Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:19

wow franka heel gaaf.

Zo te zien heb je super genoten. Een vakantie om nooit te vergeten.

Faringo
Berichten: 8213
Geregistreerd: 21-08-09
Woonplaats: Voorne Putten

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:25

Wauw wat een ervaring moet dat zijn. Prachtige foto's!!

UK_eef

Berichten: 4218
Geregistreerd: 18-06-03
Woonplaats: Gemeente Dronten

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:46

Fantastische trip, zeg! :D :D :j

Ingrid_92

Berichten: 2829
Geregistreerd: 20-05-12
Woonplaats: Stellendam

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:50

Wauw wat een droomreis! Super gave omgeving!

ShadowFax
Berichten: 2334
Geregistreerd: 11-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 08:51

Ohhh :oo wat ge-wel-dig!!!! Ik ga ook de link naar de organisatie bekijken :o

MargrietJonk

Berichten: 1502
Geregistreerd: 02-11-08
Woonplaats: Volendam

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 09:31

:wow:

ravellie

Berichten: 3074
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:23

Prachtig

Ik zie alweer genoeg mooie films voor mij, als ik al die landschappen zie.

Is vast een geweldige ervaring geweest.

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:26

Oh wauw! Ik heb van jou dus die foto of FB gezien bij ASTHE :) ! Had al een keer eerder iets van zo'n trektocht voorbij zien komen maar die van jou triggerde me weer en heb meteen de knoop door gehakt om volgend jaar te gaan, kan nu al bijna niet meer wachten haha :):) !

Apple

Berichten: 76189
Geregistreerd: 27-01-02
Woonplaats: Bij het strand

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:34

Wow! wat een mooie reis is dat geweest :-) Echt a trip of a lifetime inderdaad :-)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:38

Remember schreef:
Oh wauw! Ik heb van jou dus die foto of FB gezien bij ASTHE :) ! Had al een keer eerder iets van zo'n trektocht voorbij zien komen maar die van jou triggerde me weer en heb meteen de knoop door gehakt om volgend jaar te gaan, kan nu al bijna niet meer wachten haha :):) !


Oh heb je echt geboekt? :D

Remember

Berichten: 6005
Geregistreerd: 13-06-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:43

Nee want data voor 2019 nog niet bekend :') , maar vriend is ingelicht, heb al info over vliegtickets gezocht enzo, gaat echt wel gebeuren :D
Kan ik me mooi voorbereiden, wat woordjes Russisch leren, spullen bij elkaar zoeken, etc etc!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:49

Remember schreef:
Nee want data voor 2019 nog niet bekend :') , maar vriend is ingelicht, heb al info over vliegtickets gezocht enzo, gaat echt wel gebeuren :D
Kan ik me mooi voorbereiden, wat woordjes Russisch leren, spullen bij elkaar zoeken, etc etc!


Op enkele woorden na is Kirgizisch echt een soort dialect van het Russisch, steek daar dus niet teveel tijd in want veel woorden zullen ze niet begrijpen := Maar superleuk dat je gaat! :D :D :D

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 10:57

Wauw wat super vet! Dit zet ik even op mijn bucketlist hah. Hele mooie foto's :D

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:08

Zo dat ziet er echt super gaaf uit zeg, ook 3 weken afgesneden zijn van alles en iedereen en tot rust komen op zo'n manier lijkt me heerlijk.

Goed ook je waarschuwing om op te passen met de bedrijven die goedkopere ritten aanbieden.

Jessica_K

Berichten: 400
Geregistreerd: 20-08-12

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:25

Ik heb je even een pb gestuurd, zou dit ook heel graag willen doen en had een paar vragen :)

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 11:30

Ooooh wat heb jij genoten! Echt heel gaaf! <3 Ik ben jaloers haha :o

marachels

Berichten: 344
Geregistreerd: 02-02-09
Woonplaats: Leeuwarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:09

WAUW wat onwijs gaaf zeg!! Hele mooie foto's, wat een droom! <3

loez

Berichten: 11072
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 12:23

Wauw! <3
Krijg kippenvel van je laatste foto!
Wat een mooie omgeving zeg!

Lynnieej
Berichten: 113
Geregistreerd: 08-04-10

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:01

Ontzettend mooie foto's. Prachtige omgeving zeg. Wat zul jij genoten hebben! <3

oomens

Berichten: 8812
Geregistreerd: 12-04-07
Woonplaats: 's-Gravenhage

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:30

Anoniem schreef:
Remember schreef:
Nee want data voor 2019 nog niet bekend :') , maar vriend is ingelicht, heb al info over vliegtickets gezocht enzo, gaat echt wel gebeuren :D
Kan ik me mooi voorbereiden, wat woordjes Russisch leren, spullen bij elkaar zoeken, etc etc!


