VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
RoosDeG

Berichten: 1837
Geregistreerd: 27-03-13

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-18 09:06

Bij mijn pony gaan de hoeven enorm stinken.
Lijkt mij ook niet op rotstraal.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-03-18 21:52

Hoi allemaal,

Het is al even geleden sinds de laatste update. Ik zat even met mezelf in de knoop maar nu is er weer motivatie!

Sinds de vorige keer is er een nieuwe smid langs geweest. De normale smid kon niet komen en Lotje zat al dik tegen de 8 weken aan. De invalsmid heeft het erg netjes gedaan.

Lotje doet het erg goed! Ze is nog steeds hartstikke zuiver. Ze staat samen met haar vriendjes tijdelijk in de buitenbak/paddock omdat de wei is bemest. Hopelijk mogen ze er binnen twee weken er weer op. Het systeem die er hanteerd wordt is zo ideaal! De wei blijft gans de winter door goed en krijgt toch voldoende rust voor de zomer. *\o/*

Het is een tijdje slecht weer geweest. Twee weekenden terug was het overdag ook aan het vriezen. Lotje en ik gingen toch op pad! :brr:

Afgelopen weekend was het gelukkig beiden dagen super warm. Dus zijn we weer de grote ronde gaan doen.

Na deze week heb ik twee weken vrij. Ik hoop de rondes te kunnen uitbreiden zodat we binnenkort naar de echte bossen kunnen. Het standaard rondje hebben we inmiddels wel gezien. :')

Voor de rest is er niet veel speciaals aan de hand. Lotje is steeds aanhankelijker aan het worden. Ik merk dat ze nu steeds opkijkt als ik aan kom of weg ga. Ze oogt voor mijn gevoel erg blij als ik aan kom lopen. Dat is toch wel speciaal! <3

Hier wat fotootjes van het mooie weer van het weekend!

Hallo allemaal! :wave:
Afbeelding

Lekker even zonnen! {:}
Afbeelding

Mevrouw wilde perse een snack voor onderweg... :=
Afbeelding

En lekker naar buiten! :D
Afbeelding

Afbeelding

Dat was het weer!

Luca03

Berichten: 2608
Geregistreerd: 31-08-13
Woonplaats: België

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 21:57

Ik hou van die ontspannen hanglip!

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-03-18 22:21

Ooooh wauw, wat een leuke foto's!! <3 En dat lipje, dat is om van te smelten <3. Ze ziet er echt super uit! :)) Zo, ik kruip weer onder mijn meeleessteen :D

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-03-18 15:21

Dank jullie wel! Ik ben ook erg blij dat ze nog geen 'oud paardenlichaam' heeft. Volgens stalgenoten trekt ze regelmatig een sprintje in de wei. Toevallig wanneer ik er niet ben :') .

Dat hanglipje is inderdaad super lief! Bij het stappen klappert het soms gewoon op en neer. Ik heb er wel een filmpje van maar ik weet niet hoe ik die moet posten.

eclair98

Berichten: 11603
Geregistreerd: 24-09-11
Woonplaats: Overijssel en Drenthe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-18 18:25

Lotje ziet er nog super uit en oogt super relaxt bij de oortjes foto's!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-18 21:31

Heerlijke foto's, heerlijke updates!!

( trage reactie op jouw volgtopic vraag een paar pagina's terug. Volg en lees steeds met plezier mee!)

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-18 13:44

:wow: Wat een knappe foto's zeg! Lotje ziet er prachtig uit! Geniet van het paasweekend en van de paasvakantie! *\o/*

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-18 15:14

eclair98 schreef:
Lotje ziet er nog super uit en oogt super relaxt bij de oortjes foto's!

Dankjewel! Ze is buiten zo braaf! We kunnen overal wel langs!

Punz schreef:
Heerlijke foto's, heerlijke updates!!

( trage reactie op jouw volgtopic vraag een paar pagina's terug. Volg en lees steeds met plezier mee!)

Haha niet erg! Ik ben erg blij om te lezen dat je graag nog volgt :j .

