Knappe tinkergod riley itp

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Nynkster

Berichten: 5331
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:09

kim_1990 schreef:
Bedankt voor jullie lieve reacties, zal morgen alles aan riley voorlezen, misschien helpt het bij zijn onzekerheid :P
Fotografen die portfoliomodel zoekt zijn allemaal welkom, riley is wel heel fotogeniek namelijk haha _O-

Voor de rest: riley zijn sokken komen niet meer terug...qua onderhoud is dit veel makkelijker + dat ik het bij hem ook echt mooi vind :+
Mijn vorige tinker had ik ook in sportcoupe/sokloze conditie en dat vind ik persoonlijk mooier en makkelijker :o


Dan stuur ik jou een keer bericht als het wat mooier weer is :D

Ann_Pam

Berichten: 2169
Geregistreerd: 30-09-08
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:13

Wat een looks heeft die zeg! :wow:

Ladyloe

Berichten: 2459
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:15

Zo dan! Wat een knapperd! <3

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 12:20

Wow wat een reacties ineens haha.

Bedankt iedereen!
Even voor de geruststelling van sommige mensen: riley zijn manen zijn een meter lang en dat blijft zo :D
Ik ben niet van plan zijn manen.eraf te halen haha, mijn vorige tinker had sportcoupe omdat hij eczeem heeft en zijn manen toch al niet lang waren, maar riley is gezegend met een enorme dikke bos lange manen waar ik uiteraard heel erg zuinig op ben :j

Ik heb riley puur op karakter gekocht, wel zoekende geweest naar specifiek een tinker/kruising/koudbloed ivm het (meestal) brave en nuchtere karakter, hier is riley ook op uitgezocht, dat hij toevallig een tinker is met sokken dat neem ik voor lief, sorry als ik tinkerliefhebbers op het hart getrapt heb haha, ik vind sokken alleen mooi als ze schoon en uitgeborsteld zijn...aangezien dat niet iets is wat dagelijks gebeurd en ik praktisch/gezond boven mooi verkies, gingen ze eraf...gelukkig is zonder sokken ook mooi, smaken verschillen gelukkig haha.

Nogmaals, iedereen bedankt voor de reacties :D dit vind riley leuk om te horen *\%/*

sanne1992
Berichten: 2036
Geregistreerd: 04-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:29

Prachtig paard TS, mooi aansprekend hoofd en aftekeningen <3 .

Helaas sta ik wel aan de sokken kant. Heb zelf ook een tinker, en tja winterse is het geen gezicht, maar daar is het een tinker voor (snap overigens de reden wel). Zomers doe ik er nooit wat aan, zijn sokken worden zodra het droog is wit, en zien er heel verzorgd uit (en dat zonder verzorging).

Qua gezond, tja die van mij is een 24/7 buiten/blubber paard, maar heb nooit gezondheid problemen aan de sokken.

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:32

Knap paard!

Hier ook een tinker met blubber en sok ook nooit geen last van ellende. Doe er verder weinig aan kammen zodra ze weer droog zijn haha.
Maar ieder zijn ding natuurlijk

Veel plezier met je knapperd

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-18 12:34

Prima dat jullie blubber sokken goed vinden, ik kan daar gewoon niet zo heel goed tegen...ze worden bij ons iedere avond voor ze op stal komen de benen afgespoelt etc en tot nu toe heeft hij nergens last van...geen mok,mijt,cpl etc maar dat wil ik ook gewoon graag voorkomen als dat mogelijk is...daarbij vind ik zonder sokken verzorgder, makkelijker en ook mooier. Hij is uitgezocht op karakter, niet op ras :D

paddraigh
Berichten: 3694
Geregistreerd: 10-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:40

was ook niet als commentaar bedoeld hoor wbt de sokken, in tegendeel ,voor mijn part scheer je hem helemaal kaal :j . das je eigen keuze.

doelde meer op wat je typte over gezondheids problemen dat je dat voor wou zijn etc , al zullen sommige paarden er wel baat bij hebben om de sokken eraf te scheren overigens.

ik merk er bij mijn twee gesokte vrienden niks van wbt gezondheid problemen mijt etcetc :D

L_Ruiterhuis

Berichten: 2180
Geregistreerd: 22-05-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 12:56

Hij is prachtig en wat een ontzettend leuk hoofdje. <3

Gydja

Berichten: 3010
Geregistreerd: 12-06-09
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 15:16

Wat een knapperd <3

Lisa_vera

Berichten: 657
Geregistreerd: 27-05-06
Woonplaats: Onstwedde

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:42

En hij spettert zo mooi uit de groep paarden als je voorbij rijdt!!
Hij is tof Kim!

Helaas nog niet van dichtbij bekeken (wordt misschien nu ook wat krap met mijn emigratie plannen haha) maar hij is een spetter!! Ik hoop dat je hier een super maatje aan hebt gevonden!

ChuntGrander

Berichten: 96
Geregistreerd: 09-10-13
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:52

Wauw wat een onwijs knap dier! Heel gaaf zo sokloos zeg!

LisaaSophie

Berichten: 622
Geregistreerd: 17-02-13
Woonplaats: Naaldwijk(westland)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 18:55

Wauw wat is hij gaaf! Vooral zonder die sokken, veel eleganter! <3

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:00

Wat een knappe tinker! ! Sierlijke en ruime gangen en die manen, wauw <3
En die sokken ... ons vorig paard, een arabofries, was ook sok-loos. Sportief en makkelijk :) .

