Mijn eerbetoon aan mijn vriendinnetje Soraya

Moderators: RianneH, Neonlight, balance, Ymor, Melissa0304

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Annet_Dottie

Mijn eerbetoon aan mijn vriendinnetje Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 00:03

1/11/2015, de dag dat ik afscheid moest nemen van mijn eigen aller eerste paardje.
En wat voor paard. In het diepste dal van mijn leven kwam zij op mijn pad.
Ik ging voor haar door het vuur. Vanaf dag 1 was het in een woord fantastisch..
Tuurlijk hebben we ups en downs gehad en heb ik ook geroepen ik verkoop haar wel het lukt toch allemaal niet!

Ik kocht natuurlijk ook geen paard om hem/haar na een paar jaar vrolijk weer te verkopen.
Voor ik hier een boek werk van maak, ik ben opgelicht, belazerd en ga zo maar door.
Mijn allerbeste maatje werd meer een handelswaar dan de vriendin die ze voor mij was.
Honderden valse beloftes, we kopen geen ouder paard om haar door te verkopen, ze word puur voor recreatie gebruikt, je mag altijd langs komen. Na nog geen 2 week bleek er al veel niet te kloppen, mevrouw haar sport paard had zomaar ineens een blessure, niks meer aan te doen hup paard terug naar de fokker. Ook binnen 2 week was mijn lieverd alweer verhuisd van stal. Want een verhuizing van bijna de ene kant van het land naar de andere kant van het land was nog niet genoeg in een keer natuurlijk :x

Na 5 week werd ik zomaar overal geblokkeerd en weg was ze.. Na bijna een jaar kwam ik er achter dat ze nog geen half jaar later door verkocht is voor de dubbele prijs, als sport/fok merrie terwijl ik haar alleen wou verkopen als recreatie pony. Ik heb haar weer gevonden heb haar nog een keer gezien maar ook hier is ze na een jaar door verkocht voor opnieuw een hogere prijs.
Nu loopt de zoektocht dood en heb ik geen idee waar ze is..
Ik geef mezelf nog steeds de schuld van hoe het allemaal gelopen is omdat ik bij de kopers zelf diep van binnen geen goed gevoel had, maar me om heb laten praten door de mensen om me heen die dachten dat het wel goed zat..

Ze was er altijd, als ik vrolijk was of juist verdrietig. Bij de zoveelste ruzie met mijn ex. Hoe vaak ik wel niet heb uitgehuild in haar manen. EN hoe feilloos ze mij aanvoelde. Zo druk en hyper als ze kon zijn als ik niet lekker in mijn vel zat was ze rustig en lief, legde ze soms zelfs haar hoofd tegen mij aan terwijl ik ook vaak genoeg een lompe kopstoot kreeg..
Het is nu 2 jaar nadat ik afscheid heb genomen, en bijna een jaar geleden dat ik haar misschien wel voor het laatst heb gezien, daarom dit eerbetoon aan haar hier op bokt..
Even een greep uit een paar van mijn favoriete foto's samen zodat jullie kunnen mee genieten van onze bijzondere band.

Afbeelding
Een van onze vele wandelingen, je laatste stalling was vlakbij de snelweg maar daar bijna naast liep natuurgebied. We zijn richting de snelweg en zelfs er een stukje langs gelopen. Hoe trots was ik, een bewijs van het vertrouwen. Hier stonden we heel dichtbij de snelweg en kon ik rustig een selfie maken want als ik stil stond stond jij ook stil..

