[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 09:48

Dankjewel! heb het beste voor hem over en natuurlijk ook voor de anderen pony's!

Koper

Berichten: 30258
Geregistreerd: 12-10-07
Woonplaats: In een mooi dorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 09:55

Je zwartje is er wel helemaal wijs mee, wat lief <3 Is dat ook een hengstje?

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 10:37

Wat ik me afvraag.. als het diertje zo'n slechte start heeft en er zo "apart" uitziet nu, waarom dan niet gelijk een da bij halen om even een checkup te doen voor het beestje ?
Hij ziet er niet voor niks zo uit en kan alle hulp gebruiken die er is.

Janine1990

Berichten: 43804
Geregistreerd: 13-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 11:12

Mondy schreef:
Wat ik me afvraag.. als het diertje zo'n slechte start heeft en er zo "apart" uitziet nu, waarom dan niet gelijk een da bij halen om even een checkup te doen voor het beestje ?
Hij ziet er niet voor niks zo uit en kan alle hulp gebruiken die er is.


Het diertje leeft, eet, drinkt, heeft geen koorts of andere signalen dat er stande pede een DA bij moet komen. Ik vind het juist goed dat TS dat niet doet, want dan ga je door een andere bril kijken. TS kan nu een beetje aftasten wat voor paardje het is. En te lezen aan haar manier van omgang met de adviezen en de aanpak van de verzorging, is ze echt niet op haar achterhoofd gevallen wat betreft dit soort dingen en kan ze prima zelf die eerste dagen door met het diertje.

Om dan met een concreet verhaal bij haar dierenarts te komen, die kan er dan toch ook veel beter bij helpen?

Mondy

Berichten: 11825
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:08

Tja die kan wellicht beter advies geven mbt wel of niet ontwormen, bloedprikken wel of niet scheren ipv wij vanaf een schermpje

Floortz
Berichten: 1774
Geregistreerd: 19-02-15

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 14:17

Daantje is een mazzelaartje. Top dat hij een warm huisje heeft bij jou.

Madje1992

Berichten: 2002
Geregistreerd: 10-04-10
Woonplaats: Vlissingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 16:01

othelloster schreef:
bedankt voor de vele reacties! dat ik hem meteen samen met het andere veulen heb gezet is omdat ze het beter doen met een maatje dan alleen. vanaf het eerste moment ging het al goed. heb daantje ook heel goed en nog steeds in de gaten gehouden of hij niet ziek is. dat is niet. hij heeft alleen een enorme achterstand in groei en ontwikkeling. ik ga straks mijn vaste dierenarts eens bellen voor advies.

en wat betreft de andere pony's op de weide. daar staan ze van gescheiden. en zijn allemaal ontwormd en hebben geen wormen. het zwarte veulen wordt mee ontwormd op de tijden als daantje ook ontwormd wordt.

Zoals ik het hier zit neemt TS zeker het advies van een DA mee.

TS ik wil je zeggen dat wat je doet super is!! En hoe met alle adviezen en tips omgaat helemaal top is!! Super!!!!!

Noukjenn
Berichten: 0
Geregistreerd: 19-07-12

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:05

Ik zou graag het volgende willen vermelden:

Ik, Anouk Kleinreesink, beheer de websites van stal van Noukjenshof en stal van de Kemp. Ik ben de eigenaresse van stal Noukjenshof, de sites heb ik samen met mijn stiefopa, Ties Steenbreker, die eigenaar is van stal van de Kemp. Aangezien hij niet zo goed met computers overweg kan, hierbij zijn verhaal.
26 juni 2017 is Lex van de Kemp geboren, 4 weken te vroeg en dus niet compleet volgroeid. Na enkele dagen zag ik dat het veulen niet veel bijkwam en zijn toen met hem naar de dierenkliniek in Zeddam geweest. Daar bleek dat zijn moeder Alissa van de Kemp niet genoeg melk gaf en kregen vanuit de dierenkliniek veulenmelk mee om bij te geven. Dat hebben we toen ook gedaan. Daarnaast is Alissa gespoten om de moedermelk meer op gang te laten komen. Na een aantal weken zag ik dan ook verschil en bleef hij stabiel en werd niet slechter.
Ik had 2 andere hengstveulens te koop staan en daar had ik al snel kopers voor. Zij zijn toen komen kijken en zagen toen ook Lex. Ze wilden hem heel graag hebben, maar ik heb er toen al bij gezegd dat hij bijgevoerd moest worden en dat hij extra zorg nodig had. Zij hebben toen beloofd dat zij goed voor hem zouden zorgen. Ik wist niet dat zij van plan waren het veulen door te verkopen. Anders had ik dit nooit laten gebeuren!

