[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 11:34

Wat een heerlijk hoofd zit daarop!

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 12:22

De power straalt er vanaf bij de rijfoto's, stoer!

Beide merries vind ik ook erg aansprekend.

Maanlicht

Berichten: 6852
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 13:18

Jeetje wow! Ik ga ook maar kijken naar een Gelderse als ik een paard ga kopen <3 <3 <3 <3 <3 <3 <3

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-18 17:36

Sodeju zeg, wat een gave platen weer! Wat een schoonheden zijn het toch! Spierbundels, zóoo stoer <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-05-18 19:38

Wat leuk dat jullie ook zo van die spierbonken genieten! Ik ben echt verslaafd inmiddels aan dit project. Zou t zo mijn hele leven kunnen doen <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 09:19

Heb in de serie van gisteren ook wat apartere plaatjes kunnen schieten zoals deze:

Afbeelding

Mazzeltje hoor. Heel fotogeniek paard en bijzonder licht in de binnenbak.

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:19

Aparte foto inderdaad zo met die belichting, wat is dit er voor een?

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:21

Elisa2 schreef:
Aparte foto inderdaad zo met die belichting, wat is dit er voor een?


Dit is ook Atze, van Astor x Sander x Cinovo. <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 11:35

Bij deze dan het verhaal van Jeroen! De oudste en misschien wel de stoutste Krachtpatser van dit project ;). Jeroen is 27 lentes jong en een afstammeling van Caruso ( v Notaris) X Oriant (v Gloriant) X Balthazar.

Annemiek van Wijland uit Wouwse Plantage is zijn eigenaresse. Ze vertelt: "Vorig jaar ben ik op zoek gegaan naar zijn roots, iets wat ik al veel eerder had willen doen. Bijzonder genoeg kwam ik er achter dat Jeroen is gefokt door C.H.R. van Meer uit Wouwse Plantage. Deze fokker, helaas enige jaren geleden overleden, woonde zo'n 500 meter van de stal RSC West-Brabant waar ik Jeroen drie en een half jaar geleden heb gestald. De zoon van de fokker wist mij te vertellen dat zij met de moeder van Jeroen, Viola, veelvuldig hebben gefokt. Zij stond bekend als een dame met een behoorlijk temperament. Tevens wist hij me te vertellen dat Jeroen met 6 maanden oud is verkocht aan Cecile. Zij heeft hem beleerd. Volgens haar was hij in zijn jongere jaren een leergierig, vrolijk, positief en lief dier. Omdat Jeroentje te klein bleef heeft zij hem doorverkocht aan Katinka. Een paar jaar later leerde ik hem kennen. Een aanwezige, stevig kerel op stal, altijd gek op aandacht en in voor een geintje. Omdat zijn toenmalige bazin minder tijd kreeg, ben ik gevraagd om hem te gaan rijden."

"Jeroen was ongeveer 10 jaar toen ik hem heb overgenomen en hij is nu zo'n 17 jaar in mijn bezit. Wij kennen elkaar nu dus zo’ n 22 jaar. Time flies when you're having fun! Beide oud eigenaren bezoeken Jeroen met enige regelmaat. Hij herkent ze nog steeds meteen!"

