VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

 
 
Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:00

Ohh. .wat een heerlijk nieuws: een baan bij een praktijk in de buurt van Lotje. Gefeliciteerd!!!


Iedereen een Connemara!!


.


Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-22 21:15

Wat fijn zeg!!! :D hoe is het met Lotje?

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-22 23:32

Punz schreef:
Ohh. .wat een heerlijk nieuws: een baan bij een praktijk in de buurt van Lotje. Gefeliciteerd!!!

Dankjewel!!! *\o/* Ik ben echt super blij. Inmiddels ook een huis gekocht in de buurt dus ik kan Lotje nog steeds regelmatig bezoeken <3 .

Coconut schreef:
Wat fijn zeg!!! :D hoe is het met Lotje?

Leuk dat je het vraagt! Ik wilde vandaag nog een update maken maar het was er nog niet van gekomen. Dus hier komt die!

Het gaat eigenlijk heel goed! Ze staat nog steeds lekker te niksen, wat hoort bij de pensioen :D .
Verder is een grote verandering dat we nu wel officieel zijn overgestapt op seniores priores. Ik merkte dat ze deze zomer toch wel aan het afvallen was terwijl ze normaal dik de winter in gaat. Ik heb een collega van mijn werk naar haar gebit laten kijken aangezien hij hier veel meer ervaring in heeft dan ik. Conclusie: er hoeven geen tanden uit, maar de tanden die er nog zijn doen niet zo veel meer. Dit verklaart wel waarom ze dus moeilijk een koekje eet want het koekje komt gewoon in de holte van een getrokken kies te zitten.
Het goede nieuws is dus dat ze geen pijn heeft bij het eten, maar het slechte nieuws is dat ze gewoon niet meer efficiënt alle voedingsstoffen eruit kan krijgen. Dus naast het gras en hooi krijgt ze lekker wat seniores erbij. En in de winter gaan we dit opbouwen. Ik moet zeggen dat ze hier niet op tegen is want vanavond werd heel mijn haar onder gesmeerd door haar slobbermondje :o .

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-22 07:32

Dat vinden ze vaak zó lekker.
Fijn dat Lotje het ook lekker vindt en zo wel haar voedingsstoffen binnenkrijgt.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 25-09-22 18:32

Coconut schreef:
Dat vinden ze vaak zó lekker.
Fijn dat Lotje het ook lekker vindt en zo wel haar voedingsstoffen binnenkrijgt.

Precies! Ze smult het allemaal op! :D

Nog even een leuke foto van vandaag <3

Afbeelding

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-22 18:38

<3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-11-22 21:49

Het is alweer even geleden dat ik iets heb geplaatst, Oeps!

Inmiddels verhuisd naar onze eerste koopwoning en dat ik combinatie met mijn nieuwe baan is het allemaal erg druk geweest!

Gelukkig wordt Lotje goed verzorgd door Fenne en de staleigenaar. En ik probeer nog steeds zelf regelmatig op bezoek te gaan <3 .

Onlangs deze leuke foto's van Fenne ontvangen <3

Afbeelding

Afbeelding

En zelf natuurlijk ook wat simpele plaatjes gemaakt terwijl ik lekker bij haar zit in de wei :o

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26716
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 21:57

Gefeliciteerd met jullie woning!

Lotte ziet er goed uit en krijgt al een heerlijk wintervachtje zo te zien <3

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 22:49

Gefeliciteerd met jullie huis! :) Wat ziet Lotje er goed uit! <3

Autumnn

Berichten: 8028
Geregistreerd: 26-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 00:04

Hé wat een leuk om een update te krijgen. Lotje ziet er uit als een gezonde en blije senior <3 en jij gefeliciteerd met je huis!

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:53

Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, je nieuwe baan.......... en wat een heftige periode is dat dan toch he? Hoe fijn ook, het zijn allemaal wel heel veel veranderingen in een korte tijd.

En Lotje ziet er zo ongelofelijk schattig uit, in haar winter wolletje. Te lief gewoon!


