Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Siepie
Berichten: 5671
Geregistreerd: 28-10-09

Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-01-18 22:28

Hoi! :)

1. Afbeelding

24 mei 2013 werd Lola geboren en ik denk dat er een heel aantal bokkers zijn die zich haar nog kunnen herinneren. Ik was destijds erg actief op bokt en ik haalde de gekste dingen met Lola uit waarvan ik foto's maakte en op bokt liet zien. Op dit moment heb ik het al erg lang super druk. Opleiding, werk, huishouden, hondensport en dan ook nog de pony's. Dit zorgde ervoor dat ik eigenlijk alleen de verzorging nog redde, maar de echte aandacht en de leuke dingen dat lukte niet meer. Hierover voel ik mij al super lang schuldig tegenover Lola, want ze is inmiddels ruim 4 jaar en vindt het écht geweldig om te werken. En met haar werken is ook echt geweldig! Ze wil zo graag, ze doet zo haar best, ik word daar altijd zo blij van! Maar dit kon ik haar niet meer bieden. Mijn andere pony, Natanalientje een shetlander die ik sinds mijn 11e heb vindt werken niet leuk en vindt het prima om lekker in de wei te staan. Maar tegenover Lola voel ik mij zo ontzettend schuldig, ze verdient zóveel meer! Daarnaast liep ik constant met deze 'druk' in mijn hoofd, ging ik elke keer weer ver over mijn grenzen waarna mijn lichaam het telkens begaf. Toen ik anderhalve maand geleden wéér ziek thuis en dit keer ook aan de prednison zat heb ik de knoop doorgehakt.

Met pijn in mijn hart heb ik haar daarom ruim een maand geleden te koop gezet. Reacties kwamen wel, maar geen serieuze mensen. Tot afgelopen maandag ontzettend leuke mensen uit Rotterdam kwamen kijken. Zij werden verliefd op Lola en Lola vond hun ook enorm interessant en leuk. Zij wilden haar graag overkopen en dus wordt ze morgenochtend opgehaald. Ze krijgt een plek waar met haar gemend gaat worden, wedstrijden, strandritten, vakanties, noem maar op! Echt enorm leuk wat die mensen met de pony's doen en ik gun het Lola zó erg dat zij daar deel van mag gaan uitmaken. Maar dat betekent niet dat het makkelijk is. Maandagmiddag heb ik alle foto's doorgekeken, want het leek me voor de nieuwe eigenaren leuk als ze foto's van Lola doorgestuurd kregen. Maar ik heb toen ook keihard zitten huilen. Want wát ga ik mijn lieve meisje missen! Vanaf veulen is ze bij mij, ik heb zo enorm van haar genoten en het is zo'n geweldige pony! Ze heeft echt een gouden karakter, ze is zo bijzonder! Ik ben echt heel erg dankbaar dat mijn prinsesje, want zo noem ik haar nog steeds, mijn prinsesje heeft mogen zijn. De nieuwe eigenaren staan ervoor open om contact te houden en ik mag altijd langskomen als ik dat wil! Dat maakt het dragelijker, ik ben bang dat Lola mij vergeet. Morgenochtend gaat een enorm moeilijk moment worden, maar ik gun het Lola enorm.

Deze keuze is voor ons beide op dit moment het beste, houden van is loslaten. Maar wát vind ik het moeilijk! Dit is dan ook mijn laatste topic op bokt over Lola. Na alles wat ik over Lola heb gedeeld met de bokkers vond ik het niet meer dan logisch om ons verhaal ook via deze weg 'af te sluiten'.



2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

Lieve Lola, dankjewel dat ik jou heb mogen leren kennen. Dankjewel dat je een deel van mijn leven bent geweest. Dankjewel voor alles wat je me hebt geleerd. Dag lieve Lola, ik hou van jou! Denk je nog eens aan mij? Ik wel aan jou, jouw speciale plekje in mijn hart zal altijd van jou zijn! <3
Laatst bijgewerkt door Siepie op 09-01-18 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Hannemarie

Berichten: 3210
Geregistreerd: 19-04-09
Woonplaats: Genemuiden

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:34

Hè wat moeilijk!
Je hebt de goede keuze gemaakt maar dat is niet altijd de makkelijkste!
Dikke knuffel <3

Ohana_91

Berichten: 2488
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Tussen stad en land

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:38

Ik las het op Facebook... De veulenfoto die je daar deelde van jullie samen is prachtig.
Hopelijk kun je er later met een heel goed gevoel op terug kijken, want wat is het soms moeilijk om je verstand te volgen als je hart wat anders zegt.
Fijn dat de nieuwe eigenaren open staan voor contact!

Anoniem

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:41

Het eind van een heel mooi tijdperk samen , kan mij de Lola veulen foto's nog zo voor de geest halen .

Het is niet makkelijk geweest gok ik maar wel de beste keus ! Wat is het een prachtig dier

Mondy

Berichten: 11826
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:43

Jeetje waar is de tijd gebleven... Het leek wel gisteren dat we die gekke leuke veulenfoto's voorbij zagen komen..

Ontzettend dappere keuze heb je gemaakt ! Sterkte met het afscheid :(:)

Punz

Berichten: 8563
Geregistreerd: 04-03-10

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:45

Oh, wat een dappere, heftige keuze.
In de hoop dat Lola voorspoedig bejaard mag worden bij haar nieuwe eigenare !
(En ja.. dat duurt nog eeuwen, maar lijkt me voor jou ook het fijnst. dat ze heel,heel.heel lang bij de nieuwe eigenaren blijft!)