Op mijn vraag om Jeroen zijn karakter te beschrijven, vertelt Annemiek: "Eigenlijk noemen we hem altijd "Jer". Jeroen gebruik ik alleen als hij echt niet luistert: 'JEROEN! Niet doen!'.... maar alsof ik dan ook echt boos en consequent kan blijven .. nee hoor als ik mezelf dat hoor roepen dan lig ik meestal gelijk in een deuk! Een dag met Jer is nooit saai en vol verrassingen. Hij is geliefd om zijn grappen en grollen en staat bij velen in het geheugen gegrift als een mafkees of lolbroek. Hoe maf hij ook doet, het is hem snel vergeven, want ach het is Jeroentje..
Hij bezit de gave om altijd een lach op je gezicht te toveren en is door veel mensen in hun hart gesloten. Voor mij is hij mijn beste maatje en vriend voor het leven.
Verder is hij heel werkwillig, attent, speels, eerlijk en een beetje typisch. Eerlijk is hij op alle vlakken: hij laat heel duidelijk zien hoe hij zich voelt. Wat de boer niet kent dat vreet hij niet: u regelt maar iets wat ik wel lekker vind.
Als hij iets echt niet wil of durft kun je hoog of laag springen... geen respons. Als hij je mag zul je dat voelen, zo ook als hij je niet mag. Hij vindt zichzelf heel leuk en belangrijk. De wereld draait vooral om hem en zeker niet andersom.. groot gelijk hoor Jer, beter verwend dan verwaarloosd."

Jeroen kan wel heel kijkerig zijn, vertelt Annemiek. "Hij ziet echt alles... ook dingen op grote afstand en dingen die er eigenlijk totaal niet zijn. Hij heeft daarbij nogal explosieve reflexen en is behoorlijk sensibel. Als hij iets eng vindt of hij schrikt gebeurd dat in een 0,001 sec met veel bombarie en op hoge snelheid. Ik denk nog vaak terug aan de bosritten. Meestal ging het goed, maar soms ging meneer er ineens van tussen als hij weer iets engs had gezien of vooral dacht gezien te hebben. Van het pad af de bossen in en rennen maar. Ik vergeet nooit meer dat hij schrok van een hangbuikzwijntje, het vervolgens op een lopen zette, over een kinderwagen heen sprong en met volle vaart zijn weg vervolgde naar huis. De kinderwagen met inhoud was gelukkig ongedeerd en hij zelf ook. Ik had echter een mooie winkelhaak in mijn broek en krassen in mijn gezicht van takken. Best even schrikken maar we hebben er achteraf ook een hoop lol om gehad. Naast het kijkerige is Jer altijd lastig geweest om op de trailer te krijgen. Keihard in de ankers of er snoeihard langs rennen. Eruit ging gemakkelijker. Als hij op concours werd uitgeladen werd er vaak hard geroepen 'PAS OP HENGST!' En ja hoor daar denderde Jer de klep af en paradeerde over het terrein. Hij trok van alles uit de kast om de aandacht te trekken. Lekker zichzelf groot maken, bokken, piepen en blazen...1 groot feest maakte hij ervan."

"Naast dit boevengedrag kan Jeroen ook een echte engel zijn hoor!," zegt Annemiek. "Zo maf als hij kan zijn zo lief en betrouwbaar is hij ook. Een aantal jaar geleden verloor Bart, een vriend van mij, voor het merendeel zijn gezichtsvermogen. Bart reed in die tijd paard op de manege waar Jer toen stond. Ondanks dat hij niet meer goed zag wilde Bart dolgraag blijven rijden. Met Jer kon dit gewoon. Ze waren een echte match. Dressuurproefjes, lessen, ja hoor dat deden ze wel samen. Jer keek voor twee en zorgde dat Bart niets gebeurde. Daarnaast zette Bart Jer goed aan het werk en had nergens hulp bij nodig. Opzadelen, wandelen, geen probleem. Als een mak schaap gedroeg Jer zich.
Jer is ook een echte kindervriend. Als een standbeeld blijft hij staan zodat hij geknuffeld kan worden. Niet bij alle kinderen, op de één of andere manier kiezen ze elkaar uit. Het komt regelmatig voor dat Jer in de stands staat met een knuffelend kind, geklemd om zijn voorbeen. Dan is hij ineens echt de goedheid zelve, heel bijzonder."

