afbeelding

Elvira
Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-10-18 18:52, in het totaal 2 keer bewerkt
Reden: Foto's toegevoegd aan openingspost


Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:31

Ik mis de foto's?

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:33

Bellatrix schreef:
Ik mis de foto's?

Klopt excuses
Ik kwam er zelf ook achter
Hopelijk nu gelukt

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:36

Jammer van de slechte foto's, je rijdt van de camera af op 2 foto's die ook nog eens hetzelfde zijn en die andere is vrij donker...heb je niet meer foto's? We kunnen weinig zeggen van deze...

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:39

Andere foto’s heb ik niet en volgens mij zijn deze ook goed genoeg voor geen rij technisch commentaar
Bellatrix schreef:
Jammer van de slechte foto's, je rijdt van de camera af op 2 foto's die ook nog eens hetzelfde zijn en die andere is vrij donker...heb je niet meer foto's? We kunnen weinig zeggen van deze...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:40

Het zijn ook niet genoeg foto's voor RIJ-ITP, misschien een mod vragen om je topic te verplaatsen.

En nee vanaf deze foto's is geen rijtechnisch commentaar te geven, daarvoor zijn het er niet genoeg en ook de hoek waaruit ze genomen zijn is niet ideaal.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:45

SusanH schreef:
Het zijn ook niet genoeg foto's voor RIJ-ITP, misschien een mod vragen om je topic te verplaatsen.

En nee vanaf deze foto's is geen rijtechnisch commentaar te geven, daarvoor zijn het er niet genoeg en ook de hoek waaruit ze genomen zijn is niet ideaal.

Hoe doe ik dat want dat was mij onbekend

Volgens mij heb ik ook duidelijk aan gegeven dat niet te willen toch! Met duidelijke reden erbij anders had ik ze wel op haw gezet

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:48

Commentaar hoeft hier idd ook niet maar wat wil je dat wij zeggen van deze foto's? Ik kan je paard en jou niet eens goed zien dus 'knap paard' gaat hier al niet op.

Maar succes met opbouwen en veel plezier met je toekomstige buitenritten.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 15:55

Bellatrix schreef:
Commentaar hoeft hier idd ook niet maar wat wil je dat wij zeggen van deze foto's? Ik kan je paard en jou niet eens goed zien dus 'knap paard' gaat hier al niet op.

Maar succes met opbouwen en veel plezier met je toekomstige buitenritten.


Ah dank voor je duidelijkheid
Laatst bijgewerkt door Neonlight op 01-10-18 18:53, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Stuk tekst met foto's aan openingspost toegevoegd en uit dit bericht verwijderd

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101350
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 15:58

Blazey is wel schattig! Elvira kan ik niet goed zien door al haar anti vliegen dingen. :P

Ik heb een Mod gevraagd dit topic naar ITP te verplaatsen, denk dat hij daar beter past.

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 16:04

Bellatrix schreef:
Blazey is wel schattig! Elvira kan ik niet goed zien door al haar anti vliegen dingen. :P

Ik heb een Mod gevraagd dit topic naar ITP te verplaatsen, denk dat hij daar beter past.


Blazy is een schatje zit een koppie op maar zo lief. Ze weet bij mij heel goed dat ze geen gras mag eten maar bij de stagiaire deed ze het dus wel
was 1 van de dieren die achteraf mij signalen afgaf dat het echt niet lekker met mij ging op het hoogtepunt van de longontsteking en begint nu weer zichzelf te worden bij mij

En nog 2 foto’s kunnen vinden van Elvira waaronder 1 van het longeren

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 16:05

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Lumi

Berichten: 4429
Geregistreerd: 18-03-13
Woonplaats: Arendelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:07

Wat fijn dat je er nu met steeds meer vertrouwen op rijdt, dat gaat helemaal goed komen!


Nargles don't believe in you either!

• / • / • / •
There are still good people in this world. And if you can't find one, be one.

Domino_2006
Berichten: 671
Geregistreerd: 20-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:32

Super dat je weer vertrouwen krijgt met rijden. De enige tip die ik je wil meegeven is zorg voor gelijk contact op je teugels (1 hangt er in een boogje, de ander netjes in contact). Dan zal je nog meer kunnen ontspannen, omdat je het paard meer gaat aanvoelen.

Zelf ben ik hier nml. ook met mijn instructeur mee bezig. Ik voel nu meer aan wat ik moet doen (ontspannen in mijn hand, been geven of een keer goed boos worden omdat madam me in de zeik neemt)

Waar is onze Angel?
www.wioa.nl
voor hulp bij het zoeken naar vermiste honden en het online delen van alle vermiste dieren

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 16:38

Domino_2006 schreef:
Super dat je weer vertrouwen krijgt met rijden. De enige tip die ik je wil meegeven is zorg voor gelijk contact op je teugels (1 hangt er in een boogje, de ander netjes in contact). Dan zal je nog meer kunnen ontspannen, omdat je het paard meer gaat aanvoelen.

