VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:00

Oh het was gewoon muesli wat ze dagelijks kregen. Over brok heen doen kan ook prima hoor :)

Maks :+:


EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:08

Je kunt ze prima samen voeren. Ik gooi de duivelsklauw over t ontbijt met wat olie zodat het blijft plakken. De poeder stuift als de neten namelijk

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 20:25

EmptyWords schreef:
Je kunt ze prima samen voeren. Ik gooi de duivelsklauw over t ontbijt met wat olie zodat het blijft plakken. De poeder stuift als de neten namelijk


Oh daar heb ik niet over nagedacht... Wat voor olie? Of is water ook goed?

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:31

Beetje zonnebloemolie. Kost niet zoveel. Water kan natuurlijk ook

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-01-18 20:36

EmptyWords schreef:
Beetje zonnebloemolie. Kost niet zoveel. Water kan natuurlijk ook


Bedoel je de gewone uit de supermarkt? Ik zal het eerst met water proberen, Lotje eet eigenlijk alles dus ik verwacht niet al te veel problemen.

EmptyWords

Berichten: 10487
Geregistreerd: 27-02-08
Woonplaats: Wehl

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:37

Ik heb gewoon de goedkoopste uit de supermarkt ja.

Beauty is as beauty does [o]

[MWS] paardrijden en overgewicht.

NinaCharlie

Berichten: 3178
Geregistreerd: 15-07-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-18 20:42


ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 11:31

Glucosamine zou je met de artrose beter het hele jaar door kunnen geven
En qua olie is zonnebloem olie ook goed voor de vacht en zet het een beetje aan.
Olie houdt overigens beter vast dan water dus ik zou de voorkeur geven aan olie.

Lijnzaadolie is een stuk duurder dan gewone zonnebloem olie van de supermarkt
Als je het alleen maar geeft om als geleider van de glucosamine en duivelsklauw te geven is dat goed genoeg hoor

Verder zou je straks ook kunnen kijken of je de glucosamine niet bij een reformwinkel kan kopen in plaats van bijvoorbeeld de paardendrogist
Want als er een paardenmerk op staat is het ineens een stuk duurder

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 11:38

ponyparadijs schreef:
Glucosamine zou je met de artrose beter het hele jaar door kunnen geven
En qua olie is zonnebloem olie ook goed voor de vacht en zet het een beetje aan.
Olie houdt overigens beter vast dan water dus ik zou de voorkeur geven aan olie.

Lijnzaadolie is een stuk duurder dan gewone zonnebloem olie van de supermarkt
Als je het alleen maar geeft om als geleider van de glucosamine en duivelsklauw te geven is dat goed genoeg hoor

Verder zou je straks ook kunnen kijken of je de glucosamine niet bij een reformwinkel kan kopen in plaats van bijvoorbeeld de paardendrogist
Want als er een paardenmerk op staat is het ineens een stuk duurder


Bedankt voor de tips! Aangezien er nu meerderen zeggen dat zonnebloemolie wel kan, dan zal ik dat halen.

Ik heb beiden gisteren bij HorseFlex gehaald. Duivelsklauw 500g en glucosamine-MSM 550g voor totaal 40 euro. Met de duivelsklauw kan ik 70 dagen mee vooruit en glucosamine 30 dagen. Dus dat valt mij heel erg mee! Wat voor winkel bedoel je met een reform winkel?

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 20:02

Hey allemaal,

De kreupelheid wordt steeds erger. De duivelsklauw en glucosamine komen pas dinsdag binnen en voordat die een effect gaan hebben zal het toch wel een paar dagen duren. Ik zie haar niet graag in pijn dus met overleg van de DA gaan we Lotje wat helpen met pijnstillers.

Lotje is nog steeds vrolijk, ze is zelfs op dit moment zeer hengstig (ja zelfs op 26 jarige leeftijd :') ). Ik zit dus nog lang niet te denken aan inslapen. Maar het weer helpt niet mee dus dan gaan wij helpen met pijnstillers. Ze mag ze vanaf morgen dan 5 dagen krijgen en dan hoop ik dat de supplementen het over gaan nemen.