Afbeelding
Redelijk kort voor de verkoop. Naar de plas vlakbij. Toch eens kijken of je in het water wou.. Ik had mijn schoenen vol met water en was tot op mijn knieën nat. Jij hebt het water niet aangeraakt. Een vriendin was mee te paard en maakte een paar foto's. Brengt me toch een lach op mijn gezicht hoe ik daar stond te klunsen. Je zal wel gedacht hebben :x

Afbeelding
Sinds ik mijn spiegelreflexcamera had was je mijn favoriete model, bij het rollen probeerde ik zulke gaaf mogelijke foto's te maken. Deze kwam er uit :P

Afbeelding
In 2014 ben je gestolen... Misschien dat sommige bokkers dat ook nog wel weten.. Deze foto is genomen toen je net terug was op onze nieuwe stal, zo'n 5 minuten waren we er en je had al een vriendje gemaakt met jou "Adam".

Afbeelding
Op onze laatste stal was je echt weer happy. Ik had inmiddels mijn scooter rijbewijs gehaald dus afstand maakte niet veel meer uit. Het maakte me dus ook niet uit als ik aan kwam en je was jolig aan het doen in het land. Wat heb je je hier lopen uitsloven. Bokken en sprinten met je vriendjes, gelukkig had ik mijn camera bij me. Eenmaal uitgeraast heb ik je een knuffel en kus gegeven en ben ik lekker terug naar huis gegaan, je had je beweging wel gehad :+

Afbeelding
Gewoon, jou standaard lieve hoofdje <3

Afbeelding
1 september 2015 foto's gemaakt met hulp van m'n stalgenootje. Dat moesten de verkoop foto's worden. Dit blijft ook wel een van m'n favorieten..

Afbeelding
En toen... 31 oktober 2015.. Net onze laatste shoot gehad, het was nog niet helemaal zeker of je zou gaan de dag erna maar het leek er wel op. Na de shoot nog een stapritje rond de plas, na lang uitstel toch nog gedaan. Mijn mama was mee om ook afscheid van je te nemen en maakte nog een paar foto's die heel veel voor me betekenen.. Hier kwam de klap binnen dat dit misschien echt wel onze laatste keer was en had ik net uitgehuild in je manen..

Afbeelding
De eerste afscheidsshoot.. Helaas waren de meeste foto's mislukt en dus heb ik de 31e nog een shoot gedaan, toch is deze foto me ook wel erg dierbaar

Afbeelding
Je eeuwige kopstoten ontwijken :+, de laatste shoot 31 oktober..

Afbeelding
"Wat sta jij daar nou te doen?? Kom nou gewoon!"

Afbeelding
1 november. Een nieuw halster gekocht voor je voor je nieuwe eigenaren.. Hier was net besloten dat je weg ging en dit is een van de laatste foto's bij onze stalling..

Afbeelding
Aangekomen op je nieuwe stal.. Blij dat ik mijn camera mee had en dat mijn papa zo slim was die te pakken zonder te weten hoe ie werkt en toch nog wat mooie foto's heeft geschoten..

Afbeelding

Afbeelding

En dan de laatste foto's die ik van je heb.. Onze hereniging vorig jaar na een jaar onzekerheid..
De bovenste foto was toen we net aankwamen (niet geposeerd overigens), ik "riep" je zoals ik altijd deed en vergeet jou hoofd nooit meer. Zonder twijfel herkende je me gelijk.. Na dubbel check of ik geen lekkers had mocht ik je rustig knuffelen en kusjes geven..

De onderste was toen we echt afscheid moesten nemen en weg moesten.. Bij de auto trok ik eerst maar eens mijn warme laarzen uit en besloot ik heel impulsief toch nog terug te rennen naar je stal, op sokken :x hoe fijn het ook was. Ik wist diep van binnen al dat ik niet wist of ik je ooit weer zou zien dus ook dit afscheid was verschrikkelijk..

Ik kan alleen maar zeggen dat ik hoop dat ze het goed heeft nu, dat er weer lekker lol met je gemaakt word, dat niks "moet" en dat je lekker dat vrolijke eigenwijze beestje kan zijn die je bent.

Het doet me goed dit even van me af te schrijven omdat de hele situatie een hoop emoties met zich mee brengt die ik niet goed kwijt kan, aan de ene kant verdriet en aan de andere kant ook een grote lach als ik terug denk aan alle mooie herinneringen en de foto's zie..