Zelf ben ik hier nml. ook met mijn instructeur mee bezig. Ik voel nu meer aan wat ik moet doen (ontspannen in mijn hand, been geven of een keer goed boos worden omdat madam me in de zeik neemt)

Super dank voor je tip

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34476
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 16:48

Ik had de g niet gelezen ik dacht dat je juist tips wilde. Iig lekker dat je zo met de paardjes bezig kan zijn. Geniet er van!

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 16:56

Geeft niets. Ook ik heb het er naderhand duidelijker in gezet zodat niet meer mensen de denkfout maakte.
Zal ik zeker doen
Dank je
SusanH schreef:
Ik had de g niet gelezen ik dacht dat je juist tips wilde. Iig lekker dat je zo met de paardjes bezig kan zijn. Geniet er van!

Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 18:59

Hey, krijg je les? Dat zal je misschien ook helpen. Ik zie nu veel spanning terug in je houding, ik denk dat als je leert om die spanning wat los te laten, dat je dan ook meer vertrouwen krijgt? En dus beter zit, en dan gaat het rijden ook weer beter :) soort van vicieuze cirkel maar dan positief :j

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023

maava
Berichten: 1568
Geregistreerd: 14-12-14
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:05


purny

Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 19:14

Zoiezo eerst goed schoeisel aanschaffen

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Re: Voor het eerst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 19:57

En Purny en Avalanche81 was zeker erg lastig om te lezen???

Maava super bedankt voor de link naar dit topic.
Ik volg hem inderdaad al voordat ik lid werd. En is persoonlijk voor mij een bron van inspiratie en motivatie geweest gezien ondanks de angst het paardenvirus bleef vloeien in mijn aderen. Ik ben dan ook super blij dat ik deze kans krijg op mijn dagbesteding Daarnaast ook half oktober een kijkje ga nemen op het hoefijzer in Zwolle maar nogmaals super bedankt

purny

Berichten: 27383
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:07

ElviraKelan schreef:
En Purny en Avalanche81 was zeker erg lastig om te lezen???

Pardon? Ik kan nergens goed teruglezen waarom je geen goed schoeisel hebt? Iets vriendelijker mag ook wel hoor.
Ik zei het alleen maar voor je eigen veiligheid. Maar goed...

Omdat ik een verstandelijke beperking heb begrijp is het voor mij moeilijk om bepaalde onderwerpen juist te begrijpen. Ik lees de dingen net iets anders dan jullie bedoelen. Communicatie is dan ook niet mijn sterkste punt

Blazy
Berichten: 1527
Geregistreerd: 10-08-18

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 20:26

purny schreef:
ElviraKelan schreef:
En Purny en Avalanche81 was zeker erg lastig om te lezen???

Pardon? Ik kan nergens goed teruglezen waarom je geen goed schoeisel hebt? Iets vriendelijker mag ook wel hoor.
Ik zei het alleen maar voor je eigen veiligheid. Maar goed...

Dat pardon effect had ik dus ook evenals dat jij iets vriendelijker mocht zijn
Misschien had je het ook als vraag kunnen stellen bijvoorbeeld? Hint
Reactie geeft reactie
Mogelijk wilde ik eerst een keer proberen voordat ik direct nieuwe jordpursh aanschaf?
Want zoals ook beschreven slaat bij mij de spanning over in angst omdat dan te spanning te hoog wordt waardoor ik het niet meer kan hendelen
Past ook wel bij mijn beperkingen maar ik heb zo goed als alles weg gegooid voor twee jaar geleden voor de tweede keer. Buiten een aantal dingen om
Betekent dat ik nu wat voorzichtiger ben geworden en in het aanschaffen maar zeker in het weggooien/laten liggen van dingen

Doordat het gisteren goed ging heb ik inmiddels weer jordpursh in huis

Gisteren wel gekeken naar iets met hak (wat deze hadden, enkel de hak was iets hoger waardoor ik wel moest opletten) en stevigheid waardoor bv mijn werkschoenen (met stalen zool en neus) afvielen al die ik normaal gezien op dagbesteding draag maar ook de laarzen die ik op de foto droeg.

Avalanche

Berichten: 15792
Geregistreerd: 28-04-16
Woonplaats: Zuid, Zuider Zuidst

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 20:52

ElviraKelan schreef:
En Purny en Avalanche81 was zeker erg lastig om te lezen???

Wauw, wat is je doel eigenlijk met dit topic? Foto's dumpen kan ook op Instagram. Bokt is een forum, dat betekent dus dat mensen op je reageren. Als je daar moeite mee hebt, misschien gewoon niet posten dan.

Verder stelde ik gewoon een vraag. Dus vriendelijker mag ook wel, vind je niet?

They tried to bury me.
They didn't realise I was a seed.

Sinéad O'Connor 1966-2023


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bernadth99, Goldwynn, herr_balou en 23 bezoekers