Wat ik vreemd vind, is dat de vorige eigenaar beweert dat hij voor de koets loopt maar jij denkt, ahv zijn reactie op de dubbele longe, van niet . Kan je niet vragen achter bewijs daarvan ? Vermits jij hem graag wil inspannen, zou ik daar toch meer van willen weten ...

xRodrigro

Berichten: 331
Geregistreerd: 02-01-14
Woonplaats: Belgie

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 19:47

Wauw! Knapperd hoor. <3 <3

MelanieB

Berichten: 25869
Geregistreerd: 06-08-06
Woonplaats: Lathum (GLD)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:07

Het is nu een flinke bonk op iele beentjes, kan het niet perse in verhouding mooi vinden... maar dat blijft idd eigen keuze. Hij heeft wel een prachtige set manen en een mooi koppie erop. Veel plezier met 'm! Het zou idd een mooie zijn voor de wagen.

Luf_Midnight
Berichten: 3534
Geregistreerd: 16-04-04
Woonplaats: Den Hoorn

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 20:13

Ik heb de verkoop advertentie toen gezien en vond het toen al een leuk aansprekend paard
En hij is alleen maar leuker geworden met een knip en scheerbeurt en een lekkere emmer sop!
Geniet van hem

Nessie

Berichten: 8580
Geregistreerd: 29-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 01:07

Wat een gave pony!

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-18 03:04

Lukasje schreef:
Wat een knappe tinker! ! Sierlijke en ruime gangen en die manen, wauw <3
En die sokken ... ons vorig paard, een arabofries, was ook sok-loos. Sportief en makkelijk :) .

Wat ik vreemd vind, is dat de vorige eigenaar beweert dat hij voor de koets loopt maar jij denkt, ahv zijn reactie op de dubbele longe, van niet . Kan je niet vragen achter bewijs daarvan ? Vermits jij hem graag wil inspannen, zou ik daar toch meer van willen weten ...


Daar ben ik inderdaad mee bezig...maar gek genoeg zegt de vorige eigenaar (welke hem maar 3 maanden gehad heeft en verkocht ivm ziekte) dat ze helemaal 0,0 meer weet van de vorige eigenaar...spoor loopt wat dood...maar mijn stalgenootjes zeiden heel mooi: alles weten maakt niet gelukkig...inmiddels weet ik dat hij 8,5 jaar is en ik al eigenaar nummer 6 ben...dat vind ik meer dan genoeg om te weten momenteel...
Ik laat het voorlopig hierbij...ga hem zelf proberen te beleren of ik laat het doen...dat weet ik nog niet...

Renske4

Berichten: 235
Geregistreerd: 18-05-12

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 15:47

wauw, om verliefd op te worden... wat een knapperd.

nenahdm

Berichten: 7901
Geregistreerd: 03-01-12
Woonplaats: Alabama

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:16

Pfoeh, dat is toch wel veruit de knapste tinker die ik hier al heb voorbij zien komen! Wat een mooi hoofd zit erop

daniweerd
Berichten: 1200
Geregistreerd: 27-03-09

Re: Knappe tinkergod riley itp

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 21:59

Ik vind hem prachtig maar ben bang dat gezien zijn reactie hij wel betuigd geweest is maar hij slechte ervaringen daar mee heeft....normaal gesproken raakt een tinker die betuigd is niet in paniek van lijnen achter zijn kont

Lukasje
Berichten: 11251
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 23:55

hengstveulen schreef:
Ik vind hem prachtig maar ben bang dat gezien zijn reactie hij wel betuigd geweest is maar hij slechte ervaringen daar mee heeft....normaal gesproken raakt een tinker die betuigd is niet in paniek van lijnen achter zijn kont


Dat was ook mijn idee ... daarom dat ik aangaf bij de vorige eigenaar door te vragen. Dat hij onbeleerd is, maakt niet uit. Dat er wat gebeurd is bij het beleren of voor de kar, dan weer wel! Dat maakt het risico voor jou,TS, groter.

Het klopt hoor dat je vaak beter onwetend bent. Indien ik voor aankoop van mijn pony de info had gehad die ik later (na aankoop) kreeg, had ik hem nóóit of te nimmer gekocht en het is mijn beste paard ooit, mijn vriend.

Maar, indien je enige twijfel/problemen blijft houden bij het beleren (longeren, sleep trekken) zou ik je tinker wegbrengen naar een prof om hem voor de wagen te zetten.

kim_1990

Berichten: 1543
Geregistreerd: 13-02-07
Woonplaats: Broeksterwoude

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-01-18 11:08

hengstveulen schreef:
Ik vind hem prachtig maar ben bang dat gezien zijn reactie hij wel betuigd geweest is maar hij slechte ervaringen daar mee heeft....normaal gesproken raakt een tinker die betuigd is niet in paniek van lijnen achter zijn kont


Ik denk dat hij gewoon niet beleerd is. Hij is een zeer sensibel paard wat betreft nieuwe dingen. Met beleren onder het zadel (wat door een bokker gedaan is) was hij ook niet betrouwbaar en raakte snel in paniek...met veel rust en geduld is hij nu een super braaf dier onder het zadel dus ik heb er vertrouwen in dat het goed komt. Het longeren met dubbele longe gaat nu na 3 x namelijk prima...hij vind het inmiddels ook niet spannend meer, ook niet als ik de lijn achter zijn billen strak span...komt vast goed.
Bedankt voor jullie goedbedoelde tips +:)+

Frenchcore

Berichten: 35
Geregistreerd: 05-12-14
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-18 18:04

Mooi dier!