[VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
justdiesel
Berichten: 4949
Geregistreerd: 23-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 18:40

Fijn dat hij wormen vrij is, nu de rest nog overwinnen.
Beterschap Daantje

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-07-18 22:32

Ik heb vandaag geprobeerd op de pony waar Daantje altijd mee samen in de stal staat samen te zetten met een andere pony in de stal. zodat Daantje alleen in de stal kan.... uitkomst.... pony's over de zeik.... zijn niet te scheiden van elkaar. nu dus maar creatief op een andere manier voeren. gisteren hebben we hem weer geschoren

Joscaa

Berichten: 14493
Geregistreerd: 16-05-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 22:47

othelloster schreef:
Ik heb vandaag geprobeerd op de pony waar Daantje altijd mee samen in de stal staat samen te zetten met een andere pony in de stal. zodat Daantje alleen in de stal kan.... uitkomst.... pony's over de zeik.... zijn niet te scheiden van elkaar. nu dus maar creatief op een andere manier voeren. gisteren hebben we hem weer geschoren


Ten eerste; onwijs fijn dat hij wormvrij is, wat fijn zeg, eindelijk!! :):) En ben benieuwd hoeveel het supplement hem gaat helpen, zou toch top zijn als dat oplossing bied! En wat betreft de twee die niet meer te scheiden zijn, echt heel rustig uitbouwen. Daan gewoon mee nemen voor een rondje om het gebouw en dan weer terug zetten. Dat doen tot die andere pony rustig(er) blijft en dan een keer twee rondje om het gebouw etc. Is toch ook wel fijn dat je soms alleen Daan mee op pad kan gaan nemen, haha. Succes, je doet het goed :*

Dustinlover

Berichten: 8742
Geregistreerd: 17-12-04
Woonplaats: Cromvoirt

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 21:12

Wat een fijne update! Wel wil ik je waarschuwen en niet bang maken tegelijk. Ik heb zo 1 jaar gevochten met mijn pony. Die had geen wormen op zowel mest als meerdere malen bloedonderzoek. Mijn pony kreeg dan ook koliek en we dachten ook maagzweren. Pony was gewoon niet actief genoeg dus een scope genaakt en hier waren wat zweren te zien. Dus medicijnen en naar huis. Helaas de volgende dag stierf hij thuis en na sectie bleek toch echt bloedworm de oorzaak. Deze had alleen al zoveel schade aangericht dat het wachten was op ondanks het goede ontwormen en testen.
Wil je niet ontmoedigen maar hou het in je achterhoofd. Qua maagzweren zag ik mijn pony na 4 dagen gastrogard alweer beter worden de 1e keer dat hij ziek werdt(2e keer was fataal).

WendyLotte

Berichten: 1138
Geregistreerd: 01-01-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-18 22:23

Dustinlover schreef:
Wat een fijne update! Wel wil ik je waarschuwen en niet bang maken tegelijk. Ik heb zo 1 jaar gevochten met mijn pony. Die had geen wormen op zowel mest als meerdere malen bloedonderzoek. Mijn pony kreeg dan ook koliek en we dachten ook maagzweren. Pony was gewoon niet actief genoeg dus een scope genaakt en hier waren wat zweren te zien. Dus medicijnen en naar huis. Helaas de volgende dag stierf hij thuis en na sectie bleek toch echt bloedworm de oorzaak. Deze had alleen al zoveel schade aangericht dat het wachten was op ondanks het goede ontwormen en testen.
Wil je niet ontmoedigen maar hou het in je achterhoofd. Qua maagzweren zag ik mijn pony na 4 dagen gastrogard alweer beter worden de 1e keer dat hij ziek werdt(2e keer was fataal).


Hier dezelfde ervaring met bloedwormen. Helaas werd het paardje maar 2 jaar.

Kyno

Berichten: 10422
Geregistreerd: 07-09-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 12:10

Ik zie dit topic nu pas en ben de laatste jaren bijna uitsluitend een bokt-meelezer, maar hier moet ik gewoon op reageren.
Wat ben jij een mooi mens en wat heeft Daantje veel geluk gehad met jou! Ik wens jullie alle goeds toe <3 .

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-18 17:40

Afbeelding
Daantje vandaag!

pien_2010

Berichten: 43267
Geregistreerd: 08-12-10
Woonplaats: Limousin

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 17:56

Hij ziet er goed uit! !

Ivana78

Berichten: 167
Geregistreerd: 27-03-18
Woonplaats: Heerlen

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 18:16

Heerlijk beesie is het toch

PP_bokt
Berichten: 5
Geregistreerd: 28-07-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-18 19:50

othelloster schreef:
[ [url=m/6vo557.jpg]Afbeelding[/url] ]
Daantje vandaag!


Ik heb net je hele topic gelezen. Wat ben jij een topper en wat een knappe pony is Daantje! Wat een heerlijke foto is dit <3

Dieselpaard
Berichten: 1758
Geregistreerd: 19-07-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:42

Hoe gaat het met Daantje nu ts? Hij ziet er op de laatste foto goed uit!!

(Even een passende tekst gemaakt die bij dit topic hoort ;) )
Laatst bijgewerkt door Dieselpaard op 31-07-18 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

Rocamor

Berichten: 10855
Geregistreerd: 21-11-02

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 11:51

Dat kijkerig gedrag in dit topic is voornamelijk van alle bokkers die meeleven met Daan en zijn reddende engel.

De link met jouw kijkerige paard ontgaat me enigszins. Verkeerde topic gepost?

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-18 13:24

Ik zal straks even een uitgebreide update posten:) het gaat eigenlijk wel goed

Ladybird
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 18678
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Wakkerdam

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-18 13:12

Ik ben benieuwd hoe het met daantje gaat! :D doorstaat ie de hitte goed?

