Vrijdag de 13de

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie
 
 
chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 13:36

Normaal gesproken is een vrijdag de 13de een ongeluksdag. En zo leek hij ook te beginnen. Had een verjaardag feestje georganiseerd, want op 10 april was ik 30 jaar oud geworden, maar mensen belde of laat af of kwamen helemaal niet opdagen. -O- Dus ik had er al de balen erin. Sta ik op mijn werk (een manege, de locatie van het feestje) Dus ik denk laat ik maar even mijn verzorgpaard doen. /3

Terwijl ik richting zijn stal loop kom ik de eigenaar van de stal tegen. Die wilde met mij praten. Toen had ik het heel hoog zitten. Gedachten als oliebol hij gaat vertellen dat hij weg gaat enz. vlogen door mijn hoofd. Waar ik het over heb? Mijn verzorgpaard had ik al meer dan 5 jaar en tijdens deze 5 jaar werd de eigenaar steeds zieker en kwam steeds minder vaker langs. Totdat deze pakweg eens in de 7 maanden kwam. En dan kon ze alleen maar aaien, want rijden was al helemaal niet mogelijk en longeren bleek al snel ook te veel voor haar lijf. Sneu voor haar en voor haar paard. En op die manier heb ik hem dus 5 jaar lang verzorgd. Maar ik wist al een tijdje dat het niet langer meer ging en dat er een beslissing moest worden gemaakt. Of hij zou weg gaan, of de lessen in. In beide gevallen zou ik hem niet meer mogen verzorgen. Zat me er toch wel druk om te maken. Hij heeft mij geholpen met het verwerken van het overlijden van mijn vader. En hij was erbij toen mijn moeder ziek werd en uiteindelijk ook overleed.
Soms vroeg ik mezelf af waarom ik me druk maakte, hij zou dan weer volop aan de bak gaan en dat zou hij geweldig vinden. Meneer ongeduld kon namelijk niet wachten tot het hoofdstel vast zat. Hij ging alvast vooruit. :):)



Maar goed, toen kwam het gesprek dus op het onderwerp waar ik zo ontzettend bang voor was. Maar het ging maar niet de kant op wat ik had verwacht. Bij hint 1 had ik het nog niet door, bij hint 2 ging er nog niks branden en toen werd het maar recht in mijn gezicht gezegd.

HIJ IS VAN JOU!!! |( *\o/* |( *\o/* |(

Mijn benen hielden mijn gewicht niet meer en ik heb toch zitten te janken. Zelfs nu, 3 maanden later, sta ik te stuiteren als een 5 jarig kind wat een geweldig cadeau krijgt. Wow een verjaardag cadeau waar nooit meer iets of iemand overheen komt…. *\%/* *\%/* *\%/* *\%/*


Dus ik kom even voorstellen:
Vigilant Slottie
V: Cabochon
VM: Ahorn
Geboren op 10 juni 2002
Niv: Schijnt ooit Z2 te hebben gelopen, bij de vorige eigenares M. Bij mij start hij voorlopig onder de bijrijders (ivm mijn gewicht rij ik hem nog niet, eerst afvallen) in de FNRS of B klasse. Als ik hem ga starten wordt dit eerst de FNRS F20 uitrijden en daarna ga ik instromen in de KNHS, afhankelijk hoe hij voelt op L of M niv... Trouwens als iemand weet waar ik zijn vorige niv. kan controleren dan hoor ik dit graag!

Roepnaam: Vichi, boevenkop, knapperd
Ik heb hem verhuist naar een 24/7 kudde in PP met zomers ook weide toegang. Hij is gewoon direct de baas geworden hahaha >;)

Een fotograaf moet nog langskomen maar hierbij al wat foto's
Hey daar zijn ook paarden (dag 1, nieuw stal)
Afbeelding

Hoi, jij ook hier?
Afbeelding

Op stal, vlak voor zadelen
Afbeelding


Afbeelding

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km


fenijro_tani

Berichten: 1820
Geregistreerd: 22-12-13
Woonplaats: Leusden

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:45

Wat leuk, gefeliciteerd met jouw mooie paard!

Lucky Tess Tess(nmprsxamha) 3x WRAN champion 2023. Tweemaal zilver op WRAN NK 2022, eenmaal zilver op WRAN NK 2023.
Canamorkus Dam(kwpner) L4 + 18 punten! Met pensioen.

