[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 18:16

bedankt voor de antwoorden!het is afwachten hoe het gaat lopen. om 18.00 komt de DA.
ik houd jullie op de hoogte!


goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:20

Gut, wat een drama voor alle betrokkenen. Het lijkt me erg naar om een veulen dat bij je geboren is op deze manier terug te vinden. En dan TS die zo haar best doet en het diertje nu verder achteruit ziet gaan. Zonde dat hij het in de tussenliggende periode zoveel slechter geworden is. Toch durf ik niet helemaal uit te sluiten dat die mensen het wel geprobeerd hebben (onvoldoende, dat is duidelijk) maar dat het beestje iets ernstigers mankeert. Als een veulen veel te vroeg wordt geboren en de merrie onvoldoende melk geeft betekent dat vaak al niet veel goeds helaas. Ik hoop dat er snel een duidelijke diagnose kan worden gesteld en dat hij goed geholpen kan worden, of als dat niet kan hij in elk geval niet lang hoeft te lijden. TS, ik wens je veel sterkte en wijsheid.

annibel

Berichten: 1191
Geregistreerd: 20-07-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:25

Jeetje wat een verhaal!
Wat erg ook voor jou Anouk, dat je denkt je veulentje een goed huis te geven..
Ik zie op je site dat je bij mij in de buurt woont, ik woon in Braamt.

Ik hoop dat het allemaal meevalt TS!

Als je met één vinger naar je paard wijst, wijzen er nog altijd 3 vingers naar jezelf.

othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 18:26

we gaan er alles aan doen om hem te helpen als dat kan en het meerwaarde heeft. als het alleen een verlenging is van zijn leven dan is dat niet de bedoeling. dit is een zwaar uitgemergeld veulen waar geen fut inzit. hij is alert en hij eet. maar ik denk het gene wat hij eet net genoeg is om hem recht te houden op zijn beentjes. als hij echt van binnen niet in orde is en er zijn geen betere vooruitzichten voor hem dan ga ik hem niet langer laten lijden. dan laat ik hem gaan hoe ongeloofelijk pijnlijk en moeilijk dat ook is. als dit beestje geen kwaliteit van leven heeft dan gaan we er niet mee verder. ik hoop keihard dat we hem er doorheen krijgen.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:29

Arm, arm dingetje. Maar super van je dat je hem een kans geeft. Je ziet zijn blik veranderen. Wat ontzettend sneu dat zijn tandvlees ontstoken is. Ik hoop dat het geen EOTRH is. Sterkte. Diep respect voor je!!!

Koper

Berichten: 30230
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:29

En weer een andere wending in het leven van Daantje/Lex...

Veel sterkte TS! Hopelijk is de VA er gauw.

Anouk wat goed dat jij je verhaal hier doet. Voor jou ook sterkte, moet voor jou extra naar zijn om te lezen dat het nu niet goed gaat met Daantje.

"Að ríða er dans á milli tveggja ólíkra heima"
-þórarinn Eymundsson

Smiley-legenda in profiel :D *\o/*
We zijn nu bijna 22 jaar verder. En ik wil echt weten of pokemon inmiddels een pony heeft.

damian23
Berichten: 3305
Geregistreerd: 11-02-09
Woonplaats: noord-holland

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:33

Kan het niet zo zijn dat hij zo slecht eet omdat zijn mondje gewoon heel veel pijn doet. Arme veulen. Zo jong en dan al zoveel ellende meegemaakt.

AnnemiekvM

Berichten: 8246
Geregistreerd: 17-07-03

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:39

Heel veel sterkte!

Voor altijd in m'n hart, Tommie

pien_2010

Berichten: 43113
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:51

TS chapeau voor jou <3 . Ik hoop zo dat Daantje er door komt. Veel sterkte.
Fijn ook de reactie van de stal waar hij geboren is. Begrijpelijk dat jullie hier naar van zijn.

Letsdunit

Berichten: 7791
Geregistreerd: 05-07-01
Woonplaats: Wieringerwerf

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:52

Ik vang vaker verwaarloosde mini’s op, ik zie zo snel geen dwerg in hem. Is hij het veulen wat op hedel en facebook met zakdoek om zijn hals werd aangeboden ?
Ik heb een erg zwak dwergje gehad wat op knapte van wat druivensuiker misschien kun je dat in gedachte houden. Verder ontwormen met phyranthel, veulen brokjes week ik meestal tot het en soort slobber wordt.
En gun het wat tijd, ze knappen meestal wel op maar het duurt even.
Oja kijk uit met dekentjes en dikke vacht, luizen vinden dat een hele fijne combinatie.

Hannanas
Berichten: 13008
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:55

Arme daantje.
Ik zou niet te snel conclusies trekken vanavond... mondje kan helen, tanden kunnen er uit etc.
Sterkte!

Niet banketstaaf maar poetsen.

othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 19:03

ben aan het wachten op de dierenarts op de wei. ben erg benieuwd wat er uit gaat komen. ik laat het weten zodra ik meer weet!

Nicje87

Berichten: 9848
Geregistreerd: 26-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:04

Agosh..heel veel sterkte.
Lief dat je hem hebt meegenomen.
Mogelijk eet hij inderdaad niet door de pijn in zijn mondje.

Ik ben benieuwd naar de bevindingen van de da.
De fokkers klinken mij als begaande mensen.

