Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Granoek
Blogger

Berichten: 10462
Geregistreerd: 26-11-13

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:19

Dit zijn toch altijd zulke heerlijke topics hé <3
Hoe jouw zoontje ook altijd in die camera lacht :D


Caesar
Berichten: 9295
Geregistreerd: 20-01-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:23

Steeph schreef:
Wat een onwijs brave pony!

Het is duidelijk te zien dat Jesse, zichzelf nog niet helemaal kan balanceren boven een sprong en daardoor aan de teugels hangt. Ik vindt dat geen prettig gezicht :\


Als ik de fotos vergroot zie ik niet dat hij in de teugels hangt. Hij heeft keurig het hulpriempje vast net als in galop; wat een prima oplossing is.

Wat een geweldige combinatie!

De praktijk is de leermeester van alle dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:23

Wat is het toch een leuk stel! <3 wat voor hoofdstelletje is dat op de eerste foto's? Lijkt me een erg handig dingetje!

Ragdollcat
Berichten: 14662
Geregistreerd: 03-08-08
Woonplaats: Daar waar ik woon

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:35

Fantastisch dit!!!

Weggebokt
Berichten: 10018
Geregistreerd: 15-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 17:56

Steeph schreef:
Wat een onwijs brave pony!

Het is duidelijk te zien dat Jesse, zichzelf nog niet helemaal kan balanceren boven een sprong en daardoor aan de teugels hangt. Ik vindt dat geen prettig gezicht :\

Hij heeft gewoon een hulpriempje vast hoor.. Maar ik hou mezelf maar aan je eigen onderschrift...


Echt onwijs gaaf en lief dit ! heerlijk <3

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:02

Ohhh ik vind ze zo stoer! Helemaal fan
Super leuk!
Hoe oud was hij toen hij begon met rijden?
Mijn 2.5 jarige wil al wel wandelen maar vraagt nog niet of hij er op mag dus dat is prima.
Zou wel leuk zijn als hij dat straks ook wil

kirsten4

Berichten: 2902
Geregistreerd: 02-01-13
Woonplaats: Overijssel

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:13

Ik vind ze zo'n geweldig stel <3

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 18:31

SindyKaya schreef:
Steeph schreef:
Wat een onwijs brave pony!

Het is duidelijk te zien dat Jesse, zichzelf nog niet helemaal kan balanceren boven een sprong en daardoor aan de teugels hangt. Ik vindt dat geen prettig gezicht :\

Hij heeft gewoon een hulpriempje vast hoor.. Maar ik hou mezelf maar aan je eigen onderschrift...


Echt onwijs gaaf en lief dit ! heerlijk <3

Caesar schreef:
Steeph schreef:
Wat een onwijs brave pony!

Het is duidelijk te zien dat Jesse, zichzelf nog niet helemaal kan balanceren boven een sprong en daardoor aan de teugels hangt. Ik vindt dat geen prettig gezicht :\


Als ik de fotos vergroot zie ik niet dat hij in de teugels hangt. Hij heeft keurig het hulpriempje vast net als in galop; wat een prima oplossing is.

Wat een geweldige combinatie!


Ondanks dat hij het bokriempje vast heeft krijgt de pony niet de mogelijkheid en ruimte om zijn hals te strekken en mooi te bollen boven de sprong. Er staat spanning op de teugels, en dat is zichtbaar.

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

ingridxxs

Berichten: 256
Geregistreerd: 17-03-13
Woonplaats: Nieuw balinge

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:48

Waarom moet er altijd iemand zeuren... Jullie zijn geweldig! Elke keer weer leuk om de foto's te zien en jullie doen het super

Insta: @fjordfons_
Facebook: Fjord Fons
Classical dressage

Donna89

Berichten: 4031
Geregistreerd: 03-12-09
Woonplaats: Eibergen

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:55

Echt he. Gelukkig mag je van de rest van de wereld nog wel leren en hoef je niet meteen alles te kunnen en hoef je niet met de spring balans op 2 beugels geboren te zijn.....