Mareeq

Berichten: 701
Geregistreerd: 30-12-06
Woonplaats: Eindhoven

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 13:58

Dat was een echte verassing! Geweldig!!! :)

Pollywollie

Berichten: 119
Geregistreerd: 16-01-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:00

Gefeliciteerd! <3 *\o/*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:01

Wat gaaf zeg, gefeliciteerd! <3

Daphara

Berichten: 7210
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:07

Dat wordt het ook tijd je profiel aan te passen! Want paardloos ben je niet meer!

Van harte gefeliciteerd!

Mijn Shire Horses op Bokt en op Instagram
Mijn Heilige Birmanen op Bokt en op Instagram

Anoniem

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 14:50

Gefeliciteerd! Wat een prachtig paard <3

Melewel94

Berichten: 1604
Geregistreerd: 15-02-15
Woonplaats: Lommel

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:57

Wauw wat geweldig!! <3

Heel sneu voor de (vorige) eigenaresse... Maar ik denk dat ze een heel fijn nieuw baasje heeft waar hij goed verzorgd zal worden! Dat zal vast al een hele geruststelling zijn voor dr +:)+

Heel veel plezier!!

Every accomplishment starts with the decision to try.

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-06-18 22:36

Daphara schreef:
Dat wordt het ook tijd je profiel aan te passen! Want paardloos ben je niet meer!

Van harte gefeliciteerd!


Zou je bijna vergeten....
Gelijk gedaan :+

Inderdaad Melewe94, dat vind ze inderdaad heel fijn :j

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

Monique1963

Berichten: 8625
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:47

Wat een gave verrassing zeg! En wat heeft hij een lieve uitstraling!

Klik: Boek over Callas en haar drama
[PP] [VOLG] Het tij keren, kan dat? Doorzetten of verkopen? Dé vraag na de val.
Klik: Wekelijks vlog over Frankrijk, Callas, Prisca en 'de kudde'
Je beseft pas wat je had, als het er niet meer is.

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 18:02

Wat is hij leuk! Ik kan me goed voorstellen dat je daar enorm blij mee bent, zeker omdat je hem al zo lang kent.
En heerlijk zo, in het paddock paradise!

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-06-18 08:51

8nnemiek schreef:
Wat is hij leuk! Ik kan me goed voorstellen dat je daar enorm blij mee bent, zeker omdat je hem al zo lang kent.
En heerlijk zo, in het paddock paradise!


Echt wel! Verbaasde me echt dat hij zich daar zo thuis voelde. Hij had nogal een reputatie van Zero to 100 op de vorige stal. Dan wilde hij vooral hard en snel. Schrok makkelijk (lekker excuus om gek te doen) en trok zich aan de hand nog wel eens los om de boel op stelten te zetten.

Maar hier? Ik kan hem met enkel een touwtje om zijn nek overal mee naar toe nemen. Kinderen die rondrennen en gillen? Geen probleem. De boer die langs komt met de meest rare grote machines? Niks. Kippen en schapen die langslopen? (en de kip zelfs een keer tussen zijn benen door) wie wat hey gezellig!!
Bladblazer langs zijn hoofd, benen en door zijn haren? Ha lekker die lucht!

Iemand van stal kent hem nog van zijn vorige stal en die zegt ook het is volledig een ander paard geworden. Maar hij kan op het harde staan/eten, hij heeft een prachtige trec liggen van zand die altijd droog is. Soms liggen ze er met zijn alle, soms rennen ze met zijn alle. Hij kan droog staan op diverse plekken. Bijna onbeperkt ruwvoer (hij zit soms zo vol dat meneer zijn brokken niet hoeft!) en een prachtige eb en vloed buitenbaan.

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

8nnemiek

Berichten: 43377
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:55

Dat klinkt geweldig!
En super fijn dat hij zo veranderd is :D

Dynamische energie van Tibber? Via deze link krijgen we beide €50 shoptegoed   
              ❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎           
      Ons project; ⛵️ Van opknapper naar wonen op een zeilschip

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110631
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 09:57

Wat leuk, een rechtstreekse Cabochon <3
Gefeliciteerd!

"Alles van waarde is weerloos" ~Lucebert

aaidaa

Berichten: 611
Geregistreerd: 14-06-09
Woonplaats: Veenhuizen

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:16

Wat tof, gefeliciteerd! Mooi verhaal, wat ontzettend leuk dat hij nu van jou is.

