Kleine meisjes worden groot

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Mondy

Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 13:59

Toothless schreef:
Mondy schreef:
Toothless maar dat is iets anders...dat soort reacties zijn sowieso nooit de bedoeling !
Gewoon netjes blijven idd. Maar dat ze t s napt na 4 goed onderbouwde reacties is niet waar, ze praat t alleen maar goed of reageert niet :)


Ik vind het niet heel gek dat ze niet meer reageert, zou me ook niet verlagen naar mensen die ook even hun zegje willen doen :)

Daarbij kan je ook niet weten wanneer ze iets wel en niet snapt. Wat een aannames weer :')


Doe jij ook door te zeggen dat ts t wel snapt na zo veel reacties ;)

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.


Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:14

Mondy schreef:
Doe jij ook door te zeggen dat ts t wel snapt na zo veel reacties ;)


Misschien is het geen aanname en weet ik dat, maarja loze discussie lijkt me en denigrerend een knipoog erachter plaatsen moet ik eigenlijk wel om lachen :')

KimIndah

Berichten: 625
Geregistreerd: 03-02-14
Woonplaats: Veldhoven

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:27

Yes! Een Grullo! Die zijn t mooist :o
Papa is een prachtdier, volg hem sinds de komst van Jaycee.

Ben zelf ook geen voorstander van vroeg inrijden van jonge paarden. Echter zit jij gewoon even op jou spierbundel die jou met alle gemak al kan dragen. Als dit eenmalig is, zie ik hier geen nadelige gevolgen van. Het diertje word hier alleen maar makkelijk van :)

Askja

Berichten: 5263
Geregistreerd: 13-11-01
Woonplaats: De Punt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:40

Tuurlijk is het niet leuk om op een argeloos geopend fototopic zulke ongezouten reacties te krijgen. En tuurlijk is het makkelijk om via pc of telefoon even wat regels in te typen om de ts terecht te wijzen over het trainen van haar tweejarige paard. Zeker als er zo veel mensen zo negatief reageren.
Ik kan me voorstellen dat de eerste reactie van de ts is om dit topic verder te negeren. Maar ik hoop daarbij wel dat het haar toch aan het denken heeft gezet en dat ze zich wat meer gaat verdiepen in de effecten van training van paarden op te jonge leeftijd. Wat er wel en wat er niet mogelijk/verstandig is. Dat ze haar eigen kennis en inzicht aldus ontwikkelt en dit meeneemt in de training van haar jonge paard. Niet omdat Bokt dat eist, maar omdat ze het beste voorheeft met haar paard.
Soms kun je uit gebrek aan kennis en kunde de verkeerde keuzes maken terwijl je echt wel het beste voorhebt met je paard. Daarachter komen is niet leuk, zeker niet op deze manier, maar fouten maken doen we allemaal en dat is niet erg als je er maar van leert.

http://www.stalskyjafar.nl
Centered Riding, IJslandse paarden & meer

Mondy

Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:46

Toothless schreef:
Mondy schreef:
Doe jij ook door te zeggen dat ts t wel snapt na zo veel reacties ;)


Misschien is het geen aanname en weet ik dat, maarja loze discussie lijkt me en denigrerend een knipoog erachter plaatsen moet ik eigenlijk wel om lachen :')


Jammer..ik bedoel het nl helemaal niet denigrerend.
Ik snap je punt nl helemaal mbt het op de man spelen en bepaalde reacties die niet kunnen.
Met de rest: let's agree to disagree

Ik hoop oprecht dat ts iig nog wil reageren op de mensen die normaal een vraag stellen.
Zou het oprecht jammer vinden om niks meer van die knapperd te zien.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

Toothless

Berichten: 870
Geregistreerd: 08-05-13
Woonplaats: Amsterdam

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 14:58

Nou ik zou echt helemaal niks meer delen van m'n paard als ik toch te horen krijg dat ik alles fout doe... Want dat gebeurt nu wel, verder ben ik het eens met Askja dat er wel hele goede tips zijn gegeven en hopelijk doet TS daar wel iets mee :)

Mondy

Berichten: 11769
Geregistreerd: 13-07-05
Woonplaats: Eindhoven

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:01

Dat zou jou keuze zijn. Er is echter ook genoeg positiefs gezegd en erg veel fijne tips zoals je zelf ook al zegt toch.

