VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-17 17:37

Vandaag hebben we een andere route gepakt samen met een stalgenoot. We hebben afgesproken om deze zomer lekker naar mooie locaties te rijden en daarvoor moeten we zeker oefenen met verder weg stappen!
Afbeelding

Hier alvast de beloofde foto van wat ik voor Lotje heb gekocht, namelijk een nieuwe frontriem! <3
Afbeelding


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-12-17 16:45

Zoek de verschillen :') :

Afbeelding
Afbeelding

Nu zien jullie hoe Lotje graag mij aan het werk zet :=

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-17 19:15

**\O/** **\O/** **\O/** Goed zo Lotje! *\o/* *\o/* *\o/*

maikeltje

Berichten: 7260
Geregistreerd: 24-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-17 00:20

Mooi man! Goed werk. Ze zit heerlijk in haar vel zo te zien. Wat een mooi verhaal ook <3

[RIJ-ITP] Lynn met haar C pony Nikita op de Brabantse Kampioenschappen
Continuing doing what you always did while expecting another result is a definition of insanity
viewtopic.php?f=147&t=1575998

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 01-01-18 19:09

Riel schreef:
**\O/** **\O/** **\O/** Goed zo Lotje! *\o/* *\o/* *\o/*

Nee niet goed zo! :') ik vind altijd zand terug op plekken op mijn lijf die compleet bedekt waren tijdens het poetsen _O- .

maikeltje schreef:
Mooi man! Goed werk. Ze zit heerlijk in haar vel zo te zien. Wat een mooi verhaal ook <3

Dankjewel! Het aftellen mag beginnen, want over 1,5 maand ligt de Penny in de schappen waar Lotje in komt! *\o/*

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 11:47

Wat een leuk verhaal! Heb jullie vorige topic wel eens gelezen maar nooit gedacht dat het zo goed zou eindigen voor jullie! Ik blijf volgen :j

Elaya

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:07

Oh,..ze ziet er echt fantastisch uit!!

( enne: de beste wensen natuurlijk voor jullie!!)


Iedereen een Connemara!!


.

Remembrance

Berichten: 522
Geregistreerd: 02-04-17
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 12:50

Ik ben al lang een stille meelezer van dit en het vorige topic. En ik wou nou toch een keertje melden dat ik de verzorgster ben van een pony die iets soortgelijks heeft meegemaakt :)

10 jaar geleden was Dixie de pony van de huidige eigenaresse. Ze is toen verkocht omdat de eigenaresse te groot voor haar werd. Het eerste jaar leek alles geweldig te zijn. Er werden heel veel foto's gestuurd aan Dixie en de oude eigenaresse mocht altijd langskomen. Maar na een tijdje werd het contact minder. De oude (en inmiddels huidige) eigenaresse had een nieuw paard maar bleef nog altijd aan Dixie denken, en besloot een paar jaar geleden te vragen of ze Dixie terug mocht kopen. Dat mocht niet.

Tot een paar weken geleden. De oude en inmiddels huidige eigenaar kreeg een berichtje dat ze Dixie weer terug mocht kopen. Zij vond dat toen niet meer nodig omdat ze dacht dat Dixie daar een droomplekje had. Maar ze is toen toch nog een keertje langsgekomen.

Wat ze daar aantrof was heel zielig. Dixie haar hoeven waren te lang, ze was veel te mager, haar tanden waren slecht en haar manen waren in vreselijke staat. De oude eigenaresse besloot op dat moment dat ze Dixie daar niet kon laten staan en heeft haar toen teruggekocht. De manen en een deel van de staart heeft ze gelijk afgeknipt omdat die in zo'n vreselijke staat waren. Een week later kwam ze Dixie al ophalen.

Nu staat Dixie dus weer lekker bij haar oude baasje met een kleine shetlander bij een uitloopstal. Ze heeft het echt geweldig en je kan haar zien genieten <3 Het werk met haar wordt ook steeds een beetje opgepakt en haar conditie wordt al beter. Vorige zondag mocht ik met Dixie en haar eigenaar mee naar het strand :)

Dit verhaal deed me wel een beetje denken aan dat van Lotje, dus wou ik het met jullie delen :)

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-01-18 12:56

Felien_Kyra schreef:
Wat een leuk verhaal! Heb jullie vorige topic wel eens gelezen maar nooit gedacht dat het zo goed zou eindigen voor jullie! Ik blijf volgen :j

Leuk dat je blijft volgen! Het vorige topic heeft inderdaad een (gelukkig) mooie wending gekregen :D .