Riel schreef:
:wow: Wat een knappe foto's zeg! Lotje ziet er prachtig uit! Geniet van het paasweekend en van de paasvakantie! *\o/*

Dankjewel! Van het Pasen heb ik zeker genoten! En nu lekker twee weekjes vrij van college. Dus ik kan gelukkig een tijdje thuis zijn en vaker naar Lotje <3 .

Heeft iedereen hier ook een fijne Pasen gehad? :o

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-18 20:36

Ja hoor, zeker en vast! De paasklokken hadden hier goed hun best gedaan zondag voor mijn twee bengels :D. En ze waren bij familie ook geweest, nu zit ik hier wel met bergen chocolade -O-...

Super fijn dat je wat vaker naar Lotje kan gaan, en het gaat goed weer worden ook *\o/*.

Veel plezier en ik kruip weer gezellig onder mijne steen :j.

:wave:

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 14:14

Omany schreef:
Ja hoor, zeker en vast! De paasklokken hadden hier goed hun best gedaan zondag voor mijn twee bengels :D. En ze waren bij familie ook geweest, nu zit ik hier wel met bergen chocolade -O-...

Super fijn dat je wat vaker naar Lotje kan gaan, en het gaat goed weer worden ook *\o/*.

Veel plezier en ik kruip weer gezellig onder mijne steen :j.

:wave:

Chocolade is zeker niet verkeerd! Ik heb twee weken geleden bijna twee (kleine) zakjes van de Jumbo in mijn eentje op gegeten binnen 5 dagen, dus ik kan geen paasei meer zien :') .
Ik ben gisteren bij Lotje geweest, ze is zo aan het verharen! Ik wilde vandaag eigenlijk ook gaan, maar steeds lijkt het dat het gaat onweren. Dus ik zal mijn tijd maar besteden aan huiswerk ;( .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-18 14:21

Hier een leuke update!

Afgelopen zaterdag was het best mooi weer. Dus wilde ik lekker op pad met Lotje. Nu hebben wij jaren geleden ooit een rit naar mijn huis gemaakt. Destijds was het wel ietjes verder. Maar nu was het enkel 3km heen en 3km terug. Dus vriendlief pakte de fiets en gingen we gezellig met z'n drietjes richting mijn huis! Het was wel leuk aangezien er eigenlijk geen paarden daar in de buurt staan en veel kinderen (volwassenen ook wel) dan opkijken.

Eenmaal daar mocht Lotje lekker het gras gaan maaien. Ondertussen kwam er een meisje helemaal naar ons toe gerend. Hijgend begon ze te vertellen dat we langs haar huis hadden gestapt en dat ze snel wilde komen om de pony te aaien <3 . Niet lang daarna kwam haar broertje mee.

Het was erg schattig want ik kreeg alle pony verhalen te horen, van kinderfeestjes tot het feit dat ze over een jaar mag beginnen met paardrijles <3 .

Lotje was erg braaf tijdens de rit. We hebben rotondes gehad, enge honden die opeens achter een hek gingen blaffen, een grote dubbeldekker bus die achteruit ging en natuurlijk twee enthousiaste kindjes. Ik ben erg trots op haar! Ik verwachte natuurlijk ook niks minder dan een brave kinderpony :D .

Hier een leuke graasfoto:

Afbeelding

Binkie_Eline
Berichten: 1286
Geregistreerd: 17-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-18 14:31

Wat onwijs leuk dat je zo met Lotje naar huis kan wandelen!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-18 09:24

Binkie_Eline schreef:
Wat onwijs leuk dat je zo met Lotje naar huis kan wandelen!


Ja ik vond het ook erg leuk! Het is voor herhaling vatbaar!

