VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-18 17:40

Fijne vakantie!!

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair


emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-07-18 08:06

Dank jullie wel! We zijn inmiddels een weekje weg. Ik mis Lotje heel erg! Maar gelukkig wordt ze goed verzorgd. Zeker met de hoge temperaturen die er in Nederland heersen :wow:

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:14

Fijne vakantie!!

Elaya

Legoblokje
Berichten: 2201
Geregistreerd: 24-02-13

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 22:28

Ik volg je al de tijd nog, mooi om te zien.
Fijne vakantie en geniet nog eventjes!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-08-18 18:41

Nogmaals bedankt voor de vakantiewensen! :D

Na heel wat gereis zijn we eindelijk thuis! *\o/* Wat een gave 3 weken was het. Maar natuurlijk moest ik snel weer naar Lotje! <3

Ze hebben op stal heel goed voor haar gezorgd. Ze hanteren een tropenrooster waarbij ze 's ochtends vroeg naar buiten gaan tot een uur of 10. Van 10 tot 17 uur staan ze op stal en gaan ze daarna weer naar buiten tot 22 uur.

Ik kwam aan toen ze om 10 uur net binnen stond en dus eten had. Dat betekent dus geen aandacht voor mij. ;( Dus ben ik vanavond maar even terug gegaan om haar een douche te geven en wat te stappen buiten. :o

Afbeelding


Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-18 11:06

Aaah <3 lief! Moet fijn zijn om haar weer te zien na een goede vakantie! En een hele geruststelling dat ze zo goed is verzorgd!

Maks :+:

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 08:57

Macs schreef:
Aaah <3 lief! Moet fijn zijn om haar weer te zien na een goede vakantie! En een hele geruststelling dat ze zo goed is verzorgd!


Het was zeker fijn!
Dit weekend heb ik maar eens de stoute jodphurs aangetrokken en voor het eerst weer op Lotje gezeten sinds toch wel een paar maanden :o .

Afbeelding

Afbeelding

Daarna even een knuffel momentje gehad <3
Afbeelding

Willekes
Berichten: 957
Geregistreerd: 06-11-01
Woonplaats: Wijk bij Duurstede

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:41

*\o/* Knappe Lotje, ze ziet er goed uit. Nog ff genieten voor je studie weer zich vervolgd. Fijn dat je zo'n fijne stal en staleigenaar + stalgenoten hebt!! _/-\o_ *D

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:10

Leuke foto’s! Hoe gaat het verder met haar?

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-08-18 17:24

Willekes schreef:
*\o/* Knappe Lotje, ze ziet er goed uit. Nog ff genieten voor je studie weer zich vervolgd. Fijn dat je zo'n fijne stal en staleigenaar + stalgenoten hebt!! _/-\o_ *D

Dankjewel! Juist doordat de stal, staleigenaar en stalgenoten zo fijn zijn, heb ik besloten Lotje daar te laten staan en niet mee te nemen naar Gent over een jaar. Want tegen die tijd is ze 28 en dan vind ik het sneu om haar weer te verplaatsen. Bovendien weet ik 100% zeker dat ik zonder zorgen haar op die stal kan laten als ik een weekend niet kan komen. Dat kan ik nooit zeker weten als ik haar verplaats.

Felien_Kyra schreef:
Leuke foto’s! Hoe gaat het verder met haar?

Het gaat heel goed! Ze is niet meer kreupel gelukkig. Zelfs na de vorige bekapping niet. Ik heb haar wel weer terug op supplementen gezet (glucosamine-MSM en duivelsklauw) omdat ik haar liever toch extra wilde ondersteunen. Verder is ze lekker dikjes en geniet ze zeker van de wei. :j
Wel heeft ze jeuk aan haar manen en staart waardoor de achterste helft van de manen al weg zijn geschuurd en haar staart begint ook al te gaan |( . Ik heb het al 2x gewassen met badendas en gebruik klitwortel van de kruidvat. Ik heb nu haar staartwortel maar eens met betadine shampoo gewassen om te zien of het helpt. Helaas door de herexamens ben ik nu weer de hele week steeds in Antwerpen en dus alleen in het weekend bij Lotje. Dus ik kan niet elke dag iets aan haar manen en staart doen. Op zich jeukt haar manen niet meer, maar ze groeien ook niet terug. Ik vind het echt verschrikkelijk aangezien ik ze aan het sparen was :( .