Punz schreef:
Oh,..ze ziet er echt fantastisch uit!!

( enne: de beste wensen natuurlijk voor jullie!!)

Dankjewel! :D

TelmaB schreef:
Ik ben al lang een stille meelezer van dit en het vorige topic. En ik wou nou toch een keertje melden dat ik de verzorgster ben van een pony die iets soortgelijks heeft meegemaakt :)

10 jaar geleden was Dixie de pony van de huidige eigenaresse. Ze is toen verkocht omdat de eigenaresse te groot voor haar werd. Het eerste jaar leek alles geweldig te zijn. Er werden heel veel foto's gestuurd aan Dixie en de oude eigenaresse mocht altijd langskomen. Maar na een tijdje werd het contact minder. De oude (en inmiddels huidige) eigenaresse had een nieuw paard maar bleef nog altijd aan Dixie denken, en besloot een paar jaar geleden te vragen of ze Dixie terug mocht kopen. Dat mocht niet.

Tot een paar weken geleden. De oude en inmiddels huidige eigenaar kreeg een berichtje dat ze Dixie weer terug mocht kopen. Zij vond dat toen niet meer nodig omdat ze dacht dat Dixie daar een droomplekje had. Maar ze is toen toch nog een keertje langsgekomen.

Wat ze daar aantrof was heel zielig. Dixie haar hoeven waren te lang, ze was veel te mager, haar tanden waren slecht en haar manen waren in vreselijke staat. De oude eigenaresse besloot op dat moment dat ze Dixie daar niet kon laten staan en heeft haar toen teruggekocht. De manen en een deel van de staart heeft ze gelijk afgeknipt omdat die in zo'n vreselijke staat waren. Een week later kwam ze Dixie al ophalen.

Nu staat Dixie dus weer lekker bij haar oude baasje met een kleine shetlander bij een uitloopstal. Ze heeft het echt geweldig en je kan haar zien genieten <3 Het werk met haar wordt ook steeds een beetje opgepakt en haar conditie wordt al beter. Vorige zondag mocht ik met Dixie en haar eigenaar mee naar het strand :)

Dit verhaal deed me wel een beetje denken aan dat van Lotje, dus wou ik het met jullie delen :)

Wat ontzettend fijn dat Dixie weer terug is! *\o/* Mijn droom is ook om ooit naar het strand te gaan met Lotje. Helaas woon ik minimaal een uur rijden er vandaan en zal het dus waarschijnlijk nooit lukken..

larissa96
Berichten: 591
Geregistreerd: 15-11-10
Woonplaats: Zaanstad

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-18 13:47

Hier nog een stille meelezer, het was al weer even geleden dat ik dit topic had aangeklikt, dus ik had even wat bij te lezen. Maar wat ziet Lotje er goed uit! Heerlijk dat jullie nu nog zulke fijne buitenritjes kunnen maken!

Ik ga over 1,5 maand de Penny zeker weer een keertje kopen! :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 20:03

larissa96 schreef:
Hier nog een stille meelezer, het was al weer even geleden dat ik dit topic had aangeklikt, dus ik had even wat bij te lezen. Maar wat ziet Lotje er goed uit! Heerlijk dat jullie nu nog zulke fijne buitenritjes kunnen maken!

Ik ga over 1,5 maand de Penny zeker weer een keertje kopen! :D


Dankjewel! Nog iets meer dan een maandje en dan ligt die in de winkel! *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-01-18 20:11

Kleine update,

Er is niet veel nieuws. Ik heb het deze maand erg druk vanwege tentamens. Gelukkig ben ik wel veel thuis aangezien we dan geen hoorcolleges hebben, dus ik kan vaker naar Lotje. Helaas kunnen we door het weer niet veel doen. Wel zijn we maandag met z'n allen wezen wandelen; mijn ouders, vriend, de hond en Lotje <3 . Dit gebeurt normaal nooit dus ik genoot er wel van!

