tinker mira onverwacht op de foto

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

tinker mira onverwacht op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:21

Inmiddels is mira 2 jaar (bijna 3 jaar) in ons bezit en hebben genoeg dingen met haar meegemaakt

van groene pony die alleen maar heel hard door de bak kon rennen en de uitgang van de bak perfect kon vinden tot een stoere dame die inmiddels braaf haar rondje in de bak doet en op buitenrit overal doorheen overheen en langs gaat zonder ook maar een spier te vertrekken.

ik heb wat hoeken van de bak gezien zowel onder het zadel als op de grond. 2 jaar gelden niet durven dromen dat die eigenwijze dame met een sterk karakter zo braaf door de bak zal lopen los zonder uit de bak te springen.

Mira bleek bij aankoop ook drachtig. De tijd van de dracht heeft ons beide goed gedaan en heeft ons beide vertrouwen in elkaar leren krijgen. In de dracht erachter gekomen dat lange lijnen en zonder zadel buiten een staprondje doen echt haar ding zijn. Mira is een paard met een behoorlijke gebruiksaanwijzing en die hebben we inmiddels aardig door en zij de mijne. Een pony met een hartje van goud en nog steeds wel een flink eigen karakter.

Afwisseling(buiten, los, in de bak, springen, met bit/bitloos), respect, met zijde handschoenen aanpakken en vooral lol houden in wat je doet zijn de sleutelworden voor deze keine maar pittige tinker dame.

genoeg gekletst hierbij wat foto's die vandaag zijn gemaakt maar ik zal eerst een foto van 2 jaar geleden erbij zetten toen we bij Mira (Clogheen Cora) gingen kijken

Afbeelding

foto's van vandaag

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

even een onderonsje
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bedankt voor het kijken :D
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door ellen_xx op 17-07-18 14:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:27

Wat een mooie foto's! En prachtig paardje.

Komt zij toevallig ook uit Ierland? Ik heb een Clogheen Bob Dylan uit Ierland en begreep dat Clogheen van de streek kwam waar hij vandaan komt. Een lieverd, maar ook een met gebruiksaanwijzing haha.

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:32

Deoron: Dank je wel :D

Dat klopt deze dame komt ook uit Ierland wat toevallig ben ooit een keer eerder een Clogheen tegen gekomen een merrie ook zo kleintje maar met zelfde koppie als de mijne heel grappig. Mira ook is echt een schat en gaat voor je door het vuur maar dan moet er eerst wederzijds vertrouwen zijn en zelfs dan wil ze af en toe wel eens kijken hoever ze kan gaan ~~}>

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 14:39

ellen_xx schreef:
Deoron: Dank je wel :D

Dat klopt deze dame komt ook uit Ierland wat toevallig ben ooit een keer eerder een Clogheen tegen gekomen een merrie ook zo kleintje maar met zelfde koppie als de mijne heel grappig. Mira ook is echt een schat en gaat voor je door het vuur maar dan moet er eerst wederzijds vertrouwen zijn en zelfs dan wil ze af en toe wel eens kijken hoever ze kan gaan ~~}>



Wat grappig! Je hebt echt een leukerd! Hier is de boodschap vooral 'vragen' haha en boos worden werkt averechts. Inderdaad hier ook een schat! Is jouwe ook op 1 januari 'jarig' of dat niet?

ellen_xx

Berichten: 569
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Drenthe

Re: tinker mira onverwacht op de foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-18 14:50

ja klopt met mira is het ook vragen/overleggen en vooral niet dwingen (komt ze rustig omhoog op haar achterbenen) snel beledigd ook vooral als er iets gebeurd dat ik haar ogen niet terecht is :P
ja klopt heb ook een 1 jan paard. Heb je foto van jou Clogheen?

Deoro

Berichten: 399
Geregistreerd: 14-05-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 15:42

ellen_xx schreef:
ja klopt met mira is het ook vragen/overleggen en vooral niet dwingen (komt ze rustig omhoog op haar achterbenen) snel beledigd ook vooral als er iets gebeurd dat ik haar ogen niet terecht is :P
ja klopt heb ook een 1 jan paard. Heb je foto van jou Clogheen?


Hier is het vooral bokken als je bijvoorbeeld te ruw bent met je benen of wat dan ook. Heb vorige maand nog 3 wervels gebroken na een val :D


Dit is mijn Clogheen

https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=53&t=1950649