[VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-05-18 09:43

Leuk dat je volgt!

Op deze Moederdag een trotse moeder met haar twee kinders op de foto:

Afbeelding

Keurmerrie Urona (v. Nickson x Galant x Elegant) en zoon Basso (v. Parcival) en dochter Galanta (v. Alexandro P.)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-18 10:06

Preview screenshot van Girona aka Floor v. Casaron x Proloog x Satelliet met op haar rug de 10-jarige Charlotte.


Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-18 20:42

Vandaag is het de beurt aan alweer de twintigste Krachtpatser van het project. De merrie Bazinetty II oftewel Bella, een 12-jarige Ster- voorlopig Keurmerrie van Elegant x Zep x Commandant. Bella is van Natasja van Emden, die haar gekocht heeft van fokster Ria Hekkert.
"Ik reed de moeder van Bella, Ninetty (v. Zep x Commandant x Eclatant), en hoewel zij niet makkelijk was kon ik er alles mee. Ria fokte diverse veulens uit Ninetty maar van Bella wist ze zeker dat dit mijn paard zou worden. Ik was nog zwanger van de tweede maar toen ze me belde ben ik toch meteen naar haar toe gereden om Bella te bekijken. Ik was meteen verkocht!" Ria heeft Bella voor de vorm wel even voor laten draven. "Maar eigenlijk was ik er meteen al uit zodra ik haar hoofd boven die van de rest uit zag steken hoor haha!"

Bella's fokster noemde haar ook wel 'Baas B.' "Dat is inderdaad wat ze is. De baas. Maar tegelijkertijd is ze super vriendelijk. Ze zal nooit over je heen lopen. Heeft veel respect voor je. Ze is niet naar iedereen heel knuffelig, maar naar mij gelukkig wel. Ze kan haar stalgenoten alleen wel heel zuur aankijken."
"Ik heb uit Bella een hengstveulen gefokt van Alexandro P.," gaat Natasja verder. "Deze bruine heette Geronimo oftewel Guus. Hij was ook zo mooi en echt Gelders als zijn moeder, maar hij had dat beetje extra in de beweging van zijn vader meegekregen. Omdat het voor mij niet haalbaar bleek met mijn gezin en baan om twee paarden genoeg tijd te geven, heb ik hem onlangs verkocht. Gelukkig naar echte liefhebbers die er vast veel plezier mee gaan beleven." Ze wil nog wel een veulen fokken met Bella, maar weet nog niet welke hengst ze zal gebruiken. "Ik heb advies gekregen om voor Atze, Edmundo, Ibsen B. of Kardieno te gaan voor Bella," vertelt ze," maar ik ben er nog niet uit hoor. Zoals ik al zei kost het allemaal veel tijd met een veulen en jong paard, en hoewel ik het fokken zelf gewoon erg leuk vind, stel ik het misschien voorlopig toch nog even uit."

Natasja staat op een prachtige pensionstal bij Soest, letterlijk aan het bos. "Ik ben er gewoon langs gegaan en heb gevraagd of ze plek voor me hadden. Ik moest op de wachtlijst want tja.. wie wil hier nou weg? Uiteindelijk kwam er een stal vrij en heb ik Bella er vast heen verhuisd. Later kon Guus ook komen. Ik ga hier echt niet meer weg! Ik rij natuurlijk veel bosritten met Bella en vanuit het bos rij je ook zo naar de hei. Mijn man rijdt ook lekker buiten met haar. Kan allemaal! Ze is heus wel eens wat kijkerig maar altijd te hanteren. Zo is ze dus echt een familiepaard."

#Bella #BaasB #Elegant #Krachtpatser #wateenuitstraling

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:44

Wat heb je haar er mooi opgezet <3

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 20:48

Overigens was de moeder van Bella echt fenomenaal hoor.

Ze was niet moeilijk in de zin van je eraf gooien of bokken of extreem heet.

Ze was gewoon...ja..apart.

Bullebeest
Berichten: 3241
Geregistreerd: 08-09-10

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 21:46

Prachtige foto’s van Bella.

keat

Berichten: 1152
Geregistreerd: 01-10-04
Woonplaats: Ergens onder de zon

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-18 23:56

Prachtige foto's van Bella! En wat staat het hoofdstel haar mooi!

