Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-09-18 15:44

Inmiddels is het alweer 2 maanden terug dat ik samen met mijn vriend van een nieuwbouwhuis in Noord-Holland naar een oude boerderij op de Veluwe ben verhuisd. dit is het topic van toen. Ik was het zat dat ik op elke pensionstal concessies moest doen op de gezondheid en het welzijn van mijn paard en toen ons oog op een schattige boerderij viel, ruimte voor mijn paard, aan het bos, en ook nog eens redelijk betaalbaar, is het allemaal erg snel gegaan. En hier zitten we dan, elke dag is het weer genieten van de prachtige omgeving en gewoon zelf de zorg over de paarden (inmiddels meer dan 1) hebben <3

Meteen nadat alles rond was zijn we op zoek gegaan naar een tweede paard, mijn paard Magic kon uiteraard niet alleen komen te staan. Al snel vonden we een maatje in de vorm van Dino, een nog groene 5 jarige Quarter Horse ruin. Dino is eerst nog bij Magic op onze vorige stalling komen te staan, zo kende ze elkaar al en kon ik alvast rustig aan de slag met zadelmak maken, op onze eigen stek was immers geen rijbak, en die had ook geen prioriteit, maar het was toch wel fijn om de eerste stappen gewoon in een omheinde rijbak te kunnen doen :Y)

Nadat we de sleutel kregen zijn we samen met mijn ouders begonnen met het ontwerpen en aanleggen van ons eigen Paddock Paradise. Alle wensen die ik op vorige stallingen (ook paddocks, 24/7 buiten) had konden nu in ons eigen plan verwerkt worden *\o/* Zie hier het topic over de paddock, met het ontwerp en foto's.

En dan maken we even een sprong naar de huidige situatie :D
Afbeelding

Dino blijkt een erg makkelijk paard te zijn en zodra de rem er op zat zijn we lekker het bos in gegaan samen met mijn moeder op Magic. Natuurlijk kunnen Veluwe oortjes foto's niet ontbreken in dit topic :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn moeder met Magic op de heide. We hebben altijd al samen de zorg voor Magic gehad, maar rijden deed ze niet. Nu met twee paarden kunnen we samen op pad (of eigenlijk moet ze nu verplicht mee boscrossen want ik kan niet met 1 paard weg zonder dat de andere de boel afbreekt :') ) Ondanks dat mijn moeder eigenlijk geen rij ervaring heeft gaan de ritjes super goed en kunnen we zelfs al lekker draven en galopperen :D
Afbeelding

Omdat een kudde van 2 paarden geen kudde is, wonen sinds afgelopen weekend de twee mini's Rakker en Sproet bij ons en gisteren hebben we ze samen gezet, wat echt super relaxed ging!

Zodra het draadje (wat de mini's gescheiden hield van de paarden) open ging, liep Rakker (de bruine) regelrecht op Dino af en jatte zijn wilgentak, verder is er eigenlijk niks interessants gebeurd :')
Afbeelding

Toch maar even netjes kennismaken..
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En vervolgens op verkenning
Afbeelding

^) (deze hooibak staat leeg, er hangen overal hooinetten waar de kleintjes wel gewoon bij kunnen :+ )
Afbeelding


Mijn ouders zijn op dit moment keihard aan het werk om de schuilstal te maken, het veranda ding wat als tijdelijk onderkomen diende is gesloopt en de palen voor de echte schuilstal staan *\o/* To be continued…. 8-)

Als afsluiter nog een foto die voor mij toch wel als ultiem werkelijk geworden paardenmeisje-penny-plaatje geldt:
Afbeelding
'Picknicken' tussen je paardjes, die rondscharrelen onder de appelbomen <3 ze moesten even het gras in de tuin maaien

Meer zien? Volg ons op instagram! :D

Bedankt voor het kijken en een reactie zou leuk zijn! <3

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!


