[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:06

Dan wil ik me ook vast opgeven voor deel 2 :D


Pferdelove

Berichten: 468
Geregistreerd: 13-06-08
Woonplaats: Ede

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 13:15

Ik heb dan ook nog wel een leuke kruising GroningerxGelder in de wei staan :D

Dierwetenschappen in Wageningen!
If it's meant to be, it will be ♥

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 13:33

Leuk leuk leuk! Duurt wel nog even hoor dames, ik ga daar 3 a 4 jaar wonen :+ :')

Olympia96

Berichten: 3295
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 14:03

LHS_80 schreef:
Yes Olympia das waar, na Amerika ga ik gewoon verder met deel 2!! *\o/* kan ik gelijk jouw veulen op de foto zetten die je dan gefokt hebt ;) *\o/*


Hahahaha, maar ff serieus he? Die kans lijkt zomaar heel reëel te worden. Nogal positieve leuke verandering in m’n leven, waardoor het zowaar echt zou kunnen binnen afzienbare tijd!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 14:51

Ooeehhhh leukkkk!!! *\o/* of moet ik zeggen gefeliciteerd? ;)

Dieuwke_
Berichten: 4538
Geregistreerd: 10-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-18 19:21

Ik kan nu al niet wachten op deel 2 :')

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 19:34

Hahahaha :')

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-06-18 21:48

De tweede week van de meivakantie was bijna om, toen ik nog twee shoots in de Betuwe gepland had. De eerste afspraak was met Marina Burger en haar man Antoon van Lunenburg in Tricht. Er was een waterig zonnetje, met een wat lastig te fotograferen witte hemel, maar gelukkig geen regen. Aangekomen bij Marina werd ik begroet door een enorme overenthousiaste hond, Donna. Ik voelde me gelijk op mijn gemak want: een beetje druk, dat ben ik zelf ook. ;)

Enfin, onder het genot van een bakje koffie en een lekkere koek vertelde Marina me hoe het allemaal was begonnen. "Ik wilde altijd al paardrijden," vertelde ze. "Maar het paard bij ons thuis vroeger was om te werken, niet om op te rijden, dat hoorde niet bij ons soort mensen." In 1995 was er de evacuatie door grote kans op overstromingen in deze regio, wat best wel een heftige tijd was. Marina besloot dat jaar dat ze wilde gaan paardrijden. "Ik ging lessen op een manege in de buurt. Al gauw had ik helemaal de smaak te pakken en we besloten zelf op zoek te gaan naar een paard voor bij ons aan huis."
Het eerste paard dat Marina had, hebben ze eigenlijk gered van de slacht. "Het was een groot Duits gefokt paard van wel 1.80 hoog. Hij was mooi maar erg nerveus. Hij stond alleen hier waar hij niet goed tegen kon, hoewel hij op zich wel braaf was." Ze besloten er een paard bij te zoeken. Op de manege reed Marina altijd graag op een zwarte merrie. Ze besloten die merrie te kopen. "Dit was Zielona, van Strawinsky x Simon Bolivar. Hoewel zij niet zoveel met de grote ruin te maken wilde hebben, ging het prima zo."

De aankoop van Zielona was het begin van de fokkerij van Marina. "Zielona bleek toch drachtig toen ze bij ons kwam, alleen wisten wij niet van welke hengst. Ze had ergens op het land gelopen en was drachtig geraakt. Er kwam een mooi hengstveulen, O’Zoef uit. Die hebben we zo genoemd omdat de bevalling ontzettend snel ging. We hebben hem laten ruinen, waarna ik van hem heel veel rijplezier heb gehad! Veel geleerd en uiteindelijk de Z2 uitgereden."
Na dit veulen hebben Marina en haar man Rolexia gefokt, zij is van Bazuin en eigenlijk had Marina alleen haar opgegeven voor een Krachtpatser shoot. Maar ja: toen ik zag dat er allemaal andere prachtige Gelderse nakomelingen op stal stonden, wilde ik die natuurlijk ook graag fotograferen! Zodoende liepen we door naar volle zussen Didilexia en Cecilexia, beiden dochters van Rolexia en Rubus B. "Ze zijn wel heel verschillend," vertelt de man van Marina. "Cecil is veel gevoeliger, echt tuigpaardkarakter, wil alles zien, maar is wel superbraaf. Didi is in alles heel makkelijk in de omgang." "Qua uiterlijk zijn ze ook heel verschillend," vult Marina aan. "Toen Didi geboren is heb ik zelfs de hengstenhouder gebeld om te vragen of er niet toch iets anders in gegaan was! Ze bleek allemaal witte haren te krijgen (stekelharig,) waardoor ik dacht een schimmel te krijgen!"
Met Keurmerrie Didi heeft Marina veel wedstrijden gereden en allerlei andere dingen gedaan. "Springen vindt ze geweldig en vorig jaar hebben we voor het eerst BB cross gereden.. Zij was echt mijn all-round rijpaard. Ze is alleen nog niet voor de kar geweest, maar dat komt nog," vertelt ze. "Dit jaar is ze pas voor het eerst drachtig, van Wilson." Cecil is drachtig van Edmundo, net als haar moeder Rolexia. "Twee jaar geleden had Rolexia ook een veulen van Edmundo. Helaas is deze leuke palomino merrie ons komen te ontvallen. Ze had een bloedvergiftiging opgelopen waardoor alle groeischijven en gewrichten waren aangetast. Een slechte prognose en zeer veel pijn.. Zo jammer, het was een prachtig en heel lief veulen. We proberen het dit jaar nog een keer."