Naar aanleiding van dit topic op bokt.nl van de huidige eigenaresse van Lex kregen wij op onze website een anonieme, boze reactie waarbij we de aantijging kregen dat wij pony’s verwaarlozen. Dit is zeer zeker niet het geval en daarom schrokken wij ook van deze aantijging. Daarom doen wij hier ons verhaal. Wij zouden nooit onze pony’s verwaarlozen! Laat dit voor iedereen heel duidelijk zijn!! Kom zelf verhaal halen in plaats van zelf conclusies te trekken en ons te beschuldigen! Internet is een grote kracht in zowel positieve als negatieve zin. Het kan je veel goeds brengen, maar het kan ook snel mensen ten gronden richten. Dus denk eerst even na voordat je iemand beschuldigd van iets waarvan je het hele verhaal niet weet! Nogmaals, de huidige eigenaresse kan niets doen aan het feit dat andere personen ons beschuldigen. Zij heeft haar kant van het verhaal verteld, wat wij alleen maar kunnen begrijpen. Wij hebben zeer veel respect voor haar dat zij Lex heeft geholpen om erdoor te komen. Heel erg bedankt vanuit onze kant! Wij hopen dat de hele situatie begrepen wordt en dat onze naam gezuiverd wordt!

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:10

Voor jullie ook naar om te zien lijkt me..

Anoniem

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:23

Uiteindelijk alleen maar verliezers en Lex het meest de dupe , triest dat ze dat dier zo weer verkocht hebben .

Birdie60

Berichten: 8398
Geregistreerd: 16-06-07
Woonplaats: zeeland (noord-brabant)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:30

Och wat een dotje.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:31

dierenarts komt langs.... het klopt van geen kant meer met hem.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Berichten: 110664
Geregistreerd: 08-08-03
Woonplaats: Haaren (NB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:34

othelloster schreef:
dierenarts komt langs.... het klopt van geen kant meer met hem.


Oh jee, wat is er aan de hand?

Fijn dat de fokker/ster ook haar kant van het verhaal belicht :j

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:36

och jee..
Sterkte meid!

Noukjenn
Berichten: 0
Geregistreerd: 19-07-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:37

IMJ schreef:
Voor jullie ook naar om te zien lijkt me..


Ja dat zeker, we schrokken ervan! Maar ik ben zo blij dat hij het uiteindelijk goed heeft gekregen! We gaan nog wel even verhaal halen bij degene die Lex heeft gekocht van ons, hoe heeft dit zo slecht kunnen lopen, dat vragen we ons echt af.


Rebecca schreef:
Uiteindelijk alleen maar verliezers en Lex het meest de dupe , triest dat ze dat dier zo weer verkocht hebben .


Ja echt onbegrijpelijk! Wij hadden er vertrouwen in dat hun goed voor Lex zouden zorgen, maar niets bleek minder waar.. Heel erg dat dit zo is gelopen!


othelloster schreef:
dierenarts komt langs.... het klopt van geen kant meer met hem.


Oh mijn god, wat is er aan de hand?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:40

Noukjen kon het veulen niet sowieso beter bij de moeder blijven? Melk of geen melk, zo'n dier heeft zijn moeder ook voor andere dingen nodig.. maargoed dat is achteraf gepraat natuurlijk. En ik begrijp dat de situatie moeilijk was.
Zal duimen dat de pony een gezond leven gaat krijgen in elk geval :)

Mloes

Berichten: 5172
Geregistreerd: 23-05-04
Woonplaats: Holten

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:42

Gosh wat een ding :( Kan me voorstellen dat je het niet over je hart kan verkrijgen om zo'n beetje te laten staan. Hopelijk goed nieuws van de DA!

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 17:53

Afbeelding

Afbeelding

vanuit de stal nu, gaan hem helemaal onderzoeken want het klopt van geen kant meer.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:57

Doet hij raar/ anders?

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 17:58

Smee__ schreef:
Dit lijkt mij gewoon een beestje met dwerggroei, zou ook de vreemde bouw verklaren..

Lief dat je je over hem ontfermd hebt :)


Precies dit denk ik ook. Heel veel succes en plezier met de kleine!

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-12-17 18:00

zijn hele onderkaak/snijtanden zit onder de pus/bloed en allemaal ontstoken. en we gaan bloedprikken en meer doen om te kijken waar zijn probleem zit. en zien of alles wel goed functioneerd in zijn lijf.

Janinevv

Berichten: 13236
Geregistreerd: 12-01-16

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:02

Och bah wat naar!
Heel veel sterkte.

Anoniem

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:03

Heel veel sterkte met hem

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:07

Och jee..

Mizora

Berichten: 18094
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-17 18:08

Ach nee, oliebol zeg. Houdt er rekening mee dat paarden die het heel slecht hebben gehad vaak een zeer ernstige terugval krijgen tussen de 4-6 weken. Het op peil brengen van de mineralen en vitaminen gaat dan opeens mis. Daarom moet je op opknappers die zo mager zijn eigenlijk eerst nog heel arm voeren.

Wees je daar bewust als de dierenarts een vitaminespuit adviseert en geef dit als risico dan aan zodat jullie samen hier een wel overdacht besluit in kunnen maken.