Wel heeft Lotje mijn gevoelens gekwetst. ;( ze stond vooraan in de wei bij het hooi te eten. En toen ze mij zag aankomen begon ze weg te lopen naar achteren toe. Ik ben maar wat sneller naar haar gaan lopen om te voorkomen dat ik helemaal naar achter zou moeten, maar toen rende ze hard weg samen met haar fries vriendinnetje. Het zag er wel leuk uit, alsof het twee kleine meiden zijn die moeders willen plagen en giechelend weg rennen := . Maar toch deed mijn hartje zeer |( .

Gisteren zijn we even langs geweest en toen stond ze al in haar stalletje. Gelukkig kon ze toen wel eventjes de tijd vinden om het goed te maken met mij :o .

Afbeelding

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 20:47

Hahahahahaha _O-

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-18 23:42

Lotje is erg ondeugend voor haar leeftijd!

Succes met je tentamens!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 10:33

safina schreef:
Lotje is erg ondeugend voor haar leeftijd!

Succes met je tentamens!


Dankjewel!

Helaas een mindere update: Lotje is kreupel...

Ik was gister avond langs geweest met de bedoeling om lekker te gaan wandelen. Toen ik haar uit de stal haalde zag ik al dat ze een beetje mankte. Maar aangezien haar stal iets verhoogd is van de grond, moet ze steeds op zo'n rubberen plaat naar beneden lopen. Soms komt ze er onhandig uit dus ik verwachte er niet veel van.

Toen ik haar bij het poetsen wilde laten opschuiven, mankte ze weer flink met het op zij stappen. Mijn vriend is met haar gaan stappen zodat ik kon zien welk been het was. Het betreft dus links voor. Ik ben gaan voelen aan de benen en de pees van dat been was ook ietsjes dikker dan de ander.

Ik zelf zat te denken dat ze zich had verstapt met gek doen in de wei. Maar toen ik de stal eigenaar ging laten weten dat ze kreupel was, toen zei die dat ze in de ochtend lichtjes onregelmatig was en gisteravond niet. Dus hij denkt dat ze zich heeft bezeerd in de stal.

Aangezien ze nergens wondjes heeft, denk ik dat ze is gaan liggen en bij het opstaan een beetje raar terecht kwam. En aangezien ze niet de jongste is, dan kan ik mij voorstellen dat het wat pijn kan doen.

Vandaag mag ze met de Shetlander op de wei, dat deel is namelijk best gelijk en heeft geen modder. Waar Lotje normaal staat moet ze eerst door modder om dan nog over wat onregelmatige delen achter in de wei te komen. Dat is wat minder leuk als ze pijn heeft dus mag ze nu op het rechte stuk gelukkig.

Ik ga er vanmiddag heen om te zien of het al wat beter is.

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:34

Arme Lot.... Hopelijk is ze snel weer beter!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 16:38

Vandaag gaat het stukken beter! Zeker na wat stappen lijkt de kreupelheid bijna volledig over te zijn.

(Misschien hielpen de grasses van de speeltuin ook wel een beetje := )

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 17:15

Ah, gelukkig! Misschien een ouderdomskwaaltje?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-01-18 20:05

Geen idee. Ik denk dat ze gewoon verkeerd terecht is gekomen toen ze een beweging maakte in haar stal. Ik heb haar vanmiddag ook op het harde laten draven en ze draaft zoals gewoonlijk flink door. Ik twijfelde of ik überhaupt nog iets onregelmatig kon zien dus dat is vast een goede teken. :j

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 00:56

Lees nu even bij, gelukkig dat het al weer stukken minder is. Verstappen of iets verkeerd terecht komen heeft mijn paardje ook gehad. De dagen daarna zagen anderen al niks meer, maar ik zie dan geloof ik altijd dingen die er niet zijn :')... Hoe was het vandaag (eigenlijk gisteren) met haar?

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 08:37

Felien_Kyra schreef:
Lees nu even bij, gelukkig dat het al weer stukken minder is. Verstappen of iets verkeerd terecht komen heeft mijn paardje ook gehad. De dagen daarna zagen anderen al niks meer, maar ik zie dan geloof ik altijd dingen die er niet zijn :')... Hoe was het vandaag (eigenlijk gisteren) met haar?