Iedereen een Connemara!!


.

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-12-22 15:23

Firelight schreef:
Gefeliciteerd met jullie woning!

Lotte ziet er goed uit en krijgt al een heerlijk wintervachtje zo te zien <3

Dankjewel! Ja die vacht is al heel fluffy geworden. Gelukkig maar want het is flink koud geworden! :brr:

Coconut schreef:
Gefeliciteerd met jullie huis! :) Wat ziet Lotje er goed uit! <3

Dankjewel!!! <3

Autumnn schreef:
Hé wat een leuk om een update te krijgen. Lotje ziet er uit als een gezonde en blije senior <3 en jij gefeliciteerd met je huis!

Dankjewel! _/-\o_ Het is ook echt de bedoeling dat ze een blije senior is en ook blijft natuurlijk :D .

Punz schreef:
Gefeliciteerd met jullie nieuwe huis, je nieuwe baan.......... en wat een heftige periode is dat dan toch he? Hoe fijn ook, het zijn allemaal wel heel veel veranderingen in een korte tijd.

En Lotje ziet er zo ongelofelijk schattig uit, in haar winter wolletje. Te lief gewoon!

Dankjewel! Ja het zijn onwijs veel veranderingen geweest in een korte tijd. Van de zomer afgestudeerd en binnen 6 weken tijd verloofd (al 8 jaar samen <3 ), op vakantie geweest, een huis gekocht en begonnen met mijn werk als Paardenarts. Veel leuke dingen natuurlijk! *\o/*

Ik merk alleen wel dat ik niet zo vaak naar Lotje kan als ik zou willen. Maar het is wel vaker dan toen ik nog in België woonde gelukkig. En dan zijn die momenten samen extra speciaal :o .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26716
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-22 18:32

Jullie zien er beiden gelukkig uit <3

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 22:37

Heerlijke foto's inderdaad !


Iedereen een Connemara!!


.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-22 23:28

Fijne foto's weer!

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-22 18:31

Proficiat met je verloving, je eerste nieuwe huisje, je diploma en je eerste job! Fijn te horen dat het zo goed met je gaat!

En Lotje, ziet er nog steeds stralend mooi uit! Ze is prachtig! <3

Een fijne kerst! {:) <|-

Elmo

Berichten: 75
Geregistreerd: 28-12-22

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-22 19:51

Wat een verhaal! Wat heeft Lotje het ontzèttend getroffen bij jou! Heel veel geluk <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-23 09:35

Firelight schreef:
Jullie zien er beiden gelukkig uit <3

Dankjewel! <3

Punz schreef:
Heerlijke foto's inderdaad !

Dankjewel!! :D

Coconut schreef:
Fijne foto's weer!

Dankjewel! :o

Riel schreef:
Proficiat met je verloving, je eerste nieuwe huisje, je diploma en je eerste job! Fijn te horen dat het zo goed met je gaat!

En Lotje, ziet er nog steeds stralend mooi uit! Ze is prachtig! <3

Een fijne kerst! {:) <|-

Heel erg bedankt! <3 Ik hoop dat jullie ook fijne feestdagen hebben gehad!

Elmo schreef:
Wat een verhaal! Wat heeft Lotje het ontzèttend getroffen bij jou! Heel veel geluk <3

Wat lief, dankjewel! <3

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-01-23 09:39

Weer eventjes bij Lotje geweest <3 . Ik had een tijdje terug een nieuwe regendeken voor haar gekocht aangezien die andere al 5 jaar oud was en na meerdere keren wassen niet meer waterdicht te krijgen was. Maar blijkbaar was die nieuwe ook compleet niet waterdicht. Lotje stond na een regenbui helemaal nat onder het deken. Gelukkig viel de deken onder garantie en heb ik mijn geld terug gekregen. Daarom van de week een nieuwe gekocht met de hoop dat die wèl waterdicht is! +:)+

En nog wat foto's <3
Afbeelding
Afbeelding

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-03-23 13:04

Ik ben heel slecht de laatste tijd met updates!

