[VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
xElienx

Berichten: 7849
Geregistreerd: 22-11-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:12

Ik scrollde door mijn foto's en kwam deze tegen van de paardenmarkt in Heeten. Je zou toch bijna denken....

Afbeelding

Floortje A beautiful flower picked too soon

[KS-MK] AmhaAppaHacky op komst


Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 09:16

Ik moest ook goed kijken elien, lijkt er echt op!
Hij ziet er zo blij uit <3

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-01-18 09:46

Lijkt onwijs Elien, enkel heeft Casper 1 zwart stipje bij z'n lippen en heeft deze pony ook zwart pigment op zn onderlip. Maar dacht eerst ook even dat het Cas was!!!

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 18:29

Mooie fotoserie, je zult eens zien hoe hij straks na de zomer is!

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 15:17

Casper gaat stukje bij beetje iets beter met mensen, met mij gaat het nu redelijk oke, maar met andere heeft hij het nog liever niet.

Als hij in stal staat met zn hoofd door het luik, mogen andere hem wel aaien, maar zodra ze hun arm te ver naar binnen doen, dan is het afgelopen. In de paddock kan ik hem nu eindelijk een beetje aanraken, maar liever niet nog steeds.

Wel is hij van de week mee geweest langs de weg met Bright, en gelukkig klopt het wel dat hij verkeersmak is, ging ik toch ook een beetje aan twijfelen. Schrok op het harde wel weer even van zijn beroerde lopen. Hij is niet kreupel, maar omdat zijn voeten zo lang vergroeid geweest zijn is de stand van zijn voeten gewoon vreselijk. Achter loopt hij enkel op de buitenkanten van zijn voeten, vooral rechts achter is het vreselijk. Voor loopt hij alleen op de achterkant van zijn voeten, omdat hij amper voeten heeft omdat ze enkel naar voren zijn gegroeid maar nooit "omhoog", hij staat dus heel onderuit gezakt.

Zijn mest verschilt een beetje, over het algemeen is het goed, maar soms zit er nog wel wat nat tussen waardoor gelijk zijn achterbenen weer vies zijn. Deze week wel eindelijk zijn benen mogen poetsen en zijn staart kunnen uitkammen...

Kleine aap met Henk the Unicorn:

Afbeelding

Afbeelding

On tour <3
Afbeelding

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Charaz

Berichten: 24262
Geregistreerd: 12-04-02

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:56

Nou zijn voeten zien er na de kapbeurt al een heel stuk beter uit, wat een verschil!

Mr. Rock N Roll 27-05-2010 / 05-06-2010, I wish I knew you, I wish I knew you before

Libertylove

Berichten: 2312
Geregistreerd: 09-10-04
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 12:36

Wat een verschil al!
Ben benieuwd hoe hij uiteindelijk gaat worden, hij is nu al knap :)

Frekja R.I.P. Flýtir Hæmir F

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-18 15:48

Ah dat leuk, ij is echt al goed opgeknapt, kijkt al heel anders uit zijn oogjes :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 17:39

Hoe gaat het nu met Casper TS? :)

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-02-18 10:37

s_v schreef:
Hoe gaat het nu met Casper TS? :)

Leuk dat je het vraagt! Ik ga vanmiddag even uitgebreid reageren met foto's en filmpjes om het duidelijk te laten zien!! :)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 11:00

Sorry, had drukke dagen met werk en met Bright, die ik helaas gister naar de kliniek heb gebracht voor een nieuwe operatie.

Maargoed. Tijd voor een update voor de liefhebbers ! :)

Casper gaat ontzettend vooruit, hij is heel veel gewicht aan gekomen, begint een stuk makkelijker te worden maar je moet nog wel heel voorzichtig blijven. Ben nu bezig met beentjes mogen aanraken en poetsen in de hoop dat ik over een week ongeveer kan beginnen met rustig voetjes op te pakken etc zonder dat hij in de stress raakt. De kale plekken onder zijn manen beginnen ook te verdwijnen en hij verhaart al heel erg, terwijl Bright nog geen haartje los laat :')

Hij loopt al stukke beter, vooral op het zachte. Opstaan na rollen begint hij ook steeds meer met zijn achter benen te doen ipv enkel op zijn voorbenen, alleen soms als hij te idioot aan het rennen is of te scherpe bochten wilt maken valt hij om omdat zijn achterbenen daar gewoon niet sterk genoeg voor zijn, maar dat gebeurt niet heel veel gelukkig. :)

Langs de weg vind hij leuk, maar als het rondje te groot is word hij onwijs moe van het lopen op het harde, omdat hij zijn achtervoeten niet plat neer kan zetten op het harde nog, door de misvorming die hij had. Hij zet zijn achterbenen enkel neer op de buitenkant van zijn hoeven, en op het zachte maakt dat natuurlijk minder uit. We zijn dus korte stukjes aan het lopen omdat hij wel moet gaan leren zijn voeten plat neer te kunnen zetten, maar daar gaat nog heel veel tijd in zitten.

