Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 10:11

Hallo lieve mede bokkers,

Vele van jullie zullen Mirre nog wel kennen als het Medisch wonderpaard... (zoniet zie mijn profiel voor topics)

Mirre, mijn doorzettertje, mij grootste trots zal ik helaas helemaal terug trekken uit de sport maar ook helemaal op pensioen zetten.
Lichamelijk is ze eindelijk na 7 jaar helemaal goed na zoveel training, behandelingen elke 8 weken.

Maar helaas is ze de laatste 4 a 5 weken achteruit gegaan in haar hoofd, het is niet het paard dat ik ken en ook met pijnstillers is ze enorm schrikachtig voor normale handelingen, steigerd ineens en kan niet eens een rondje normaal stappen erop.. ook longeren is niet meer fijn voor haar.

Enige wat we nu zouden kunnen doen is een CT scan, maar na meerdere ingrepen en zoveeeel kliniek bezoeken wil ik dat haar niet meer aan doen het is goed zo... zolang ze niet achteruit gaat mag ze genieten van haar pensioen.

We denken dat er een tumor is terug gegroeid of een zenuw knelt, ze heeft al eens een tumor gehad in haar hoofd die is weggehaald dus er is gerommeld in dat hoofd.. uiteraard staat ze onder toezicht van mijn dierenarts, Kliniek Lingehoeve en mijn stalgenoten en mijzelf.

Onderstaand paar van onze mooiste foto’s:

1.
Afbeelding

2.
Afbeelding

3.
Afbeelding

4.
Afbeelding

5.
Afbeelding

6.
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10.
Afbeelding



Lieve Mirre, bedankt voor je inzet 7 jaar lang, je gaf nooit op en deed er alles aan om zelf beter te worden. Je bent een geweldig paard.. mijn ‘once in a lifetime horse’ :+:



Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xxsalinaxx op 18-05-18 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’


BigOne
Berichten: 38193
Geregistreerd: 03-08-09

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:17

Och wat sneu om te horen, jullie hebben zoveel met haar meegemaakt. Ik hoop dat ze nog lang bij je kan blijven, zonder pijn.

We live in a time where intelligent people are being silenced so that stupid people won’t be offended.

Sunnda

Berichten: 7839
Geregistreerd: 28-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:21

Maar ze is dus niet goed in haar lijf, ze heeft zulke pijn waarschijnlijk dat pijnstilling niet helpt. Is het dan niet juist een zegen voor zo'n dier om die foto te maken van het hoofd en het misschien wel de rust te geven die het verdiend?

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 10:28

Sunnda, aub niet zulke reacties. Haar lichaam is beter dan ooit. Zelfs toen ze echt last had van haar lichaam deed ze niet zo.

Omdat je waarschijnlijk geen ervaring mee hebt zeg je een foto maken, zie je niks op. Alleen CT scan.
Lichaam is gecheckt door Lingehoeve en nog 2 mensen. Ze is zoals ik al zei beter dan ooit lichamelijk. Dit is ook verklaard door DA.

Aub niet typisch bokt reacties, zoals vele weten doe ik alles voor dit paard en ben ik geen 1x egoistisch geweest ik zie het direct wanneer Mirre last krijgt of ongelukkig wordt, en ja dan zal ik haar ook laten gaan.

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

Lynnepinny

Berichten: 2700
Geregistreerd: 14-03-10

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:46

Jij hebt echt zo ongelooflijk veel voor dit paard betekend, nog steeds respect! Ik kan me nog je topic herinneren waar ze zo aan het strijden was, en uiteindelijk wonder boven wonder toch herstelde. Wat ontzettend jammer dat ze nu weer een terugval heeft, ik hoop dat ze zich met deze rust wellicht beter gaat voelen. :(:)

Es_ther

Berichten: 18709
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 10:47

Ach, wat sneu! Ik vind het een super leuk paard, het paard met de (toen) witte staart.
Ik hoop voor jullie dat jullie nog lang samen mogen genieten <3.

Witte paarden snel smerig? Nee joh, ze weten gewoon nog niet welke kleur zij willen hebben!

Sabri

Berichten: 1388
Geregistreerd: 28-06-04
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:05

Net heb ik je bijzondere topics teruggelezen over Mirre. Wat een heftige momenten hebben jullie met haar beleefd. Veel lof en bewonderingswaardig hoe goed jullie voor haar hebben gezorgd.
Ik hoop voor jullie dat de rust Mirre goed zal doen. En dat je hopelijk nog een tijd op een andere manier kunt genieten van haar.

silvia58

Berichten: 1827
Geregistreerd: 05-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 12:28

Ach Salina, wat ontzettend sneu voor jou en Mirre |(
Vanaf het begin heb ik heel veel respect voor jou en je familie !
Jullie hebben echt maar dan ook echt alles gedaan voor Mirre.
Dat het nu zo loopt is heel jammer voor jou en Mirre.
Ik weet zeker dat je op het juiste moment de goede beslissing neemt en
dan alleen aan het welzijn van Mirre denkt. Ik hoop dat je toch nog een poosje van haar mag genieten
en ze lekker in de wei mag lopen. Heel veel sterkte en een dikke knuffel voor jou en Mirre <3

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 19:31

Ik heb vandaag de hele dag door jouw topics uitgelezen. Wat een verhaal zeg..! Ik heb zo enorm veel respect voor jou, voor Mirre, voor je ouders, alle artsen die jullie geholpen hebben. Ik kan het niet eens beschrijven. Wat een doorzetters zijn jullie!