Op enkele woorden na is Kirgizisch echt een soort dialect van het Russisch, steek daar dus niet teveel tijd in want veel woorden zullen ze niet begrijpen := Maar superleuk dat je gaat! :D :D :D
Het Kirgizisch is zeker geen dialect van het Russisch, al zullen ze vast een aantal Russische leenwoorden en -constructies gebruiken. Het is zelfs niet eens een Slavische taal, maar is zoals veel talen in Centraal Azië een Turkse taal.

Ontopic, wat ziet dat eruit als een prachtige reis!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 13:40

Ik wist niet hoe k het anders uit moest leggen :') Dialect is niet helemaal het juiste woord nee, het lijkt heeel erg op elkaar qua klanken en manier van praten, maar is echt een opzichzelf staande taal. Komt ook totaal niet meer overeen met Turks zoals inderdaad vroeger, in dat opzicht lijkt het meer op Russisch.
Maar mensen vanuit verschillende regio's in Kirgizië kunnen elkaar vaak niet eens verstaan.
Wij waren met een Pools meisje, en dat konden ze redelijk volgen. Russisch en Pools komt met een aantal woorden overeen :)

Frummels

Berichten: 7030
Geregistreerd: 07-02-12
Woonplaats: Den Haag

Re: Trip of a lifetime: 18 dagen te paard door Kirgizië!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:20

Oh wat is dit GAAF Franka! Ik ben echt enorm jaloers.. <3
Dit staat heeeeel hoog op mijn bucketlist, en wie weet doe ik dit volgend jaar ook wel gewoon lekker. Lijkt me heerlijk om even zonder smartphone etc. 3 weken van de natuur te mogen genieten. Heb toch genoeg vakantiedagen :D
Had je een leuke groep mensen?

Galathil

Berichten: 1257
Geregistreerd: 30-06-14
Woonplaats: Seven Kingdoms

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:21

Wauw wat een gave reis! Lijkt me erg bijzonder om er even helemaal tussenuit te gaan, door onereikbaar door de natuur te trekken...echt heel gaaf!

Goof

Berichten: 28788
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 14:56

Anoniem schreef:
@Goof qua weer echt alles gehad! De laatste dag hebben we door Bishkek gelopen (zonder paarden uiteraard) en was het bijna 47 graden := Tijdens de tocht ook 1 dag 40 graden gehad, en verder rond de 20/30, maar op die hoogtes had je alsnog een jas aan ;) Ook in een hagelsteen gereden, in 2 regenbuien en dus in de sneeuw gestaan. Ik heb alle seizoenen gehad _O-
Qua echt wild hebben we alleen Yaks (die gekke "koeien"?) gezien en een kudde semi-wilde paarden. De rest van de kuddes gedroegen zich wel als wild, maar stonden wel "onder beheer" van mensen :)
Deze locals waren echt echt, ook niet op toeristische plekken of iets dergelijks. (sommige kon je met de auto of lopend echt niet komen, zover de vallei in) Je maakt dus echt mee hoe zij leven; eten, onderhouden, kuddes houden, paarden melken enz. Het was echt nog echt :D
Zij had inderdaad vaste plekken waar ze met elke tocht kon blijven slapen. Voornamelijk bij familie van haar werknemers :) Wij zijn ook helemaal geen toeristen tegengekomen (behalve 2 motorrijders)!
De locals waren ontzettend gastvrij! Ze zijn namelijk erg blij met hoe Helene 'hun' land op een goede manier laat zien aan 'onbekende', dus ze zijn maar al te blij mensen dan te ontvangen en een stukje van hun cultuur te laten zien :j


Wow, dus je hebt ook echt alles uit je kledingkast mee moeten nemen dan? :+
Bijzonder om alle weertypen in 1 reis mee te pakken zeg.
Gaaf om zo bij de locals ontvangen te worden, kan me voorstellen dat ze trots zijn op hun cultuur en dat willen laten zien.
Mooie 2e serie foto's weer, echt genieten om ernaar te kijken, plaats vooral meer ;)

DideH
Berichten: 7000
Geregistreerd: 21-03-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 15:08

Wauw wat retegaaf! Gaat op mn bucketlist! :D