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 20:55

Super leuke combi blijven ze toch, wou dat ik zo een mama en pony vroeger had <3

S <3

Steeph

Berichten: 4346
Geregistreerd: 02-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:22

ingridxxs schreef:
Waarom moet er altijd iemand zeuren... Jullie zijn geweldig! Elke keer weer leuk om de foto's te zien en jullie doen het super


Dit is geen zeuren hoor. Dit is gewoon een opmerking over wat mij opvalt en wat ik oneerlijk vindt richting de pony.


Donna89 schreef:
Echt he. Gelukkig mag je van de rest van de wereld nog wel leren en hoef je niet meteen alles te kunnen en hoef je niet met de spring balans op 2 beugels geboren te zijn.....


Dat zeg ik toch ook niet? Ik geef alleen aan dat ik het een onprettig beeld vindt en geef aan waarom dit voor mij zo over komt. Voor de pony is het niet eerlijk om over deze hindernis te gaan omdat de ruiter de pony in de weg zit door niet genoeg ruimte te geven en niet in balans te zitten (en dat is een understatement, want hij zit tegen op 2 van de 3 foto's).

Wil je kunnen studeren? - > https://NietMijnSchuld.nl

Nynkster

Berichten: 5330
Geregistreerd: 04-03-12
Woonplaats: Exloo (Drenthe)

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:27

Pfff altijd die mensen die verwachten dat jonge kinderen als topruiters rijden. Poow ziet eruit alsof ze het nog steeds Superleuk vindt en Jesse heeft keurig het riempje aan het zadel vast.

Ik zou zeggen, lekker zo doorgaan! Ik geniet elke keer weer als je een topic opent <3 wat een super stel *\%/*

www.truenorthbordercollies.com
Werklijn Border Collies

Elienn22
Berichten: 16
Geregistreerd: 19-12-15

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:50

Wat een leuke combinatie. Het rijden ziet er heerlijk relax uit

Lekker blijven oefenen dan komt de balans vanzelf.


Alja

Berichten: 25519
Geregistreerd: 05-10-02
Woonplaats: Emmercompas-cuum

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-17 21:55

En al die manegeponys die elk uur een ander kind op de rug krijgen en ook kinderen die moeten leren springen?
Zou me daar meer druk over maken dan deze pony.

ONDERSCHRIFTLOOS

Mirthe94

Berichten: 112
Geregistreerd: 23-08-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:14

Super schattig samen <3

Cathan<3

ravellie

Berichten: 3068
Geregistreerd: 01-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:15

'Superleuk om te zien

Calice

Berichten: 9788
Geregistreerd: 31-05-04
Woonplaats: Hardinxveld-Giessendam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-17 15:18

Zo, eindelijk eens tijd om uitgebreid te reageren :)) .
Zag dat ze ook nog een plekje in uitgelicht hebben gehad <3 , super leuk!

Iedereen heel erg bedankt voor alle reacties :) , Jesse vond het leuk dat ik ze voorlas :j .
en het naar de camera kijken boven de sprong is inderdaad grappig :') , vaak rijd hij ook nog even langs om de foto te bekijken haha.
Poow blijft een heerlijk dier :+: , we zijn ook super zuinig op haar. Hier vind ik er denk ik maar 1 van in mijn leven.




_KiMbErLeY_ schreef:
Heerlijke fotos weer Ilse! <3

Zo leuk om ze op te zien groeien! Kan me alleen niet meer zo goed herinneren wanneer ik je begon te volgen :P zal wel met lola toendertijd zijn geweest... 4 jaar geleden? :)

Zo ongeveer denk ik wel ja :j , Poow is sinds die tijd ook echt nog heel erg veranderd :))


jeetje77 schreef:
Ge-wel-dig. Wat een concentratie beide. En die focus van Poow. Prachtig om te zien. Dank je wel om hier van mee te mogen genieten.

Geen dank :) ! Jij heel erg bedankt voor de leuke reactie.


loveslimpie schreef:
Kun je Jesse wat minder eten geven? Hij wordt echt zo snel groot, ik blijf van ze genieten!

