Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Azmay

Berichten: 17989
Geregistreerd: 01-01-09
Woonplaats: Geldrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 15:25

Ik heb dit topic aan mijn vriend laten zien, ergens vermoed ik dat het een zomerproject gaan worden om dit op te starten met onze paarden O:)


s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-18 21:48

Wat bijzonder, zo horseboarden, had het nog nooit gezien, maar ziet er kei leuk (en ook wel moeilijk) uit :j Heerlijk, ontspannen ook in een prachtige omgeving :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Berichten: 34570
Geregistreerd: 27-06-07
Woonplaats: In het midden van het land

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 07:53

Ik kende dit alleen van het strand, maar zo kan het natuurlijk ook en helemaal die brede fietspaden die je daar hebt zijn er heel geschikt voor. Leuk om te zien!

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:44

Gaaaaffff!!! Ga zeker op je Facebook kijken

<3 Fuut - v. Ivo (v. Samber) Mijn bonte clowntje! :+:
<3 Féline - v. Hero van de Langewiek Mijn zilveren boefje! :+:

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 20:47

Wat leuk!
Echt een avontuur! :))
Wat ik me afvroeg, krijgt je paard geen last van de scheve belasting?
Of wissel je dat af?

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 21:00

Wat een leuke berichten allemaal. En super gaaf dat er weer wat mensen enthousiast zijn geworden over deze sport! :-)

MirandaFuego, ik doe naast het Horseboarden ook veel ander werk om mijn paard recht te houden. Het tuig wat we nu hebben is ook gemaakt om de druk zo goed mogelijk te verdelen en dat lijkt goed te werken. Vinur had donderdag goed gezweet en tot mijn vreugde waren de zweetplekken helemaal symmetrisch. Verder wordt Vinur ook regelmatig gecontroleerd door een osteopaat.

Intrinzen-inspired trainen met ijslanders Vinur, Sámur en Bliki
https://www.hetbospaard.nl

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-18 21:07

Ja ik bedoel het ook niet negatief hoor, vroeg het me gewoon af. :j
Ook of het niet gewoon een optie kan zijn om er op verschillende plaatsen achter te hangen, kan misschien ook handig zijn als optie met het tuig!

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-18 21:12

Ja dat kan wel. En doe ik ook. Alleen ik kan niet aan de linkerkant hangen, want dan word ik achterover mn board af getrokken. Dan zou ik met mn andere voet voor moeten gaan staan en moet ik mn binding om zetten. Kan allemaal wel, maar is niet perse heel handig en makkelijk te wisselen ;-)

Intrinzen-inspired trainen met ijslanders Vinur, Sámur en Bliki
https://www.hetbospaard.nl

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 10:36

ik ben om ! ik heb zojuist een mentuig geleend van een collega, vanmiddag passen op mijn paard.
Hij is betuigd geweest maar dat is 15 jaar geleden dus eerst even oefenen met enkel het tuig.
Hoop via MP te horen of mijn bod op een board voldoende is.... wordt vervolgd...

MirandaMalik

Berichten: 9877
Geregistreerd: 13-06-05
Woonplaats: Groningen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-18 12:22

YoRien schreef:
Ja dat kan wel. En doe ik ook. Alleen ik kan niet aan de linkerkant hangen, want dan word ik achterover mn board af getrokken. Dan zou ik met mn andere voet voor moeten gaan staan en moet ik mn binding om zetten. Kan allemaal wel, maar is niet perse heel handig en makkelijk te wisselen ;-)

Snap dat dat lastig is ja..ben zelf ook niet zo goed in opstappen aan de andere kant. :P
Maar net als met steppen eigenlijk wel goed om te doen.
Misschien als je net begint met de sport ook handig om gelijk aan te leren.

*****Malik, Gimli en Zosja drie super poownies*****

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 11:24

nou, Chico weer sinds 15 jaar in tuig gezet en met lange lijnen geoefend.
Ik heb wel even moeten puzzelen en heb de eerste keer de broek even erbij geknoopt om daar de borst aan te maken voor het stabieler liggen. D broek zat alleen beetje strak dus die moet eraf.
Alleen sturen was weer even wennen. Ik merk duidelijk dat de stemcommando's weer even opgehelderd moeten worden.
De 2e keer heb ik de broek weggelaten en de borst aan de schoft geknoopt, ging al beter.
Ik heb nu een romal teugel aan de borst gemaakt en daar wat gewicht ingelegd met mijn linkerhand, alleen werd met alleen rechts sturen wel lastiger toen. pffff

Yorien, zoveel respect voor je dat je het met een touwtje en halster kunt !!!

Ik vind met een hoofdstel in, 2 lijnen eraan in de ene hand en de lijn naar de borst toe voor het trekken zeg maar erg ingewikkeld.

Ik kan nog oefenen, heb op mp een 2e hands board gekocht en dat krijg ik pas over ruim een week.
Het is wel erg leuk.... alleen vragen ze op stal of ik zelfmoord neigingen heb, Hahaha...
Heb nu 1x met halster geoefend maar dat lukt nog niet echt, hahaha.

YoRien

Berichten: 267
Geregistreerd: 12-05-11
Woonplaats: Ede

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-03-18 16:41

Leuk om wat van je te horen! Het is ook best lastig als je echt wilt sturen. Ik heb Vinur geleerd om zelf de paden te volgen. Dan is het een stuk makkelijker. Op het begin deed ik het langs een hek of heg, lekker duidelijk welke kant paardlief op moet ;-) En dan rustig uitbouwen. Niet verwachten dat het in 1 keer goed gaat. Op het begin stapte ik bij ieder druispunt af, zetten paard en board weer in de goede richting en ging dan weer verder. Inmiddels is dat niet meer nodig, maar er zijn nog steeds bochten waar ik voor afstap ;-)

Intrinzen-inspired trainen met ijslanders Vinur, Sámur en Bliki
https://www.hetbospaard.nl

ElCamino

Berichten: 8926
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: Dutch Horseboarding: 3 dagen op trektocht over de Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-18 08:24

We hebben hier een lang pad rechtuit naar de weilanden, dat ga ik eerst doen. Ben nu aan het oefenen op mijn stemcommando's, onder het zadel is het perfect maar erachter is tóch anders.... en van een correctional shank met high port ( western reining , 1 hand) naar een trensje is ook heel iets anders voor paardlief. Maar we gaan nu nog in ieder geval een week ( osteo is geweest) aan de hand rechtuit oefenen....


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 en 72 bezoekers