Heel veel sterkte!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-18 22:48

Die lieve Lola... <3
Hoe kan ze jou nou vergeten na wat jullie samen allemaal beleefd heeft?!
Dat zal vast en zeker nooit gebeuren en de keuze die je nu hebt gemaakt, komt vanuit je hart en vanuit je liefde voor haar.
Ik kan me heel goed voorstellen hoe ontzettend moeilijk dit nu is en ook nog wel een tijd zal blijven.
Fijn dat je nog wel lekker langs mag gaan als je wil en zo te horen krijgt ze ook daar een geweldig huisje.

Veel sterkte met dit een plekje geven.

_KiMbErLeY_

Berichten: 7555
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: Hier

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:01

Wat fijn dat je een leuk plekje voor haar hebt gevonden! <3

Hoe is het gegaan vanmorgen :(:)

Ze krijgt vast een mooi leven!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:06

De tijd vliegt erg hard zeg! Wat is ze knap geworden! <3 (dat was ze al vanaf veulen maar toch!)

Gelukkig komt ze goed terecht. Haar missen is alleen maar een goed teken, dat ze iets goeds in je leven heeft gebracht. Nu mag ze dat ook voor anderen doen!

No_No

Berichten: 6676
Geregistreerd: 31-03-07
Woonplaats: overijssel

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 16:23

Knappe Lola! Ik miste haar al.

Sterkte!
Bedankt voor al je leuke topics met haar! Ze heeft volgens mij heen klagen gehad bij jou.

melody7

Berichten: 13686
Geregistreerd: 16-02-11
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 01:19

Heel veel sterkte, wat een verschrikkelijk moeilijk maar eerlijk besluit :(:)

Ik heb jullie ook altijd een mooi stel gevonden op Bokt. Jouw liefde voor Lola straalt van de foto's en verhalen af. Heel veel succes de komende tijd!

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:21

Knappe Lola!
Goh, wat schrok ik hiervan, nooit verwacht dat jij haar weg zou doen!
Nog altijd zijn het leuke foto's!

sharonsemme

Berichten: 584
Geregistreerd: 05-07-09
Woonplaats: Voorhout

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:27

Wat een moeilijke maar dappere beslissing! Heel veel sterkte komende tijd..

janouk
Blogger

Berichten: 17866
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:32

Dubbel gevoel.

Wel leuk dat ze in de mensport terecht komt. Ze is lekker gek opgevoed, dus zal niet raar opkijken van de marathonhindernissen. Ik zal haar vast wel in de wedstrijdring tegen komen, want rotterdam ligt in ons mendistrict.

NYC2B
Berichten: 6215
Geregistreerd: 07-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 09:49

Zwembandjes om de benen?! Wow dan moeten jullie wel een geweldige band gehad hebben.
Wat een vreselijk besluit maar ook zo dapper! Veel sterkte!

miesnaom
Berichten: 822
Geregistreerd: 08-04-14

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 10:17

Sterkte! Lijkt me erg moeilijk:(
Mijn paard wist haar vorige eigenaren (na 5 jaar!) nog te herkennen en kwam naar ze toe gedraafd! En dat doet ze nooit:p en ze hadden haar maar 1a2 jaartjes. Dus dat herkennen gaat echt zekerweten goed komen! Zon goede band die jullie hebben.
Snap dat het pijn doet, het is echt een dropje haha

spatter

Berichten: 14454
Geregistreerd: 17-08-05
Woonplaats: Bocholt-belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:05

Sterkte TS :(:)

Bedenk dat je haar de meest geweldige opvoeding hebt gegeven, voor de rest van haar leven kan ze daar op terug vallen.
Opgegroeid met zoveel liefde om haar heen .

Hopelijk zitten de nieuwe eigenaren op bokt en zien we haar nog terug .

josje4

Berichten: 1594
Geregistreerd: 20-07-11
Woonplaats: Wageningen

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:12

Moedig besluit! Sterkte met afscheid nemen!

CalipsoLover

Berichten: 5560
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:13

Oh ik herinner me de eerste topics van Lola ook nog. Wat jammer maar je maakt de juiste keuze. Veel sterkte! :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:16

Behalve wat er allemaal al gezegd is, vind ik het heel mooi op de foto's dat jullie allebei zijn gegroeid door de jaren heen. En daar hoort zo'n zwaar besluit ook bij. Maar bedenk je inderdaad dat je d'r een waanzinnige opvoeding hebt gegeven; zo bomproof zijn is alleen maar fijn!

absque_dubio

Berichten: 7847
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Ik in Leusden, pony’s in Ederveen

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:34

Ik zag de advertentie al voorbij komen. Wat zal dit een moeilijk besluit voor je zijn geweest. :(:)
De beroemde Lola, wat heb ik genoten van de topics en foto's door de jaren heen.

skaay

Berichten: 2515
Geregistreerd: 15-06-02
Woonplaats: ergens in nh

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:42

Ik kan me haar idd ook nog herinderen, geweldig leuke foto topics!
Ze is mooi uitgegroeid!

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:05

Aah Lola.. <3
Ik heb je topics over haar altijd gevolgd, wat een leukerd is ze toch <3 Ik vind het heel erg dapper van je dat je deze keuze hebt gemaakt en ik weet zeker dat ze je niet zal vergeten. Heel veel sterkte met dit een plekje geven :*

Kaitlyn

Berichten: 9726
Geregistreerd: 04-06-06
Woonplaats: Veluwe

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:12

Ahhhh Lola <3 wat een geweldig leuk dier is het toch! Ik kan mij de topics ook nog goed herinneringen. Moet een moeilijke beslissing zijn geweest.

Hoe is het vanmorgen gegaan?

Selka
Berichten: 8460
Geregistreerd: 15-10-09

Re: Dag lieve Lola, denk je nog eens aan mij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 15:32

Lola! Wat heb ik altijd van jouw topics genoten TS.

Jammer dat jullie afscheid van elkaar moeten nemen.