Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:22

Ach wat vervelend! Heb vaak topics van jullie gevolgd!

Ik heb jullie ook nog eens op de foto gezet, volgens mij ging het toen net even beter maar daarom extra vervelend dat het nu weer echt slechter gaat.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:59

Bedankt voor alle lieve reactie!

Ook bedankt voor het filmpje betreft de CT scan van het staande paard. Erg interessant, zeker overwegen waard maar de vraag is, willen we dit nog wel? Uiteraard doe ik er alles voor haar maar Mirre heeft zoveel gemankeerd en ja komt hier een tumor uit of zenuw etc. dan nog zal ze op pensioen gaan en voordat het fout gaat inslapen.

Ik ben sinds gisteren het aan het verwerken, en nu komt het ook binnen. Het proces van accepteren en verwerken is begonnen en hopelijk krijg ik de tijd dit te doen en kan Mirre nog even genieten van haar pensioen! Dit verdient ze zo erg.

@suuszels, dat klopt dat was nog voordat we wisten dat ze een tumor had! In barendrecht toen geloof ik.
En je hebt haar pas nog gezien toch? Op de opendag van Equivert?

Onderstaand foto van vandaag, normaal staan de paarden maar een dagdeel op de wei maar Mirre mag heel de dag op de wei totdat ze naar haar pensioenplekje kan.

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 20:14

silvia58 schreef:
Ach Salina, wat ontzettend sneu voor jou en Mirre |(
Vanaf het begin heb ik heel veel respect voor jou en je familie !
Jullie hebben echt maar dan ook echt alles gedaan voor Mirre.
Dat het nu zo loopt is heel jammer voor jou en Mirre.
Ik weet zeker dat je op het juiste moment de goede beslissing neemt en
dan alleen aan het welzijn van Mirre denkt. Ik hoop dat je toch nog een poosje van haar mag genieten
en ze lekker in de wei mag lopen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en Mirre <3

Net als silvia58 ben ik ook een trouwe volger van jou, je ouders en Mirre.

Ik sluit me volledig bij de woorden van silvia aan.

Geniet van je wonderpaard!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 23:14

@[***], lief dankjewel! <3

xGoldenHero

Berichten: 1902
Geregistreerd: 04-05-11
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 00:04

Ik vind het zo knap dat je zo ver bent gegaan voor haar. En dan nu ook haar pensioen geeft. _/-\o_ Zolang ze nog goed genoeg is voor pensioen, is het toch goed? Ik geloof dat jij wel ziet wanneer de tijd gekomen is en zolang die tijd niet aanbreekt, mag ze dus lekker genieten van haar pensioen.

jobamara
Berichten: 3529
Geregistreerd: 23-11-10

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:12

Wat een mooi paard en wat een top baas. Geniet van elkaar, ik hoop dat ze nog een tijd van haar pensioen mag genieten. En voor jou diep respect.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 09:56

Ooh nee, dat is niet leuk -O- :(:)

Ik wens je de komende tijd heel veel sterkte en wijsheid toe! Ik snap heel goed dat je deze keuze nu maakt! Hopelijk kunnen jullie nog even van elkaar genieten :(:)

PrimaDonna_

Berichten: 3679
Geregistreerd: 10-03-07

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 10:02

Ik kan alleen maar zeggen dat ik trots op je ben lieverd <3
Je hebt zoveel voor haar gedaan, maar het houdt een keertje op. Ze mag nu lekker grasjes eten voor zolang dat nog gaat. En zoals ik al eerder zei; jij bent de 1ste en laatste die beslist wat er gebeurt <3

Mirjam1311

Berichten: 68
Geregistreerd: 30-09-13
Woonplaats: Ermelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 12:00

Wat een verhaal! :(:)
Prachtige foto's! <3

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 13:10

TS, ik ontzettend veel begrip voor deze keuze! Blijven dokteren is ook voor jouzelf (mentaal) erg zwaar. Een diagnose als een tumor of een kapotte zenuw veranderd denk ik niet aan de keuze die je maakt w.b.t. pensioen. Een scan moet je dan ook alleen overwegen als je denkt dat dit jou meer rust geeft in de toekomst, niet omdat dit 'verwacht' wordt of omdat je maar alles moet blijven doen voor je paard.

Geniet van elkaar!

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:32

Vreselijk voor jullie, heb jullie altijd met ook veel bewondering gevolgd. Had het zo gegund aan jullie beide na alle ellende.