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-18 09:07

Knappe foto’s van een knap paard! :) :)

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-18 19:58

Jansje is de eenentwintigste Krachtpatser van dit fotoproject en een nakomelinge van Floris BS uit Pepita, een stermerrie van Fortissimo x Droomwals x Triomfator. Zowel Pepita als Jans zijn in eigendom van Margreet Nauta- van den Brul.

"Pepita, die liefkozend Pientje wordt genoemd, heb ik gekocht in Kollumerzwaag, van Wiebe de Boer," vertelt Margreet. "Ze was toen 16 jaar. Pientje is nog klassiek in type en Koss-vrij, wat mij ruime keuze gaf in het toen qua bloedlijnen vrij beperkte Gelderse hengstenaanbod van het KWPN. Floris BS was net goedgekeurd en ik heb toen voor hem gekozen. Pepita gaf me tevens de mogelijkheid een hengst met wat meer bloed te kiezen, zonder al te veel richting het rijtypische te gaan."

"Jansje is een geweldige opvolgster van haar moeder. Ze staat nog echt in het klassieke Gelderse type. Ze is ook een echt Gelderse dame qua karakter; snurken, groot worden, maar niet ontploffen. Ze is vorig jaar april zadelmak gemaakt en mocht daarna voor de derde keer tot eind oktober genieten van de kudde jonge Gelderse merries in haar geliefde Biesbosch." Op het filmpje dat vandaag gepost is kunnen jullie zien hoe braaf ze het deed tijdens de overtocht op de boot. "Overigens werden mijn jaarlingen van Laurentz en Saron daar ook niet warm of koud van hoor," vertelt Margreet. "In januari dit jaar hebben we Jans vervolgens weer opgepakt. Ze wordt nu vier keer per week gereden, is al een paar keer mee geweest naar vreemd terrein en pakt dit allemaal supergoed op. Ook buitenritjes met haar zijn geen probleem. Op en top een Gelderse merrie en ook nog eens super vriendelijk voor mens en dier."

Als alles volgens plan gaat, zal Jansje op 7 juli worden voorgesteld op de stamboekkeuring in Didam. "Volgende week gaat ze naar Harm Bruil om keuringsklaar gemaakt te worden. Ik wil haar ook nog laten dekken dit jaar. Uiteindelijk is het de bedoeling dat ik Jans ga inzetten als echt veelzijdig paard; in de sport, dressuur en eventueel springen, en aangespannen. Eind van de zomer gaan we haar beleren voor de wagen. Eventueel gaan we daarna met haar naar de ibop Gelders Paard onder de man én aangespannen."

Wat een plaatje van een merrie. En zo ontzettend lief en rustig. Ze kwam meteen naar me toe om kennis te maken, drukte haar neus zachtjes tegen me aan. Natuurlijk veranderde ik meteen weer in een weke Penny ;). Tijdens het losgooien veranderde ze in een echte stoere show-babe, maar zodra je op haar afliep kon je haar zo weer pakken en was ze meteen weer de rust zelve. Geweldig paard!

#Jansje #FlorisBS #Krachtpatser #jongegeldersedame #koelennuchter #derustzelve #eenbeetjeverliefd

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 14:28

Op deze mooie zonnige Eerste Pinksterdag stel ik jullie voor aan Krachtpatser Girona, alias 'Floor', een merrie van Casaron x Proloog x Satelliet. Floor is van Tanny de Nooy en staat gestald bij Orange Stables in het prachtige Orvelte.

Tanny vertelt: "In 2011 ging ik op zoek naar een Gelders veulentje als opvolger voor mijn toen 15-jarige KWPN-er Otje. Ik had zelf een abonnement op de dierenarts met deze merrie en ik wilde weer een sterk, gezond paard. Mijn eerste paard was een Gelderse ruin en dat moest het veulen ook worden. Ik zag om me heen wat de gevolgen waren van de ‘moderne’ fokkerij en welke gezondheidsproblemen dat met zich meebrengt. Ik zocht een paard met bot & body en een prettig karakter. Een paar goede voeten en stevig beenwerk om het gewicht te dragen, een rug waar je een normaal zadel op kwijt kunt, een brede borstkas en ronde ribben waar de longen en darmen in passen."