Bedankt voor het lezen/kijken.

Annet_Dottie

Re: Mijn eerbetoon aan mijn vriendinnetje Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-11-17 19:08

Niemand een reactie ?

MoppieFilou

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:17

Wat een mooi paardje! <3 Ik kan begrijpen dat je haar mist! Hopelijk vind je haar nog terug!

Moppie - For always in my heart little friend! <3

DreamUp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:18

Wat sneu dat het zo gelopen is.. Uit je verhaal klinkt het als een bijzondere band die jullie hadden.
Hopelijk kom je haar nog eens tegen :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-17 19:24

Mooie foto's, maar ik snap niet helemaal uit je verhaal wat de reden was dat je haar verkocht?

Nymbous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 08:29

Het zijn mooie foto's <3 en het is zo jammer dat je haar hebt moeten verkopen en haar nu uit het oog verloren bent...

F <3 27-09-2019
Een Goodiebox met 10 euro korting voor maar 9,95?
https://www.goodiebox.nl/cheyennet

__elise__

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 12:23

Wat vreselijk dat je haar hebt moeten verkopen en dat het zo gelopen is! Dit is één van de redenen dat mijn paardjes mijn erf nooit afgaan, helaas kun je niet goed vertrouwen op de medemens. Met mijn oude bijrijdpaard had ik ook zo'n goede band, paard te koop, financieel niet handig om te kopen. Op het moment dat ze verkocht was, wist ik dat ik de foute keus had gemaakt. Een jaar later ben ik gaan zoeken, erachter gekomen dat ze bij vele handelaren was geweest en als 'ding' was gezien al die tijd. Ik heb haar voor een veel hogere prijs teruggekocht, maar het was het zeker waard. Paardje was helemaal in de war, fysiek en mentaal. Ze is nu een jaar bij mij, voornamelijk op de wei gestaan en ze begint nu pas weer oude zelf te worden.
Verkoop kan helaas onbedoeld echt geen pretje zijn voor een paard, heeft echt wel een grote impact. Ik hoop dat jouw Soraya goed terecht is gekomen :(:)

Bootsiebob

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-17 13:58

Wat een mooie foto's, zo jammer dat je haar hebt moeten verkopen :(:)

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 03:56

Hallo Annette, zoals ik je een paar dagen geleden heb gemaild via pb: Sorraya staat nog steeds bij dezelfde eigenaren (omgeving Arnhem)en heeft het daar erg goed. Ik begrijp niet dat je zegt dat ze spoorloos is want ik heb je dit al eerder gemeld.
Groet Lucky

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 09:29

Wat een prachtig eerbetoon aan een prachtig paard. <3

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 11:32

Allereerst bedankt voor alle lieve reacties <3
Late reactie van mij omdat ik de laatste tijd niet zoveel meer achter mijn computer zit en dat toch echt het makkelijkste typt :x

Cinnepin schreef:
Mooie foto's, maar ik snap niet helemaal uit je verhaal wat de reden was dat je haar verkocht?

