Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 11:30

26 mei zag ik een oproepje op facebook, er was nog een model nodig voor een fotomeeting in Appelscha. Aangezien dat erg dichtbij is, zijn we maar heen gegaan, en wat een mooie resultaten <3
Ik ben onwijs blij met alle prachtige foto's, en het was weer goed om Dutchie zijn geduld te oefenen :D :o

Dutchie (Standing Dutchman) is een (inmiddels) 7 jarige haflingerruin van ongeveer 1.53 :)

De foto's zijn gemaakt door Amanda Melchior, Bente Fotografie, Macaptured, NH Photo, Nynke Leen fotografie en Perfect Memory. Er waren ontzettend veel mooie foto's, maar helaas kan ik ze hier niet allemaal plaatsen. -O-

1. Deze foto hangt inmiddels heel erg groot in de woonkamer <3
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.http://nl.tinypic.com/r/v8q549/9

5. Kusje voor mij :D
Afbeelding

6. Zelf maak ik ook foto's van Dutchie, maar dat blijft dan vaak bij portret omdat niemand hem kan opjutten dan :Y) Onwijs leuk dus om nu zulke foto's te hebben *\o/*
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9. Knappe pony <3
http://nl.tinypic.com/r/14ccuxj/9

10. Ooit was hij bang voor water, ik geloof dat hij er overheen is gegroeid :D
Afbeelding

11.
Afbeelding

12.
Afbeelding

13. Kiekaboo:
http://nl.tinypic.com/r/1pgkna/9
http://nl.tinypic.com/r/27zevia/9

14.
Afbeelding

15. Ondeugend koppie heeft hij ook
http://nl.tinypic.com/r/b6vwio/9

16. Is hij nou zo groot of ben ik nou zo klein?!
Afbeelding

17.
Afbeelding

18. Het kan niet allemaal goed gaan met een haflinger :')
Afbeelding

19.
http://nl.tinypic.com/view.php?pic=169q ... 21ZDtIzY2w

20. Ik geloof dat we het zwemmen onder de knie hebben :j :wave:
Afbeelding


bentefoto

Berichten: 415
Geregistreerd: 18-08-17

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:17

Ahh Dutchie is zo knap! Was een super leuke meeting :)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:15

Wat een knappie Mignonne! Ik zie je volgende week :-)

:* Astrid Alida - fashion & beautyblog: astridalida.com
/3 Haflingersdressuur (Subtop): Happy Haflingers (Instagram)

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:32

Wat een mooie foto's allemaal! Die blooperfoto's heb ik stiekem heel hard op gelachen hahahaha...maar voor een paard die ooit bang was boor water...heeft hij zijn watervrees goed overwonnen...echt een waterratje geworden!

Erg leuk dat jullie erbij waren, was een mooie aanvulling voor de meeting :D

♥Zayira♥Garola Fuga❤️Apache❤️Tender Love Fuga RB❤️Royal Highness KB❤️Shetans Zubaidah❤️Pony❤️Olivio RB❤️

_Lot

Berichten: 1449
Geregistreerd: 20-03-13

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:43

Wat een gave foto's zeg, jullie zijn zo leuk samen <3

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 17:30

@bente was inderdaad leuk! Je mooie foto trekt altijd heel wat aandacht in de woonkamer! :D
@astrid ja het is al bijna! *\o/*
@kim hahahaha ja ik vind ze zelf ook super leuk, het geeft hem wel gewoon goed weer dat hij niet altijd een braaf haflingertje is :Y)
@Charlotte bedankt!!

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 18:20

wauw, top foto's! erg leuk ook dat je paard nu zwemt, ik heb dat een paar keer gedaan en vind het zo bijzonder en leuk :D
ik zou je alleen wel graag voor zijn zwemmende hoeven willen waarschuwen: een paard zwemt als een hond, zogezegd, en maait dus best met zijn hoeven. het beste kan je erop gaan zitten, en zogauw die daadwerkelijk zwemt je benen iets naar achteren laten 'vieren', dat je dus zogezegd iets ligt op zijn rug. eenmaal weer grond onder de voeten kan je zo weer rechtop zitten.
sorry dat ik het aanhaal, maar als je ernaast staat/zwemt en hij maait je (blote) benen open … := :=

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-08-18 20:24

Ellen_ov schreef:
wauw, top foto's! erg leuk ook dat je paard nu zwemt, ik heb dat een paar keer gedaan en vind het zo bijzonder en leuk :D
ik zou je alleen wel graag voor zijn zwemmende hoeven willen waarschuwen: een paard zwemt als een hond, zogezegd, en maait dus best met zijn hoeven. het beste kan je erop gaan zitten, en zogauw die daadwerkelijk zwemt je benen iets naar achteren laten 'vieren', dat je dus zogezegd iets ligt op zijn rug. eenmaal weer grond onder de voeten kan je zo weer rechtop zitten.
sorry dat ik het aanhaal, maar als je ernaast staat/zwemt en hij maait je (blote) benen open … := :=


We waren gelukkig niet zo diep, het water was iets van 1.30m diep. Ik hield mijn benen naar de zijkant wat aardig lukte. Ik weet niet of je de blooper foto's hebt gezien, maar dat was toen ik er probeerde op te gaan zitten in het water :o geen strak plan dus :D toch bedankt voor je bezorgdheid :j

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 06:30

Wat een gave foto's :D

Ik vind die blooperfoto in het water echt geweldig, wat een lolbroek is je paardje daar zeg _/-\o_

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 06:37

Woow wat een mooie haflinger, wat een plaatje.
Mooie foto's!!! <3

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 11:38

Ellen_ov schreef:
het beste kan je erop gaan zitten, en zogauw die daadwerkelijk zwemt je benen iets naar achteren laten 'vieren', dat je dus zogezegd iets ligt op zijn rug. eenmaal weer grond onder de voeten kan je zo weer rechtop zitten.
sorry dat ik het aanhaal, maar als je ernaast staat/zwemt en hij maait je (blote) benen open … := :=


Oh ik heb altijd geleerd dat zodra je paard gaat zwemmen dat je er echt af moet gaan om ervoor te zorgen dat ie niet per ongeluk verdrinkt. Ik ga er dan ook altijd naast!