Denk niet in problemen, maar in oplossingen!
Strooigoed

othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 19:12

ik heb contact opgenomen met de fokkers dat zijn hele lieve en meegaande mensen! ze schrokken enorm van het verhaal. de dierenarts is onderweg

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:19

Hopelijk valt het allemaal mee dadelijk. HIer ook al verschillende mini's opgeknapt en zoals letsdunnit net ook al zei kijk even goed naar luisjes. Mijn hengst had ze ook al (slechte weerstand wegens maanden enorm ziek te zijn geweest). Even onder de manen kijken op de huid en goed kijken want die krengen vallen soms niet op :)

Succes!!

Jolliegirl

Berichten: 32953
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:25

Heel veel succes!

Dit doet me aan t verhaal van Canjer denken wat ik van dichtbij heb meegemaakt.

Om de pijn te verzachten met eten kun je hem brinta geven, dit eet makkelijker weg dan muesly of brok.

igesz
Berichten: 29
Geregistreerd: 19-06-12

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 19:56

Arm dier wat goed dat je hem heb opgevangen.

Mando

Berichten: 15686
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:03

Wat een wending ineens. Ik hoop dat het niet iets ergs is.
Respect voor TS dat ze Daantje opvangt en de kans bied.

Misschien is hij zo mager van de ontsteking in zijn kleine lijfje.

Ik duim mee

Wat jij van mij vindt mag je houden, het is niet van mij.

Birdie60

Berichten: 8397
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:15

Hopelijk valt het inderdaad mee.
Ik duim voor je.

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:25

Ik zag net dit topic en ik duim ook mee dat hij er doorheen komt! Heel veel respect dat je hem een kans biedt TS!

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:30

Hoe is het ermee!

quintusgl

Berichten: 4450
Geregistreerd: 30-06-06
Woonplaats: Bij t bos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:35

Ik volg mee en lees net je update............ kleine daan. Ik duim dat het mee valt. En dan zo schraal en ook nog last van zn tand en kaak...
En voor de fokkers; lijkt me erg schrikken als je dit ineens hoort. Hier hetzelfde meegemaakt. graatmager paard gekocht/overgenomen voordat de dierenbescherming langs ging, oude eigenaar gebeld en die schrok ook heel erg. Ze had hem in goed vertrouwen verkocht aan een dame..... Helaas kan je dat vaak niet voor zijn. Vreselijk maar waar.
Kom op Daantje!!!

Porva, trotse merrie, spiegel en soulmate, ren over de velden en waak nog een beetje over Valiente.
Dank je wel meis, ik zal je missen!
[IM] Porva mijn trotse dame, mijn spiegel.....wat mis ik je meis!

othelloster

Berichten: 2308
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-17 20:38

De dierenarts is geweest, door zijn zeer slechte weerstand is zijn tandvlees zwaar gaan ontsteken. Het stinkt ontzettend en is eigenlijk gewoon “rot”. Daarvoor krijgt hij nu pijnstiller, ontstekingsremmer en antibiotica. Dit krijgt hij voor een week. En we gaan zijn gebit iedere dag schoonmaken om de viezigheid weg te krijgen.
Hij gaat ook onder een strikt worm schema want waarschijnlijk heeft hij gewoon een zware wormen infectie gehad en zijn er nu nog restanten van.
Er zit niks van spiermassa of vet op. Daarom gaat hij nu 3 maal per dag een combinatie krijgen van lucerne, bietenpulp, en brokjes. Daarbij komt nog wat maisolie dat het voer goed aanzet.
Hij zal 2 kopjes per dag gekweekte bietenpulp krijgen, 2 handjes brok en 2 flinke handen lucerne. Met een scheutje maisolie. Dat verveeld over 3 voerbeurten en onbeperkt kort stengelig hooi zodat hij niet teveel moeite hoeft te doen voor het binnen te krijgen. Nu eet hij wel maar zeer moeilijk.
Dit gaan we heel langzaam om bouwen want zo een veulen heb je heel gauw teveel gevoerd. De deken houd hij op en als het nog kouder wordt krijgt hij nog een extra deken er boven op.
Hij heeft gelukkig geen luizen, zijn vacht en buik komt door de wormen hoogstwaarschijnlijk. We gaan eerst kijken nu 3 weken hoe hij het gaat doen. Gaat hij niks bijkomen dan gaan we over 3 weken bloed prikken om zijn waardes op te nemen.
Zijn hart en longen zijn gelukkig goed. En het zat minimaal 4 maanden duren voordat hij er echt ook maar een beetje is. Als hij nog magerder was geweest en zijn hart en longen waren slecht dan waren we niet verder gegaan. Dan was hij gewoon te zwak. Hij zit op het randje en we gaan het proberen en doorzetten. Maar we zijn er nog lang niet.
Het gaat veel tijd en moeite kosten maar dat is hij helemaal waard.

Anoniem

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:42

Kleine tip: Maisolie door lijnzaadolie vervangen

Plien80

Berichten: 50
Geregistreerd: 17-07-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 20:43

Arm dier. Wat ik wel kan zeggen is dat de eigenaar waar TS hem van gekocht heeft echt niet goed voor hem heeft gezorgd. Ik geloof niet dat Anouk een dier dat niet gezond is zou verkopen. Onze eigen Kruimel (Kas vd Kemp) komt ook bij Anouk vandaan en ze is altijd erg betrokken. Nu na een jaar nog steeds. Ik hoop dat de kleine er snel bovenop zal komen. Petje af dat hij nu een kans krijgt!


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Sewri, xxx_manon_pp en 64 bezoekers