Jer is een echte allrounder, met de meeste aanleg voor het springen. Dit zal ook zeker door zijn vader Caruso komen.
"Met springen was hij wel vaak wat overenthousiast. Op hoge snelheid vond hij het waanzinnig zijn eigen parcours te kiezen. Als een soort van dummie mocht je dan mee...
Met dressuur kon hij ook best aardig meekomen. In de sport is hij niet lang uitgebracht. Herhaaldelijke peesblessures, door uitsloofgedrag van hem op de wei zoals sliding stops, coursen langs de draad, bokken, eigenlijk alles wat God verboden heeft, gooiden roet in het eten. Van alle blessures is hij gelukkig uiteindelijk wel prima hersteld; of hij voelt er niks meer van in elk geval. Dat blijkt wel uit het feit dat hij nog altijd aardig kan marcheren en de gekste trucs uithaalt."

Jeroen is 27 jaar, maar verder gedraagt hij zich nog steeds als een jonge hond. Dat bleek ook wel tijdens de fotoshoot. "Hij is eigenlijk weinig verandert met vroeger," beaamt Annemiek. "Tijdens de fotoshoot kon hij het ook niet laten om te geinen. Bij het longeren vertrok meneer ineens, niks volte ik ga rechtdoor en jij gaat mee. Typisch Jer. Terrein vol mensen, heerlijk vindt hij al dat bekijks!"

Jeroen is een echte Krachtpatser. "Fysieke kracht in overvloed, een krachtige en prachtige ziel en patserig genoeg. Een hele persoonlijkheid die Jer. Met zijn mooie rode voskleur, 4 witte benen, een witte bles en ontdeugende oogopslag, laat zich kenmerken door zijn eeuwig jeugdig karakter en voorkomen. Qua uiterlijk heeft hij de tekening en robuustheid van zijn moeder, zijn verdere bouw van zijn vader Caruso. Of hij in andere dingen op zijn vader lijkt weet ik eigenlijk niet. Jeroen is net als toen hij jong was een temperamentvol paard en een beetje prettig gestoord. Hij is wel wat klein van stuk, zo'n 164 cm: maar als hij gaat lopen of zich opblaast, kan hij soms wel 10 cm groter lijken. En natuurlijk oorverdovend stampen en hard knorren. Soms als hij aankomt stappen of draven lijkt het net alsof er een hele kudde paarden aankomt."


"Helaas is er zo'n 8 jaar geleden PPID geconstateerd bij Jeroen," vertelt Annemiek tot slot. "Fors afwijkende bloedwaarden en een paar moeilijke jaren. Veel infecties aan zijn benen, problemen met zijn afweersysteem en mager worden, dit ondanks Prascend medicatie. Bijna was ik hem kwijt. Veel zorgen voor hem en zorgen om hem waren het gevolg. Na lang zoeken lijken we passend beleid te hebben gevonden. Aangepast voer en hooi, medicatie, chinese kruiden en een beetje geluk. Jer is weer mooi van kleur, fit, geen infecties , vrolijk en mooi op gewicht. Klaar om weer een volgend feestje te bouwen! Jer mag al een paar jaar van zijn oude dag genieten. We doen rustig aan en rijden een paar keer per week en genieten vooral, elke dag opnieuw.. Hopelijk volgen er nog heel veel dagen, weken, maanden en jaren!"

#Jeroen #Caruso #Krachtpatser #stoutmaargoud #oudstekrachtpatser #altijdinvooreengrap

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding

Elisa2

Berichten: 37146
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 11:39

Leuk, die ziet er ook echt uit nog als een boefje..ziet er super uit voor zijn leeftijd en ziekte.

Dankje, had Atze zo niet herkend.

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 12:43

27 :wow:
Als je 10 had gezegd had ik het zonder problemen gelooft! Wat ziet die er nog goed uit zeg!