Ik ben precies hetzelfde. Ik denk altijd dat ik wat zie of voel terwijl er dan niks aan de hand is. Gisteren ben ik helaas niet geweest. Ik moest mijn tijd echt volledig besteden aan het leren. Maar ik denk dat alles wel goed was, anders had ik wel wat van de stal eigenaar gehoord :) .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 18:02

Zo, 2 examens zitten erop, nog 5 te gaan! |(

Ik ben vandaag langs Lotje geweest. Het was veel te houd om de dekens er af te halen om te poetsen :brr: , dus hield ik het maar bij haar hoofd en hals modder vrij maken.

Ik volg een topic hier op bokt over iemand waarvan het paardje artrose heeft en twijfelt wat ze het beste kan doen (inslapen of niet) aangezien het paard in een korte periode minder blij is geworden. Natuurlijk krijg je de standaard reacties van; als die niet meer pijn vrij op de weide kan, dan is het zo ver.
Dit bracht mij aan het denken, want Lotje had twee weken geleden geen zin om te gaan stappen. Normaal stapt ze hard door en die twee keer liep ze maar zo sloom. Ik begon al te panikeren over dat het straks al zo ver is :( .
Maar ze heeft de afgelopen wandelingen bewezen dat ze nog lang niet op is hoor! *\o/* Net ook al, zit ze mij echt vooruit te trekken omdat het zo fris is buiten :') . Bovendien loopt ze weer helemaal zuiver dus ik ben weer gerust gesteld. :D

Het werd alleen wel snel donker, dus lang wandelen is er niet van gekomen. Hopelijk wordt het weer wat fijner zodat we langer kunnen wandelen :j .

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 19:31

Hey allemaal,
2 dagen later een wat mindere update. Ik kreeg te horen van de stal eigenaar dat Lotje gisteren weer kreupel uit de stal kwam. Dit terwijl ze gewoon zuiver was zoals ik het hier gepost had de dag ervoor. Nu is het zo dat ze iets beter loopt na terug te komen van de wei. Deze ochtend was het weer slechter na de nacht.

Dit alles geeft dus aan dat Lotje zich niet heeft verstapt, maar dat haar artrose toch wat opspeelt door het slechte weer. Ze staat namelijk nu vanaf 16/16:30 uur tot 09:00 uur op stal. Daar staat ze toch op een kleiner oppervlak en moet ze meer draaien dan wanneer ze buiten staat. En als ze buiten staat dan is het zo koud in de nattigheid wat haar gewrichten ook niet ten goede doen.

Nu wist ik natuurlijk vanaf de zomer toen ze terug kwam al dat er een grote kans is dat de artrose wat meer problemen kon gaan leveren in de winter. Gelukkig heeft ze tot voor deze week nergens last van gehad. Dus ik denk dat het slechte weer echt een boosdoener is.

Ik heb daarom nu meteen duivelsklauw en glucosamine besteld. Hopelijk zal dit een beetje helpen tot het weer lente is en het weer wat beter wordt. Ik denk dat de last weer zal verdwijnen wanneer ze volop naar buiten kan.

We zullen zien of het helpt! Als iemand tips heeft over hoe ik de twee producten het beste kan combineren, dan hoor ik het graag. Op de website staan enkel de dosis voor de twee, maar niet of er 1 in de ochtend gegeven moet worden en het andere product in de avond bijvoorbeeld.

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 19:48

Ach wat vervelend voor Lotje. Het klinkt inderdaad logisch dat het van het stallen komt.
Ik heb wel wat ervaring, maar weet ook niet of het zo gegeven kan worden :+
Maar ik gaf duivelsklauw vloeibaar met glucosamine poeder en dat over de muesli (opdracht van de eigenaar). Dan werd het poeder al wat opgelost, omdat het paard het anders niet at (ik zou ook geen vies poeder door mijn eten willen..) Maar dat is jaren prima gegaan.

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 19:58

Hmm door muesli zou wel lekkerder zijn inderdaad. Maar dat krijgen ze niet, enkel brokken... Ik ga kijken of ze het lust, anders moet ik iets verzinnen. Muesli kost namelijk wel wat moeite om te maken en ik ben er niet door de week...


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 25 bezoekers