Haha jij hij groeit veel te hard := , gelukkig valt het met het zadel er op wel mee hoe lang zijn stelten op Poow zijn :)) .

Bananas schreef:
Kabayo schreef:
Prachtig! Ik vind het ook een prachtige shet. Die van mij zijn ontplofte haarballen met korte pootjes _O-

Mag ik vragen waar je dat halster weg hebt op de eerste fotos?


Volgens mij komt die van de Decathlon.

Het bruine halster/hoofdstelletje komt inderdaad van de decathlon, het rood/bruine halster op de eerste 3 foto's is een Anky halster :) .


loez schreef:
Oooooh <3 ik word elke keer meer fan van ze! Poow groeit ook prachtig uit zeg! Heerlijke gangen!

Haha soms groeit ze iets teveel momenteel :') , maar we zijn druk haar buikje er af aan het trainen :)) .


x__danii schreef:
Jaa, daar zijn ze weer <3 !! Wat stoer dat hij al een sprongetje durft!!

Kan je een keer een filmpje plaatsen? Lijkt me zo leuk om te zien :j

Ik zal eens kijken of ik een keer een stukje kan filmen om te plaatsen :) .


Lianne schreef:
Wat is het toch een leuk stel! <3 wat voor hoofdstelletje is dat op de eerste foto's? Lijkt me een erg handig dingetje!

Het hoofdstelletje is van de decathlon en inderdaad erg handig in gebruik :j .


Donna89 schreef:
Ohhh ik vind ze zo stoer! Helemaal fan
Super leuk!
Hoe oud was hij toen hij begon met rijden?
Mijn 2.5 jarige wil al wel wandelen maar vraagt nog niet of hij er op mag dus dat is prima.
Zou wel leuk zijn als hij dat straks ook wil

Een beetje zitten deed hij al best jong, wat rondstappen begon rond de 2,5.
Maar sinds we 2 jaar geleden naar pension zijn verhuisd en een bak hebben is hij begonnen met een beetje aan de longe hobbelen en af en toe een rondje draven, rond 4,5 begon hij het draven langer vol te houden en sinds deze zomer mag hij los rijden (mits er geen anderen in de bak zijn). Inmiddels is hij 5,5 jaar oud :) .



Steeph, bedankt voor het meedenken uit belang voor de pony. Ik kan je echter verzekeren dat hij niet in haar mond zit te trekken. Wel zal ik eens kijken of en wat voor verschil het geeft als hij met een (nog) losse(re) teugel springt. Doordat we hun nog volledig naar de sprong begeleiden is dit veilig uit te proberen.
Ik denk overigens dat je je punt duidelijk hebt gemaakt hier in het topic en hoop dat je het dan ook verder los kan laten :) .

Instagram @shetlanderpoow

Dee_Es

Berichten: 3662
Geregistreerd: 05-11-05
Woonplaats: Twente

Re: Het vertrouwen blijft groeien tussen Poow en Jesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:30

Ik word iedere keer weer vrolijk van je topics TS. Wat zijn Poow en Jesse toch een leuk stel.

En ondanks dat ik vind dat we vooral het onderschrift van Steeph moeten opvolgen is het misschien een idee om Jesse een pluk manen vast te laten houden, dan zitten zijn handen iets verder naar voren wat misschien ten goede komt aan zijn balans. Maar ik zou me er verder vooral niet te druk om maken. Lekker verder laten huppelen, die Z-springruiter houding komt dan vanzelf wel een keer ;)

Blade B+13 [PR214,5] L1+12 [PR 216] L2 + 13 [PR 206] M1 + 19 [PR 220] M2 + 7 [PR 191]

Xanthippe

Berichten: 1720
Geregistreerd: 02-12-08
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-17 15:32

Wat een heerlijk duo!
En hoe ze allebei recht in de camera kijken op de eerste springfoto, zalig! Ze hebben er duidelijk allebei plezier in en da's mooi om te zien +:)+

I'm addicted to the way I feel when I think of you.


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: IASCrawler en 23 bezoekers