Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-18 20:07

Afbeelding

Zoals de titel al zegt, mijn knappe, 1e zelf gefokte veulen is 23 mei alweer 2 jaar geworden <3
Wat begon als dit:

Afbeelding

Werd na 336 dagen en nachten lang waken dit:

Afbeelding

Lady Kenna, glamourdale x oscar x kalusha x candy boy.
Ik had zoveel namen klaarstaan en wou absolúút niet een lady :') , tot mijn zusje haar zag en deze naam opperde en dat paste gewoon!
Pas daarna kwam ik erachter dat Kenna een Keltisch schotse naam is en dat het Knap betekend, heel toepasselijk want knap is ze :9 .
Ik sliep al 2 weken op stal, mijn merrie kegelde en de banden waren súper slap maar steeds geen veulen... Tot de 23e mei 2016. Om half 8 was ze nog gecheckt door mijn opa, niks aan de hand. Stond heerlijk te eten en niks geen zweet of onrust. Om 8uur was ik op stal aanwezig en vond toch wel dat de voerbak een beetje gegroeid was :') . Ik weet nog heel goed dat het zo onwerkelijk voelde dat ik nu eindelijk een veulen had, het duurde dan ook even tot ik doorhad dat een voerbak niet uit zichzelf beweegt normaal gesproken....

De volgende dag natuurlijk lekker een paar uur naar buiten, wat nog niet mee viel want Kenna bleef gewoon in stal staan.

Afbeelding

Zo klein, maar zoveel power had je al. En wat vond ze het prachtig buiten! En die arme mama maar rennen. Je was al flemend geboren en dat deed je dan ook vaaaaak haha. En na 2 dagen probeerde je al gras te eten, en werd nog boos ook toen dat niet lukte :') . Schrapen met je tong uit je bekkie, maar zonder tanden kom je niet zover -O-

Afbeelding


Afbeelding

Je groeide heerlijk door, maar was wel nog steeds een kleintje.

Afbeelding


En het kan natuurlijk niet altijd goed gaan

Afbeelding

Maar ze heeft een zeeer bijzonder karakter, zoo lief en aanhankelijk. Maar nee is nee, al kan ze aardig overgehaald worden met wat lekker.

Afbeelding

Na een zomer bij vriendjes en een winter thuis werd het tijd om naar de opfok te gaan waar jij wel even liet zien wie de knapste van de kudde is:


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

In de winter staan onze jonge dieren altijd aan huis op stal zodat ze wat in handen blijven, niet dat het bij Kenna nodig is dat net een mak lammetje. Alles is prima, zo heeft ze al eens een zadel opgehad, een elastische dekensingel, een deken om te oefenen maar niks is gek. Schriktraining (zeil bij ze in gelegd en zoek het maar uit) was ook een succes, we waren na 10 minuten klaar 8-), prachtig speelgoed! Een paar kiekjes van mijn ijsprinses die van binnen een arabier is :Y) .

Afbeelding

Afbeelding


En dan zijn we bij nu aangekomen, net 2 jaar en sinds anderhalf maand weer lekker in de opfok met je vriendinnen waar jij je ook prima vermaakt.
Ik ben zo benieuwd wat de toekomst ons brengt en kan niet wachten tot je met 3.5 weer terug komt zodat we samen aan het werk kunnen! Voor ze dit jaar de opfok in ging heb ik haar gemeten op 158, dus het wordt in ieder geval een paard. Als ze rond de 165 uitkomt zou dat ideaaal zijn voor mij! Haar halfbroertje (v High Five, krijgt ook nog wel eens een eigen topic) wordt een heel stuk groter. Die mat met amper 8 maanden 155, en de verwachting is dat die over de 170 gaat.

Afbeelding

0Lunerancea0

Berichten: 200
Geregistreerd: 03-05-11

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 20:13

Wat een mooie merrie!
Lekker diva'tje :)

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 07:37

Wat een gaaf paard! Ik ben heel benieuwd hoe die er onder het zadel uit gaat zien!

Niqui

Berichten: 2167
Geregistreerd: 16-01-08
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 08:34

Ontzettend leuk paard!

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 10:39

Bedankt!
Ik kan ook haast niet wachten tot ze een beetje aan het werk kan... Maar voor ze 3.5 is ga ik er niet op :o

Grimoire
Berichten: 22
Geregistreerd: 11-06-18

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 15:27

Jemig wat een leukerd!

RiverHunter

Berichten: 438
Geregistreerd: 30-11-16
Woonplaats: Huizen

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:03

wat een wondertje

Suzanne F.

Berichten: 49212
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:45

Wat een knap dingetje!

Fearn

Berichten: 4765
Geregistreerd: 06-02-13

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:57

Echt een black beauty <3

Dunkeedoo

Berichten: 311
Geregistreerd: 15-12-15

Re: Mijn zwarte prinses alweer 2 jaar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-06-18 22:56

Black beauty is het zeker! Zo word ze hier ook altijd liefkozend genoemd. Op enkele witte haren op haar voorhoofd en bovenlip na is ze helemaal zwart. Wel gehoopt op een zwarte maar met een vos merrie was ik van een vos uitgegaan (al had ik goede hoop want heb nog geen vos van glamourdale gezien)