Naast Rolexia staat nog haar zoon Joris, van Floris BS. Een heel grootramige vos met een lief hoofd. "Rolexia geeftgroot formaat paarden. Grootramig, met lengte in het lijf, massa, veel front en een brede borst. Joris is wat dat betreft goed gelukt. Hij is ook nog eens superbraaf, maar toen hij vorig jaar is beleerd bleek hij toen hij thuiskwam een gebroken kaak te hebben. Hij bleef braaf en liet weinig merken, maar kreeg een dikke bult bij zijn kaak. Het was veel erger dan we dachten! Hij is daardoor wat angstig voor aanraking aan zijn hoofd geworden," vertelt Marina. "Verder is hij nog heel jeugdig en groot dus we doen rustig aan met hem."
Tegenover Rolexia staat haar oudste dochter ons nieuwsgierig aan te kijken, een bruine nakomeling van Koss. "Wanda, de terror van de stal," zegt Marina lachend. "Rolexia is flink ziek geweest tijdens de dracht dus deze dame is erg klein gebleven. Ze meet maar 1.60." Omdat ze momenteel met een hoefzweer kampt kunnen we haar verder niet fotograferen.

Na het voorstelrondje gaan de paarden een voor een op de foto. Stokpaardje doet zijn werk weer goed; iets te goed want de paarden vinden hem allemaal maar eng en raar, en bovendien willen ze naar buiten lekker rollen in de bak en gras eten. We houden de portretshoot kort en laten de paarden een voor een los in de grote lichte bak naast de stallen. De dames zijn natuurlijk alledrie drachtig, maar daar merk je vrij weinig van! Snuiven, hoofd fier omhoog, borst vooruit, staart erop, stampend de bak door.. Echte Krachtpatsers die hun power showen. Ik genoot er enorm van! Didi kwam diverse keren recht op me af, waarbij ik toch maar even opzij sprong. Ze maakte er echt een spel van. De andere paarden keken me steeds zijlings aan, die vonden het ook maar wat interessant om zich te showen voor de foto's. Alsof ze het wisten!
Na deze mooie voorstelling mochten ze lekker met z'n allen los in de bak en het weiland. "De paarden kunnen altijd naar de bak lopen vanaf het weiland, wanneer ze maar willen," vertelt Marina. "Daar wordt dankbaar gebruik van gemaakt, met vele rolpartijen." Dat kunnen de dikke dames nog prima zo te zien! De ruinen houden gepaste afstand, want daar moeten de zwangeren niet veel van hebben.

Nog nagenietend van dit paardenparadijs, nam ik afscheid en vertrok ik naar de volgende shoot in Ochten.

#Rolexia #Bazuin #RubusB #FlorisBS #Vossenfamilie #liefdevoorhettype #paardenparadijs

Update van Marina: Rolexia heeft een merrieveulen gekregen deze week, een sjiek vosje met in ieder geval twee redelijk hoge witte benen en een flinke bles, en natuurlijk een witte vlek achter haar rechter voorbeen. Ze werd veel te vroeg geboren, 24 dagen. Maar beiden doen het heel goed. We noemen haar 'Novalexia' (Nova betekent 'ster' of 'nieuwe' en Lexia betekent 'beschermer').

