VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-19 21:22

HEERLIJK!

En ja: de kleuren zijn echt heel mooi!


Iedereen een Connemara!!


.


Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-19 13:27

emilyslaluna schreef:
Vrijdag kan ik eindelijk zelf weer die kant op!
En het weer is prachtig! Geniet van je weekend met Lotje! *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-19 11:32

Coconut schreef:
Lief snoetje <3

Jaaa <3

Punz schreef:
HEERLIJK!

En ja: de kleuren zijn echt heel mooi!

:D :D :D

Riel schreef:
En het weer is prachtig! Geniet van je weekend met Lotje! *\o/*

We hebben zeker genoten! Zondag gingen een stalgenootje en ik een stukje lopen in het bos. Omdat ze geen tijd had voor het hele rondje hadden we een bepaald punt afgesproken tot waar we zouden lopen om dan om te draaien.

En dan komt er iets heel toevalligs: op dat exacte punt dat we hadden afgesproken om om te draaien, stonden mijn schoonouders met hun hond :oo . Zij wilden met het mooie weer een stukje lopen en komen daar echt enkel als ze met mij en Lotje willen gaan wandelen. Normaal gaan ze naar andere bossen maar omdat het daar zo druk was, besloten ze spontaan om naar dit bos te gaan.

Het feit dat ze dus in dat bos waren was al toevallig, maar ook dat ze precies op dat punt stonden waar wij zouden omdraaien. Voor hetzelfde geldt stonden ze 200m verder en hadden we ze niet gezien :j.

Ik vond het ontzettend leuk en zij moesten ook dezelfde route terug naar de auto dus hebben we gezellig met z'n allen terug gelopen. *\o/*

Natuurlijk moest er een foto naar vriendlief gestuurd worden, want zo'n toeval moest vastgelegd worden.
Ik weet niet of ze met gezicht op bokt willen dus vandaar twee hartjes :o Lotje, mijn hond en hun hond gaan zo goed samen. Al is Denver niet meer enthousiast en Guus wel. Hij sprong om Lotjes neus te lukken en Lot wilde er niks van hebben :')
Afbeelding

Deze foto had de stalgenoot stiekem gemaakt. Hij is best leuk! <3
Afbeelding

Verder denk ik dat Lotje beginnende mok heeft. Ik weet het niet zeker maar ik ben van mening dat toch behandelen geen kwaad kan (het is toch geen antibiotica oid). Maar eerst moeten de korstjes weggeweekt worden en dat doen we opnieuw braaf met vasaline + folie + bandages gedurende 24 uur. Helaas voor Lotje had ze het aan 3 benen en heb ik maar 2 roze of 2 blauwe, dus mocht ze zo in de wei :=. Tevens mocht ik mijn medische bandage techniek oefenen: achter al beginnend rondom de hoefballen :D. Het ziet er niet uit naar het is functioneel. :j
Afbeelding
Links voor heeft ze het net onder de carpus op haar pees. Dat vind ik een aparte plek maar achter heeft ze het wel in de kootholten. Dus toch besloten te behandelen.

Dat was de update van dit weekend :D

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-19 21:53

Oh.. Hoop dat de mok zo letterlijk in de kiem gesmoord wordt!
En verder ziet het er inderdaad uit als een heerlijk weekend!


Iedereen een Connemara!!


.

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-19 08:58

Tof, ha ha handig Lotje als oefenpony, mok is vervelend. Zelf goede ervaringen met Absorbine, is eigenlijk een spier middel maar heeft een antibacteriƫle werking en bij sommige moksoorten werkt dat super.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-19 09:28

Punz schreef:
Oh.. Hoop dat de mok zo letterlijk in de kiem gesmoord wordt!
En verder ziet het er inderdaad uit als een heerlijk weekend!

Van het weekend weer even gekeken en ik kon geen nieuwe korstjes meer voelen. Dus na 1x die bandages en dan de rest van de week smeren heeft goed geholpen. De stal eigenaar zal deze week door blijven gaan met de behandeling en als er tegen eind volgend weekend geen korstjes komen dan denk ik dat de mok wel weg is. Voordeel van er optijd bij zijn! *\o/*

jobamara schreef:
Tof, ha ha handig Lotje als oefenpony, mok is vervelend. Zelf goede ervaringen met Absorbine, is eigenlijk een spier middel maar heeft een antibacteriƫle werking en bij sommige moksoorten werkt dat super.

Van de week mocht ik ook iets op mijn hond oefenen, maar ik weet niet of hij daar zo blij mee was :') Iets met anaalklieren die bij de dierenarts geleegd werden. Ik moet het ergens leren :=

------------------
Van het weekend kon ik niet veel bij Lotje doen want mijn moeder was jarig. Wel elke dag eventjes langs geweest voor een snelle borstel of knuffelbeurt <3
Daar is toch wel een leuke foto uit gekomen :D
Afbeelding

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-19 13:37

Oooo helel mooie foto <3 .

Ha ha anaalklieren, lekker luchtje _O-

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 17:19

jobamara schreef:
Oooo helel mooie foto <3 .

Ha ha anaalklieren, lekker luchtje _O-

Dankjewel :D <3

Haha het rook inderdaad niet heel lekker, maar eenmaal thuis geen last meer gehad!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 17:28

De laatste tijd en de komende weekenden ben ik steeds elk weekend thuis, dus tijdelijk wekelijkse updates voor jullie *\o/* !