----------------------
Hebben nog meer mensen last van de extreme temperatuurwisselingen? Ik zit zo in de knoop met dekens. Vanwege Lotjes artrose is het beter als ze het niet te koud heeft. Dus ik heb dit steeds aangehouden:

-'s nachts en overdag onder de 0°C: 300gram
- enkel 's nachts onder de 0°C
: 200 gram
-'s nachts boven de 0°C en overdag niet hoger dan 15°C: 100 gram
-'s nachts boven de 10°C en overdag nog steeds een beetje fris en regenachtig: regendeken
-'s nachts boven de 15°C en overdag gewoon warm: geen deken

De temperaturen schommelen steeds zo erg dat ik niet meer kan voorspellen hoe de dag gaat zijn. Als ik in Antwerpen zit en het volgens mijn weerbericht bij Lotje koud zal zijn, dan plan ik daarvoor. Maar het is al vaker voorgekomen dat het dan toevallig heel warm door de zon is die dag, maar dat krijg ik niet de weten in Antwerpen natuurlijk.
Gelukkig houdt de staleigenaar Lotje goed in de gaten. En hij vindt het niet erg om dekens mee te wisselen.

Als de temperatuur van een bepaalde dag en nacht een beetje samenvallen in een van mijn opgestelde grenzen, dan is het prima. Maar nu is het zo erg binnen een dag aan het schommelen dat ik per dagdeel moet nagaan of de dekens niet te warm/koud zijn. Grrrr _-:(

Nog meer met frustraties?

Ik ben net bij Lotje geweest. Het is echt vies, nat en koud weer en ze had nog maar een regendeken op vanwege de temperatuur van gisteren. Dus ik heb snel een 200 grams eronder gegooid. Aangezien het zo aan het regenen was, besloot ik haar niet te poetsen. Maar toen ik weg wilde lopen uit de paddock, kwam ze mij achterna gelopen om te knuffelen <3 . Stiekem houdt ze denk ik toch wel van mij :') .

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 13:32

Gisteren is mijn beste vriendin mee geweest naar Lotje. En toen vroeg ze of Lotje ooit veulens heeft gehad. Nu weet ik dat niet en vraag ik het mij ook af. Want in haar paspoort is er enkel de entingen van haar veulen tijd bij de fokker aanwezig en dan pas 13 jaar later bij de mensen van wie ik haar heb. Dus ik denk dat ze 13 jaar bij de fokker heeft gestaan. Dan lijkt mij wel dat ze een veulen heeft gehad. Echter zie ik helemaal niks aan haar uier.

Weet iemand hoe ik dit kan uitzoeken? Haar paspoort is van de NRPS.

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:30

Misschien zou je de fokker kunnen contacten?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:38

mina_dero schreef:
Misschien zou je de fokker kunnen contacten?


Ik heb zijn telefoon nummer kunnen vinden. Maar ik vind het zo apart om gelijk te bellen :o . Ik kan helaas geen mailadres vinden...

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:41

Dat snap ik wel is het een vast telefoon nummer of mobiel? als het mobiel is kun je namelijk ook een sms sturen of een appje.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:44

mina_dero schreef:
Dat snap ik wel is het een vast telefoon nummer of mobiel? als het mobiel is kun je namelijk ook een sms sturen of een appje.


Een 0522 nummer dus ik denk een vast nummer helaas...

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:47

Dan wordt het toch bellen denk ik. je kan ook bellen en dan misschien een afspraak maken. misschien vindt hij/zij het juist wel heel leuk dat je belt.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:49

Ja dat is waar. Maar Lotje is van 1991, dus ik heb geen idee hoe oud de fokker dan is.
Ik heb wel iemand met dezelfde achternaam uit dezelfde dorp gevonden die ik heb gecontracteerd. Misschien weet zij wie het is :D . En anders moet ik maar de moed verzamelen om te bellen :=

mina_dero

Berichten: 354
Geregistreerd: 20-11-16
Woonplaats: Hilversum

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 14:51

misschien is het wel zo'n opa of oma die dan met haar/zijn kleindochter de penny heeft gelezen en denkt he die heb ik gefokt.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 14:55

Dat zou wel heel leuk zijn!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-04-18 16:36

Ik heb inmiddels een antwoord van degene waarmee ik contact heb gezocht. Ik heb als informatie gekregen dat de fokker inmiddels overleden is, maar dat de zoon nog wel daar woont. Ik heb een nummer doorgekregen en een naam.

Nu enkel nog moed verzamelen om te bellen :')

Deni11

Berichten: 1216
Geregistreerd: 04-02-14
Woonplaats: Noord Holland

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-18 17:35

Ben benieuwd!