Mocht je de CT scan in Utrecht overwegen en je wilt graag een real life ervaring; ik heb een CT laten uitvoeren met de staande variant met mijn Welsh pony toen we een tumor vermoedden in het hoofd, ook na hetzelfde soort gedrag als jij beschrijft. Uiteindelijk kwam uit de CT scan een cyste in het kaakgewricht en geen tumor, maar desalniettemin heb ik de dag nog als gisteren in mijn hoofd staan, dus mocht je vragen hebben mag je me altijd pb-en.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 21:10

xxsalinaxx schreef:
Ik wil op tijd zijn, niet te laat dat ze zichzelf of een ander verwond.

Ik weet dat het ontzettend moeilijk is, maar je kunt ze beter een maand te vroeg laten gaan, dan een dag te laat... :(:) We zijn er nooit klaar voor om onze paarden op zo een jonge leeftijd te moeten laten gaan, ik heb mijn paard afgelopen augustus op 15 jarige leeftijd moeten laten inslapen na een krap jaar pensioen, ik had hem ook liever nog jaren bij me gehad, al was het maar om naar te kijken in de wei. Ik had me vanaf dag 1 voorgehouden; hij moet gaan als trots en stoer paard zoals hij is, voordat je aan zijn lijf of koppie ziet dat er iets is met hem.

Jij kent je paard, jullie hebben samen zoveel doorstaan. Zodra je gaat twijfelen of je haar niet beter kunt laten gaan, moet je haar laten gaan. Gelukkig kunnen wij die keuze voor ze maken. Het zijn vluchtdieren, zodra ze gaan stijgeren en schrikken van dagelijkse dingen, zitten ze niet fijn in hun vel.

Heel veel sterkte, ik hoop dat ze wat bijtrekt en jullie nog jaren van haar pensioen kunnen genieten <3 <3 <3 Jullie verdienen het !!!!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 23:12

Waauw wat een lieve reacties weer!

@sylva, dat kan ook nog inderdaad, nu heeft Mirre al een tumor gehad en kans dat hij terug zou komen was aanwezig..

@joscaa, ja je hebt gelijk! Is zo!
Ik hoop dat ze gewoon steady blijft anders komt de beslissing zeker wel.

Helaas is ze vrij paniekerig wanneer ik er niet ben, zo vervelend. Want als ik er bij ben is er niet veel te merken. Aan de hand niet iederegeval, dat moet zo blijven maar mocht ze nog raarder gaan doen als ik er niet ben dan is de keuze snel gemaakt.

Zaterdag onze sprookjes shoot op t strand savonds, door lieve Eef! @PrimaDonna_

Dit was vanmiddag, van buiten zeker voor buitenstaanders niets te zien:
Afbeelding

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 23:30

Ah, is dat in zuid beijerland? Heb daar gewerkt voor de vorige bewoners!
Van buiten ziet ze er inderdaad goed uit, heel veel plezier samen op het strand, geniet er extra van! Ben benieuwd naar de resultaten :*

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 23:33

@joscaa,

Klopt sta hier al lange tijd, Equivert. En vorige bewoners ken ik ook goed toen kwam ik er ook zo nu en dan. Toen ook stage gelopen :)
Bedankt, resultaat komt uiteraard op bokt (en boven mijn bed te hangen!)

Gnome
Berichten: 8445
Geregistreerd: 01-10-05

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:03

Heeel veel sterkte gewenst. Ik dacht ook direct.. dat is toch dat altijd vrolijke paard? Ontzettend jammer dat het er nu zo voor staat!
Volg altijd je gevoel en ik had hetzelfde gedaan. Ik denk dat we wel weten wanneer het mis is als je je paard goed genoeg kent.

Geniet van elkaar!

mirgino

Berichten: 15475
Geregistreerd: 02-02-04
Woonplaats: vlakbij de zee in Z-H

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 10:47

het is al gezegd , je bent nooit te vroeg maar altijd te laat ....als een paard pijn laat zien dan zit het er al een hele tijd
ik ben 1x te laat geweest ....die pony moest nog 9 jr worden

hou je paard heel goed in de gaten en denk goed na voor wie je ze laat leven.....

ik wens je heel veel sterkte het is brute pech dat het weer terug gekomen is......

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 23:13

Bedankt voor alle reacties!

@mirgino, ik snap wat je bedoelt maar ik laat geen paard inslapen die nog goed is, ik wacht niet totdat ze pijn heeft of niet meer gaat. Maar ik weet wel dat Mirre zelf aan geeft wanneer het genoeg is, ze heeft altijd alles duidelijk aangegeven.