Kiekeboefje

Berichten: 1797
Geregistreerd: 04-03-13
Woonplaats: Groningen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 13:10

Ik volg ook, wat een prachtige paarden en foto’s. Dit is echt genieten om naar te kijken. <3

Paard hierboven is echt prachtig! En wat Dreamguide zegt: als je had gezegd dat hij 17 jaar jongen was had ik dit gelooft. Baas mag trots zijn op zichzelf en haar prachtige Jeroen. :)

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 16:48

Oh wauw! Een hier zijn de Krachtpatsers! Ik zat maar te wachten op meer aparte topics, maar nu snap ik wat er aan de hand is. Jammer dat er die regel is van 1x per week, want het leverde meer bekijks op. Vind het terecht dat jij als fotograaf meer aandacht krijgt met je übertoffe project :-). Ga eens overwegen om jouw prachtige foto's van mijn rooie donder in een apart topic te plaatsen dan.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 17:11

Olympia96 schreef:
Oh wauw! Een hier zijn de Krachtpatsers! Ik zat maar te wachten op meer aparte topics, maar nu snap ik wat er aan de hand is. Jammer dat er die regel is van 1x per week, want het leverde meer bekijks op. Vind het terecht dat jij als fotograaf meer aandacht krijgt met je übertoffe project :-). Ga eens overwegen om jouw prachtige foto's van mijn rooie donder in een apart topic te plaatsen dan.


Haai!!! Ja balen hè dat het zo moest. Aan de ene kant begrijpelijk maar aan de andere kant heb ik nu eenmaal meer shoots per week te delen en nu krijgen de Krachtpatsers idd veel minder bekijks. Zelf maar een topic openen dan..

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:17


LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-05-18 17:26


LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-05-18 17:00

Sneak Preview van Baringa (v. Vitens x Bazuin x Rentheer)

Wat een droommerrie <3

Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 16:00

Goedemorgen allemaal!

Vandaag presenteer ik jullie alweer Krachtpatser nummer 28: Edison, roepnaam Ed, een 18-jarige ruin. Sinds zijn geboorte is hij in eigendom van Maaike Bierstekers. Maaike heeft Edison gefokt uit haar eigen merrie Arnilja (Alice) (v. Afrikaner XX x Galopin)en de goedgekeurde Groninger hengst Eendracht (v. Elton x Capitan) die zij destijds beiden reed. Ed is een stalgenoot van Jeroen en Annemiek. Manita Nelen presenteert hem aan me voor de fotoshoot. Zij verzorgt en rijdt Ed al ruim tien jaar.
Manita vertelt: "Edison is van jongs af aan een erg vrolijk en speels paard. Als veulen duwde hij steeds met zijn neus tegen je aan als je met hem liep, dit doet hij nu nog steeds. Alleen.... waar het vroeger schattig was duwt hij je nu zowat omver! Ed is erg nuchter en goudeerlijk. Hij loopt stralend tussen drukke terrassen door en wil altijd daar zijn waar de drukte is."

De fokster en eigenaresse van Ed is zoals gezegd Maaike Bierstekers. "Maaike is er simpelweg een keer op gesprongen toen hij op de wei stond en vanaf dat moment was hij ‘zadelmak’, "vertelt Manita me. "Toen Ed 5 jaar was had hij zijn winstpunten al in het Z1 dressuur en daarna werd hij ook uitgebracht in een spring parcours. Omdat Maaike met een ander paard aan een wedstrijd carrière begon had zij zelf niet meer de tijd om hem genoeg aandacht te geven. Ed staat niet graag stil, dus daarom ging ze op zoek naar een oplossing om Ed toch bij haar in de buurt te kunnen houden."

Daar kwam Manita in beeld voor Ed. "Ik ben op mijn 10e paard gaan rijden op de manege waar Maaike Bierstekers les gaf. Na een aantal jaren was de wens om een ‘eigen’ pony te hebben zo groot dat mijn ouders op zoek gingen naar een paard of pony waar ik meerdere keren per week op kon rijden. Maaike wist hiervan en vroeg mijn ouders of ik soms op Ed mocht gaan rijden. Ik was natuurlijk gelijk door het dolle heen en ik ben gelijk kennis gaan maken met Ed. Het klikte meteen!"
"In eerste instantie zou ik 3x per week op Ed gaan rijden maar al snel zat ik er elke dag op. Maaike heeft mij veel geleerd over Ed en bleef mij lesgeven. Na een tijdje zijn Ed en ik wedstrijden gaan rijden en met veel ups en downs hebben ook wij het Z1 behaald met winst."