Gisteren toen ik aan kwam lopen en haar naam riep, kwam ze weer meteen aangelopen en om de hoek begon ze in volle vaart te galloperen om bij mij te komen <3, ik kan geen groter compliment bedenken van Lotje :o . Zou ze mij misschien toch een beetje missen? :o

Vandaag zijn we met (bijna) iedereen van stal gaan wandelen met de paarden. Helaas kon 1 iemand niet mee, dus we gaan het zeker nogeens doen. Het was erg leuk met vier paarden plus Dever erbij :D . Het was best schattig hoe Denver erbij liep. Hij is een tijdje bang geweest van de andere paarden omdat hij een paar keer achterna is gezeten. Maar vandaag ging hij steeds van voor naar achter heen en weer lopen om elk paard/baasje te controleren of ze er nog zijn en goed meelopen. Tevens kreeg hij ook een aai over zijn bol dus dat zal vast ook meegeholpen hebben :D . Het leek echt alsof hij zijn roedel in de gaten wilde houden <3 .

Eenmaal terug mochten de paarden even in de bak rollen zonder deken. Ik denk dat Lotje daar erg veel van kon genieten, lekker weer zand in d'r haren aangezien ze de laatste twee weken een deken op heeft gehad. Zie hier hoe leuk ze er dan uitziet <3

Afbeelding

Het rollen gaat haar erg gemakkelijk af moet ik zeggen. Ze gaat prima liggen en kan ook vlot omhoog. Natuurlijk moesten beiden kanten gedaan worden dus ze is weer helemaal vies :') .
Madam mag vanavond en hopelijk morgen zonder deken. Want het wordt weer boven de 10*C met hopelijk een beetje zon voor een dagje. Dinsdag mag de deken er weer op.

Oh en de mok is helemaal weg! Vorige week was het achter al helemaal weg, maar voor nog niet helemaal. Dus de staleigenaar is zo lief geweest om de behandeling af te maken en dat was tot dit weekend. Helemaal blij *\o/*

Nou dat was het weer! Ik hoop dat jullie net zo veel genieten van de kleine dingetjes zoals ik :D

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 17:52

Wat een leuke foto's :D Klinkt als een erg geslaagde dag! <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 20:46

Coconut schreef:
Wat een leuke foto's :D Klinkt als een erg geslaagde dag! <3

Dankjewel! En dat was het zeker! :D

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 20:48

Mijn hemel, ik was het topic gewoon kwijt!

Weer hele leuke foto's!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-11-19 20:53

ScarOfWars schreef:
Mijn hemel, ik was het topic gewoon kwijt!

Weer hele leuke foto's!

Oh nee! Dat is natuurlijk niet de bedoeling :n, gelukkig heb je ons weer teruggevonden *\o/*

Dankjewel! <3

ScarOfWars
Berichten: 2543
Geregistreerd: 04-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 21:02

emilyslaluna schreef:
ScarOfWars schreef:
Mijn hemel, ik was het topic gewoon kwijt!

Weer hele leuke foto's!

Oh nee! Dat is natuurlijk niet de bedoeling :n, gelukkig heb je ons weer teruggevonden *\o/*

Dankjewel! <3


Ik vond het al zo stil haha! Iets met een ontstip probleem.

Punz

Berichten: 8552
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-19 22:28

Juist die gewone dagelijkse dingen zijn zo heerlijk vind ik!
Kan ik geen genoeg van krijgen!


Iedereen een Connemara!!


.

jobamara
Berichten: 3528
Geregistreerd: 23-11-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 07:57

Heerlijk rollen in het zand niets lekkerder, baasje poets wel _O- :D , nog fijner.

Saskia9
Berichten: 12295
Geregistreerd: 18-09-03
Woonplaats: Sprang Capelle

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 08:03

Ze ziet er super uit zeg!

Karaat_the_newforest op Instagram

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 12:22

ScarOfWars schreef:
Ik vond het al zo stil haha! Iets met een ontstip probleem.


Ik ben nu toevallig ook sinds gisteren steeds mijn topic kwijt. :(

Hebben er nog meer mensen hier last van?

darkangel23
Berichten: 109
Geregistreerd: 27-02-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 13:10

Ik heb geen last van ontstipte topics, maar zag er op forumzaken wel een topic over voorbijkomen. Ik volg hier trouwens nog steeds als stille meelezer.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 15:58

darkangel23 schreef:
Ik heb geen last van ontstipte topics, maar zag er op forumzaken wel een topic over voorbijkomen. Ik volg hier trouwens nog steeds als stille meelezer.

Er loopt inderdaad een topic over. Helaas is het probleem niet makkelijk te achterhalen.

Super leuk dat je nog volgt! *\o/*

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 16:00

Lotje vrolijkt me echt op!

Gisteravond van de trap gevallen en pols gebroken. Vandaag weer foto's gekeken in je topic <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 16:39

Coconut schreef:
Lotje vrolijkt me echt op!

Gisteravond van de trap gevallen en pols gebroken. Vandaag weer foto's gekeken in je topic <3

Och jeetje! Dat is niet zo best. :(:)
Heel veel beterschap!!! Is het een erge breuk?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-19 19:44

Ja.... Pols is aan een kant afgebroken naar de arm toe. Moet echt gezet worden dmv platen en schroeven, brrr!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-11-19 20:08

Ik heb een poging gedaan om een kaart te maken voor je, hopelijk kun je erom lachen, het is niet zo goed gelukt als ik in mijn hoofd had :=
Heel veel beterschap :(:)
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-11-19 16:28

Ik kwam net deze foto's tegen die ik van een stalgenoot heb gekregen. Ze heeft Lotje laatst geleend om met haar nichtje wat te tutten en te stappen. Die middag zijn oa deze leuke foto's gemaakt <3

Afbeelding

Afbeelding


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 24 bezoekers