Mondy R.I.P 30-05-2012 <3 Jolly Joker
Be a appaloosa in an arena of sorrels.

dieseltje
Berichten: 1284
Geregistreerd: 20-09-04
Woonplaats: Horst

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:15

tsjonge, alsof ze door het slijk is gehaald en aan de schandpaal is genageld, met pek overgoten en bestrooid met veren.....
Er is heel veel positiefs gezegd, veel tips en advies gegeven wat onderbouwd is. TS is ook veel geprezen om wat ze wel goed doet, qua knuffelen, meelopen, en uiteraard is veelvuldig benoemd dat ze een prachtig paardje heeft etc. Overdrijven is ook een kunst, het is ook maar net wat je wilt lezen natuurlijk.

Dag lieve Dreamer, mijn gouden mannetje [o]

linnnh

Berichten: 4180
Geregistreerd: 30-05-07
Woonplaats: Achterhoek

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-17 15:33

Wat is ze mooi! :))
Zo op de foto te zien is er al behoorlijk wat wederzijds vertrouwen opgebouwd, leuk om te zien! Ik denk dat je op het enorm negatieve na, veel kan met de tips en adviezen die je hier hebt gekregen. Jij kent haar het best en kan dit het best inschatten denk ik zo :) Veel succes in de toekomst, dat ze maar net zo knap mag worden als haar vader!!

Hee nieuwsgierig aagje!

Anna04

Berichten: 368
Geregistreerd: 07-02-16
Woonplaats: Vaassen

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:28

Op een paard zitten is geen paardrijden, op een paard zitten is niet inrijden. Natuurlijk is het niet goed om zo'n jong paard in te rijden, maar als dit voorlopig eenmalig was, zie ik geen probleem. Ik snap alleen niet waarom TS er überhaupt op wil zitten want koop dan een 3/4 jarig blanco paard die je ook nog lekker alles kan leren. Handel staat er vol mee.

kim † ~ to the moon and never back ♥ ~

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 11:49

LillyMedley schreef:
Op een paard zitten is geen paardrijden, op een paard zitten is niet inrijden. Natuurlijk is het niet goed om zo'n jong paard in te rijden, maar als dit voorlopig eenmalig was, zie ik geen probleem. Ik snap alleen niet waarom TS er überhaupt op wil zitten want koop dan een 3/4 jarig blanco paard die je ook nog lekker alles kan leren. Handel staat er vol mee.


Ze zegt in haar begin post dat ze er 1 keer per maand op wil, denk dat daar de meeste mensen over vallen.

manubres

Berichten: 2757
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:09

zusi2 schreef:
Machtig bokt laat weer duidelijk van zich horen!
Ik vindt het echt super sneu waarom dit meisje zo de grond in trappen.

Wie kent zijn/haar paard nu beter jullie allemaal van achter de computer/telefoon of TS zelf ?

Begrijp me goed dat ik het echt allemaal niet goedkeur zeer zeker niet.
Maar jeetje zeg dit gaat wel heel ver!
En een paard is eigenlijk pas met 7 jaar helemaal uitgegroeid..
Dus dan zijn we allemaal veels te vroeg met inrijden en alles

TS je hebt een onwijs leuk paard, wees voorzichtig met haar


Inderdaad mensen op Bokt lijken altijd roomser dan de Paus...

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

Anoniem

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:16

Maar kom op, is het niet naief te denken dat je hier geen negatieve reacties op krijgt?

Ik ga er verder niet meer op in, maar ik wil ts wel waarschuwen voor het grondwerken. Het zal niet het eerste jonkie zijn wat toch teveel werkt en artrose krijgt oid.

CalipsoLover

Berichten: 5521
Geregistreerd: 14-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:18

dieseltje schreef:
tsjonge, alsof ze door het slijk is gehaald en aan de schandpaal is genageld, met pek overgoten en bestrooid met veren.....
Er is heel veel positiefs gezegd, veel tips en advies gegeven wat onderbouwd is. TS is ook veel geprezen om wat ze wel goed doet, qua knuffelen, meelopen, en uiteraard is veelvuldig benoemd dat ze een prachtig paardje heeft etc. Overdrijven is ook een kunst, het is ook maar net wat je wilt lezen natuurlijk.