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 19:40

mmm weet je wat bij ons helpt, heel simpel de staart en manen nat maken :j
Gewoon elke dag even staartwortel en manenkam nat maken, lastig als je er niet bent maar misschien iemand die dit voor je zou kunnen doen? Ik had het niet verwacht maar het helpt echt bij die van ons. Fijn dat het verder zo goed met haar gaat!

Elaya

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 19:38

Felien_Kyra schreef:
mmm weet je wat bij ons helpt, heel simpel de staart en manen nat maken :j
Gewoon elke dag even staartwortel en manenkam nat maken, lastig als je er niet bent maar misschien iemand die dit voor je zou kunnen doen? Ik had het niet verwacht maar het helpt echt bij die van ons. Fijn dat het verder zo goed met haar gaat!


Goede tip! Het wassen met betadine shampoo heeft volgens mij wel geholpen. Het lijkt alsof ze deze week niet heeft geschuurd. *\o/* Nu maar hopen dat het gewoon klaar is. Anders probeer ik je tip wel uit. :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-08-18 20:02

Vandaag is het precies 1 jaar dat Lotje weer terug bij mij is! *\o/* Jeetje, wat is een jaar snel voorbij gegaan. Aan de ene kant lijkt het niet lang geleden, maar aan de andere kant voelt het alsof ze nooit weg is geweest. :o

Deze zomer hebben we helaas niet veel samen kunnen doen vanwege China en de verhuizing. Maar ik zie haar alsnog elk weekend! :j

Om vandaag te vieren hebben we in de bak gespeeld samen. Daarna nog even zonder zadel gestapt in de bak en toen zijn we buiten gras gaan zoeken. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-18 20:10

Wow! Wat gaat de tijd snel hè. Fijn dat je zo geniet van Lotje!

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-08-18 13:38

Coconut schreef:
Wow! Wat gaat de tijd snel hè. Fijn dat je zo geniet van Lotje!


Het gaat zeker snel! Dankjewel :D

Felien_Kyra

Berichten: 2076
Geregistreerd: 28-04-08
Woonplaats: Achterhoek

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-18 19:57

gaat inderdaad dan heel snel he! Fijn dat je zo geniet, maar al helemaal fijn dat Lotje zo oud mag worden :D

Elaya

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 17:51

Wat ziet ze er goed en blij uit! Helemaal op haar plekje! <3

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 20:36

Na een lange week kon ik eindelijk weer eens naar Lot! Jeetje wat begint zij opeens te puberen ofzo :') (als een paard dat op 27 jarig leeftijd kan hebben _O- ). Ik zal uitleggen wat ze doet:

De laatste keer dat ik was geweest, gingen we in de bak spelen, waarbij ik dan wat brokjes in mijn zak heb en als ze mij volgt en stopt wanneer ik stop, dan krijgt ze een miniem handje. Dit heb ik vroeger ook wel eens gedaan en het is dan best leuk dat ze zo enthousiast wordt (puur door het eten natuurlijk), dat ze dan achter mij aan komt rennen als ik weg ren.

Echter had ik haar vandaag bij het poetsen los gezet. En op een gegeven moment draait ze om en rent ze de bak in (reminder: allemaal buiten, kleinschalig stal). En wat doet die miep, ze lijkt eerst weg te willen rennen, maar stopt en draait naar mij toe om vervolgens naar me toe te komen voor zogenaamde brokjes. Ik zweer dat ze mij aan het uitlokken was om weer te gaan spelen in de bak. Dus dat hebben we eventjes gedaan, ik vond het zo grappig.
Toen ik het wel genoeg vond, liep ik terug naar de poetsdeel en volgde ze mij keurig. Maar binnen no time ging ze weer terug naar de bak en deed ze hetzelfde! Ik heb een vermoeden dat ze het spelletje inmiddels door heeft := . Zelfs zo erg, dat ze in volle galop achter mij aankomt wanneer ik weg ren :oo .

