[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Elpharo

Berichten: 1896
Geregistreerd: 30-05-02
Woonplaats: Alphen aan den Rijn

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:11

Hee buuh...van de uitslag maar ook van het paard van je zus. Ik hoop dat de wormen nu wel weg willen gaan zeg....verder ziet hij er echt superduper uit hoor!


dito

Berichten: 5135
Geregistreerd: 27-09-11
Woonplaats: int noord-westen van ut land

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:15

ach jeetje..doe je zo je best. Balen! Hopen dat dit gaat werken!
Die wormen denken ook bij zo'n toffe baas willen wij ook wel blijven :+

pien_2010

Berichten: 42798
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 20:52

O jeeh hadden ik niet verwacht. Equest pramox is wel een goede, die pakt alles.

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 21:14

Ach gutsie! Zo jong, zo ziek. En hoe hard jij ook je best doet, het lijkt steeds tegen te zitten.
Ik hoop dat er morgen veel wormen uit zijn en dat Daantje een beetje helder uit zn oogjes kijkt.

Rocamor

Berichten: 10732
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 22:26

Och nee. Balen zeg.

Maar jij en Daan zijn beide taaie rakkers! Zet hem op. Je bent al zover gekomen

Rockes <3

othelloster

Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 13:09

Zijn een hele dikke week verder en de pony’s staan verplicht op de paddock. Op de weide komen ze momenteel niet meer. Dat zal ook niet meer gebeuren.
De pony’s gaan namelijk verhuizen naar een andere plek. Ik stop met mijn weide en ze komen op een pensionstalling te staan. Dat zal namelijk per 1 Juli zo zijn.
Waarom ik dit heb besloten is omdat de weide enorm veel werk is en het kost ook klauwen vol met geld. Ik heb meermaals de voor en nadelen langs elkaar gelegd en als ik eens heel kritisch naar de situatie kijk ben ik eigenlijk mijzelf voor de gek aan het houden.
Ik ben nu minimaal 2 en vaker 3 keer per dag bij de paarden. Op de momenten dat ik er ben, ben ik bezig met mest opruimen, voeren en water geven.
Voorheen toen ik de weide nog niet had(dat is ondertussen alweer een jaar geleden. Heb de weide nu een jaar in gebruik)
Reed ik wekelijks meermaals met mijn pony Sunny buiten. Als ik nu nog 1 x per 3 a 4 weken buitenrijd en dat vind ik vreselijk zonde. Doe het enorm graag maar een gebrek aan zin maakt het tot zo weinig.
Daarom na veel nadenken besloten om te gaan verhuizen. Ze krijgen hun eigen weide en eigen stal. Daantje gaat natuurlijk ook mee en dat hij hengst is maakt niet uit. Ze zullen samen in de stal komen te staan. Ze hebben een ruime box en staan in een apart stalgebouwtje. Op de locatie zijn alle faciliteiten die je maar kunt wensen en ze zullen dagelijks meer dan genoeg uren buiten komen.
Ook in de winter komen ze iedere dag buiten. Ik zal een heel stuk meer rust krijgen doordat ik nog maar 1 maal per dag naar mijn pony’s hoef. Ik vind het heel leuk allemaal maar het is meer een last dan een lust en dat is niet de bedoeling. Verder houd ik Sunny en Daantje op de paddock omdat ik merkte dat ze beide begonnen met schuren. Sunny is algemeen bekend dat hij schuurt door zijn zomereczeem. Maar ook hij begon enorm veel te schuren .terwijl ik het de afgelopen 2 jaar volledig onder controle had. Tot zelfs zo erg dat ik hem 2 dekens op moest leggen om het schuren tegen te gaan. Daantje net zo goed. Ook hij is begonnen met schuren en dat bevalt mij helemaal niet.

Nu ik ze al bijna een hele week beide alleen op de paddock heb staan met hooi gaat het een stuk beter. De hals van Sunny is ook een heel stuk minder opgezet en je krijgt er weer beweging in. Daantje krijgt wel wat brokjes bij met Probiotica.
Beide zijn ook vele male rustiger in het schuren. Op de nieuwe plek zullen ze ook de weide opgaan. Maar dat is lang uitgebloeid gras. Daar zit niks meer in.
Verder gaan we binnenkort mestonderzoek om te zien of Daantje van de kl*te bloedwormen af is.
Vanaf 1 Juli weer actief veel met de paardjes gaan doen ivm alleen maar voeren, mesten en water geven. Met Daantje wil ik ook stilletjes wat aan gaan doen met grondwerk. Achterwaarts is er nu heel goed op bevestigd en volgen doet hij ook al erg goed. Zowel aan het halster als los. En natuurlijk zal er rekening worden gehouden met zijn jonge leeftijd en houden we het heel minimaal. Maar een beetje grondwerk kan geen kwaad. Hij vind het heel leuk om te doen en het is goed voor zijn spiertjes.
Kort om, ik ben benieuwd wat de nieuwe plek ons gaat brengen en hoop een stuk plezier terug te krijgen.
Verder doen Daantje en Sunny het wel goed! Daantje is zoals jullie zagen in de vorige berichten weer zo goed als op gewicht voor zijn doen. Het is nog lang niet optimaal. Maar hij mist ook erg veel spieren door alles wat hij heeft meegemaakt. En spieren krijg je er niet op door voeding. Dat is een kwestie van beweging.
Komt goed allemaal in de loop van de tijd!