Ik ben best wel lang bezig geweest dit topic te maken omdat ik dat er allemaal wel bij had staan, al mijn emoties kwamen er uit hier op "papier" en het werd dus echt een boek ipv een itp topic dus ik heb het op deze manier even korter gemaakt.
De reden van de verkoop is hoe makkelijk het mag klinken een financieel verhaal. Het laatste jaar hebben we ontzettend veel tegenslagen gehad. Net een duur goed (dacht ik) zadel gekocht die bleek ons verkocht te zijn door een oplichter zadelpasser, het werd daarna osteo fysio en als dat even rustig was was het weer tijd voor enten, tandarts, hoefsmid, nieuwe deken, uiteraard moest er ook een nieuw zadel komen. Ik had liever zelf geen kleren of eten dan dat zij iets tekort kwam dus ik trok alles van m'n spaarrekening af. Feit was wel dat ik in die periode veel ben afgevallen en mijn rijbroek véél te groot was maar ik daar geen geld voor had, laat staan voor normale kleren in het dagelijkse leven, alles was oud, half kapot of veel te groot maar ik had geen geld over om te shoppen. Ik kreeg toen 2 jaar en een paar maand geleden een aanbod om te verhuizen want ik had ontzettend veel overlast en wou heel graag verhuizen. Typisch genoeg kreeg ik toen een aanbod voor 3 portieken verderop, beneden woning met tuin. Huur scheelde niet veel maar wel 3 tientjes ongeveer alleen huis compleet uitgeleefd, alles moest geverfd, nieuwe vloer er in en ga zo maar door. Toen moest ik dus verplicht maar eens gaan nadenken wat ik verder wou met mijn leven. De verhuizing kon al moeizaam gaan als ik Soraya er bij had want zelfs geld voor een vloer had ik niet meer op mijn spaarrekening staan. Maar wat wou ik verder. Geen diploma's , jaren thuis gezeten leven draaide eigenlijk alleen maar om Soraya, alleen diep van binnen had ik nog de wens om te reizen meer van de wereld te zien maar ook te sparen voor de toekomst en evt. nog een studie te gaan doen.. Nouja na maanden nadenken, wikken en wegen was er geen andere keuze. De keuze kwam neer op kies je voor jezelf en je eigen leven + toekomst of kies je voor je paard. Ik moet eerlijk zeggen dat na alles wat er nu de afgelopen 2 jaar gebeurd is ik soms wel spijt heb dat ik niet voor Soraya heb gekozen maar voor mezelf..

Ter vergelijking met het verhaal kleding even ;

Afbeelding
Zo was ik eerst

Afbeelding
En dit was zo'n tussen de 15 en 20 kilo lichter, met dezelfde broek.. Vooral bij m'n billen kan je zien hoe wijd ie daar zat. Verbazingwekkend genoeg bleef hij wel zitten en ik heb hem gedragen tot hij versleten was en er echt gaten in kwamen.

(Sorry antwoord is alweer langer geworden dan de bedoeling was :+ )

__elise__ schreef:
Wat vreselijk dat je haar hebt moeten verkopen en dat het zo gelopen is! Dit is één van de redenen dat mijn paardjes mijn erf nooit afgaan, helaas kun je niet goed vertrouwen op de medemens. Met mijn oude bijrijdpaard had ik ook zo'n goede band, paard te koop, financieel niet handig om te kopen. Op het moment dat ze verkocht was, wist ik dat ik de foute keus had gemaakt. Een jaar later ben ik gaan zoeken, erachter gekomen dat ze bij vele handelaren was geweest en als 'ding' was gezien al die tijd. Ik heb haar voor een veel hogere prijs teruggekocht, maar het was het zeker waard. Paardje was helemaal in de war, fysiek en mentaal. Ze is nu een jaar bij mij, voornamelijk op de wei gestaan en ze begint nu pas weer oude zelf te worden.
Verkoop kan helaas onbedoeld echt geen pretje zijn voor een paard, heeft echt wel een grote impact. Ik hoop dat jouw Soraya goed terecht is gekomen :(:)