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-08-18 21:20

Eindelijk tijd voor de beloofde update over Daantje.
Hoe het met Daantje gaat is met de dag verschillend. De ene dag barst hij van de energie en de andere dag is hij niet vooruit te branden.
Op allerlei manieren aan het kijken hoe ik hem zo optimaal mogelijk kan houden maar nog altijd is het niet zo als ik dat graag zou hebben.
Daantje is heel gevoelig op de manier van hoe hij word gevoerd. Als ik hem dagelijks een grote hoeveelheid krachtvoer geef dan is het een beestje met pit en energie. Leeft hij alleen op ruwvoer en grasbrok met vitamine/mineralen brokken dan is hij niet vooruit te branden.
Nu ben ik geen voorstander van een pony krachtvoer geven, maar bij Daantje was het noodzaak. Met alleen ruwvoer had hij het niet gered. Hebben afgelopen tijd een bloedonderzoek late doen, mestonderzoek laten doen. Daantje is wormen vrij. Hij behoord alleen tot de groep wat de gemiddelde leverwaardes iets te hoog heeft. Dierenarts vertelde dat er een kleine groep paarden/pony’s is die altijd de leverwaardes of andere orgaanwaardes wat hoger heeft als normaal. Niet schrikbarend veel maar een nihil verhoging.
Ik blijf deze pony het niet goed genoeg doen. Ergens moet er toch iets zijn.
Nu dus weer verder kijken met hem en weer verder puzzelen.
Verder gaat het wel goed met hem, het is en blijft een pony met een mega grote gebruikingsaanwijzing.

Daphara

Berichten: 7211
Geregistreerd: 05-08-16
Woonplaats: Aan de IJssel

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 12:09

Wat voor een krachttoer geef je hem nu?
Ik ben erg te spreken over Breed & Grow van Vitalbix, geen suikers en zetmeel en mijn jaarling is er dol op, ze doet het zoveel beter op B&G dan op krachttoer waar wel suikers en zetmeel in zit.

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 13:06

Moet zeggen dat mijn 2-jarige het ook extreem goed doet op de b&g. Is nu een echte glimkikker.

Ik weet niet in hoeverre je ervoor open staat, maar miss zou je Daantje een keer door een homeopaat of iets kunnen laten doormeten. Ik stond hier tot 5 jaar geleden totaal niet voor open/ik vond het onzin. Maar bleef het gevoel houden dat er bij mijn merrie iets niet goed zat, osteopaat (die tevens ook doormeet) laten komen en daar kwamen een aantal dingen uit, die de dierenarts njet wist, maar later wel erkende.

Daantje heeft iig al super veel geluk met jou, hoeveel jij je voor hem inspant!

frisian_love
Berichten: 1185
Geregistreerd: 07-07-12
Woonplaats: Ophemert

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-18 12:08

Ben al een poosje een stille meelezer, en mijn complimenten voor hoe je voor Daantje geknokt hebt.
Idd aanvullend op de vraag over de homeopathie, zou je kunnen overwegen om naar dierenkliniek den hoek in de Bilt te gaan (Eric laarakkers),
Wel gewoon dierenartsen, maar zij kijken met een holistische insteek.
Zijn er erg goed in, om dat “iets” op te sporen.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-18 19:27

Afbeelding
Daantje vandaag:)

Hannanas
Berichten: 13015
Geregistreerd: 21-01-06
Woonplaats: Gelderland

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 00:16

Knapperd geworden!

Pepperrr

Berichten: 8387
Geregistreerd: 28-07-16
Woonplaats: Nistelrode (NB)

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 11:47

Het is ook zo'n knappe man. Als ik een merrie was zou ik het wel weten hoor :))

7ofhearts

Berichten: 2756
Geregistreerd: 02-11-14
Woonplaats: Daar waar we gelukkig zijn..

Re: [VOLG] Daantje, als het leven soms een andere wending neemt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 21:39

Gek hé, maar bij het zien van de laatste foto van Daantje krijg ik opeens de indruk dat ik daar geen blije pony zie.
Het kan uiteraard het fotomoment zijn, maar toch.

vopo914

Berichten: 310
Geregistreerd: 31-07-14
Woonplaats: 't hoge noord'n

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:17

@raafsmits...ik dacht het en jij zegt het..
Snap ineens wat de ts bedoeld met dat er wat is maar dat ze de vinger er niet op kan leggen...
Maak je wel plezier met hem TS ?
Ben je blij als je bij hem bent?
Ik denk dat dat voor zijn geestelijk welzijn belangrijk is
Het lijkt me een gevoelig diertje..maakt hij zich misschien ook zorgen omdat jij je zorgen maakt?
Ik weet dat het raar klinkt maar hier moet ik ineens aan denken

Fenrir
Berichten: 34829
Geregistreerd: 17-12-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 22:26

RaafSmits schreef:
Gek hé, maar bij het zien van de laatste foto van Daantje krijg ik opeens de indruk dat ik daar geen blije pony zie.
Het kan uiteraard het fotomoment zijn, maar toch.


Hier idem dito, maar het kan ook aan de lange manen liggen die maken hem wat suffig/sloom en doen hem meer uit verhouding lijken.

othelloster

Berichten: 2309
Geregistreerd: 30-12-12
Woonplaats: Nuth

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-18 22:29

Het is helaas een hele gevoelige pony, de kleinste dingen merkt hij al op aan mij. Momenteel lopen veel dingen niet goed vanuit mijn kant. veel verschillende dingen en dat vreet energie aan mij. al dagen lang ben ik de hele dag gaar. Hij mist ook echt energie. of hij misschien mijn energienivenergieniveau overneemt?