(Ik heb m even op mijnknhs paardenzoeker voor je gecheckt, bij de KNHS is de hoogste stand die bij hem bekend is M2+11, stand uit 2009)

Life is what happens to you while you're busy making other plans
Knappe Es: M2+4 , 0.80+6 <3

CharleyT
Berichten: 3984
Geregistreerd: 12-03-06

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 10:22

Neem aan dat je de eigenaar/erven van de eigenaar? een bos bloemen en een bedankje gestuurd hebt. Dit is een geweldig en onverwacht kado.

Es_ther

Berichten: 18706
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:12

Wat leuk zeg!
Gefeliciteerd met je knappe aanwinst *\o/*

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

IHN
Berichten: 2332
Geregistreerd: 12-02-11
Woonplaats: Geeste

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:23

Wat een geweldig cadeau!!

Ik zit me nu alleen heel de tijd af te vragen...was dat nou vooropgezet dat niemand kwam, of was het echt toeval? In ieder geval kon jouw dag zeker niet meer stuk na zo'n cadeau.

Roodvos

Berichten: 6649
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:28

Wat leuk, een Slottie-paard!

Volgende maand hebben we weer een vrijdag de 13-e. Ik zou maar in bed blijven als ik jou was, zodadelijk krijg je weer een paard :+ :Y) .

Klassering kan je nakijken op de website van de KNHS en eventueel het KWPN, maar dan moet je wel lid zijn.

Met katten doorgebrachte tijd is nooit verspilde tijd [Sigmund Freud]
Sinds wanneer is onwetendheid een opinie? [Dilbert]
Niet alles wat staat geschreven is waar. [Mijn vader]




Problemen moet je niet kopen, die krijg je vanzelf. [Annekee]
ZOLDEROPRUIMING, ik geef van alles en nog wat weg: *KLIK* en *KLIK*

yza1987

Berichten: 497
Geregistreerd: 05-12-08

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:37

Wat een mooi cadeau! Sneu voor de eigenaresse, maar denk dat hij nu een mooi huisje heeft bij jou.

Ben wel benieuwd wat er was gebeurd als hij te koop zou komen. Had je dan overwogen om hem zelf te kopen of was dat dan geen optie geweest?

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33779
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:38

Wat heerlijk zeg!! En ook complimenten dat je wacht met rijden tot je afgevallen bent! Heel knap! Veel ruiters denken aan zichzelf ipv het paard en stappen er gewoon op! +:)+ +:)+ +:)+

chamion
Huisheks

Berichten: 3662
Geregistreerd: 22-03-07
Woonplaats: Tussen bos, heide en stad

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-06-18 09:56

@ IHN; als dat zo was, dan hebben ze nog steeds niks gezegd....
@ CharleyT: En zelfs een foto op poster formaat ;) :D
@ aaidaa: Thanks, een andere bokker was je voor via de pb. ;) :+
@ Roodvos: Als het nu een voor de kar beleerde d/e pony dan mag die komen en dat geld voor alles wat gezond is, en groter dan 1.70 :+ :D :D
@ yza1987: Dan had ik geen paard gehad |( Ik had hem kunnen kopen maar dan zou ik helemaal geen geld meer hebben gehad en dat vind/vond ik geen strak plan. Daarom ook nooit zelf een paard gekocht. Had het geld wel voor de onderhoud maar ik wil graag een bepaald minimum hebben op mijn spaarrekening.
@ MarlindeRooz: Tja, ik ben via mijn werk bewust bezig met gewicht van de ruiter + spullen en wat voor effect het geeft op de rug van het dier. Ik kan dan gewoon niet opstappen op mijn eigen dier. Maar ik zit nu op 7 kg eraf en mensen beginnen het nu ook te zien. En broeken komen wat losser te zitten. Nog net geen kledingmaat, maar wel hier en daar opeens plooien erin *\o/*

Doel voor 2024, meer dan 350 km afleggen met Baila en de menwagen door bos en over heide.
Tussenstand: midden feb, 54 km

_Chantal19
Berichten: 54
Geregistreerd: 14-04-13
Woonplaats: Nijkerk

Re: Vrijdag de 13de

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-18 13:15

Wat een mooi paard zeg!

En herkende ineens de locatie, dat is bij mij in de buurt haha


Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: kimwilliam, VinandoW en 61 bezoekers