Hoe is het karakter verder van zo'n bijzondere mix qua bloedlijnen? "Ed is zoals eerder aangegeven een erg vrolijk, speels, nuchter en goudeerlijk paard. Echter heeft hij wel ADHD… Ed zal onder het zadel nooit lelijk doen maar wil wel graag zo hard als hij kan. Ed wil altijd voorop lopen en laten zien wat hij in huis heeft en hij zal altijd alles geven. Op wedstrijd gebeurde het wel eens dat de springbel geluid werd toen ik mijn dressuurproef net begon. Nou, ik heb die proef eigenlijk alleen maar gegaloppeerd en vloog dan hier en daar wel eens uit de bocht de naastliggende ringen in. Alsof hij een parcours moest lopen! Als hij je niet mag krijg je trouwens echt niks van hem gedaan, hier is hij heel duidelijk in."

Ed is echt een bijzondere mix, een heel leuk paard om te zien, hij lijkt bovendien veel groter dan zijn 1.52. Hij is heel stoer en mooi correct gebouwd met hele kleine oortjes. En van alle markten thuis. "Op dit moment rijden we vooral recreatief. We maken veel buitenritten en gaan ook graag naar het bos of strand. Hier kan Ed zijn energie kwijt en hij gaat echt verschrikkelijk hard. We hebben wel eens met GPS-systeem gemeten hoe hard hij kan maar hij haalt dan wel snelheden van zo’n 50km/u! Ed vind het ook fantastisch om te spelen met zijn grote bal, of met mij, zoals je op de foto's kunt zien. Hij laat sowieso graag aan iedereen zijn kunstjes zien."

Tot besluit zegt Manita: "Maaike en ik zijn in de loop van de jaren goede vriendinnen geworden en we zouden Ed niet kunnen missen. Ik hoop dat we nog veel met Ed mogen lachen en dat hij nog heel veel jaren bij ons mag zijn!"

#Edison #Eendracht #bijzonderemix #ponymaarlijkteenpaard #allround #racemonster #mooistelsamen

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding
25.
Afbeelding
26.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-18 20:38

Rubus B.! Van Ahoy x Pygmalion x Rentheer. <3

Afbeelding

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 06:59

Heerlijk project. Ik geniet van alle mooie foto’s

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 13:10

Super, Martine! Ben ik niet de enige :D

Het zal maar door je voortuin denderen <3

Afbeelding
Basso (v. Parcival) en zijn zus Galanta (v. Alexandro P.)

Cheytjuh

Berichten: 4023
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:12

Hele gave foto's weer <3 Ik blijf het een prachtig project vinden, als je terugkomt maar weer een nieuwe doen :P

Kaka

Berichten: 4814
Geregistreerd: 17-10-06
Woonplaats: Camping 4, 2e straat rechts

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:12

Nee hoor, ik geniet ook nog steeds mee! Ooit...

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-05-18 13:16

Hihi Kaka dat bedoelde ik niet hoor, meer zo van ik ben dit project gewoon als hobby voor mezelf begonnen en nu er zoveel mensen van meegenieten is dat een soort kers op de taart! :D

Chey ja ik ga proberen in elk geval de FB pagina levend te houden en dan als ik terug kom een Krachtpatsers deel II!

Dieuwke_
Berichten: 4543
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 13:26

Oh wat een heerlijk topic nog steeds! Mocht je nog een tuiger merrie in Friesland zoeken voor de lens O:)