Het leven als paardenmeisje in China

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
ravellie

Berichten: 3071
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 17:17

Wat een avontuur! leuk dat je ons laat meedelen op Bokt.

Beheers jij de taal ook? of spreek je Engels met klanten?.

En woon je voor bepaalde tijd daar?.


Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:06

Op het dak zou ik doodeng vinden :=

Mijn bedrijf:
https://www.latouche-sublime.com
Paarden herinneringen en kleding

PanamaD

Berichten: 5647
Geregistreerd: 06-03-11

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 18:36

Zijn daar foto’s van van de stal op t dak van een winkel centrum?

[o]

Cactusknuf

Berichten: 515
Geregistreerd: 06-01-18
Woonplaats: In de stal

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:23

PanamaD schreef:
Zijn daar foto’s van van de stal op t dak van een winkel centrum?

Staat in dit topic in een link

some of my best friends, never say a word to me...

Furrow

Berichten: 3615
Geregistreerd: 07-01-14

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-18 20:49

ik ben trouwens wel benieuwd hoe je dat doet met werk, je bent er maar voor drie maanden. Hoe combineer je dat met het rest van het jaar?

Soezee

Berichten: 109
Geregistreerd: 23-11-15

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-18 15:31

Dit topic is zo interessant om eens door te nemen.
Die paddock op het dak brr ik mag er niet aandenken. Ik heb dan ook mega veel hoogte vrees dus dit zou absoluut niets voor mij zijn.

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:49

*test*

Iris82

Berichten: 39847
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 18:50

LindyH schreef:
*test*



Gelukt. :')

Poking Stick: about 30cm long, that can be concealed up a sleeve, and can be used to 'poke' people who argue with you/irritate you/deserve poking/don't deserve poking but you poke anyway/anyone in the hope of enraging them/making them move/injuring them/anything.








Figaro schreef:
_O- Ik voel een geitenwollensok aankomen.. Misschien zit ie wel in mijn doos :')

LindyH

Berichten: 11259
Geregistreerd: 02-07-05
Woonplaats: The Buckle of the Bible Belt

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:03

TS wilde graag een update posten maar dat leek niet mogelijk. Nu kan het in ieder geval wel. :)

Jespri

Berichten: 9634
Geregistreerd: 24-11-06
Woonplaats: Noord Holland

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:22

Leuk! Ben benieuwd naar haar update.

Alles wat je aandacht geeft groeit - Aristoteles

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 19:52

Misschien lukt het niet door de Chinese censuur.. :x

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Lante

Berichten: 11385
Geregistreerd: 18-06-04
Woonplaats: Frl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-18 23:35

Mijn fokproduct in Shanghai (net gekregen):

https://youtu.be/l22mW6z4t-I

Andere staat in Rizhao. Krijg ik misschien binnenkort ook weer eens wat van. :)

~Het leven wordt achterwaarts begrepen, maar moet voorwaarts geleefd worden.~

Kierkegaard

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 09:39

Jeej, ik kan er weer in!

Leuk Lante, weet je hoe de stal heet? Mag ook in PB hoor.

Ik heb het even heel druk gehad. We hadden vorige week wedstrijd voor onze leden. Twee dagen, 100 combinaties. En een hoop zenuwen vooraf - vooral van ouders- om extra te oefenen. Wij draaiden dus volle dagen met privé lessen. Twee dagen voor de wedstrijd lag ik met koorts op bed: griep %) Bezorgde collega's hebben me naar de dokter gesleept. En toen ik goed en wel besefte dat het een Chinese arts betrof lag ik al met zes naalden in mijn gezicht :)) Vervolgens een vies (maar zeer energierijk) drankje mee en de dag van de wedstrijd kon beginnen!

Afbeelding


Na de wedstrijd met het team uit eten. Moet je ook wel eens wachten bij een aziatisch restaurant? Dat is hier de norm. Maar dit restaurant speelt er slim op in:


Afbeelding


Dan mijn uitje naar Heilan. Wat niet alleen een paardenmuseum is, maar een heel epicentrum rondom het paard. Enorme gebouwen met hotels, conferentie centra, een waanzinnige replica van de Spaanse rijschool, een heel sportteam maar ook een winkelcentrum (dat dan weer niets met paarden heeft) inclusief venetiaanse grachtjes en gondels dwars door het gebouw.
Dankzij de Europese trainers van het sportteam ook achter de schermen mogen kijken. 200 paarden die bijvoorbeeld gestald staan in een heuse paarden flat. Met de lift(!) gaan ze tot wel drie verdiepingen omhoog. Meerdere rijhallen, longeercirkels. Paardenzwembad en de vetste attractie van allemaal is een stapmolen met heuvels!

Afbeelding

Niet mijn foto, binnenplaats van de paardenflat:

Afbeelding


Er is ook een kliniek en smid gevestigd, onder leiding van diverse buitenlandse experts. Super professioneel. Ik heb alleen geen weiland gezien, top zorg en begeleiding. Maar wel alleen gedroogd gras en een paddock.