Ik hoop dat jij en Mirre nog lang van elkaar mogen en kunnen genieten! <3

Let the wind carry you home
Blackbird, fly away

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:04

Ik heb je topics in de loop der jaren gevolgd omdat Mirre gewoon een heel interessant paard is voor een student diergeneeskunde. Het is daardoor ook extra wrang om dit te lezen, zoveel pech voor 1 paard en eigenaar.

Ik kan heel goed begrijpen dat het goed is zo. Ik denk dat menig eigenaar het al veel eerder had opgegeven. Ik kan het alleen niet laten om te melden dat ze tegenwoordig een CT-scan van het hoofd van een paard in Utrecht poli-klinisch kunnen doen.
Dus je komt, paard krijgt sedatie, maken van de scan, beetje wakker worden en weer naar huis.

Ik zeg niet dat je het moet doen, maar ik wist niet of je wist dat deze optie er eventueel is.
Maar je verdient een dikke pluim met alles wat je voor Mirre gedaan hebt!!

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

N_B_N
Berichten: 1963
Geregistreerd: 03-12-10
Woonplaats: Heijningen

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:21

|( |( |( nee niet jullie 2. Sterkte en mocht er iets zijn..... je kan altijd bellen/appen

Billini❤️❤️

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-05-18 22:44

Wauw wat een mega lieve reacties... ;( <3
Bedankt voor jullie woorden dat doet me goed.

@eilleen333, oh bedankt voor je tip! Zal er eens naar kijken!

Momenteel ben ik gewoon ziek van de stress, hoofdpijn, misselijk. Alles komt er nu ook bij mij uit %)

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

Lukasje
Berichten: 11217
Geregistreerd: 06-01-15

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 22:52

Wie kent Mirre nou niet!

Ach, wat triest te lezen dat het momenteel niet goed met haar gaat. Hopelijk kan ze nog genieten van haar pensioen. :(:)

Don't take anything for granted

Anoniem

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:25

Ach die Mirre. Knap dat je deze keuze kunt maken. Heel veel sterkte de komende tijd :(:)

pien_2010

Berichten: 43134
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:33

Wat een mooi paard. Wat een fijn baasje. Mooie foto's. Triest verhaal. Alles bij elkaar verdienen dit paard en jij een! . Dus! Heb ik op geklikt.
Ik hoop dat ze nog lang met plezier bij je mag blijven. Samen wandelen is ook leuk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:40

Ik herinner me Mirres topics inderdaad ook nog wel. Wat jammer dat daar op deze manier toch weer een vervolg op moet komen. :(:)
Wat jammer ook dat ze zoveel last heeft van zichzelf. In mijn omgeving was een paard dat dezelfde symptomen had en steeds onvoorspelbaarder ging reageren. Uiteindelijk bleek dat het paard een hersentumor had en de laatste maanden waarschijnlijk met gigantische hoofdpijn rondgelopen had. Bij dat paard deed pijnstilling helaas ook niets tegen dit gedrag, pas tijdens de autopsie kwamen ze achter de waarschijnlijke oorzaak. Hopelijk verloopt het voor jullie gunstiger en kan ze nog gewoon van een fijn pensioen genieten. :(:)

laraxXxemma

Berichten: 4688
Geregistreerd: 23-11-11
Woonplaats: Wakkerdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:45

Ach nee, is het nu toch weer? Heel jammer voor jullie allebei. Beterschap voor jou ook, ik snap dat dit een zware keus moet zijn geweest.

Denk je ook dan dat het niet meer goed gaat komen, dat je zegt zolang het niet slechter gaat? Dat het niet nog iets kan zijn dat zichzelf nog oplost?

In ieder geval veel sterkte en ik heb veel bewondering voor je. Inderdaad wat andere zeggen, er zit al zo enorm veel zorg in dat paard.. Ik hoop dat ze in alle rust van haar pensioen kan genieten.

What sort of weirdo doesn't laugh at it's own jokes?

Getty_Maan

Berichten: 2588
Geregistreerd: 14-04-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:51

Ach die lieve altijd vrolijke mirre, erg spijtig om dit te horen.

Wil je veel sterkte wensen en hopelijk staat ze nog jaren vrolijk op de wei!