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding
25.
Afbeelding
26.
Afbeelding
27.
Afbeelding
28.
Afbeelding
29.
Afbeelding
30.
Afbeelding
31.
Afbeelding
32.
Afbeelding
33.
Afbeelding
34.
Afbeelding
35.
Afbeelding

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:10

Ik heb heel vroeger als eerste verzorgpaard een Gelderse merrie gereden, dat was een pittig dier. Toen al was ik overtuigd van deze fantastische paarden. Met de jaren is het een beetje weg gezakt omdat ik er niet veel hier in de omgeving zie, maar nu ik jouw project zie wordt ik met elke krachtpatser meer overtuigd dat ik als eerste eigen paard voor een Gelderse ga kiezen!

Afbeelding

Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 10:15

Doen! Wat een prachtig paard ook weer, dat hoofd! Zo herkenbaar. Weet je de afstamming nog?

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 10:42

Oei, ik heb geen idee van de afstamming. Ze heette Nunonja en was toen een jaar of 14, helaas nu niet meer in leven denk ik. Dit is 9/10 jaar geleden. Ze is toen verkocht aan de andere verzorger (ik was ook pas 14 jaar en kon haar eigenlijk absoluut niet aan). Daarna is het niet zo goed gegaan volgens mij. Ze was altijd al eenkennig en het schijnt dat ze nadat ze verkocht is redelijk onhandelbaar was.

Als ik haar nu zou hebben bijgereden had ik haar zo gekocht. Zonde is dat. Maar goed, daar doe je nu niets meer aan.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 11:19

Nee is ook zo, echt sneu maar soms lopen dingen zo. Als je jong bent kun je ook niet zoveel hè. Mooie herinneringen bewaren dan maar. <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 12:11

Maanlicht schreef:
Oei, ik heb geen idee van de afstamming. Ze heette Nunonja en was toen een jaar of 14, helaas nu niet meer in leven denk ik. Dit is 9/10 jaar geleden. Ze is toen verkocht aan de andere verzorger (ik was ook pas 14 jaar en kon haar eigenlijk absoluut niet aan). Daarna is het niet zo goed gegaan volgens mij. Ze was altijd al eenkennig en het schijnt dat ze nadat ze verkocht is redelijk onhandelbaar was.

Als ik haar nu zou hebben bijgereden had ik haar zo gekocht. Zonde is dat. Maar goed, daar doe je nu niets meer aan.


Batello x Natuur. Tuigpaard gefokt en geregistreerd.
Maar geen Hackney bloed. Zou nu zo Gelders geregistreerd worden.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-18 12:21

Thanks Natas!

Maanlicht

Berichten: 6851
Geregistreerd: 30-07-07
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:29

NatasjavE schreef:
Maanlicht schreef:
Oei, ik heb geen idee van de afstamming. Ze heette Nunonja en was toen een jaar of 14, helaas nu niet meer in leven denk ik. Dit is 9/10 jaar geleden. Ze is toen verkocht aan de andere verzorger (ik was ook pas 14 jaar en kon haar eigenlijk absoluut niet aan). Daarna is het niet zo goed gegaan volgens mij. Ze was altijd al eenkennig en het schijnt dat ze nadat ze verkocht is redelijk onhandelbaar was.

Als ik haar nu zou hebben bijgereden had ik haar zo gekocht. Zonde is dat. Maar goed, daar doe je nu niets meer aan.


Batello x Natuur. Tuigpaard gefokt en geregistreerd.
Maar geen Hackney bloed. Zou nu zo Gelders geregistreerd worden.


Wauw, waar heb je dat gevonden? Ik kan echt niets over haar vinden

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 09-06-18 11:48

Tijd voor Krachtpatsers 37, 38 en 39 alweer. Wat gaat de tijd toch snel, en wat heb ik toch al een mooie paarden gefotografeerd en leuke mensen ontmoet!

Na de shoot bij Marina Burger in Tricht reed ik door naar Ochten. Daar op een mooi plekje naast een kersenboomgaard wonen drie drachtige merries en hun trotse eigenaar fokker Dirk- Jan van Lavieren. Zijn nichtje Trudy van Brenk heeft de paarden opgegeven voor het project. "Mijn oom en ik doen de paarden samen," vertelt Trudy. "Ik ben van jongs af aan al veel op de boerderij bij mijn oom en zijn paarden, en een paar jaar geleden hebben we besloten samen de keuringen en de fokkerij op te pakken. We bedenken de hengsten en zorgen samen voor de paarden en hun veulens."