Ik denk ook dat ik er nooit 100% vrede mee zal hebben mits ik haar hier terug heb. Of dat ooit gebeurd, ik zou het oprecht niet weten.
Ik geloof best dat ze het nu goed heeft alleen dat er zo mee over gegooid is en ze zo afgemat is bij degene aan wie ik haar verkocht heb en die daarna zit heel diep waardoor ik ook in best veel mensen in de paardenwereld mijn vertrouwen kwijt ben..
Ik heb iig wel gezegd mocht er ooit nog een ander paard komen moet ik wel echt 1000% zeker weten dat die echt nooit meer weg hoeft. Dat dacht ik ook met Soraya en heb ik altijd gezegd, koste wat het kost ze zou blijven.. Nja die belofte heb ik niet kunnen houden..

~~~

Voor ik hier vragen over ga krijgen.
Ik heb een half jaar geleden een oproep geplaatst op het OV deel hier op bokt. En daarna een bericht gekregen van Luckyboy5, een kennis van haar heeft Soraya gekocht, daar kreeg ik helaas wel bij te horen dat het ook daar niet zeker was of ze daar wel echt zou mogen blijven. Verder weet ik niks, en daarom geldt voor mij ook nog steeds wel dat ik haar uit het oog ben verloren. Dit is natuurlijk een itp topic en een eerbetoon en het eindelijk delen van mijn verhaal, de oproep op OV heb ik ook niks meer mee gedaan alleen behalve dat ik nu dus wel weet dat ze nog wel in de omgeving Arnhem staat en dat het goed met haar gaat in ieder geval volgens Luckyboy5 weet ik helaas niks.
Vandaar dat ik het nog "uit het oog verloren" noem.

~~~

Edit ;

Vandaag is het ook precies een jaar geleden dat ik haar nog 1 keer op gezocht heb in het verre Arnhem. Als mijn ex, ex-schoonmoeder, en vader er niet waren geweest was ook dit nooit gebeurd dus om die ook nog even in het zonnetje te zetten in dit eerbetoon <3

Afbeelding

Afbeelding

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 04-11-17 11:45

Nouja zeg..
De eerste en waarschijnlijk laatste keer dat Soraya in uitgelicht staat :x
Toch wel even een momentje voor mij hoor :x <3
Afbeelding

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:04

Wat een ontroerend eerbetoon aan een witgouden paardje. Ik vind het knap hoe je ermee omgaat. Helaas hebben mijn ouders en ik op deze manier twee ezeltjes uit het oog verloren, dus het gevoel van 'nooit 100% vrede' herken ik goed.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat de mooie ervaringen de bittere nasmaak wat kunnen verzachten. :(:)

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-17 18:46

Helaas weet ik hoe het is om je paard weg te moeten om financiele redenen :(

Annet_Dottie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-17 14:50

marley93 schreef:
Wat een ontroerend eerbetoon aan een witgouden paardje. Ik vind het knap hoe je ermee omgaat. Helaas hebben mijn ouders en ik op deze manier twee ezeltjes uit het oog verloren, dus het gevoel van 'nooit 100% vrede' herken ik goed.
Heel veel sterkte, en ik hoop dat de mooie ervaringen de bittere nasmaak wat kunnen verzachten. :(:)

Dankjewel!!
Ik denk dat ik opzich best eens wat vaker de foto's erbij moet pakken en moet kijken, puur omdat het wel een lach op m'n gezicht brengt, ook wel een traan en soms de pijn maar het doet me wel terug denken aan dat moment zelf ipv dat ik de hele tijd in het nu zit en denk waar is ze hoe gaat het is ze happy enz.
Al moet ik zeggen dat ik wel ook als ik zo de foto's kijk denk oh die wil ik ook laten uitprinten of op canvas ofzo maar dan hangt m'n huis straks letterlijk vol :x

Cinnepin schreef:
Helaas weet ik hoe het is om je paard weg te moeten om financiele redenen :(

Ik denk dat het een van de ergste redenen is.. Het voelt (iig voor mij) als ontzettende onmacht..

PinaKoala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:07

Wat een mooi eerbetoon en wat een nare maar begrijpelijker oorzaak om afscheid te moeten nemen.

Als ze toch nog bij dezelfde mensen is zoals luckyboy zegt zou je altijd kunnen vragen of ze jou willen contacteren mocht ze ooit verkocht moeten worden. Dan heb je in elk geval de kans om te overwegen om haar terug te kopen.

Cinnepin

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:40

Klopt Annet...het is vreselijk

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie