Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 09:42

Het vijfde paard dat ik voor mijn Krachtpatser project heb gefotografeerd is de stoere merrie Vienna (Elegant x Bazuin x Walser), de 15 jarige sabinovos van Bianca van Doornik- Veenendaal uit Leusden. Bianca heeft Vienna gekocht in oktober 2005. Ze vertelt: "Na de dood van mijn vorige paard wilde ik eigenlijk geen paard meer. Ik hield dit echter niet vol; de drang naar een eigen paard was te groot. Ik wilde liever geen merrie, geen vos en niet teveel wit, maar toen een handelaar die ik kende van vroeger me vertelde dat hij een leuke 3 jarige gelderse vosmerrie met veel wit had staan, ben ik toch gaan kijken." Bianca werd meteen verliefd op Vienna. "Haar ogen deden me echt wat. Nadat ik haar had zien lopen was ik helemaal verkocht." Vienna was nog niet beleerd, maar Bianca deed rustig aan met haar. "Ik vond haar nog zo puppy. Toen ik er na een tijdje wel op zat voor de eerste keer, bleek ik zwanger te zijn. Ik heb het verdere doorrijden dus uit handen gegeven. Daar is helaas heel veel mis gegaan. Toen ze terugkwam en ik weer kon rijden, is ze een keer compleet geflipt waarbij ze mij eraf gooide en ik een wervel in mijn rug brak. Ik heb daarna serieus overwogen haar te verkopen, maar iets in mij zei dat ze eigenlijk wel braaf is. Daarom heb ik het nog een kans gegeven en ben onder begeleiding toch weer verder met haar gegaan. Hier heb ik nooit spijt van gehad want ze heeft nooit meer zo gevaarlijk gedaan."

Vienna heeft altijd veel last gehad van haar hormonen. "Ze was heel vaak hengstig en was dan met rijden heel erg afgeleid en onrustig in de omgang. Ik heb van alles geprobeerd en haar helemaal laten onderzoeken, maar daar kwam niets uit. Een dierenarts adviseerde me om haar een keer een veulen te laten krijgen, dit kon nog wel eens helpen zei hij. Ik heb altijd de droom gehad om te fokken, maar omdat ik geen twee paarden kan onderhouden voor langere tijd heb ik die droom nooit verwezenlijkt. Nu het echter in Vienna's belang kon zijn, heb ik toch besloten een veulen te fokken. Ik koos WV Saron voor haar. En wat was ze anders toen ze drachtig was... zo makkelijk!"
Een prachtig hengstveulen, Havanne, werd geboren op elf mei 2012. "Het was een van de mooiste dingen die ik ooit meegemaakt heb met Vienna," vertelt Bianca. "Ik heb de hele geboorte mogen meemaken. Het was een heel groot hengstveulen met veel wit. 'Arme merrie!', zei de veearts die ter controle nog langskwam, haha... Vienna was een geweldige moeder, zo zorgzaam. Onbekenden hield ze wel op afstand, maar nooit gemeen. We zijn met haar en het veulen naar de veulenkeuring geweest en later vanuit de opfok nog naar de afstammelingenkeuring van Saron. Ik kon hem al vrij snel verkopen aan een goede nieuwe eigenaar dus dat heb ik gedaan."

Bianca rijdt vooral lekker buiten met Vienna. "Ze is buiten heel braaf; ze schrikt heus wel eens maar nooit moeilijk doen. Ik doe ook wel wat dressuur en lekker springen, dat vinden we beiden erg leuk. Mijn bijrijdster rijdt wel wat dressuurwedstrijden met haar. Ik kan daar zelf niet zo van genieten, wie weet komt dat ooit nog maar ik denk het niet. Tijdens wedstrijden is Vienna wel heel 'Gelders stoer'; ze loopt er rond alsof ze het al jaren doet. Ik wil eigenlijk nog wel veel dingen met haar doen, zoals lange tours maken van meerdere dagen, strandritten, nog meer fokken, eens naar de keuring... ik heb zelfs nog een tuig liggen voor haar maar ze is nooit beleerd voor de kar. Ik weet niet of ik dat zelf nog wel echt wil."

Als fotograaf vond ik Vienna een genot om mee op pad te gaan. We liepen alleen met haar in de mooie natuur rondom haar stal. Het water in, poseren op bospaadjes.. al vond ze stilstaan en poseren wel wat lastig, ze was totaal niet schrikkerig of nerveus.. terwijl ze zonder andere paarden op pad was. "Vienna is wel een krachtige en stoere merrie; ze kan zich groot maken en showen, en is dominant en iedereen heeft ontzag voor haar. Als je een Jack Russel bent moet je echt wegwezen! Maar ik vind niet dat ze haar kracht tegen je gebruikt. Ze heeft ook een zachte kant; ze is verzorgend voor paarden waar iets mee is, die bijvoorbeeld gek gedrag vertonen. Ik noem haar dan ook 'tante Vien'. Ze kruipt het liefst achter je weg als ze iets eng vindt. Buiten aan een halster vaststaan vindt ze wel vreselijk, ze staat liever los. Ze heeft al veel halsters kapot getrokken, waarna ze vervolgens gewoon kalm blijft staan. Tijdens buitenritten loopt ze graag voorop in een stevig tempo, zowel alleen als in de groep. Oortjes erop en gaan! Ze gaat ook stoer nieuwe dingen aan. Wel is ze elke dag weer anders, maar op een leuke manier. Ik denk soms wel eens hoe ouder hoe gekker!"

#krachtpatser #Vienna #Elegant #sabinovos #bijzonderemerrie

1.
Afbeelding
2.
Afbeelding
3.
Afbeelding
4.
Afbeelding
5.
Afbeelding
6.
Afbeelding
7.
Afbeelding
8.
Afbeelding
9.
Afbeelding
10.
Afbeelding
11.
Afbeelding
12.
Afbeelding
13.
Afbeelding
14.
Afbeelding
15.
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door LHS_80 op 24-04-18 09:49, in het totaal 3 keer bewerkt

Iris82

Berichten: 39849
Geregistreerd: 04-10-02
Woonplaats: Tilburg

Re: Vijfde Krachtpatser van het project: Vienna (v. Elegant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:46

Wat een bijzonder mooie aftekeningen!

NatasjavE

Berichten: 30864
Geregistreerd: 21-04-04
Woonplaats: De Bilt

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 09:50

Wat is ze toch leuk met al dat wit. En ze heeft die echte Elegant uitstraling <3

mala26

Berichten: 4995
Geregistreerd: 05-02-13

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:29

Wat zijn ze de foto's mooi geworden!!
Knappe Vie <3 <3 <3

Moest even heel hard lachen om foto 9

belle_boef

Berichten: 10733
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 10:36

Wat een knappe merrie. Ze heeft wel een beetje dezelfde uitstraling als mijn sproetje. Leuk om te zien.

Ellen_ov

Berichten: 1316
Geregistreerd: 12-01-17

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:16

Wat een knapperd, prachtig ook die hoge witte benen.
Hoe is het trouwens met de hormonen afgelopen? Na een veulentje wat kalmer geworden?

Elisa2

Berichten: 37116
Geregistreerd: 31-08-04

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:25

Wat een ontzettend leuk dier om te zien, stoer en een hele bijzondere aftekening!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 12:30

@mala, ja geestig hè, vol in de ankers.. ik dacht die actiefoto moet erbij :')

@ellen, ben ook benieuwd, volgens mij wel. Ik heb gevraagd of ik ook een foto mag plaatsen van haar knappe veulen, wie weet komt die nog.

Ja gave aftekeningen hè? Dat was ook 1 van de redenen dat ik haar heel graag wilde fotograferen. Zo bijzonder!

Keizerinnnn

Berichten: 1218
Geregistreerd: 09-09-15

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:33

Gaaf, kleuren zelfde als de mijne! Ik heb een Vitens x Elegant!
Vind je foto's erg gaaf in elke serie!!

xx_Irisje

Berichten: 12345
Geregistreerd: 08-12-03
Woonplaats: Amersfoort

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:34

Knappe merrie!! Vind haar tekening echt geweldig.

mala26

Berichten: 4995
Geregistreerd: 05-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:36

LHS_80 schreef:
@mala, ja geestig hè, vol in de ankers.. ik dacht die actiefoto moet erbij :')

@ellen, ben ook benieuwd, volgens mij wel. Ik heb gevraagd of ik ook een foto mag plaatsen van haar knappe veulen, wie weet komt die nog.

Ja gave aftekeningen hè? Dat was ook 1 van de redenen dat ik haar heel graag wilde fotograferen. Zo bijzonder!


Is ook typisch vie. Nope nu geen zin meer hahaha.
De hormonen probleem is redelijk goed opgelost trouwens. Ze heeft een tijd terug nog even een tinctuur gehad van de osteo en dat heeft goed geholpen.

Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:37

daar hoeft geen strikje om hoor!! <3

shaddy82

Berichten: 1845
Geregistreerd: 19-02-09
Woonplaats: Hardinxveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:37

Wat een knappe dame, en wat een prachtige aftekeningen !

linky

Berichten: 3625
Geregistreerd: 29-08-05
Woonplaats: Grun'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:39

Wat een geweldige merrie! En foto 9, zó vreselijk herkenbaar................... :P <<) :')

MerleSimone

Berichten: 5727
Geregistreerd: 08-06-10
Woonplaats: Winterswijk

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 12:42

Heel gaaf dier! En wat een prachtige aftekeningen!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 13:01

linky schreef:
Wat een geweldige merrie! En foto 9, zó vreselijk herkenbaar................... :P <<) :')


Ja hè :') als ze dat onder het zadel doen ben je zo blij dat je een meisje bent _O-

@lauriann: dankjewel!

Knakker

Berichten: 9010
Geregistreerd: 04-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:02

mooi hoor, al dat wit

vienna1987
Berichten: 647
Geregistreerd: 18-02-11
Woonplaats: leusden

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 13:16

Zo blij met mijn meisje. Bedankt voor de mooie foto's zo echt Vienna!

Estera

Berichten: 1056
Geregistreerd: 25-03-10
Woonplaats: Omgeving Amersfoort

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:44

Ze staat er prachtig op Bianca! Wees er maar trots op <3 .

Wings_love

Berichten: 1577
Geregistreerd: 25-02-08

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 16:53

Wat een gave merrie! Ik hou ervan als ze zo breed zijn! En heel gaaf getekend!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 17:45

Wings_love schreef:
Wat een gave merrie! Ik hou ervan als ze zo breed zijn! En heel gaaf getekend!


Ja ik ook <3 vind hem ook zo mooi die brede boeg van haar!

Fnanne

Berichten: 14267
Geregistreerd: 08-07-04
Woonplaats: Iesselmuud'n

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-18 17:45

Wat een prachtige verschijning :j

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-04-18 17:49

vienna1987 schreef:
Zo blij met mijn meisje. Bedankt voor de mooie foto's zo echt Vienna!


Graag gedaan Bianca en vind het een mooi compliment dat je haar authentiek vind op de foto’s!

LHS_80

Berichten: 657
Geregistreerd: 19-02-08
Woonplaats: Phoenix Arizona USA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-04-18 13:01

Foto gekregen van de Saron zoon van Vienna:

Afbeelding

Goeie match lijkt me!! Met die prachtige hoge witte benen <3

Cheytjuh

Berichten: 4022
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Rijssen

Re: Vijfde Krachtpatser: sabinovos Vienna (v. Elegant x Bazuin)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-04-18 13:12

weer zo'n mooie merrie <3 Wauw ! Dat is toch haar zoon van al een tijdje geleden ? :D