We lopen naar de grote lichte open stallen in de diepe loods, vlakbij het huis van Dirk-Jan. Daar staan drie vossen me aan te kijken. Oortjes strak vooruit en wat zit er een kap op de middelste! "Ja die heeft echt ontzettend veel front!", zegt Dirk- Jan. "Diriana is dat, een dochter van Elegant. Het zijn allemaal Keurmerries, trouwens." Diriana is drachtig van Wilson. Haar moeder Nirvana is de 'oma' van de groep, een nieuwsgierige merrie van Farao uit een moeder van Navigator x Prins Oregon. Ze is alweer 23 en met pensioen. Een dochter van haar, Cervana, was een Rubus B. "Die is verkocht, maar daar weer een dochter van is Gervana, die hebben we wel gehouden, zij is van Wilson. Ja we moesten echt inkrimpen!," zegt Trudy lachend. "Je kunt alles wel houden maar het houdt een keer op."
Gervana staat helemaal links in de rij. Een lichte vos met iets meer maat dan de andere dames. Ze is drachtig van Edmundo. "Vorig jaar was haar veulen erg goed gelukt dus we hebben haar teruggedekt," vertelt Trudy me. Ik weet nog wel welk veulen dat is, want die heb ik destijds op de Kampioenskeuring ook gefotografeerd. Myrakel, een erg stoere palomino hengst. "Myrakel staat nu net in de opfok," vertelt Trudy. "Diriana heeft drie jaar geleden een merrieveulen van Danser gehad, en dat jaar ervoor ook. Deze is ook mooi geworden. We hebben de laatste zelf gehouden, die gaat naar de Stamboekkeuring in Didam. De mensen die het eerste Danser veulen gekocht hebben, brengen haar hopelijk ook naar Didam dit jaar. Als vierjarige. We zijn erg benieuwd hoe deze twee dames het gaan doen!"

Alledrie de merries zijn betuigd, maar niet beleerd onder het zadel. "Nirvana nemen we nog wel eens mee voor een blokje om, maar de andere dames, met name Diriana, zijn nu wat te bollig geworden om nog in te spannen," zegt Trudy lachend. "We zijn bezig met ons menbewijs zodat we straks vaker en actiever zelf met de jonge paarden op pad kunnen. De jonge Danser merrie is nu voor ons beleerd en gaat klaargemaakt worden voor Didam. Maar als ze weer thuis is gaan we lekker met haar bezig, we willen haar ook echt voor het mennen gebruiken en niet alleen voor het fokken."
Trudy vertelt dat ieder jaar als er veulens geboren worden, alle familieleden meedoen met het verzinnen van een naam. De merries krijgen altijd een naam die in de naam van de merrielijn blijft. "Maar dit wordt nu ook wel een beetje eentoning dus misschien gaan we toch ook beginnen met een stalnaam of initialen bij de naam," vertelt Trudy. "Maar hierover moeten we nog even brainstormen."

We beginnen met Gervana, die zich mooi laat zien voor de foto's. Ze galoppeert vol bravoure het hele weiland door, wat een prachtig gezicht is dat met al die paardenbloemen. Tussendoor hard snuivend en hinnikend naar haar tante en oma die nog op stal staan. Na Gervana is Diriana aan de beurt. Zij maakt haar front zo groot en hals zo imposant dat ik het niet kan laten om af en toe "WAUW!!" te roepen. Wat een uitsloofster, geweldig! Ze durft als ze los is niet zo diep het weiland in maar het rondje dat ze loopt doet ze vol overgave. Wat een afdruk, van haar 'bolligheid' merken we niets!
Tot slot is oma Nirvana aan de beurt. Die laat wel even zien hoe het moet: lekker heel eigenwijs kijken en doen, en tussendoor zich mooi maken. Bij het los rennen gaat ze helemaal naar achter het weiland in. Ook zij laat, net als Gervana eerder al deed, mooi zien hoe je moet shinen met een hap gras in je mond. En hoe hoog die benen en staart de lucht in gaan, ze zweeft door het hoge gras, geweldig! Na dit rondje halen Dirk- Jan en ik de andere twee merries weer op en mogen ze met zijn drieën nog even rondrennen voor de foto's. Wat een mooi gezicht, die drie dames samen door dat grote mooie land met het hoge gras en al die bloemen. Ik zie Dirk- Jan en Trudy trots kijken en genieten.