Mee eens _/-\o_

♥ 17y/o Diallo VW (Up Chique x Burggraaf)
3,5y/o Marie De Montserrat (Glock's Toto Jr x Bretton Woods) ♥

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:22

Het heeft toch niks met roomser dan de paus te maken.
Het heeft te maken met ervaring dat dit te belastend is voor zo'n dier.
En dat we dat als paarden liefhebber allemaal erg verdrietig zouden vinden als ts daardoor over en paar jaar moet schrijven mijn beste lieve maatje is kapot.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.

manubres

Berichten: 2757
Geregistreerd: 17-11-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:43

bruintje123 schreef:
Het heeft toch niks met roomser dan de paus te maken.
Het heeft te maken met ervaring dat dit te belastend is voor zo'n dier.
En dat we dat als paarden liefhebber allemaal erg verdrietig zouden vinden als ts daardoor over en paar jaar moet schrijven mijn beste lieve maatje is kapot.


Ik ben er ook niet mee eens dat je op een 2 jarige gaat zitten. Maar wat doen wij allemaal?...tenminste veel mensen in de paardenwereld...we gaan wel op een 3 jarige zitten en niet alleen zitten ook rijden en sommige zelfs al wedstrijden rijden. Is dat normaal? Een ander bekritiseren is altijd makkelijk, maar naar jezelf kijken des te moeilijker.

Nieuwe aanwinst!..zwarte parel Jill (Fairytale x Elite v. Voice), Olita met pensioen.Chicago HJ (V.Citango) 2011-2018 RIP Veel te vroeg moest ik je laten gaan. Ik hou vandaag meer van je dan gisteren, maar minder dan ik morgen zal doen!

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 12:54

manubres schreef:
bruintje123 schreef:
Het heeft toch niks met roomser dan de paus te maken.
Het heeft te maken met ervaring dat dit te belastend is voor zo'n dier.
En dat we dat als paarden liefhebber allemaal erg verdrietig zouden vinden als ts daardoor over en paar jaar moet schrijven mijn beste lieve maatje is kapot.


Ik ben er ook niet mee eens dat je op een 2 jarige gaat zitten. Maar wat doen wij allemaal?...tenminste veel mensen in de paardenwereld...we gaan wel op een 3 jarige zitten en niet alleen zitten ook rijden en sommige zelfs al wedstrijden rijden. Is dat normaal? Een ander bekritiseren is altijd makkelijk, maar naar jezelf kijken des te moeilijker.

Als je mij die vraag stelt dan zeg ik ook dat een keer of 10 er op zitten kan om hem dan weer een jaar in de wei te zetten. En eens rustig verder te kijken met de 4.
Of wil je bezig zijn juist veel rechtuit met de lange lijn, maar zitten en longeren/voltes zijn zo enorm belastend.

Daarbij 2 jaar is bij paarden nog weer een enorm verschil met 3. Vooral die eerste paar jaar groeien paarden zoveel zowel lichamelijk maar vooral geestelijk.
Een 2 jarige op deze manier is bijna het recept van overvragen.
Koop dan een 6 jarige, dan kun je aan de gang.

Ik heb zelf hier 2 twee jarige staan.
Ze kennen overal aangeraakt worden, geven braaf voetjes en kunnen mee lopen.
En voor de rest staan ze paard te zijn in de wei.
Had ik wat willen hebben om te rijden had ik 2 jaar terug wat anders moeten kopen.
Nu moet ik gewoon geduld hebben, terwijl 1 van de 2 er ook al lichamelijk heel volwassen uitziet.
Ik weet gewoon dat ze dat niet is.

&if=1 zet dit achter een url en zie alleen de foto's in een topic.


Gimme_Joy

Berichten: 7764
Geregistreerd: 27-10-10

Re: Kleine meisjes worden groot

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-17 13:25

Afbeelding

Deze kanjer is 14 maanden. Hoe ze in de spieren zitten en hoe "volwassen" ze er dus uitzien zegt helemaal niets over wat er aan de binnekant zit. Ik zag toevallig vorige week een filmpje over welke botdelen er nog niet zijn aangegroeid bij een tweejarige. Dat is niet mals. Wervels sluiten pas bij 6.

Ride softly, Listen carefully and Love completely
~~~~Haidas Magic Joy~~~~
[WN-AM] [VOLG]Joy, van Guppie naar Showstopper


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: SemrushBot en 18 bezoekers