vrienden voor het leven

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

vrienden voor het leven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-18 22:04

hey hey,

ik heb Picasso nu al weer een jaar en bijna een maand :D


paspoortje:
naam: pearl harbor ( roepnaam Picasso)
ras: trakehner
leeftijd 14 jaar
ruin

vorige zomer hadden we het heel moeilijk... we begrepen elkaar totaal niet ;(
het rijden ging niet zo goed we kwamen altijd in een gevecht met elkaar...

dat begon te verbeteren in september we begonnen elkaar meer en meer te begrijpen! we namen ook heel veel les.

Afbeelding

we deden ook veel grondwerk om elkaar beter te begrijpen :)

Afbeelding

Afbeelding

in november begonnen we ook balkjes terug op te nemen :) heb een grote springangst opgelopen door een paar keer hard te vallen :')

Afbeelding

op 21 november heeft m'n tweelings broer een ongeluk gehad met zn brommer en is verlamd aan zn benen... ik zelf had ook schrik gekregen om te vallen :( daarom heb ik me een harnas aangeschaft en die droeg ik heel de winter... ook trainde we door en het begon beter en beter te gaan <3 :D

Afbeelding

ik maakte ook heel veel foto's van hem *\o/* <3

Afbeelding

Afbeelding

in juni een dag voor m'n examens was ik van plan om eens een sprongetje te maken ik had er weer alle vertrouwen in 8-) dat ging serieus mis... hij nam een serieus sprong waardoor ik er af viel en redelijk veel aan over had gehouden :( hersenschudding, kaak gebarsten en uit de kom gegaan stuk tand er af.
ach het leverde nog een leuke foto op!

Afbeelding

ook hebben we er al enkele wandelingen op zitten :D heb er jammer genoeg nog geen foto's van ;(
we zijn nog heel veel aan het oefenen het is zeker nog niet perfect :+

nog enkele foto's van hem :)
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
dat was het dan alweer :) ik kijk er echt naar uit wat we nog gaan bereiken :D

ruitje

Berichten: 12315
Geregistreerd: 29-06-03

Re: vrienden voor het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 22:48

Mooi dier zeg! Hoe heb je je examens gedaan uiteindelijk :o ?

Selina

Berichten: 14284
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 23:20

Oh nee, wat rot dat je eindelijk weer durft te springen en er dan meteen afvalt met vervelende gevolgen. Veel plezier samen, het is een mooi paard.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 03:33

ruitje schreef:
Mooi dier zeg! Hoe heb je je examens gedaan uiteindelijk :o ?

Ik heb ze gewoon gedaan ik had geen zin om ze in te halen. Had wel moeite om me te concentreren door de pijn enz Maar ik was er overal net door ik had er maar 4 das valt heel goed mee

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 03:35

Selina schreef:
Oh nee, wat rot dat je eindelijk weer durft te springen en er dan meteen afvalt met vervelende gevolgen. Veel plezier samen, het is een mooi paard.

Inderdaad haha ik heb me er gewoon bij neer gelegd dat hij een dressuur paard is en ik een dressuur ruiter... Ik heb het springen nooit echt aangeleerd gekregen vroeger op de manege moesten we er gewoon zien over te geraken. En nu ben ik nooit mee met de sprong en val er heel vaak af. Dankjewel

Kimmie25501

Berichten: 7556
Geregistreerd: 19-01-14

Re: vrienden voor het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 10:27

Mooi paard!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 13:12

Kimmie25501 schreef:
Mooi paard!

dankje :D

heidinuyten

Berichten: 232
Geregistreerd: 08-05-06
Woonplaats: Rucphen.

Re: vrienden voor het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 14:09

Mooi paardje, en jammer dat je er met springen vaak afgevallen bent. Als je echt graag toch eens wil springen ook al is het laag, neem eens springles op een makkelijk paard, ga zelf eerst leren springen. Je kan ook je paard laten springen door een springruiter met ervaring, zodat je paard leert springen. Misschien lukt het dan ooit om samen een goede sprong te maken waarbij je het beide goed/beter kan.

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-18 19:02

heidinuyten schreef:
Mooi paardje, en jammer dat je er met springen vaak afgevallen bent. Als je echt graag toch eens wil springen ook al is het laag, neem eens springles op een makkelijk paard, ga zelf eerst leren springen. Je kan ook je paard laten springen door een springruiter met ervaring, zodat je paard leert springen. Misschien lukt het dan ooit om samen een goede sprong te maken waarbij je het beide goed/beter kan.

Was ik ook aan het denken maar heb schrik dat als ik les neem ik geen sprong neem zelf balkes vind ik al heel eng

Suikerspinda
Correspondent

Berichten: 6044
Geregistreerd: 22-08-12
Woonplaats: Sabadell

Re: vrienden voor het leven

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 16:36

Wat een knap paard! Maar jeetje, ik kan me je angst wel voorstellen hoor. Eerst je broer met dat ongeluk en vervolgens jouw eigen val. Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet per se te springen, gewoon lekker dressuren als jullie daar allebei gelukkig mee zijn :j
Ik vind het heel stoer van je dat je toch gewoon verder rijdt na je letsel!

d4rkhorse

Berichten: 1042
Geregistreerd: 22-10-15

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 17:15

Nissima schreef:
Wat een knap paard! Maar jeetje, ik kan me je angst wel voorstellen hoor. Eerst je broer met dat ongeluk en vervolgens jouw eigen val. Je hoeft natuurlijk ook helemaal niet per se te springen, gewoon lekker dressuren als jullie daar allebei gelukkig mee zijn :j
Ik vind het heel stoer van je dat je toch gewoon verder rijdt na je letsel!

dat is waar :) vond springen wel leuk toen het goed ging maar niet om het vaak te doen :) Picasso is een dressuur paard dat heel veel kent zelfs de zwaarste dressuur oefeningen alleen ik nog niet en merk nu wel dat ik meer voor dressuur ben :D