We laten de merries lekker grazen en nemen nog wat koels te drinken. We kletsen nog wat na over de paarden, fokken, en we bekijken de paspoorten en afstamming. Hier ben ik op bezoek geweest bij echte liefhebbers, dat is duidelijk. Ik rij terug naar Leeuwarden door de mooie groene Betuwe. Dat wordt weer genieten bij het nabewerken van deze shoots!

#Nirvana #Diriana #Gervana #Farao #Elegant #Wilson #krachtpatsers #echteliefhebbers #vossenfamilie #wateenfront #powermerries

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding
23.
Afbeelding
24.
Afbeelding
25.
Afbeelding
26.
Afbeelding
27.
Afbeelding
28.
Afbeelding
29.
Afbeelding
30.
Afbeelding
31.
Afbeelding
32.
Afbeelding
33.
Afbeelding
34.
Afbeelding

different1
Berichten: 3629
Geregistreerd: 12-10-10

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:02

Prachtige foto's weer! Wat een uitstraling hebben vooral de laatste 2 merrie's <3
Jammer van de iets gezonken ruggen van die 2, wat natuurlijk ook wel iets vertekend door de drachtige buikjes, maar jeetje, wat kunnen ze gaan!
Ik snap dat deze fokkers/eigenaren trots zijn +:)+

Muiz
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 8270
Geregistreerd: 21-12-12
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:24

Mooie foto's van mooie paarden!
Mogen jullie trots op zijn 'Ome Jan' en Trudy ;)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 09:37

Op 21 mei ben ik naar Putten gereden voor de shoot van de prachtige Preferente vosmerrie Baringa (v. Vitens x Bazuin x Rentheer). Haar eigenaren Edwin Klompenhouwer en Karin van Middendorp hebben haar al in februari, meteen na mijn oproep, via de mail opgegeven. Daarin gaven zij aan dat zij een Gelderse merrie thuis hadden staan en of ik het misschien leuk zou vinden haar te fotograferen. Grappig detail is dat ze zeiden dat ik het misschien te ver rijden zou vinden, en dat ik vast nog veel meer paarden aangemeld zou krijgen, en dat, als ik Baringa niet zou kiezen, zij dit helemaal zouden snappen. Zij zouden het evengoed ook leuk vinden om andere paarden te bekijken die ik zou gaan fotograferen. Toen ik de 21e bij Edwin en Karin in Putten aankwam en Baringa zag, moest ik echt wel even lachen toen ik terugdacht aan ons mailcontact want.. hoe konden Edwin en Karin zo bescheiden zijn geweest over deze ongelooflijk mooie merrie??

Ik had Linda meegenomen naar Putten de 21e, en toen we aankwamen werden we enthousiast begroet door een prachtige grote hond, een mix van een Sint Bernhard x Duitse herder, vertelden Edwin en Karin. We keken onze ogen uit want wat woonden zij hier prachtig! De paarden stonden achter het huis en Baringa stond in haar stal, want die moest natuurlijk een beetje schoon en glimmend blijven voor haar fotoshoot. We raakten meteen in gesprek met z'n vieren en Edwin vertelde me dat Baringa net drachtig is van Henkie. "Twee jaar geleden hebben we onze merrie verloren na de geboorte van haar Henkie veulen en Aris van Manen en Adelinde Cornelissen hebben ons toen fantastisch geholpen bij het vinden van een pleegmoeder", vertelt Edwin. "Het veulen was heel mooi, braaf en gelukkig ook sterk. Het heeft het mede door de goede zorg van de pleegmoeder Primera van Rinie en Astrid uit Beemster overleefd en geniet nu van de opfok op de kwelders in Friesland."
Na deze heftige periode heeft Aris hen getipt om eens langs te gaan bij de stallen van Gert Hofs, die helaas net overleden was. "Zij hadden nog diverse paarden staan die verkocht werden, waaronder een van Gert zijn lievelingsmerries, Baringa. Zodoende hebben wij van de familie Hofs de eer gekregen Baringa te mogen overnemen," vertelt Edwin trots. Sindsdien staat ze in Putten en is Karin vooral bezig geweest met haar te laten wennen aan allerlei spannende dingen. Inmiddels zijn ze ook bezig met het beleren en berijden van Baringa, wat ze supergoed oppakt. Karin wil er wel dressuur mee gaan rijden op den duur, maar wil haar wellicht eerst door laten rijden voor het Sportpredicaat.