Ze ging dus op zoek naar een Gelders paard... en dan het liefst een vos met veel wit. "De eerste advertentie die ik zag op Marktplaats was van Girona en haar broertjes. De familie van Sijpveld bood ze te koop aan. Bekende mensen in het Gelderse wereldje waarbij de liefde voor het Gelders paard in het bloed zit. Ze hebben een enorme staat van dienst in de fokkerij, dus dat leek me een goed adres om eens te kijken. De afspraak was snel gemaakt en toen ik dat kleine koperrode, stekelharige buffeltje zag, rond en gezond in de wei, was de keuze voor Girona snel gemaakt. Haar moeder bevestigde dat. Met haar 23 jaar was (en is) dat nog een keiharde, gezonde merrie."
"Casaron was op het moment van aankoop nog niet goedgekeurd voor de dekdienst. Maar dat maakte mij niet uit," vertelt Tanny. Als veulen was Girona, die inmiddels Floor heette, heel fijn en makkelijk in de omgang. Nuchter, zelfverzekerd en lief. Wel had ze een sterke eigen wil en was ze behoorlijk dominant. "‘Verwend’ hoorde ik ook regelmatig van de mensen op de pensionstal. En die beschrijving klopt eigenlijk nog steeds wel. Er zit nu nog steeds wel een behoorlijke ‘kop op’ en eens in de zoveel tijd hebben we een functioneringsgesprekje, maar zet er een kind op of naast en ze is extreem lief en voorzichtig. Zoals Charlotte van 10, die er ook heel gek mee is. Floor is ontzettend leuk, grappig en allround. Het is een heerlijk paard om mee in het bos te rijden en springen vindt ze echt geweldig. Floor houdt van feestjes, ze kan echt de hele paardenboel op stelten zetten en moet altijd even flink knetteren als ze buiten staat."

Floor is qua exterieur inmiddels uitgegroeid tot het paard waarop Tanny hoopte. "Ze is nu 7 en aardig in model. Casaron heeft haar een iets sportiever uiterlijk gegeven dan haar moeder die behoorlijk klassiek gebouwd is. Het is een echte bodybuilder om te zien, tegelijk is ze ook vliegensvlug en wendbaar. Een combinatie die je op het eerste gezicht niet zou verwachten. Ergens begint het wel te kriebelen om ooit een echt Gelders veulentje te fokken met haar."

Wat een leuke dag heb ik gehad in Orvelte, supergezellig met een verzorgde lunch en wat een mooi showtje gaf Floor weg met haar glimmende vacht: deze Krachtpatser liep letterlijk keihard te shinen!

#GironaoftewelFloor #Casaron #bodybuilder #Krachtpatser #vliegensvlug #eigenwijsportret #familiepaard

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding
17.
Afbeelding
18.
Afbeelding
19.
Afbeelding
20.
Afbeelding
21.
Afbeelding

SparkYY_8

Berichten: 391
Geregistreerd: 02-01-17

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 16:46

Weer super gave paarden!! <3

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-05-18 19:01

Leuk he Sparky!

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-18 19:24

Ohh wat een heerlijk dier!!!!!

pluche_pluus

Berichten: 2439
Geregistreerd: 18-07-05
Woonplaats: N-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 11:48

Wát een heerlijk topic.
Sinds het starten met mennen, begin ik een sterke liefde te ontwikkelen voor het gelderse ras en de tuigers <3 Wát een prachtige ruige paarden.
Volger erbij :j

DreamGuide

Berichten: 2015
Geregistreerd: 10-08-14

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 12:25

Wat genieten dit topic! Ik kom gauw volgen!
Ik ben altijd al gek geweest van tuigpaarden en Gelderse paarden, en prijs mezelf dan ook gelukkig om ook zo'n 'krachtpatser' op stal te hebben staan.

Ik blijf lekker meegenieten van je mooie foto's <3

mala26

Berichten: 4998
Geregistreerd: 05-02-13

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 14:25

Wauw die floor is ook echt prachtig

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 19:15

Leuk dat jullie volgen meiden!!