Hannanas
Berichten: 12994
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:13

Fijn!!

Heb je een foto van sunny?
Je hebt nu 3 paarden toch? Sunny, daantje en de nieuwe toch? Het klinkt als een fijn plekje dat je gevonden hebt!

Niet banketstaaf maar poetsen.

justkid

Berichten: 11814
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Caitwick

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:13

Dat klinkt als een hele goede beslissing +:)+ Vooral ook om jezelf denken en lekker met je paardje kunnen rijden is natuurlijk wel de bedoeling.

xChanelx
Berichten: 1918
Geregistreerd: 05-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:14

Dat klinkt als een goede keuze! Hopelijk ga je dan voor jezelf ook meer rust krijgen en kun je weer extra genieten van je lieve paardenvriendjes.

Enjoy the little things in life, because one day you will look back and realize it were the big things.

mirim

Berichten: 4386
Geregistreerd: 07-10-10
Woonplaats: de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 13:15

Veel succes op je nieuwe plekje !
Een eigen weide is ook werk en als je dan niet meer aan de leuke dingen toekomt is de lol er ook snel af...
Niet alleen voor jou, maar ook voor sunny !
Zo kunnen jullie hopelijk meer genieten van elkaar en dat is een grote, dikke PLUS!
Nogmaals : succes en veel plezier!

othelloster

Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-06-18 13:24

de nieuwe heb ik een maandje gehad. heb haar verkocht aan Anke van bokt. eigenaresse van stal de Immetjeshoeve. Daar hebben ze het ook heel goed. 4 pony's in pension is gewoon te duur. Het liefst was ik op een later moment van de weide gegaan. maar kreeg zo een goed aanbod op de nieuwe stalling dat ik hem niet wilde laten schieten. en dan moet je keuzes maken.

senna21

Berichten: 11744
Geregistreerd: 17-03-09

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:02

Groot gelijk. Op deze manier zorg je goed voor je ponies en voor jezelf.
Het klinkt veelbelovend.

Books, minds and umbrella's only work when they are open.

pien_2010

Berichten: 42798
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:14

Klinkt allemaal heel goed en overdacht. Veel plezier op je nieuwe stal.

Tinkermuts

Berichten: 9379
Geregistreerd: 08-03-03
Woonplaats: Erichem

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 13:16

Goede keus hoor, ik heb ook altijd eigen land en stal gehad, maar reed steeds minder omdat ik altijd bezig was met het land en stallen, nu sinds drie jaar op pension, wel zelfdoe pension want niets doen is ook niet aan mij besteed, en ik rijd weer tien x meer als toen ik nog eigen land had, heb er ook echt weer plezier in. En qua kosten ben ik eigenlijk niets duurder uit, ik hoop dat het voor jou ook zo uit pakt, succes en plezier op de nieuwe stal

Toverbal

Berichten: 1955
Geregistreerd: 18-07-03

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 14:15

Wat akelig dat die wormen zo volhouden.

Klinkt beter in pension, heb je even meer tijd over voor de echt leuke dingen!
succes!

[o]F zegt;"Ik heb ook een pony, maar die is in de hemel".
Je wordt gemist kleine witte vriend.
Rust zacht

SjonnieZ

Berichten: 2253
Geregistreerd: 09-07-08
Woonplaats: In het zuiden des lands

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-18 21:10

Fijn dat je een plekje gevonden heb.. veel plezier met jouw paardjes

othelloster

Berichten: 2303
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 22-06-18 18:32