Voor de rest gewoon heel veel duimen dat het snel lente wordt!

Macs

Berichten: 7615
Geregistreerd: 19-06-09

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:38

Och arme Lotje. Is 24 uur pd op de wei geen optie? Snap dat de stal nu echt perfect is verder voor Lotje maar als de stal het "probleem" is, is het misschien het overwegen waard? Staat ze in de zomer wel 24 uur buiten?

Maks :+:

ponyparadijs

Berichten: 15646
Geregistreerd: 12-09-05
Woonplaats: Noord-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 20:41

emilyslaluna schreef:
Wat voor winkel bedoel je met een reform winkel?

Een reform winkel bedoel ik met een natuur / gezondheids winkel
Een winkel waar je homeopatische medicijnen en krijden kan halen
Snap je dan wat ik bedoel?

Zjie's the One dressuur = Z2 + 2, springen = M +2 , SGW B +0
Fokker van het Bronzen Hengst veulen 2016 ! [o]

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-01-18 20:42

Macs schreef:
Och arme Lotje. Is 24 uur pd op de wei geen optie? Snap dat de stal nu echt perfect is verder voor Lotje maar als de stal het "probleem" is, is het misschien het overwegen waard? Staat ze in de zomer wel 24 uur buiten?


In de zomer gaat ze van 08:00 uur tot 22:00 uur naar buiten. Nu maar van 10:00 uur tot 16:30 uur. Op de wei hebben ze geen beschutting en rond 16:00 uur staan de paarden vooraan klaar om naar binnen te gaan. Dus ik weet niet of ik haar blij maak door haar buiten te houden. En door alle modder is het niet aantrekkelijk. Wel loopt ze overdag heen en weer om eten te halen en speelt ze met haar weidegenoot van haar vak (er staan nog meer paarden maar dan met een draad ertussen). Maar rond 16:00 uur staan ze allemaal stil in het modder gedeelte omdat ze naar binnen willen...

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-01-18 18:34

Weer eventjes een update:

Lotje heeft vanaf maandag tot en met vandaag op pijnstillers gestaan. Toch hebben ze niet echt het resultaat gegeven die ik had verwacht. De ene dag komt ze dan zuiver haar stal uit, de volgende dag weer heel moeilijk en dan weer een dag later goed en dan weer niet. Het is zo afwisselend terwijl ik zou denken dat het elke dag goed zou moeten gaan met pijnstillers.
Het flesje is inmiddels op, ze mocht ook niet langer dan 5 dagen pijnstillers krijgen. Sinds donderdag krijgt ze 1x per dag 14 gram duivelsklauw en 10 gram glucosamine-MSM. Ze eet het goed op dus hopelijk zal het ook werken.

Voor de rest is ze nog steeds erg vrolijk en loopt ze steeds van voor in de wei (waar de hooi ligt) naar achter. Dus dan ga ik ervan uit dat ze er in de wei niet te last heeft.

Ze heeft mijn gevoelens wel weer gekwetst :') . Ik kwam op stal en ze stond helemaal achteraan. Maar toen ik met de stal eigenaar aan het praten was, kwam haar vriendinnetje naar voren gelopen en Lotje volgde. Echter toen ze mij zag staan stopte ze met lopen, keek mij even aan en liep toen meteen weer terug naar achter |( . Dus ik toch maar naar achter gelopen en steeds als ik dichter bij kwam, liep ze verder weg en keek me dan weer arrogant aan ;( . Het is dus officieel, Lotje houdt niet van mij...

Toch heb ik het haar vergeven en haar lekker verwend bij het poetsen. Ze is al aan het verharen wat een beetje vroeg is, maar dat krijg je met de schommelende temperaturen. Na het poetsen mocht ze nog even zonder deken in de bak. Ik hoopte dat ze dan lekker zou gaan rollen zoals altijd, maar de kleine grassprieten waren toch interessanter :j .