Enfin, Baringa werd wat ongeduldig door ons geklets, die wilde natuurlijk lekker naar buiten, rennen en grazen, met dit prachtige weer. We maakten eerst portretfoto's, wat echt puur genieten was. Ze stond er helemaal mooi te wezen en wat een front maakte ze, ze liet ons echt even zien wat ze allemaal in huis had. Ik kon achteraf gewoon haast niet kiezen welke foto's na te bewerken, de een na de andere was raak! Vervolgens lieten we haar lekker los rennen, waar ze als echte Gelderse schone natuurlijk een goede show van maakte. Knorren, snuiven, staart erop, een hap gras tussendoor, lekker stampen en racen... Zowel Linda als ik waren helemaal weg van haar en genoten enorm.. Ik vergat eigenlijk bijna om foto's te maken!

Na deze gave show was het natuurlijk even koffie drinken en napraten over Gelderse paarden, dressuur, mennen, fokkerij.... Interessant is dat Baringa bij de afgelopen KWPN hengstenkeuring ook een zoon had meelopen. "Helaas is die na de tweede bezichtiging afgevallen, maar deze Karel (v. Sirius) was echt een ontzettend knappe hengst die erg goed in het Gelderse type stond," vertelt Edwin. Wie weet horen we nog eens wat van hem? En wie weet dekken ze Baringa nog eens terug met Sirius? Tja, want als je zo'n prachtige echt Gelderse merrie hebt staan, dan is nadenken over hengsten en de fokkerij natuurlijk een superleuke en logische bezigheid!

#Baringa #Vitens #Krachtpatser #echtgelders #beautyqueen #supermerrie #showenalshobby #henkiebaby

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding
22.
Afbeelding

amsterdam10
Berichten: 590
Geregistreerd: 03-05-16

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 09:56

Wat een prachtige merrie. Misschien wel mijn favoriet uit de serie :j

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 09:58

Ja deze is echt heeeul erg mooi hè :j <3

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:31

Echt weer genieten van deze vossen.

Klopt het dat een donkerdere kleuren minder voorkomen?
Zoals zwart/donkerbruin?

Begin met het nodige, doe daarna het mogelijke (Franciscus van Assisi, 1181-1226)

https://www.instagram.com/pluche_pluus/ Volg mijn instagram voor plaatjes van mijn ragdoll, maine coon en drumhorse.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 12:36

Ja klopt, Geldersen zijn vaak vos. Ook blonde vossen bijvoorbeeld. Maar alle kleuren komen voor, alleen bijv wel heel weinig schimmels en bonten.

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-18 12:39

pluche_pluus schreef:
Echt weer genieten van deze vossen.

Klopt het dat een donkerdere kleuren minder voorkomen?
Zoals zwart/donkerbruin?


Van oudsher was de voskleur het meest populair bij de Gelderse fokkers gevolgd door een zwarte.

Tegenwoordig zie je ook steeds meer bruine en zelfs donkerbruine.

Schimmels en bonte zie je heel weinig. Bonte eigenlijk niet.

Bij het AES is nu Picasso gekeurd een Pascal x James Bont.
Maar die begint net met dekken en ik niet KWPN gekeurd.

That awkward moment when someone yells at you for clicking your pen and you have to click it one more time to use it....

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-06-18 12:42

NatasjavE schreef:
pluche_pluus schreef:
Echt weer genieten van deze vossen.

Klopt het dat een donkerdere kleuren minder voorkomen?
Zoals zwart/donkerbruin?


Van oudsher was de voskleur het meest populair bij de Gelderse fokkers gevolgd door een zwarte.

Tegenwoordig zie je ook steeds meer bruine en zelfs donkerbruine.

Schimmels en bonte zie je heel weinig. Bonte eigenlijk niet.

Bij het AES is nu Picasso gekeurd een Pascal x James Bont.
Maar die begint net met dekken en ik niet KWPN gekeurd.


Ik hoopte al dat jij me zou aanvullen Natas. :D :j

Er is wel een bonte merrie ook geweest op de Kampioenskeuring vorig jaar. En Chey, die fokt Geldersen, heeft nu de bonte Picasso ook op 2 merries gebruikt voor volgend jaar. Ben benieuwd hoe dat uitpakt :)


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: OmgiliBot en 50 bezoekers