Ook ga ik Utrecht vragen wat bij hun een CT scan kost etc. Dan kijk ik het nog even aan mocht ze niet achteruit gaan voorlopig laat ik MISSCHIEN een CT scan maken zodat ik idd niet te laat ben mocht er dus inderdaad daar iets groeien of gekneld zitten. Maar met pensioen is ze en dat blijft ze ook. Nu het kwaliteit vanleven in de gaten houden!

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:09

Precies, dat bedoelde ik idd met mijn post. Niet dat ze wellicht iets had zoals mijn paard in de kaak, maar wel dat je met een CT-scan vrij makkelijk en snel erachter kunt komen wat er eventueel aan de hand is. Als ik in jouw situatie zat had ik m wel laten maken.
Wanneer je m laat maken verandert dat niets aan hoe ze er nu bij loopt maar wat er wel verandert kan worden is de manier waarop je verder handelt voor haar. Stel, je weet dat ze een recidiverende tumor heeft gehad waardoor er nu weer sprake is van een probleem/nieuwe tumor in haar hoofd, dan kan je haar beter laten ondersteunen en heb je een stukje rust. Dan kan je alsnog haar gewoon op pensioen zetten en het aanzien tot het niet meer kan. Echter weet je dan ook direct uit de CT-scan of het humaan is om dat proces voor te zetten of dat het iets heel onbenulligs is wat direct verholpen kan worden. Straks is het iets dat lichtelijk progressief is, bv en simpele ontsteking of weet ik het wat en kan je haar behoeden voor erger omdat er gericht behandelt kan worden.
Ik snap jouw visie, zeker na al dat gedokter. Mijn eigen liep er ook zo bij en zag 4 keer per jaar de kliniek gemiddeld. Maar ik ben zelf wel altijd een voorstander geweest van weten of het humaan is op dit moment of dat ik eerder een beslissing moet nemen of dat er helemaal geen zorgen hoeven te zijn, juist omdat paarden ook zo keihard voor zichzelf zijn. Af en toe moet je ze daarin tegen zichzelf beschermen. En dat hoeft niet altijd een negatieve uitkomst te hebben. :)

De CT-scan in Utrecht was bij mij staand en was zo'n 500 euro. Even los van de overige kosten van sedatie ed.

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-05-18 22:20

@sylva,

Bedankt voor je uitgebreide antwoord!

Ik ga denk ik toch een CT scan laten maken in Utrecht, maar stel de tumor is terug dan ga ik toch langzaam aan afscheid nemen.

Wie weet vinden ze niks, ja dan word het zoeken naar een speld in een hooiberg en dat ga ik niet meer doen, dan gaat ze maar lekker gras eten! Vind ze ook vast niet erg.

Erggg lastig, maar met pensioen blijft ze. Mits het niet een ontsteking blijkt te zijn of zo iets. (Wat ik me niet kan voorstellen want ze heeft 4 hele dagen op pijnstillers gestaan)

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-18 22:43

Lijkt me een juiste keuze!

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-05-18 07:50

30-05 8:00 op de Lingehoeve, gelukkig kunnen hun ook staand een CT scan maken, hoeft ze niet onder narcose.

N4N4
Berichten: 1108
Geregistreerd: 15-10-15

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 07:54

Héél veel succes en alle sterkte !

DDDara
Berichten: 985
Geregistreerd: 30-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 09:35

Wat ben jij een enorme doorzetter!

Ik heb zo juist al je toppics gelezen (want ik kon je verhaal nog niet) en ik vind het echt super knap wat je allemaal voor je paardje hebt gedaan en nog steeds doet!

Wat fijn ook dat je toch nog een ct scan staand kan doen zodat je toch duidelijkheid kan krijgen wat er nu weer aan de hand is!
En voel je alsjeblieft niet schuldig als je uiteindelijk de keus moet maken haar te laten gaan........ ik weet (helaas uit ervaring) hoe zwaar dat kan zijn, maar het is geen schande om je paard uiteindelijk verder leiden te besparen.....

Al hoop ik dat ze nog jaren van haar pensioen kan genieten!

Heel veel succes en strekte met haar!

En laat je vooral niet gek maken door de meningen van anderen........ want je hebt al lang bewezen dat jij degenen bent die altijd de juiste keuze voor haar weet te maken..... dus vertrouw daar ook op!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-18 12:23

xxsalinaxx schreef:
30-05 8:00 op de Lingehoeve, gelukkig kunnen hun ook staand een CT scan maken, hoeft ze niet onder narcose.


Ah wat fijn! :) Succes! Duim voor jullie :(:)