TS: Ik had zoiets van ... die speelt wel heel erg op "safe" met een cap daar in het water. Totdat ik de blooper zag... :D - ik rij altijd met cap hoor behalve als ik in de strandstand het water in ga...

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 12:10

sunny43 schreef:
Ellen_ov schreef:
het beste kan je erop gaan zitten, en zogauw die daadwerkelijk zwemt je benen iets naar achteren laten 'vieren', dat je dus zogezegd iets ligt op zijn rug. eenmaal weer grond onder de voeten kan je zo weer rechtop zitten.
sorry dat ik het aanhaal, maar als je ernaast staat/zwemt en hij maait je (blote) benen open … := :=


Oh ik heb altijd geleerd dat zodra je paard gaat zwemmen dat je er echt af moet gaan om ervoor te zorgen dat ie niet per ongeluk verdrinkt. Ik ga er dan ook altijd naast!

TS: Ik had zoiets van ... die speelt wel heel erg op "safe" met een cap daar in het water. Totdat ik de blooper zag... :D - ik rij altijd met cap hoor behalve als ik in de strandstand het water in ga...


het water draagt je wel :) ga maar eens zwemmen, je voelt dat je dan wel door het water gedragen word en dus niet je paard verdrinkt :+ :D

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-08-18 14:36

sunny43 schreef:
Ellen_ov schreef:
het beste kan je erop gaan zitten, en zogauw die daadwerkelijk zwemt je benen iets naar achteren laten 'vieren', dat je dus zogezegd iets ligt op zijn rug. eenmaal weer grond onder de voeten kan je zo weer rechtop zitten.
sorry dat ik het aanhaal, maar als je ernaast staat/zwemt en hij maait je (blote) benen open … := :=


Oh ik heb altijd geleerd dat zodra je paard gaat zwemmen dat je er echt af moet gaan om ervoor te zorgen dat ie niet per ongeluk verdrinkt. Ik ga er dan ook altijd naast!

TS: Ik had zoiets van ... die speelt wel heel erg op "safe" met een cap daar in het water. Totdat ik de blooper zag... :D - ik rij altijd met cap hoor behalve als ik in de strandstand het water in ga...


Hahaha ja soms is het een boefje :D het plan was diep genoeg het water in te gaan en dan erop zitten maar toen begon hij te springen haha, dat is hij niet gewend dus logisch wel! Maar daarom idd cap :+



Bedankt voor de leuke reacties!

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:23

Ik las ook dit in een oud item:
Breghje schreef:
Ik ben vaak met paarden naar het strandje hier in de buurt geweest, waar ze ook konden zwemmen. De eerste tip die ik kreeg van de eigenaar: ga zodra je paard van de grond komt op zijn kruis (achterhand) zitten!!!!

Reden: paarden houden maar net hun hoofden boven water als ze zwemmen, en als je dan op de gewone zadelplaats zit druk je met je gewicht hun hoofden ónder water. Zit je op het kruis hebben ze daar geen last van.

Handig is ook om een halstertouw rond de hals te doen, zodat je eventueel languit op je paard kan gaan liggen, met het meeste gewicht naar de achterhand.

Met een afgeknipte spijkerbroek bleef ik zelf het makkelijkste zitten, maar dat kan voor iedereen verschillen uiteraard.

En qua tijd: je paard geeft zelf wel aan wanneer ze het beu zijn. Water is idd veel en veel zwaarder dan op het land, dus als ze aangeven naar de kant te willen zou ik daar aan toe geven.

In elk geval heel veel plezier met zwemmen!


Je wilt niet dat je paard in paniek raakt om dat ie nauwelijks zijn hoofd boven water kan houden... ik ga daarom altijd van mijn paard af als we gaan zwemmen.

sunny43
Berichten: 1060
Geregistreerd: 14-06-11

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 20:28

Trouwens ik ben op het strand een keer in drijfzand gekomen met mijn paard, paniek ... heeft best lang geduurd om weer vertrouwen in de ondergrond te krijgen... Dus ook met zwemmen, gaan ze een keertje kopje onder... zou het wel'ns tegen kunnen vallen om ze op nieuw te laten zwemmen...

Remark

Berichten: 5096
Geregistreerd: 09-10-09
Woonplaats: Haarlem

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 06:30

Wat een leuke foto’s! En wat heerlijk dat zwemmen. Ziet eruit alsof jullie veel lol hebben samen.

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Knappe Dutchie ging spartelen in Appelscha!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-08-18 09:01

Ah bedankt, dat wist ik niet. Zwemmen is ook een groot woord in deze plas, is de spartelvijver in Appelscha, ik kon in principe overal staan, maar niet het tempo van Dutchie aanhouden :') vandaar dat ik me aan hem vast klem :Y)

@ Remark Klopt zeker!


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot, maringe, wisja en 51 bezoekers

cron