Wijslander

Berichten: 5776
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 15:49

Wát een luxe, wauw! Geniet van jullie paardenparadijsje. :D

Stirrup

Berichten: 482
Geregistreerd: 12-06-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:01

Wat ontzettend gaaf! Een droom die uitkomt! Heb jullie gevolgd op IG!

MirandaMalik

Berichten: 9867
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:06

Wat tof!
Heerlijk zo bij de veluwe!
Geniet ervan zou ik zeggen! :))

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

Veriye

Berichten: 2392
Geregistreerd: 28-04-14
Woonplaats: Eerbeek

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:07

wat gaaaf! ben wel stiekem een beetje jalours! :D

chriske

Berichten: 2781
Geregistreerd: 14-03-11
Woonplaats: Oosterhout NB

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 16:25

Zo jaloers, wat een prachtige plek <3

‘’Working with horses is a gift, who can learn you more than your own reflection’’

horsii

Berichten: 7504
Geregistreerd: 06-11-05

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:13

O wat heerlijk zeg, genieten.
Wij lopen regelmatig CaniTrails op de Veluwe of gaan hier zelf heen voor een rondje.
Helaas wou Vriendlief nog niet verhuizen. Hopelijk na mijn nieuwe opleiding. Ik ben verliefd op de Veluwe.

Afrika's Pé Pé & Afrika's Kyra

Seneca

Berichten: 6
Geregistreerd: 24-06-18
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:15

Super tof, picknicken tussen je paardjes :9

Aut inveniam viam aut faciam

janouk
Blogger

Berichten: 17811
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:21

He paardenmeisje, het is jullie gelukt: je paardenparadijs op de Veluwe. Top

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Esra_P
Berichten: 49
Geregistreerd: 02-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:33

Echt zo gaaf Britt! Je moet vaker topics maken met de vooruitgang! <3 En natuurlijk leuk om te zien dat zulke dromen ook werkelijkheid kunnen worden!! :D

Instagram: @Wiske_the_friesian_horse

Youtube: Esra Pennings

SandraFaas

Berichten: 22
Geregistreerd: 12-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-18 18:38

Echt prachtig! <3

12Magic

Berichten: 99
Geregistreerd: 07-01-12
Woonplaats: Heerde

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:17

Mooier dan dit kan je de paarden niet geven. Hopend dat ze hier nog vele jaren ontzettend gelukkig zullen zijn met elkaar! <3

Switch2016
Berichten: 312
Geregistreerd: 03-10-17

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:25

Een droom <3

http://www.perfectenjoy.nl. Australian Shepherds ❤️

Rizette
Berichten: 4277
Geregistreerd: 11-06-09

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:29

Prachtig, geniet er nog maar heel veel en heel lang van!

Jasmijn159

Berichten: 4427
Geregistreerd: 04-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:37

Wat een fantastische plek!!! <3

Kijk wel uit met zand opname met die hooinetten op de grond en die restjes hooi tussen het zand.

mirim

Berichten: 4386
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:46

Wat leuk !
Jouw verhaal lijkt een beetje op het mijne.
Nu had ik wel al de paarden aan huis, maar geen uitrijmogelijkheden meer in Noord Holland ( mogelijkheden op zich wel ,maar het leek daar wel een sport om het paard van zijn sokken te rijden )
Ook wij zijn verhuisd naar Gelderland.
Een maatje voor mijn paard erbij gezocht en ook deze breekt de tent af als ik alleen weg ben. Dus bij mij rijdt nu mijn man mee. Reuze gezellig er zijn tweeën op pad !
En sinds gisteren hebben de paarden hier ook een schuilstal. In plaats van snachts verplicht op stal mogen ze nu zelf kiezen.

Heel veel plezier voor jouw moeder en jouzelf !

Macs

Berichten: 7614
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:49

<3 wat een droom die uitkomt. Ik hoop ook ooit zo terecht te komen :D (motivatie om de studie af te maken.. :') ) Heerlijk dat je alles naar eigen hand kan zetten. Maar toch is het ook hard werken alles draaiende te houden lijkt me.

