Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 23:18

Hoi allemaal :D

Ik ben een echt paardenmeisje, ook opgegroeid in een echte paardenfamilie. Helaas op mijn vijftiende een ernstig ongeluk gehad met een paard op stage, waarna ik lange tijd niet heb gereden.
Na twee jaar kwam ik terecht op een trainingsstal voor paarden, waar ik er achter kwam toch erg angstig te zijn geworden. Jonge volbloeden in en doorrijden, was dan ook niet meer voor mij weggelegd. Via Bokt nog een tijd lang twee ontzettend lieve knappe fjorden mogen rijden, maar ook daar door school mee moeten stoppen.

Het begon toch allemaal wel weer enorm te kriebelen... en ondanks dat ik niet zo graag op maneges rijd, was dat even de enige optie. Na mijn eerste gewone les, werd ik gevraagd voor het horseballteam. Hier heb ik voor mijn ongeluk ook jaren in gespeeld.
Tegerlijk kreeg ik via een oud contact een leasepaard aangeboden. Lieve knappe Nova staat op een half uur rijden van mij af, maar ik heb het dubbel en dwars voor hem over!

Momenteel is Nova in opleiding tot horseballpaard, zodat hij in de toekomst mee op training en wedstrijd kan!


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Deeks93
Berichten: 1106
Geregistreerd: 22-09-13
Woonplaats: Nijverdal

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:27

Wat een leuk dier! En wat knap dat je je angst hebt overwonnen! Wat ik me wel afvraag; hoe train je een paard specifiek voor horseball? Ben echt heel benieuwd! Neem aan dat de basis hetzelfde is qua hulpen en africhting maar als de basis erop zit, wat dan?

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 23:38

Adrienne93 schreef:
Wat een leuk dier! En wat knap dat je je angst hebt overwonnen! Wat ik me wel afvraag; hoe train je een paard specifiek voor horseball? Ben echt heel benieuwd! Neem aan dat de basis hetzelfde is qua hulpen en africhting maar als de basis erop zit, wat dan?


We beginnen altijd het met het paard te laten wennen aan de bal. Dus gewoon over zijn lijf laten gaan, en laten snuffelen, korte afstanden vangen en gooien, steeds meer opbouwen.
Wat oprapen betreft, leggen we eerst de bal op een pylon, zodat je er niet volledig langs hoeft te hangen, maar wel je gewicht verplaatst. Zo traint hij ook de juiste spieren, en kun je steeds verder hangen. Eerst stilstaand, dan in draf, en uiteindelijk galop.
Verder is het belangrijk dat je je paard goed rijdt op zit en beenhulpen, aangezien je je teugels zo min mogelijk wilt gebruiken. Ook is het heel belangrijk om het actief te krijgen, hij moet net zo fanatiek zijn als de ruiter :D
Ook moeten ze wennen aan andere paarden in de buurt, je wilt niet dat jouw paard een ander kreupel trapt.

Leuk dat je interesse hebt!

Monique1963

Berichten: 8637
Geregistreerd: 14-03-17
Woonplaats: Frankrijk, Gers

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:50

Fijn dat je weer een doorstart kunt maken, veel succes in 2018

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-18 01:52

Monique1963 schreef:
Fijn dat je weer een doorstart kunt maken, veel succes in 2018


Dankjewel :)

Aco

Berichten: 563
Geregistreerd: 09-09-11
Woonplaats: West-Vlaanderen, Belgiƫ

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 12:42

Top! Lijkt me zeer fijn (maar vooral ook spannend) om dat te doen.
Hopelijk heb je er veel plezier mee in 2018 en kan je je vooral over je angst heen zetten.

BlackShadowZ
Berichten: 2172
Geregistreerd: 11-05-10
Woonplaats: Venlo

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-18 14:46

Ik merk vreemdgenoeg dat de angst er tijdens gewone ritjes wel nog is, en tijdens een behoorlijk harde horseballtraining helemaal niet...
maar ik durf in ieder geval op te stappen, en zelfstandig te rijden, dus het gaat in ieder geval de goede kant op :j

CalipsoLover

Berichten: 5559
Geregistreerd: 14-08-11

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-18 17:31

Wat leuk en goed dat je je angst overwonnen hebt, gewoon doen waar je je goed bij voelt! Veel succes samen :)

marit2403
Berichten: 439
Geregistreerd: 01-11-15

Re: Na lange tijd....miste ik de paardengeur

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 20:15

Wat knap dat je je angst overwonnen hebt! Horseball, dat hoor je ook niet vaak. Leuk zeg!!