Ik ga de komende tijd wel goed opletten dat ze mijn ruimte respecteert. Tot nu toe is het niet verkeerd gegaan maar ik wil niet dat ze het spelletje overal en altijd toe gaat willen passen, waarbij het gevaarlijk kan worden.

Ze bedoelt het allemaal heel lief, maar wanneer er eten is, dan gaat het om ETEN! :D

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-08-18 22:08

Heeft iemand hier ervaring met een Bareback pad?

Zeedraakje

Berichten: 546
Geregistreerd: 04-12-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-18 22:39

Lotje is heerlijk, zalig zo'n karakterpaardje op leeftijd :D

Misschien moet je jezelf eerst tegenkomen, voordat je het kunt zijn.

jumpyhorse

Berichten: 1846
Geregistreerd: 14-11-15
Woonplaats: Ergens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-18 08:31

emilyslaluna schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een Bareback pad?

Ja, ik vind het heerlijk om mee te rijden, maar je moet wel goed aansingelen

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-08-18 08:56

jumpyhorse schreef:
emilyslaluna schreef:
Heeft iemand hier ervaring met een Bareback pad?

Ja, ik vind het heerlijk om mee te rijden, maar je moet wel goed aansingelen


Ik heb er een gekocht! *\o/* ik zag eentje voorbij komen op marktplaats en toevallig bleek die van een hele lieve bokker te zijn! :D Bokker vhGoedeLeven was heel eerlijk en zei dat ze een andere had liggen die beter op Lotje zou gaan passen dan die op de advertentie. Ze heeft mij daarbij ook veel geholpen met uitleg over Bareback pads. :j Nogmaals heel erg bedankt!

Vanmiddag kan ik eindelijk weer naar Lotje en ik kan niet wachten om het uit te proberen! Foto's volgen nog *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-08-18 17:38

Gisteren heb ik de bareback pad uitgeprobeerd. En wat zit het toch heerlijk! Ik moet nog wel goed oefenen met het draven. Als Lotje rustig draaft dan lukt het prima maar zodra ze hard gaat (zoals altijd) dan begin ik het toch moeilijker te krijgen om goed te blijven zitten :') . Het is ook zo moeilijk als je jaren niet meer echt hebt gereden := .

Helaas heb ik geen foto met mij erop, iemand heeft die gemaakt maar nog niet doorgestuurd. Dus hierbij een foto met enkel Lotje:
Afbeelding

Vandaag wilde ik lekker op pad gaan, maar aangezien niemand mee kon, wilde ik nog niet met de bareback pad gaan. Ik wilde ook zien of Lotje wel gewoon rustig kan draven de route door. Dus heb ik mijn hardloop kleding maar aangetrokken, Lotje een elastische deken singel om gedaan zodat het tasje met snoepjes mee kon en natuurlijk mocht mijn hond Denver ook mee!

Ready Lotje? :D
Afbeelding

Jaaaaa *\o/*
Afbeelding

Ready Denver? :D
Afbeelding
Jaaaaa *\o/*
Afbeelding

En daar gingen we dan!
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

We hebben echt wat stukjes hard gelopen met z'n drieën. Maar er waren veel fietsers waardoor we vaak in de berm moesten stoppen. Berm + Lotje = gras eten = Emily die niet fatsoenlijk kan gaan hardlopen, dus gaat ze maar squats en lunges doen _O- .
Al met al was het wel geslaagd! Volgende keer met de bareback pad naar buiten!

Hopelijk vinden jullie het nog steeds leuk om updates te krijgen! :o
Laatst bijgewerkt door emilyslaluna op 31-08-18 17:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-18 17:43

Hartstikke leuk! Mooie pad zeg, staat haar goed :D


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Googlebot en 2 bezoekers