En wat fijn dat je de passie met je moeder kan delen :) Dat hoop ik ook ooit (weer) te kunnen doen met een eigen paardje.

Maks :+:

Vayo

Berichten: 8042
Geregistreerd: 23-08-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 15:54

Ohhh gaaf!!! Het is dat wij helemaal geaard zijn in Brabant en dat we kinderen hebben die hier vriendjes/sport/school e.d. hebben. Anders zou ik ook die richting op gaan zoeken. Heerlijk de Veluwe! En mooie idyllische boerderijtjes met lekker wat grond voor een leuke prijs.

JoyCiej007

Berichten: 17409
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:42

Wat onwijs gaaf! Het is daar zoooooo mooi.
Prachtig plekje hebben jullie er van gemaakt al!

Ik herken de paden van de foto's uit duizenden <3 (iets met jarenlang EP4D rijden en er voor en na nog erg lang daar vertoeven op de camping).

Anne_GTI

Berichten: 18195
Geregistreerd: 26-09-02
Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:46

Aan de paden te zien rijden we vaak op hetzelfde stuk.

Dabo

Berichten: 11125
Geregistreerd: 25-03-04
Woonplaats: Vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-18 21:54

Wow wat gaaf! Wij zijn 5 jaar geleden van Zaandam naar de Veluwe verhuisd, geen dag spijt gehad!
Maar zo gaaf als dat jij het voor elkaar hebt, TS, hebben wij het niet hoor, wij wonen gewoon in een woonwijk, met een voor en achtertuin haha. :D
Paard verhuis ik over anderhalve week dan wel naar de beste plek vlak bij het bos.

[I Narbella, mijn dressuurdraver (eindstand) L2+7] <3 <klik>
[www.dabo-design.nl] <klik> Voor al je Biothane (bitloos) hoofdstellen, halsters, teugels..
Maar ook voor hondenlijnen, halsbanden, tuigjes enzzz!

BrittS

Berichten: 1723
Geregistreerd: 06-03-11
Woonplaats: Elburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-18 07:09

Bedankt voor de leuke reacties!! <3 En wat super leuk om te lezen dat er meer mensen zo'n keus gemaakt hebben, leuk dat het iedereen zo goed bevalt!

Jasmijn159 schreef:
Wat een fantastische plek!!! <3

Kijk wel uit met zand opname met die hooinetten op de grond en die restjes hooi tussen het zand.


Dat doe ik zeker! Ze hebben vorige week nog een kuur zandweg gehad, eigenlijk meer voor de zekerheid want ze vertikken het om de restjes van de grond te eten, we gooien elke keer een halve baal weg := Er komt uiteindelijk nog een deel bestrating en even kijken hoe het uitkomt, misschien komen daar dan ook wel de voerplekken of we verzinnen er nog iets anders op :) Zelfde met die grassprietjes die nu de kop weer opsteken op sommige plekken, even zien hoe de grond zich houdt met nat weer en wat daar nog mee moet gaan gebeuren.

Amerikaanse Appaloosa Magic, Quarter Horse Dino en mini's Rakker & Sproet
Volg ons Paddock Paradise op INSTAGRAM! # Volg Paddock Paradise op FACEBOOK!

Kimmie25501

Berichten: 7554
Geregistreerd: 19-01-14

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 08:19

Wat heerlijk! Geniet ervan!

Oreo ~ Shan ~ Ivy ~ strooigoed

madoliefje

Berichten: 159
Geregistreerd: 13-09-18

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 13:11

genieten zeg !

Kosfers Spirit of a Dreamcatcher L2 + 7

PimxBotje

Berichten: 442
Geregistreerd: 22-11-16

Re: Ons nieuwe leven op de Veluwe!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-18 14:01

Ik weet z on beetje je gevoel bij de laatste foto , want ik woon ook op z on uit gekomen droom.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, Tinkermuts en 19 bezoekers