Tancreda4

Berichten: 24031
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-18 20:38

Ze zijn weer gaaf, wat een geluksvogel ben je dat je al die gave paarden in real life mag bewonderen!!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-05-18 21:22

Ja hè TC! Vind ik zelf ook hoor, is echt onwijs genieten!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-18 14:19

Sneak preview.. morgen de shoot online van de prachtige Keur Sportmerrie Zamara! (v. Koss x Zep x Uriant). <3


Afbeelding

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 07:32

Gisteren zou ik jullie de Groninger goedgekeurde hengst Herbert (v. Herold x Orlando Marienhoj x Cobalt x Walt) nog presenteren, dus bij deze nu alsnog.

Herbert is letterlijk een enorme Krachtpatser van 21 lentes jong. Hij staat momenteel gestald in Orvelte bij Marieke Kalk op Orange Stables. Toen ik contact kreeg met Tanny de Nooij over de shoot van haar Floor, vertelde ze mij over Herbert. Toevallig had ik foto's van hem gezien op Bokt van de keuring in Steenwijk, waarop hij onwijs liep te showen. Het leek me dan ook superleuk en een eer om hem mee te nemen in dit Krachtpatser project.

Marieke vertelt: "Herbert is gefokt en bijna zijn hele leven in eigendom geweest van Dhr. R.A. Menger. Na diens overlijden, dit was vorig jaar, is Herbert in eigendom gekomen van Kees en Frenciska Zwart."
Goedgekeurde hengsten binnen het Groninger paard moeten zich tot hun 15e levensjaar jaarlijks laten zien op de hengstenkeuring, daarna zijn ze voor het verdere leven goedgekeurd. "Maar Herbert deed het afgelopen winter zo goed, dat besloten werd om hem nogmaals voor te stellen op de hengstenkeuring in Steenwijk.," vertelt Marieke. "In Steenwijk liet hij zich uitstekend zien, wat hem een uitnodiging voor de Kampioenskeuring opleverde. Herbert is letterlijk en figuurlijk 'terug van weggeweest!'"

"Herbert is een massale hengst met een erg braaf en meewerkend karakter," gaat Marieke verder. "Dit fijne karakter en goede beweging heeft Herbert al bewezen door te geven aan zijn nakomelingen. Herbert kan bovendien bijdragen aan de bloedspreiding bij de Groningers of andere rassen, omdat hij naast 25% Gronings bloed, vooral verwant bloed voert zoals Pools Oldenburger. Dit maakt hem extra bijzonder en waardevol voor de fokkerij."

Volgens Marieke is Herbert momenteel aan zijn tweede jeugd begonnen. "Hij wordt gebruikt onder het zadel en zal binnenkort ook weer aangespannen worden. Ritjes door het bos zijn z’n favoriet! In de omgang is Herbert een enorme lolbroek met een grote mond, maar een heel klein hartje.
Hij is dol op knuffelen, poetsen, buiten spelen en rollen... héééél veel rollen."

#Herbert #Groningerdekhengst #Krachtpatser #Showbink #dolopaandacht

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
16.
Afbeelding

Desty

Berichten: 5721
Geregistreerd: 29-12-07
Woonplaats: Grave

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 07:36

Wát een prachtig dier! Heel majestueus.

xxemmely

Berichten: 1479
Geregistreerd: 25-01-12
Woonplaats: Huijbergen

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:20

Jeetje wat een kanon! Heel gaaf dier :~

Elisa2

Berichten: 37129
Geregistreerd: 31-08-04

Re: [VOLG]Fotoproject Krachtpatsers

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-18 08:57

Ik wist niet dat er een volgtopic was van dit project, leuk..ik volg.

Prachtige paarden komen er voorbij zeg, inderdaad krachtpatsers.

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-05-18 09:24

Machtig dier he, xxemmely en Desty!


Hi Elisa! Leuk dat je volgt. Ja ik plaatste meer topics dan 1 per week dus moest ik een Volg topic aanmaken.. heeft wel wat minder bekijks per Krachtpatser merk ik, maar ik dacht, toch leuk voor later als alles wel op Bokt staat. En dus nu in 1 topic onder elkaar.