[Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

[Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-06-18 21:11

Gezien het nu ongeveer een jaar geleden is, vond ik het wel eens tijd voor een update!
Er zijn nogal veel veranderingen geweest het afgelopen half jaar en uiteraard is ze weer flink veranderd!

Je kunt ons overigens volgen op instagram: Victorialxxix
____________________________

Vorig topic: https://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=198&t=1938306
____________________________

We zijn in februari verhuist van stal naar het dorp waar ik ben opgegroeid. Ze staan nu op een rustige pensionstal waarbij ze elke dag buiten en binnen worden gezet, het bos op stap afstand van 10 minuten, een binnen en buitenbak en koud- en warmwater spuitplaats. Kortom, voor ons een ideaal plekje.

Na een maand heb ik besloten om haar een tijdje rust te kunnen, gezien ze naar mijn idee last had van een slecht passend zadel. Ik wilde haar ongeveer een maand de tijd geven om nog wat aan te komen en dmv longeren wat meer spieren op te bouwen, zodat na het aanmeten van het zadel er geen extreme veranderingen zouden zijn waardoor ze er weer snel uit zou groeien.
Een maand werd 2 maanden... Voornamelijk omdat ik twijfelde over het merk zadel wat ik graag wilde. Ik heb mijn zadel direct verkocht en ben begonnen aan mijn zoektocht naar een nieuwe. Zou ik voor een budget merk gaan? Of toch maar m'n spaargeld vaarwel zeggen en voor een goed merk gaan? En welk merk is dan goed? Neem ik dan een maatwerk zadel of een bestaand model? Compleet naar mijn wensen qua details of gewoon simpel? Zoveel keuzes en zoveel twijfel. En keuzes zijn toch wel dingen waar ik soms wat moeite mee heb als het gaat om het welzijn van m'n paard.
Uit eindelijk heb ik ervoor gekozen om Marielle van Equimaro langs te laten komen. De Harry Dabbs zadels vond ik erg mooi en het maatwerk sprak me wel aan. Na het testen van 3 zadels zijn we uitgekomen op de Harry Dabbs Allure 18" zwart memel leer met zwarte lakaccenten, 9 swarovski's op de lepel en witte stiksels. Ik merkte bij dit zadel direct dat ze veel ruimer en zelfverzekerder ging lopen. Ze had hierbij veel meer schoudervrijheid dan het zadel wat ik hiervoor had. Meteen duidelijk dat dit de beste keuze was!
Helaas was de levertijd ongeveer 8 weken en konden we dus nog eens 2 maanden niet rijden. Mijn moeder baalde hier ontzettend van, gezien zij graag mee wilde gaan rijden omdat het betere weer er natuurlijk aan kwam. Dus na veel aandringen van mijn vriend en moeder heb ik toch eens geprobeerd om zonder zadel op haar te gaan zitten. Ik had nooit verwacht dat ik dit ook zou durven. Ze is nogal sensibel en ik was bang dat ik niet stabiel genoeg zou kunnen blijven zitten. Maar het ging echt fantastisch! Ze was super braaf, hielp mij wanneer ze merkte dat ik licht uit evenwicht raakte en vond het zelfs wel leuk. Dus na 3 keer oefenen hebben we een barebackpad gekocht en begonnen de grote avonturen weer!

Op 19 mei kregen we als verassing van mijn moeder en stiefvader mijn droomtrailer! De Ifor Williams HB511 in het antraciet! <3 Eindelijk konden we dan op pad met z'n 2e. Mijn vriend of moeder op mijn oude pony en ik met de barebackpad op Victoria. Als je mij een half jaar geleden had gezegd dat ik met haar zonder zadel buiten zou gaan rijden dan had ik je heel hard uitgelachen. Maar wat ben ik blij dat deze stap toch heb gezet! Het heeft ons echt een veel betere band gegeven en de weken vlogen voorbij! Helaas heb ik hier niet zoveel foto's van.

Op 31 mei heb ik mijn zadel in ontvangst mogen nemen! Een weekje eerder dan verwacht. En wauw wat is hij prachtig! Echt mijn droomzadel... Mooier dan ik had durven dromen! En hij ligt en zit echt fantastisch! Ik ben er super blij mee. Nu kan het echte werk beginnen!

Genoeg gekletst. Tijd voor de foto's!

____________________________


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding



dena_mii

Berichten: 817
Geregistreerd: 04-01-07

Re: [Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:18

Wat een leuk paard! Bijzonder hoe je haar hebt gevonden en hoe lief en vertrouwd gevoel ze je geeft!
Mooi zadel ook, ik heb ook een Dabbs, erg fijn :)

Absolem

Berichten: 2765
Geregistreerd: 27-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:30

Oh jemig wat ben ik verliefd op jouw zadel. Wauw! Leuk paard ook sprekend kopje.

cijsalover
Berichten: 3368
Geregistreerd: 03-01-05

Re: [Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 19:56

Wat een ontzettend leuk paard! Daar mag je trots op zijn.

Monique1963

Berichten: 8628
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: [Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-18 17:50

Wat is ze prachtig opgeknapt naar haar rescue en ze heeft prachtige kleuren!

Switch2016
Berichten: 314
Geregistreerd: 03-10-17

Re: [Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 20:40

Prachtig paard <3

woepsie90

Berichten: 2639
Geregistreerd: 08-12-15
Woonplaats: Weert

Re: [Vervolg] Vond mijn droompaard in een rescue!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-18 21:16

Wat leuk! Ik ga je volgen op instagram!
(Ik ben ottbharvey trouwens)

Prachtig paard trouwens <3

Starskylover
Berichten: 15
Geregistreerd: 14-10-14

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-18 22:00

Bedankt voor de leuke reacties! <3