Verder denk ik ook steeds meer dat hij aan zijn maanoog of blind is, of heel slecht ziet. Hij is aan de rechterkant zoveel banger dan links, en hij schrikt ook vaak omdat je hem "ineens"aanraakt aan de rechterkant, al de DA laten controleren bij zijn volgende enting.

Oke foto'sssss *\o/*
Afbeelding

Afbeelding

& even ter vergelijking precies 4 weken geleden dat ik hem heb opgehaald;
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Filmpje van zijn lopen op het harde;

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Ayla

Berichten: 6119
Geregistreerd: 01-05-09
Woonplaats: Brummen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:08

De video doet het niet ivm privacy instellingen van je facebook :) Maar hij ziet er al een stuk beter uit! Fijn dat hij zo vooruit gaat.

Beterschap voor Bright :(:) Wat heeft hij?

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-02-18 11:12

Oh das raar, die heeft namelijk dezelfde instellingen op fb dan m'n foto's. _O-

Bright is gecastreerd in oktober en heeft toen 11 dagen op de kliniek gestaan ivm ontsteking, toen dat over was is hij thuis gekomen maar waarschijnlijk heeft er ergens binnen in nog een bacterie zitten broeden die nu sinds een maand extreem is geworden, zijn zaadlijder is een heel end naar binnen ontstoken en is helemaal uit de castratie wond (die weer open is gegaan) gekomen.. Werd ondanks antibiotica 2x daags alleen maar erger.

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:22

hij ziet er echt veel beter uit zeg! Gaat de goede kant weer op!
Sterkte met bright.... Niks aan als ze van die vervelende irritaties hebben :=

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Ymor

Berichten: 7974
Geregistreerd: 18-12-11
Woonplaats: Midden Nederland

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:02

Je ziet inderdaad goed dat hij mooi is aangekomen!

Arme bright

sometimes the smallest

things take up the most room

in your heart

s_v

Berichten: 1795
Geregistreerd: 13-02-09
Woonplaats: Wuustwezel

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:38

Wat ziet Casper er al goed uit, hij maakt al een veel vrolijkere indruk ook :)

Arme Bright, dikke knuffel voor hem! Mijn ruin heeft na zijn castratie ook een serieuze ontsteking gehad en is ook opnieuw geopereerd moeten worden daar aan (bij zijn vorige eigenaar) dat is helemaal goed gekomen!

Evrybody is a genius, but if you judge a fish by its ability to climb a tree, it will live it's whole life believing that it is stupid -:) -Albert Einstein-
Volg de avonturen van mijn mini & maxi <3 [VOLG] Als paardenkriebels terug wakker worden ...

Susanne

Berichten: 11591
Geregistreerd: 22-10-04
Woonplaats: Aan de kust

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 07:36

Och arme Bright :(:) Ik hoop dat hij gauw een beetje opknapt, klinkt erg vervelend!

En Casper gaat goed vooruit joh, ziet er een stuk beter uit al.

pinkie87

Berichten: 7193
Geregistreerd: 09-03-07
Woonplaats: Schagerbrug

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 10:59

hoe is het met Casper?

Creative-Planet voor al uw foto`s
kijk snel verder!!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 10:46

Bright is weer een weekje thuis van de kliniek, hij is geopereerd en zijn operatie is geslaagd gelukkig! :) Hopelijk gaat het vanaf nu een stuk beter en kan hij weer wat gaan doen. *\o/*
Afbeelding

Toevallig heb ik gister even een foto gemaakt buiten zonder deken, hij staat achter iets hoger, maar daar moeten jullie maar even doorheen kijken haha:
Afbeelding

& toen hij wel vlak stond, wilde hij niet meer normaal staan voor een foto;
Afbeelding

Gisteren eindelijk weer voor het eerst samen spelen na weken dat Bright niet in orde was;
Afbeelding

Hij loopt op het zachte zuiver, hij blijft wel een gekke draai in zijn linker achterbeen houden met lopen,
maar dat heeft hij gewoon nu eenmaal denk ik, niks aan te veranderen. Kreupel is hij niet en hij kan onwijs goed bewegen, zo een leuk voorbeen heeft hij <3 Lekker veel actie.
Afbeelding

Zo blij dat Bright weer terug is na een week op de kliniek, hij kwam vanuit de paddock hinnikend naar binnen gerend zodra hij doorhad dat Bright terug was <3
Afbeelding

Mijn knappe vriendje, hij word zo leuk en we worden zulke vriendjes, als ik op stal aan het rommelen ben loopt hij echt overal achter me aan, bemoeid zich overal mee.
Afbeelding

Afbeelding
I want some attention please, NOW!

