Welkom thuis Moby!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-18 13:41

Hoi Bokkers!

Vanwege dat mijn allerliefste KWPN merrie van nu bijna 18jaar oud de laatste maanden toch enorm achteruit gegaan is, besloot ik om haar te laten genieten van haar welverdiend pensioen. Ze sukkelt al enkele jaren met ernstige artrose, vastzittende spieren in nek en rug en ook een blessure die nooit meer zal genezen tussen het hoefbeen.. Ze kreeg drie jaar geleden een infiltratie, en ook een kuur antibiotica en ontstekingsremmers dit heeft haar drie jaar lang enorm geholpen. Maar nu zou dit geen succes meer hebben, ik wil dit ook niet puur omwille van mijn eigen plezier. Het is ook een paard dat haar pijn verbijt, maar de dag nadien stapel mank loopt. Gelukkig met het weide leventje heeft ze er niet al te veel last van, ze is helaas wel wat kilo'tjes kwijt dus dat zijn we nog wel even aan het onderzoeken (dat dit mogelijks niet verder komt van de pijn) Ik ben enorm gehecht aan haar, we hebben in die 7 jaar enorm veel downs gekend. Maar dit paard heeft me ZOVEEL geleerd! :j <3


Afbeelding


Afbeelding


Aangezien dat dekken ook geen optie meer is (dit zou te zwaar zijn voor haar been) ben ik opzoek gegaan naar een opvolger. Mijn gedacht zat wel met een braaf dressuurpaard, maar na er enkele te testen werd mijn hart toch wel niet gestolen door een Fjord. <3 Het was voor mij enorm belangrijk dat hij stoer was, en alleen de baan op durfde. Braaf in omgang, maar toch het tikkeltje pit. MOBY heeft het allemaal! Hij is 10 jaar, beleerd in de koets ook onder het zadel (voornamelijk wandelen) niet dressuurmatig geleerd. Hij werd ook 2 x ruinenkampioen! :j Voor mij dus DE uitdaging om er wat dressuur moves in te krijgen, met de nodige tijd uiteraard. Voldoende afwisseling is voor hem ontzettend belangrijk! :j Officieel is zijn naam Jonas van stal Valentin. Maar MOBY is gewoon zoveel beter! :') Hoe dan ook, gisteren werd hij tot thuis gebracht! En het klikt ontzettend goed tussen hem en mijn merrie, daar smelt je toch gewoon van. <3


Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Filmpjes heb ik uiteraard ook maar enkel via Facebook:


https://www.facebook.com/elien.noe.73/v ... 30/?type=3

https://www.facebook.com/elien.noe.73/v ... 69/?type=3


Nu nog even rustig laten wennen, vrijdag gaan we voor het eerst een wandelingetje maken hier thuis! :j

BlackBeautyZ
Berichten: 948
Geregistreerd: 28-08-17

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 13:48

Wat is Moby een knap dier zeg! fijn dat het zo goed klikt met je merrie :)

Finnea

Berichten: 10071
Geregistreerd: 06-11-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 14:21

Wat leuk, een ulsblakke. En nog eens een hele knappe ook <3 Veel plezier met je nieuwe aanwinst!

mvdbijl

Berichten: 3675
Geregistreerd: 29-06-09
Woonplaats: Zeist

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-18 15:04

Moby is een perfecte naam voor een fjord! Die van mij heet al 27 jaar zo hihi.

Ik hoop dat je van jouw Moby net zoveel plezier gaat hebben als wij altijd hebben van onze Moby.

Luniek

Berichten: 423
Geregistreerd: 26-06-10
Woonplaats: Hoogeveen

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 19:03

Wat een prachtige fjord! Heerlijk ras, geniet er van :D

ArroNnie

Berichten: 805
Geregistreerd: 11-11-08
Woonplaats: Aalten

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 20:49

Super goede keuze :D

00000000
Berichten: 1119
Geregistreerd: 11-06-04

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:00

Gefeliciteerd. Helaas was je me voor als dat Jonas is ...

Thestral

Berichten: 1231
Geregistreerd: 27-08-18

Re: Welkom thuis Moby!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-18 21:03

Wat een heerlijk typische fjord, gefeliciteerd met deze knappe man!

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 09:20

amaldas schreef:
Gefeliciteerd. Helaas was je me voor als dat Jonas is ...


Oeps! Officieel is hij inderdaad Jonas. :j

Noeka

Berichten: 1275
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Tienen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-18 09:26

Bedankt allemaal voor de super fijne reacties! Gisteren ons eerste ritje gemaakt thuis, meteen ook een nieuw zadel moeten testen aangezien de mijne niet past op Spekkie. <3
Afbeelding