Afbeelding

Daarna mocht ze weer terug de wei op en keek ze mij nog eventjes na :wave: .
Afbeelding

Anoniem

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 19:38

Lotje is een klein draakje. :D

Ik hoop dat ze snel weer opknapt!

Deni11

Berichten: 1215
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 20:11

Wat een draakje, ik ken het hoor mijn hond heeft ook weleens geen zin in mij :') pijnlijk wel maar ach haha

S <3

CarinaR

Berichten: 11945
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 15:33

Over 2 weken staat Lotje in de Penny. Ik zie een klein fotootje van dr achterin

Everything happens for a reason.

Kindness MeadowSherlock BokoThor vd Rijsdrecht

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 30-01-18 16:31

CarinaR schreef:
Over 2 weken staat Lotje in de Penny. Ik zie een klein fotootje van dr achterin


Oh wat leuk!!! Wil je misschien een foto daarvan maken? Ik ben wel benieuwd :D !

Ik ben vandaag voor het eerst geweest sinds zaterdag. Ik was gisteren namelijk jarig en moest de dag ervoor hard leren.

Vandaag deed ze precies hetzelfde |( . Eerst vooraan in de wei en daarna helemaal achterin (op deze foto ben ik al bijna bij haar, dus stel je voor hoe ver ik moet lopen):

Afbeelding

Na een snelle maar lekkere poetsbeurt mocht ze weer terug op de wei, nog even nagenieten van het zonnetje:

Afbeelding

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-18 19:17

Ze wil je vast graag beweging geven! Goed voor je stappenteller :D

Pauley

Berichten: 686
Geregistreerd: 16-12-15
Woonplaats: In huis

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 17:53

* kruipt onder mee lees steen vandaan*

Ik volg jullie al vanaf het begin en vind het leuk dat lotje in de penny komt, jullie vehaal is ook wel echt een penny verhaal. Ben benieuwd naar het verhaal over 2 weken maar achterin de penny ziet het er al goed uit. (mijn zusje krijgt hem thuis)

Ik hoop dat lotje zich snel wat beter voelt en dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.

*kruipt weer onder de meeleessteen*

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 18:13

Riel schreef:
Ze wil je vast graag beweging geven! Goed voor je stappenteller :D


Haha vast wel! Die weet gewoon dat ik tijdens mijn examen maand wat meer stil zit :') .

Pauley schreef:
* kruipt onder mee lees steen vandaan*

Ik volg jullie al vanaf het begin en vind het leuk dat lotje in de penny komt, jullie vehaal is ook wel echt een penny verhaal. Ben benieuwd naar het verhaal over 2 weken maar achterin de penny ziet het er al goed uit. (mijn zusje krijgt hem thuis)

Ik hoop dat lotje zich snel wat beter voelt en dat jullie nog lang van elkaar kunnen genieten.

*kruipt weer onder de meeleessteen*


Dankjewel! Zou je misschien een foto willen plaatsen van wat er als voor proefje te zien is? Mag ook via pb hoor, ik ben namelijk best benieuwd! :D

darkangel23
Berichten: 109
Geregistreerd: 27-02-15

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 18:25

Afbeelding

Hier nog een stille meelezer. Ik hoop dat de foto een beetje duidelijk is.

emilyslaluna

Berichten: 3809
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-01-18 18:47

Jaaa dankjewel! Wat leuk zeg! Zo spannend! **\O/** Alsof we allemaal het verhaal nog niet kennen :):) .

_Dracarys

Berichten: 5604
Geregistreerd: 13-01-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:53

Superleuk! Wellicht dat de meiden van de manege dit ook lezen straks :D

Zijn stalbandages trouwens geen optie voor lotje nu? Om de benen wat warm te houden en zo de last van de atrose wat te verlichten?

[BB-HK] [VOLG] Mijn gevleugelde vleeseters

Some people just need a high-five, in the face, with a chair

eclair98

Berichten: 11602
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-18 17:25

Zelfs ik krijg een kriebel als ik haar in de penny zie staan :') Ik ga hem zeker weten kopen :P


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 bezoekers