Afbeelding

Afbeelding
_O- _O- Bijna charmant.

Zijn rechteroog is nagekeken door de dierenarts, maar hij ziet daar wel gewoon mee, dus het is me een raadsel waarom hij aan de rechterkant wat mensen betreft zoveel banger is. Dinsdag heeft hij zijn tweede enting gehad, dus nu mag hij officieel weer veilig mee op pad. De hoefsmid komt vanmiddag voor de tweede keer, ik ben heel benieuwd hoe zijn voeten er daarna uit zien.

Hij staat nu van 10 tot 20u ongeveer gewoon met zijn stal open, dan kan hij op het overdekte betegelde lopen wat zijn achtervoeten heel goed doet. Hij zet zijn rechterachtervoet al helemaal plat op de grond neer, links soms nog wat alleen op de buitenkant, maar die voet staat ook nog erg hoog. Dat is natuurlijk ook zijn bokhoefje, maar die moet ook echt nog wat beter gaan worden met de tijd.

Zaterdag gaan ze allebei lekker mee naar het strand of bos, want Bright wilt de trailer eigenlijk niet meer op, omdat hij de afgelopen maanden alleen maar naar de dierenarts heen en terug is gereist :(:)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:23

Fijn dat Bright weer helemaal de oude is, even castreren denk je dan.
Wat ziet Casper er super uit, de smid zal zeker tevreden zijn vermoed ik aan de stand te zien. Op het harde is zeker goed en met dat bokvoetje kan hij prima overweg en zal misschien ook nog wel iets verbeteren. Heerlijk genieten van elkaar. Alvast een fijne zaterdag!!

Carnivoria

Berichten: 392
Geregistreerd: 12-08-14
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 13:46

Wat een verschil al! Ben benieuwd hoe hij er over een tijdje uit ziet. :)

Josefien

Happinez

Berichten: 8352
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:28

Cassie ziet er goed uit Josca ! Fijn om hem zo weer te zien :D
Hij kijkt lekker fris uit zijn ogen.

Hopelijk kan je ook weer snel met bright lekker aan de slag.

De draai in zijn achterbeentje gaat ben ik bang niet meer veranderen. ( en denk ook niet dat je dat meer moet willen i.v.m spieren/pezen )
Dat deed hij al toen hij van ZL afkwam. Op het onverharde was het minder dan het harde maar ook dan zag je het nog wel.

<3 Follow your dreams ....
[HTT] Van bouwval tot landgoed

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-03-18 17:05

Bedankt voor jullie lieve reacties ! :)

Nee, denk ook niet dat dat nog gaat veranderen, ik ga daar verder ook niks aan doen hoor! :) Als het verbeterd zodra de stand van zijn voeten weer goed is, is dat prima, maar anders ga ik me daar ook echt niet druk om maken. Hij is heel erg blij.

Smid was tevreden, het is nog wel een heel gedoe en het gaat met zijn achterbenen niet van harte, maar mijn smid blijft gelukkig heel rustig als Cas echt lelijk doet. Hij blijft rustig staan maar vreet zichzelf dan van binnen op en dan ineens ontploft hij. Maar gelukkig word mijn smid niet boos, pakt gewoon zijn voetje weer en zodra Cas ook maar denkt om te gaan ontspannen gaat hij al tegen hem praten over hoe braaf en lief dat is. :)

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-03-18 11:00

Afbeelding

Gister mochten ze even zonder deken in het zonnetje dat ze even lekker konden luchten, maar ik was heel blij met hoe Cas er uit gaat zien!

Heaven has my hero - Valentino.

Volg de knapste minipony Bright op Instagram!

Yanaa

Berichten: 485
Geregistreerd: 15-12-09
Woonplaats: Groenlo

Re: [VOLG] Casper & zijn opknap periode!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-18 11:38

Hè wat leuk.. ik ben ook toen bezig geweest om hem te kopen, alleen ook ineens een situatie dat het niet door kon gaan.
Wat leuk om te zien dat hij nu een goed huisje gekregen heeft! Is echt een knappe pony!

* Jorine G
* Rotan's Parvani
* Blacky


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: DotBot, Googlebot, Kim1300, OmgiliBot en 21 bezoekers