- Maan fan de Alde Skatting (Alwin 469 X Bartele 472) drachtig van Arent 515
- Ulkje H (Bartele 472 X Fetse 349)L2+13 drachtig van Arent 515

Elisa2

Berichten: 37051
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:34

Spijtig om te horen, ik kan me enkele vorige topics ook nog herinneren van je. Maar duidelijk dat je alles over hebt voor haar en haar welzijn voorop staat, dus daar kan ik alleen maar veel respect voor hebben.

Hopelijk kan ze nog een tijdje genieten van haar pensioen.

''De echte discipel van de rijkunst heeft niet de erkenning door andere mensen nodig maar veel meer het gevoel om met zijn paard een te zijn. Ontbreekt deze harmonie, dan ontstaat in het beste geval volmaakte techniek, maar er ontstaat nooit volmaakte (rij)kunst.''

-Kurt Albrecht-

Neon

Berichten: 4925
Geregistreerd: 03-07-06

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:41

Ah jeetje ik moest laatst nog aan jullie denken... rot dat het zo moet lopen...

Ik hoop dat mirre en jij nog lang van het pensioen mogen genieten

xxsalinaxx

Berichten: 1537
Geregistreerd: 10-07-12
Woonplaats: Goudswaard

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-05-18 10:16

Wauw ‘fijn’ dat Mirre nog zeker herkend wordt, dat verdient ze ook wel!
Onwijs bedankt voor de lieve woorden!

@laraxXxemma, ik denk inderdaad niet meer dat het goed gaat komen, na meerdere ingrepen is het genoeg, ik wil het haar niet meer aan doen.
Ik denk inderdaad dat het misschien verslechterd omdat ze in 4/5 weken tijd gewoon anders is geworden. Mirre had in 7 jaar tijd nog nooit gesteigerd ondanks alles. Als ze nu iets moet kan ze vanuit het niets omhoog gaan, dat kan ze niet dus klapt ze achterover (wat 4 weken geleden is gebeurt) ze schrikt van normale handelingen en lijkt inzichzelf gekeerd maar tegen over mij houd ze de schijn nog rederlijk op, maar helaas voor haar daar kijk ik zo doorheen.

Ik hoop dat ze op de wei rust vind anders kan het heel snel gaan, eerlijk gezegd ben ik daar niet klaar voor. Maar ik weet dat het die kant op gaat mocht het niet goed gaan.

Ik wil op tijd zijn, niet te laat dat ze zichzelf of een ander verwond.

’Wonderpaard’ Mirre 25-04-2004 / 15-06-2018
‘The most beautiful star in heaven...’
[IM] The most beautiful star in heaven... ‘Wonderpaard Mirre’

eilleen333

Berichten: 12841
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:19

xxsalinaxx schreef:
Wauw wat een mega lieve reacties... ;( <3
Bedankt voor jullie woorden dat doet me goed.

@eilleen333, oh bedankt voor je tip! Zal er eens naar kijken!

Momenteel ben ik gewoon ziek van de stress, hoofdpijn, misselijk. Alles komt er nu ook bij mij uit %)


Linkje naar een video waar je een mooi beeld krijg van de nieuwe CT scanner van Utrecht waardoor de paarden niet meer helemaal onder narcose hoeven, maar alleen wat sedatie krijgen.

Ik plaats hem in het topic, omdat het denk ik voor iedereen interessant is om te weten wat de mogelijkheden tegenwoordig zijn. Ik vind deze machine namelijk echt een toffe ontwikkeling in de diergeneeskunde!
https://youtu.be/2YuUQutiBqg

<3Mone-Mesia van 't Witteveen <3
https://www.vet-service.nl Paardentandarts/ paardendierenarts aan huis
https://www.willowranchsanctuary.com/

x_Nadia

Berichten: 1359
Geregistreerd: 17-11-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:22

Normaal reageer ik niet zo snel maar ik wou toch even aan je kwijt dat ik jou echt een topper vind! :j
Ik heb je andere topics ook gelezen en waar jij door ging, hadden al veel opgegeven.

Ik hoop dat ze nog een aantal maanden (jaren) mag genieten bij jou en jij van haar! <3

Chase Instagram: shetland.adventures
Navy
Duplo

Blaze -overleden 29-12-2012

lfrwinterz

Berichten: 96
Geregistreerd: 22-12-17

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 11:46

Wat hebben jullie veel meegemaakt samen... Verschrikkelijk dat het nu zo moet lopen. Enorm veel respect voor jou en Mirre

Koekeroekus

Berichten: 3321
Geregistreerd: 18-08-13
Woonplaats: Enter

Re: Medisch wonderpaard Mirre (14) met pensioen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 12:17

Ach nee! Wat heb ik met jullie te doen.

Altijd in stilte je topics gevolg en vond het zo dapper dat je altijd de strijd aan ging. Had het jullie van harte gegund samen.

Heel veel sterkte!

Iemand een Kerstmuts gevonden?


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 120 bezoekers