Maar het gaat heel goed met Lotje! Ze geniet van de hele dag buiten staan (ondanks dat ze de keuze heeft om naar binnen te gaan) en ze is dol op haar seniores priores <3 . Ze heeft elke keer weer een vieze snoet ervan :') .

Fenne gaat nog steeds wekelijks naar Lotje toe en gaat ook regelmatig wandelen naar de speeltuin. Ik probeer ook steeds vaker langs te gaan, maar het moet wel uitkomen met mijn diensten jammer genoeg. Hopelijk is het straks makkelijker als het ook langer licht blijft!


Afbeelding

Afbeelding

Omany

Berichten: 694
Geregistreerd: 06-10-13

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 13:46

Wat blijft Lotje er toch goed uitzien!!! <3 <3 <3

Carpe diem

Firelight
Hoofd Nieuwsredactie Moderator Algemeen2 en Markt
No worries, be happy!

Berichten: 26716
Geregistreerd: 29-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 20:15

Wat ziet ze er prachtig uit <3

There is a crack in everything. That's how the light gets in.

Punz

Berichten: 8562
Geregistreerd: 04-03-10

Re: VOLG: The Miracle Pony named Lotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-23 23:47

Ze ziet er inderdaad goed uit!
En wat balen zeg, heb je een nieuwe deken gekocht, staat ze er alsnog nat onder.

En hoe bevalt het werken je?


Iedereen een Connemara!!


.

Riel

Berichten: 2142
Geregistreerd: 04-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-04-23 12:17

Wat een knappe foto's van Lotje! Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat alles zijn gangetje gaat.

Super te lezen dat je zo'n trouwe verzorgster hebt. Fenne is een toppertje!

emilyslaluna

Berichten: 3811
Geregistreerd: 11-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-04-23 21:59

Omany schreef:
Wat blijft Lotje er toch goed uitzien!!! <3 <3 <3

Dankjewel! <3

Punz schreef:
Ze ziet er inderdaad goed uit!
En wat balen zeg, heb je een nieuwe deken gekocht, staat ze er alsnog nat onder.

En hoe bevalt het werken je?

Leuk dat je het vraagt! Het bevalt me zeker! Inmiddels ruim 8 maanden aan het werk. Ik heb een geweldig team en een erg leuk klantenkring. Ik voel me zeker op mijn plek :j

Riel schreef:
Wat een knappe foto's van Lotje! Fijn te lezen dat alles goed gaat met jullie en dat alles zijn gangetje gaat.

Super te lezen dat je zo'n trouwe verzorgster hebt. Fenne is een toppertje!

Dat is ze zeker! Ze gaat regelmatig met Lotje wandelen doorheen het dorp. We hebben erg veel geluk met haar <3


---------
Ik heb vandaag even Lotje's gebit gecontroleerd, want ze maakt voort wel veel proppen, eerst niet. Ik wilde even uitsluiten dat ze pijn heeft door haken oid. Mijn vermoeden was dat het eigenlijk puur mechanisch is. Dat is ook bevestigd. Ze mist gewoon een aantal kiezen en de rest zijn richting hun einde. Gras gaat heel goed en ze krijgt natuurlijk ook al seniores priores zodat ze niet alles uit hooi hoeft te halen.

Ik ben blij dat ze geen pijn heeft maar ik ben toch zenuwachtig geworden voor slokdarm verstopping of obstipatie koliek nu ze proppen maakt. Maar om haar helemaal van het hooi af te halen vind ik ook heel drastisch.

Pffff, ze is bijna 32 jaar, dan horen deze zorgen er zeker bij. Gelukkig is ze voor de rest tip top gezond!

Ze is lekker aan het verharen. Mijn vriend en ik hebben even met teamwork een groot deel van de losse haren toegetakeld vanmiddag :')


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Laurahh, SentiBot en 115 bezoekers