Een afscheid en een nieuw begin.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 15:53

Hoi allemaal :wave:

Vandaag was een verdrietige dag voor mij. Ik heb namelijk na 6,5 jaar afscheid moeten nemen van mijn paard Dragan a.k.a. Draakje. Hij heeft een nieuw baasje gevonden waar hij het heel goed gaat krijgen.

De reden van verkoop is dat ik zelf helemaal niet graag in de bak rij, maar liever het bos in ga. Helaas is dat bij Draak het tegenovergestelde. In de bak is het een geweldig braaf en werkwillig paard. Buiten helaas niet. En omdat ik ook niet zo'n held ben, is dit geen combi buiten. Na heel erg lang twijfelen heb ik dus besloten om hem te verkopen.


Afbeelding

Ik heb Draak op vierjarige leeftijd zelf beleerd. Toen hij eenmaal ingereden was, reden we regelmatig wedstrijdjes op de manege waar hij toen stond. En met best wel wat trots pikten we toch een aantal keer een oranje rozet of beker mee :o

Afbeelding

Afbeelding


Ook springen vind hij erg leuk om te doen. :D

Afbeelding


En als ik dan toch naar buiten wilde, deed ik dat na het rijden in de bak een klein stukje. Of aan de hand/lange lijnen.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Ja, ik ga mijn geweldige, lieve vriendje ontzettend missen. Maar ik weet dat hij een geweldig plekje gekregen heeft. :)


Ennn, na regen komt zonneschijn.
Ondertussen was ik al een beetje aan het rondkijken voor een paardje waar ik wel lekker mee het bos in kan.

Mijn oog viel op gegeven moment op een 11-jarige ruin, een draver.
Ondertussen ben ik een paar keer wezen kijken. En over twee weken komt hij mijn kant op! :D

Zijn naam is Titane du Donjon. Hij heeft gekoerst, maar mag nu gaan genieten van een carrièreswitch en lekker recreatief gaan rijden.


Afbeelding

Afbeelding

Voor meer foto's zal ik een nieuw topic plaatsen zodra hij hier is. Dus mocht iemand nieuwsgierig zijn, dan kun je dit topic volgen. :)

:wave:


annikeee19
Berichten: 2042
Geregistreerd: 01-08-14

Re: Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 15:57

Super goed dat je het goed wilt voor je paard en jezelf ! Mooi nieuw paard :) waar heb je die vandaan :)

Ntlie_

Berichten: 12472
Geregistreerd: 29-06-04
Woonplaats: Zeeland

Re: Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-18 14:26

Jij en Dragan waren een mooi stel samen Dilan! Maar inderdaad, als een van de twee niet happy is dan is dit een hele moedige maar eerlijke beslissing.

Leuk nieuw paardje heb je gekocht, hopelijk kan je daar wel heel wat kilometers mee genieten buiten! :D

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-09-18 18:24

Ntlie_ schreef:
Jij en Dragan waren een mooi stel samen Dilan! Maar inderdaad, als een van de twee niet happy is dan is dit een hele moedige maar eerlijke beslissing.

Leuk nieuw paardje heb je gekocht, hopelijk kan je daar wel heel wat kilometers mee genieten buiten! :D

Ik denk dat we ergens beide niet happy waren. Ik, omdat ik geen buitenritten kon maken. Hij, omdat hij ook wel aanvoelde dat ik niet happy was.

Maar heb nog contact met de nieuwe eigenaresse. Ze zijn zo blij met hem en hij oogt heel vrolijk en op zijn gemak daar, ondanks dat hij er pas net is. :)

Hoop idd dat ik met mijn nieuwe paardje veel kilometers kan gaan maken :D

:wave:

Anoniem

Re: Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-18 12:04

Wat een eerlijke keuze van je!

En ik denk dat je heel veel plezier gaat hebben met je nieuwe aanwinst!

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-18 08:31

Wat goed dat je voor je paard en jezelf hebt gekozen! Ook een heel leuk nieuw paard! <3

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 09:02

njcgregoor schreef:
Wat een eerlijke keuze van je!

En ik denk dat je heel veel plezier gaat hebben met je nieuwe aanwinst!

Dat denk ik ook wel :D Hoop op nog een hoop vervolg ITP topics met foto's :j

:wave:

Sherivey
Berichten: 8490
Geregistreerd: 06-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-10-18 09:03

Kimmie25501 schreef:
Wat goed dat je voor je paard en jezelf hebt gekozen! Ook een heel leuk nieuw paard! <3

Dankjewel :D

:wave:

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: Een afscheid en een nieuw begin.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:31

Op elk potje past inderdaad een dekseltje! Super dat je een goed thuis hebt gevonden voor je dressuurpaardje en een paardje bent gaan zoeken die veel beter bij je past. Sterkte met het afscheid! En heel veel succes met het nieuwe begin! Geniet er van! :-)

Rubs

Berichten: 501
Geregistreerd: 29-03-11
Woonplaats: Zaanstad

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-18 12:38

Wat een moedig besluit, en verstandig. Petje af!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Arianaaaa en 28 bezoekers