Ik heb denk de helft van de paarden gezien, ook achter de schermen, op zoek naar het paardje van bokker Faline. Maar helaas, ik heb hem niet gezien -O-

Dan de plaats die bizar is en alle ophef geeft onder de paardenliefhebbers. Het museum:
Waanzinnig gebouw met meerdere verdiepingen. Zalen vol eeuwenoude beelden, werkelijk prachtig:

Afbeelding


Een tour langs de geschiedenis van het paard, hier een zesspan opgezet voor een gouden koets:


Afbeelding


En natuurlijk ook de levende paarden. Die staan een paar uur per dag hun ras te vertegenwoordigen. Ik heb de stal ondeugden geteld; twee op 80. De rest stond te tukken en een haflinger stond aandacht te vragen. Nieuw is denk ik dat je niet over de streep mag komen om ze te aaien. En dat snap ik heel goed, (Chinese) toeristen zijn namelijk irritant :o


Afbeelding


Hier een barockpinto (per ongeluk Fries genoemd denk ik, al stond er ook gewoon een zwarte Fries) met de groom. Door de deur zie je de normale stallen.

Afbeelding

Het is allemaal groots en extreem luxe opgezet. In eigendom van een textiel magnaat die paarden toevallig leuk vind.

Afbeelding

Horse for scale :)
Afbeelding

Die hele opshmuck is natuurlijk typisch China. Alles met het oog op pracht, praal en prestige. En toch leren ze ook vlug, waar we in Europa honderd jaar over doen zie je over 20 jaar ongetwijfeld ook hier. De drive om net zo goed, zo niet beter te worden zie je nu al terug in de waanzinnige details van gebouwen en het fanatisme van de liefhebbers.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

thequeensmum
Berichten: 3512
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 09:44

Wat een geweldig leuk inkijkje. Vind het ook wel verbijsterend.

troi
Berichten: 17000
Geregistreerd: 12-09-08
Woonplaats: Boven Zwolle

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:02

Enorm interessant weer! Dank voor de update

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:03

wow wat een bericht,overweldigend.

Tijd heeft vleugels maar geen teugels, carpe diem!

Lui_

Berichten: 1176
Geregistreerd: 24-06-06
Woonplaats: Haringhuizen

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:08

Super leuk om dit te volgen! Leuke update weer :)

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:25

Bedankt voor deze gave update weer!

Die stapmolen met heuvel, wauw, hebben!!!

benangelique

Berichten: 15658
Geregistreerd: 06-09-04

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:35

Er is natuurlijk geen ruimte om de breedte in te gaan, dus dan maar de hoogte

...

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:37

Gave update, en wat bizar die paardenflat..ik ben wel heel benieuwd hoe het leven van zo'n gemiddeld paard er daar uit ziet.

Die opgezette paarden voor de koets, was daar niet een paar jaar terug een artikel van op Bokt ook? lijkt me wel erg indrukwekkend om allemaal eens te zien.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

AnnaXBoy

Berichten: 470
Geregistreerd: 05-09-09

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 10:53

Heel gaaf zo'n kijkje binnen! Vind je topic trouwens ook geweldig. Ik zit op dit moment in China voor studie dus snap je heel goed al heb je het over de Chinese cultuur. Ik ga over een paar weekjes naar Shanghai maar waarschijnlijk heb ik geen tijd om langs te komen, anders had ik dat zeker even gedaan. Ik zie voor de rest namelijk weinig paarden in China.

Kelly_ann

Berichten: 5153
Geregistreerd: 11-10-02
Woonplaats: Op 't durp

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-18 10:59

Oh leuk! Als je nog tips nodig hebt voor de stad dan stuur je maar een berichtje!

Wij waren er op een maandagmiddag en er was weinig activiteit gaande. Misschien dat alles in de ochtend als een soort fabriekje eruit komt. De molens alleen al konden 30 paarden kwijt.

The search for wisdom is a great challenge; to act on wisdom is an even greater challenge.....

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Re: Het leven als paardenmeisje in China

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:02

Wow echt gaaf en bijzonder om te zien!! Maar krijgen die paarden dan vooral beweging in de stapmolen en in paddocks? En wordt er ook nog gefokt in zo'n museum of is het echt tentoonstellen van de rassen?

beert
Berichten: 2417
Geregistreerd: 26-01-08
Woonplaats: Zuid Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:04

Elisa2 schreef:
Gave update, en wat bizar die paardenflat..ik ben wel heel benieuwd hoe het leven van zo'n gemiddeld paard er daar uit ziet.

Die opgezette paarden voor de koets, was daar niet een paar jaar terug een artikel van op Bokt ook? lijkt me wel erg indrukwekkend om allemaal eens te zien.

Ik ging net even googlen op dit Paardenmuseum en het staat me idd ook bij dat er een topic over was. Ik kwam iig dit filmpje tegen:
https://youtu.be/rKgt0BvPajo

Elisa2

Berichten: 37029
Geregistreerd: 31-08-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 11:09

Kelly_ann schreef:
Oh leuk! Als je nog tips nodig hebt voor de stad dan stuur je maar een berichtje!

Wij waren er op een maandagmiddag en er was weinig activiteit gaande. Misschien dat alles in de ochtend als een soort fabriekje eruit komt. De molens alleen al konden 30 paarden kwijt.


Ik hoop het voor de paarden..

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: AhrefsBot, mirriejj en 65 bezoekers