Kort maar krachtig!
De pony’s zijn verhuisd.
Eergisteren in de avond heb ik ze verhuisd, Daantje is met de trailer gegaan en Sunny heb ik er heen gereden. Vanaf het eerste moment voelde ze zich al thuis. Meteen rustig met zijn tweeën in de stal.
Daantje geeft er niet zoveel om als hij zonder Sunny staat een moment. Sunny daar in tegen…. Als ik Daantje ergens mee naar toe neem op de nieuwe stalling of het nu de poetsplaats is of de kleine binnenbak. Sunny moet mee. Als hij Daantje niet in zijn bijzijn heeft word ie helemaal gek op de weide, paddock of stal. Als ik Daantje in de stal laat staan en ik neem Sunny mee dan is er niks aan de hand. Dan staat Sunny ook niet te gillen waar Daantje is. Onder het rijden in de bak ook geen last van. Alleen in de stal, weide of paddock. Ook al staan er verschillende paarden om hem heen…. Hij breekt de tent af.
Dat word dus oefenen de komende tijd! Dat Sunny het leert dat Daantje ook weer terugkomt. Ze staan samen in de stal aan de zelfde bult hooi te eten. Het zijn echt maatjes in dik en dun.
Verder vind iedereen op de nieuwe stal Daantje super schattig en kom ik niet onopgemerkt het erf over met Daantje. Verder ben ik wel heel blij met mijn keuze en is er een enorme last van mijn schouders af.
Nu nog opzoek naar een goed boomloos zadel voor Sunny, het zadel wat er nu op ligt glijd zo extreem zijn nek in dat het gewoon gevaarlijk is. Vandaag daarom ook meer zonder zadel gereden als met zadel.
Verder gaan ze wel echt goed, beiden hebben een goeie glans op hun vacht. Sunny is echt enorm goed in conditie voor zijn doen. Hij is vaker veel te dik geweest of veel te schraal. Maar nu is hij ook eindelijk precies goed. Daantje doet het ook goed. Is nog wat aan de schrale kant maar lang niet meer zo erg als het was.
Verder veel meer met de pony’s aan het doen. Wat geeft dat een prettig gevoel.
Ik ben nu al naar deze stalling gegaan omdat een paar dagen geleden een heel vreemd figuur naar mij toe kwam op de weide met de vraag of Daantje te koop was. De man was een donkere man en hij sprak Engels. Ik vertrouwde het voor geen goud en had besloten ze nu al te verhuizen.
Pony’s doen het goed en ik heb veel meer rust aan mijn hoofd:D helemaal mooi zo!

pien_2010

Berichten: 42798
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 18:50

Griezelig die vraag over Daantje. Super dat je jouw instinkt hebt gevolgd en ze op stal staan. Met Sunny komt het ook wel goed. Klinkt allemaal heel fijn toppertje!

Jolliegirl

Berichten: 32936
Geregistreerd: 18-07-04

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-18 21:49

Hoe gaat het met de wormbesmetting?

Fijn dat je verhuisd bent zeg!
Neem nu ook zelf je rust he.

The_Cat

Berichten: 7275
Geregistreerd: 04-11-15
Woonplaats: BE

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-18 10:15

Wat goed dat je nu al kunnen verhuizen bent en dat ze het daar zo goed doen! Goed ook dat je weg bent als er zo iemand vreemd aan je weide is


The books we love, they love us back. And just as we mark our places in the pages, those pages leave their marks on us.
I can see it in you, sure as I see it in me. You're a daughter of the words. A girl with a story to tell.

zonnebloem18

Berichten: 24818
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-18 23:14

Even een reactie om het topic te heropenen op verzoek van TS.

♥10 april 2014 is ons kleine wondertje Lotte geboren.♥

Bon_charmeur
Berichten: 1477
Geregistreerd: 23-05-09
Woonplaats: blijham

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:00

ben benieuwd ho ehet de ponys vergaat op hun nieuwe stal en natuurlijk foto's. lees al tijden mee.

You Only Live Once!!..

Lotus83

Berichten: 5918
Geregistreerd: 02-10-09
Woonplaats: Naarden

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:03

Ook ik ben heel benieuwd hoe het met jullie gaat :j

Voor altijd in mijn hart.. ♡♡♡
https://www.vinted.nl/member/27278217-saina1983

onpaard

Berichten: 2952
Geregistreerd: 28-03-13

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 09:23

Ik vind het erg leuk om updates over Daantje te lezen, ook al reageer ik niet vaak.

*****

Nico_lette

Berichten: 1829
Geregistreerd: 05-01-15
Woonplaats: Joure, Friesland

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-18 10:37

Ik ben ook een stille meelezer die t heel leuk vindt om te zien hoe jullie vooruit gaan! :D

Never apologize for being yourself


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Hanneke137, jazzejam, maaikemuis, NorwayFjord, tesseke, Whizz en 20 bezoekers